Kantongerecht Alkmaar

Kantongerecht Alkmaar

Berichtdoor Leeuwen » do 25 aug 2005 20:36

Onze eegaleasezaak zou - na ruim anderhalf jaar - dan eindelijk op 3 aug. jl. voorkomen. Niet dus. Volgens onze advocaat zou het 3 weken later worden, de 25e. Mooi niet dus. Hoe ik daarachter kwam? Nou, gewoon zelf bellen met de rechtbank en vragen of onze zaak op de rol staat. Het antwoord luidde: nee, uw zaak komt de 31e op de rol maar.....belt u dan 's-morgens eerst even want dan weten we of er ook daadwerkelijk vonnis wordt gewezen. Zo werkt dat kennelijk. Van mijn advocaat heb ik niks gehoord en verwacht dat ook niet. Hij heeft immers z'n euro's al binnen? Ik weet wel dat de man van goede wil is maar is het nou zoveel moeite om je cliënten op de hoogte te houden? Een email is toch zo geschreven?
Wie van jullie heeft soortgelijke ervaringen?

Groet van Ineke

N.B.: fijn om nu een eigen forum bij PAL te hebben!
Leeuwen
 

Berichtdoor croosjes » do 25 aug 2005 23:04

Altijd een brief(aangetekend) of een fax sturen naar je advocaat. Hierop moet hij namelijk antwoorden en een E-mail niet.


Mvrgr.Andre
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen

Berichtdoor Leeuwen » vr 26 aug 2005 10:19

croosjes schreef:Altijd een brief(aangetekend) of een fax sturen naar je advocaat. Hierop moet hij namelijk antwoorden en een E-mail niet.


Mvrgr.Andre


Ja Andre, daar heb je gelijk in maar ik ben toch van mening dat een advocaat zijn cliënten op de hoogte dient te houden van de gang van zaken zonder dat ik aangetekende brieven of faxen moet sturen om informatie te verkrijgen. Het gaat vaak om simpele zaken zoals een datum wanneer een zaak op de rol staat of uitstel, dat moet toch niet teveel gevraagd zijn? Voor hem misschien niet zo van belang, maar voor ons, gedupeerden die er wakker van liggen, heel belangrijk.

Groet van Ineke
Leeuwen
 

Berichtdoor ad snoeren » vr 26 aug 2005 14:11

Inneke.

Ik heb dit al vaker gezegd.
Jij betaald (veel) geld voor de advocaat, en als zodanig ben jij zijn baas.
Hij dient gewoon antwoord te geven op jou vragen, en ook rekening te houden met jou wensen. Advocaten staan ook niet op een voetstuk, dus als het je niet bevalt zeg hem/haar dat gewoon ongezouten.

lfs Ad
ad snoeren
 

Berichtdoor croosjes » zo 28 aug 2005 19:04

Leeuwen, in je brief maak je bekend hier niet mee eens te zijn, want anders ga je op zoek naar een andere advocaat.Deze advocaat pakt zo de draad weer op in jouw proces.

Mvrgr.Andre
croosjes
 
Berichten: 90
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:38
Woonplaats: warmenhuizen

Berichtdoor Piet » wo 31 aug 2005 11:32

De rechtbank Alkmaar komt mondjesmaat met uitspraken.
De laatste is van 8 augustus en die daarvoor van 15 juni en 25 mei.
Alle drie zijn gunstige uitspraken.
Een advocaat kan niets doen aan het steeds maar weer uitstellen van een uitspraak door de rechtbank.
In Amsterdam loopt een rechtszaak vanaf 2002 en deze is al 14 keer aangehouden.
Wel dient een advocaat zijn clienten hierover te informeren.
Het is algemeen bekend dat veel advocaten niet zo snel zijn met het informeren van hun klanten.
Dat is advocaten eigen en het is zeker niet zo dat hij dit doet omdat hij zijn geld al binnen heeft.
De hele aandelenlease affaire is uniek in advocatenland en rechtersland, het is de eerste keer dat er zo massaal geprocedeerd wordt in heel Nederland tegen een bank als Dexia.
Veel advocaten hebben zich verslikt in de hoeveelheid tijd die zij nodig hebben om een zaak goed te behandelen.
Daarnaast is een advocaat ook afhankelijk van de informatie die hij van de rechtbank krijgt in de lopende zaken.
Ook de rechtbanken laten vaak op zich wachten met informatie.
Je kunt zeggen, dan moet de advocaat het initiatief nemen en elke keer naar de rechtbank bellen.
En daar heeft hij nu juist geen tijd voor.
Ik bel zelf regelmatig met de diverse rechtbanken en weet hoelang het kan duren eer je de informatie hebt die je zocht.
Ook is het regelmatig gebeurd dat ik een uitspraak eerder had als de advocaat of de gedupeerde.
Uitspraken worden per post verstuurd en dan kan het dus een paar dagen duren eer de advocaat de uitspraak heeft.

Het hele rechtssysteem zit complex in elkaar en vraagt om geduld.
En dat geduld hebben wij eigenlijk niet meer na 3 jaar aandelenlease ellende.
We zitten vol emoties, irritaties en stress.
Daarom is het belangrijk dat er forums zijn waarin we elkaar kunnen steunen en helpen.
Hier kunnen we onze vragen en frustraties kwijt en vinden gelukkig altijd wel een luisterend oor en motiverende reacties.
Zonder de diverse websites hadden wij dit allang verloren, maar juist door de informatie en vraag en antwoord stroom op de diverse websites hebben veel gedupeerden moed gekregen en informatie hoe te handelen.
Er zijn al veel rechtszaken gewonnen en ik heb er alle vertrouwen in dat er nog vele positieve uitspraken zullen volgen.
Ook zullen er ook nog tegenslagen komen maar SAMEN slaan we er ons doorheen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

kantongerecht Alkmaar

Berichtdoor woest » wo 31 aug 2005 11:56

Leeuwen:

Het antwoord luidde: nee, uw zaak komt de 31e op de rol maar.....belt u dan 's-morgens eerst even want dan weten we of er ook daadwerkelijk vonnis wordt gewezen


Ineke, ik ben erg benieuwd, of het nu eindelijk door is gegaan???

Groet,
Woest
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Berichtdoor Leeuwen » vr 2 sep 2005 21:12

Sorry Woest, dat ik nu pas reageer maar ik was zo boos dat ik eerst moest afkoelen anders schrijf ik misschien dingen die niet door de beugel lees: PAL kunnen.
31 aug. gebeld en wat ik al vreesde werd bewaarheid, de vriendelijke juffrouw aan de telefoon vertelde mij dat onze zaak WEER is uitgesteld, tot wanneer kon zij me niet zeggen, ik moest over vier weken nog maar eens bellen. Ja dag, zolang kan en wil ik niet wachten dus meteen de andere dag weer gebeld en toen werd mij verteld dat onze zaak op de rol staat van 28 september. Snap je dat ik boos was? Wordt vervolgd........
Toch laat ik me er niet onder krijgen want eens zal er gerechtigheid zijn en ik ga nu genieten van een mooi jazzweekend in Bergen aan Zee, even alle zorgen aan de kant!

Fijn weekend en groet van Ineke 8)
Leeuwen
 

kantongerecht Alkmaar

Berichtdoor woest » vr 2 sep 2005 21:39

:cry: Ineke, zo langzamerhand is het zo ver gekomen, dat ik bijna (natuurlijk zeer aangenaam) verrast zou zijn geweest, als het wel door was gegaan. Je zou er moedeloos van worden, maar gelukkig laat je je er dit weekend in ieder geval niet helemaal door uit het veld slaan. Goed van je!
Ik weet wel, dat het laatste woord hierover nog niet gezegd is. Het kan niet anders of de bom barst een keer. Eéns zullen ze er aan moeten geloven...Ik leef met je mee en met al die anderen (en kom zelf natuurlijk ook nog aan de beurt - groep van Holla Poelman) en wens je veel geduld, doorzettingsvermogen en ....vertrouwen,

hartelijke groet,
Loes
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Berichtdoor Leeuwen » wo 28 sep 2005 20:16

Vandaag, 28 september 2005 zou onze zaak weer op de rol staan en vol verwachting belde ik vanmiddag naar het kantongerecht in Alkmaar. Een vriendelijke juffrouw vroeg mij even te wachten dan zou ze uitzoeken of er vonnis was gewezen. En ja hoor, wat ik al verwachtte gebeurde: ER WAS WEER GEEN VONNIS GEWEZEN :evil: Langzamerhand word ik er een beetje gestoord van. Op mijn vraag wat ik moest doen zei ze: schrijf maar een brief naar de rechtbank met het verzoek om onze zaak met spoed te behandelen. Ik doe dat dus niet maar zal onze advocaat vragen hier achteraan te gaan.
26 oktober komt onze zaak weer op de rol!!!!!
Treurig, treurig, treurig en toch krijgen ze mij er niet onder want eens komt de dag...........(?)

Groet van Ineke
Leeuwen
 

Berichtdoor Leeuwen » di 25 okt 2005 22:48

Nou, morgen is het dan weer zover. Onze zaak staat op de rol maar ik weet inmiddels dat het er dik inzit dat er weer geen vonnis wordt geheven. Ga morgenmiddag zelf maar weer bellen met de rechtbank. Ik laat het jullie dan meteen weten. Duim s.v.p. voor ons dat het deze keer eens gaat lukken.

Groet van Ineke
Leeuwen
 

Berichtdoor Drareg » di 25 okt 2005 23:08

Ik duim voor je dat het doorgaat en dat het een positief resultaat geeft!!

Succes,

Drareg.
Drareg
 
Berichten: 23
Geregistreerd: di 6 sep 2005 22:42
Woonplaats: Maastricht

Berichtdoor John » di 25 okt 2005 23:17

Het gaat lukken Ineke ik duim met 2 duimen voor je :wink:
John
 
Berichten: 18
Geregistreerd: wo 24 aug 2005 22:29

Berichtdoor woest » di 25 okt 2005 23:25

Ineke, ik zal aan jullie denken en me suf duimen,
lieve groet & heel veel sterkte!
Woest
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Berichtdoor aert0001 » wo 26 okt 2005 0:14

goh get them tiger!

T :wink: n
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten