PIET GEFELICITEERD.

Berichtdoor Piet » do 10 mei 2007 18:39

Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor al jullie enthousiaste en meelevende reacties.
Het is gezamenlijke overwinning, niet alleen voor mij en mijn gezin maar ook voor al die gedupeerden die zich openlijk en daadwerkelijk verzetten tegen Dexia en in deze zaak vooral voor diegene die in een soortgelijke situatie verkeren, nl. de partner heeft niet mee getekend en het contract vernietigd.
Daarnaast is er duidelijkheid over de depotconstructies.

Okerene heeft het al eerder vermeld maar voor de zekerheid hier de link naar de volledige uitspraak :
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BA3920

Voor de depotconstructie betekent dit:

9.4.
A. het waardeverlies van de depotbelegging (het verschil tussen de inleg en de uit het depot betaalde leasetermijnen) komt voor 100% voor rekening van Dexia;
B. de aan Dexia verschuldigde maandtermijnen op de lease-overeenkomst, vermeerderd met de reststand hoofdsom en verminderd met de uitgekeerde of nog uit te keren dividenden, alsmede met de verkoopwaarde van de effecten, komen voor 80 tot 90% voor rekening van Dexia; dit omvat dus zowel de termijnen die uit het depot betaald zijn, als de daarna nog verschuldigde termijnen; er zijn over maximaal 5 jaar maandtermijnen verschuldigd;
C. de financieringskosten van het depot blijven geheel voor rekening van de afnemer.


Voor de vernietiging betekent dit o.a.:

BESLISSING
De kantonrechter:
in conventie
I. verklaart voor recht dat de onder 1.3, 1.4 en 1.5 bedoelde overeenkomsten buitengerechtelijk zijn vernietigd bij brieven van respectievelijk 16 juni 2003, 23 oktober 2003 en 10 februari 2003;


en
10.6. Uit het voorgaande volgt dat Dexia genoemde bedragen aan [Partij K.] dient terug te betalen, vermeerderd met de wettelijke rente ingaande het moment waarop aanspraak werd gemaakt op die terugbetaling


en
III. veroordeelt Dexia om aan [Partij K.] te betalen € 1.785,00 ter zake van buitengerechtelijke incassokosten;

IV. veroordeelt Dexia om binnen acht dagen na betekening van dit vonnis aan de stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel schriftelijk te berichten dat de registratie van de in dit vonnis bedoelde lease-overeenkomsten en daarmee verband houdende inschrijvingen van [Partij K.] dienen te worden gestaakt c.q. verwijderd, met veroordeling van Dexia tot betaling aan [Partij K.] van een dwangsom van € 100,00 per dag of gedeelte van een dag dat Dexia nalaat aan deze veroordeling te voldoen, met een maximum aan dwangsommen van € 10.000,00;

V. veroordeelt Dexia in de kosten van de procedure aan de zijde van [Partij K.] gevallen, tot op heden begroot op:
voor verschuldigd griffierecht € 192,00
voor het exploot van dagvaarding € 83,78
voor salaris van gemachtigde € 1.200,00
In totaal: € 1.475,78
één en ander, voor zover verschuldigd, inclusief BTW;

IX. verklaart de veroordelingen uitvoerbaar bij voorraad.


Ik heb het vaker gezegd, niets doen is verliezen en wil je knokken en opkomen voor je recht dan moet je rekening houden met klappen en tegenslagen.
Maar zonder het incasseren van klappen of tegenslagen win je niet.

Dit is de zoveelste slag die gewonnen is, maar er zullen er nog vele volgen voordat de strijd tegen Dexia en de andere aanbieders is gestreden.
Een strijd die we winnen omdat wij het samen doen, juist die gezamenlijke vuist komt als een mokerslag neer op Dexia. Ook al betekent winnen soms een gedeeltelijke compensatie, want alles terugkrijgen is niet altijd mogelijk en moeten we tevreden zijn met het maximaal haalbare.

Dexia sputtert nog tegen door te zeggen dat ze in hoger beroep gaan en tot de Hoge Raad zullen doorvechten.
In veel zaken zijn ze ook in hoger beroep gegaan, maar na enige tijd is dit hoger beroep in veel zaken weer ingetrokken. Pure intimidatie dus door Dexia.
Zij weten dat ze verliezen en proberen met bluf de tegenstander onzeker te maken en de zaak op te geven.

In hoger beroep gaan in mijn zaak, ze doen maar!
Ik heb er alle vertrouwen in dat Dexia op alle punten in het ongelijk wordt gesteld door het gerechtshof Amsterdam.
Hierdoor ontstaat een gunstige jurisprudentie waar alle rechtbanken die onder het hof Amsterdam vallen niet omheen kunnen en gelijkluidend zullen vonnissen.
Dexia graaft dus zijn eigen graf.
Op 1 maart heeft datzelfde Hof al een vernietigende uitspraak gedaan over huurkoop en Dexia weet dit ook.

En de Hoge Raad?
Ik moet het nog zien óf en in welke zaken Dexia naar de Hoge Raad stapt.
Wij zijn moe, we zijn het zat en af en toe wanhopig, maar ook Dexia begint te kraken en barsten te vertonen en wil dolgraag een einde maken aan deze al 5 jaar durende strijd.
Je kunt er donder op zeggen dat Dexia weer met nieuwe schikkingen komt aanzetten.
Daarom is het zo belangrijk om gebruik te maken van de opt out regeling.
Hiermee verschaf je jezelf een sterke onderhandelingspositie tegen Dexia.
Na 1 augustus heeft Dexia inzicht in het aantal gedupeerden die gebruik hebben gemaakt van de opt out regeling.
Met deze groep zal Dexia proberen met nieuwe schikkingen te voorkomen dat rechtszaken worden opgestart c.q. tot een uitspraak komen.
Dexia probeert nu al het aantal opt outers zo klein mogelijk te houden door nu al met (betere) schikkingen te komen in lopende rechtszaken.

Je hoeft natuurlijk niet altijd tot het uiterste te gaan, want je moet wel kijken naar je eigen situatie en mogelijkheden en dat betekent dat je niet altijd kunt gokken op het maximale wat je zou willen.
Dat betekent ook dat je op een bepaald moment akkoord kunt gaan met een schikking.
Niet iedereen heeft dezelfde juridische argumenten en garanties op een gunstige uitspraak zijn nooit te geven.
Afhankelijk van je eigen situatie kun je dus een keer bij het moment komen dat je zegt: nu zet ik er een punt achter en ben tevreden met hetgeen overeengekomen kan worden met Dexia.
Het is niet altijd mogelijk alles te krijgen wat je toekomt of datgene wat je verdient, maar is wel het vechten voor waard.

PAL zal doorgaan met het steunen van de medegedupeerden en het opkomen voor hun belangen tot de laatste uitspraak of schikking en uiteraard blijf ik alle medegedupeerden steunen en zal blijven vechten tegen het onrecht wat ons is aangedaan.
Samen staan we sterk!
www.platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor dejongh1 » vr 11 mei 2007 9:05

gedupeerde;"What about my rights your Honour?"
rechter;"fuck your rights"
gedupeerde;"and you call this justice?This is a disgrace"
rechter;"live with it.We do.We are the law and we make the law as it suits us.
gedupeerde;"you corrupt old bastard"
rechter;"I hereby sentence you to 14 days in jail"
rechter;"Praise the Lord.Let us say a prayer now."
dejongh1
 

Berichtdoor jeanjean » vr 11 mei 2007 18:03

Piet , ook mijn felicitaties, grote klasse, eindelijk n stukje rust voor jou en je gezin.

jeanjean( ik hoop dat je weet wie)
jeanjean
 
Berichten: 64
Geregistreerd: di 16 aug 2005 21:02

PIET GEFELICITEERD.

Berichtdoor Sander » wo 16 mei 2007 22:36

Dag Piet,

Misschien een beetje laat, maar VAN HARTE GEFELICITEERD !!!
Je hebt het verdiend !

Nu hoop ik dat ook de zaken die te maken hebben met het Dexia aanbod gunstig zijn.

Top MAN, we zijn allemaal trots op je.

Groetjes,

Sander
Sander
 
Berichten: 40
Geregistreerd: do 16 maart 2006 19:15

Gefeliciteerd!

Berichtdoor amosfantasia » vr 18 mei 2007 19:03

Gefeliciteerd Piet met de overwinning!Geweldig !!!Tatatataaaaaa.....
De hele wereld mag het horen .Tatatataaaaa....

(Mijn felicitatie is wat laat ,maar lees het nu pas ).


Ik sluit mij aan bij de voorgangers .
Jij bent een Kanjer en de Hulpbieder voor iedereen .

De overwinning is je(jullie)van harte GEGUND! Groetjes,Amos
amosfantasia
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di 27 sep 2005 18:07

Berichtdoor Margreet Braat » zo 20 mei 2007 20:07

hoi Piet,
'was hier al een poosje niet meer geweest en lees zojuist het fantastische nieuws! Iedereen verdient het om te winnen maar jij verdient het zeker!

Wij gunnen dit jou en je familie van harte!

Met vriendelijke groet,

Margreet Braat

NB. onze zaak tegen DSB is nog steeds niet afgerond. De uitspraak is al 2 maal uitgesteld, maar dat wist je wellicht al.
Margreet Braat
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 3 okt 2006 23:54

Piet gefeliciteerd.

Berichtdoor stingray » ma 21 mei 2007 10:49

piet ook ik feliciteerd je van harte met je behaalde succes.
dit geeft een burger weer moed he.
en hoop dat er nog vele eenzelfde overwinning mogen boeken.
zo zie je maar weer dat een aanhouder wint .
en roep samen met piet dan ook al die 200.000 gedupeerde op om ook te procederen.
ikzelf procedeer ook al bijna 3 jaar vanaf setpember 2004 .
en hoop dat ik ook dan ook alles terug krijg .
in elk geval gaat holla-poelman weer door heb ik gehoord.
dus misschien duurd ,t niet lang meer.
MvG stingray
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

Berichtdoor Margriet » di 22 mei 2007 11:20

Piet en familie
Van HARTE GEFELICITEERD ,ik lees net de goede berichten het is fantastisch dat dit jullie betreft ( al dat goede werk met de nodige strubbelingen worden beloond!)
Als er van onze kant "goed" nieuws is dan vermeld ik het snel in juni voor ons weer nieuwe kansen na eindeloos uitgestel/ aanhouden!
Groeten en vooral DANK
Margriet en Sjaak.
Margriet
 
Berichten: 16
Geregistreerd: wo 14 sep 2005 13:10

Berichtdoor Delicate » wo 13 jun 2007 19:55

Hallo Piet,

Ik ben laat met lezen maar alsnog... VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

Eindelijk justice! Geniet van je overwinning je hebt het verdiend!

Je hebt mij kracht gegeven om door te zetten en ik ga ook door.

Groetjes,
Delicate
Delicate
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do 4 jan 2007 22:15

Berichtdoor Survivor » za 6 okt 2007 19:27

Hallo Piet,

Ook ik wil je van harte feliciteren, grandioos!

Mijn hoorzitting is op 17 oktober a.s. en de spanning stijgt, wij worden bijgestaan door iemand van Leaseproces en hoop dat hij alert en adequaat kan ingrijpen als dit nodig is.

In ieder geval ben ik heel erg blij voor jou en je gezin.
Ik heb altijd bewondering gehad voor je tomeloze inzet en vechtlust, ik zal daar aan denken als ik mijn zegje mag doen in de rechtzaal.

Groet,

Survivor
Survivor
 
Berichten: 4
Geregistreerd: za 6 okt 2007 10:36

Vorige

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron