Kosten advocaat

Kosten advocaat

Berichtdoor Chris » zo 13 mei 2007 10:30

Met regelmaat lees ik hier. Dit is me nog niet duidelijk: kan Dexia veroordeeld worden tot terugbetaling van al je advocaatkosten. Of als je je laat verdedigen door zoiets als Leaseproces? Vast bedankt voor je antwoord.
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Berichtdoor Hans A » zo 13 mei 2007 23:23

Goeie vraag.
Ook ik heb in het verleden hier na gevraagd. Steeds kreeg ik op het Trosforum en via tussenpersoon van groeps-advocaat antwoorden die er op neer komen dat dat niet gebruikelijk en dus kansloos zou zijn.
Er zijn echter diverse uitspraken waarbij dit wél vergoed wordt.
Ook Piet heeft volgens mij deze kosten vergoed gekregen.
veroordeelt Dexia in de kosten van de procedure aan de zijde van [Partij K.] gevallen, tot op heden begroot op:
voor verschuldigd griffierecht € 192,00
voor het exploot van dagvaarding € 83,78
voor salaris van gemachtigde € 1.200,00
In totaal: € 1.475,78
één en ander, voor zover verschuldigd, inclusief BTW;

gemachtigde: mr. M.M.H.J. Rompelberg,


Dus het salaris van Advocaat Rompelberg van 1200,= moet door Dexia vergoed worden!
Volgens mij moet het in geval van eegalease nu dus zéker mogelijk zijn. Dit is immers een voorbeelduitspraak die de lijn der uitspraken moet aangeven.

Gr Hans A
Groeten Hans A
Hans A
 
Berichten: 14
Geregistreerd: za 5 nov 2005 13:15

Berichtdoor Janny » ma 14 mei 2007 9:48

Ik wil niet tussentreden maar ook ik heb het verschillende malen aan mijn advocaat gevraagd, zijn antwoord was steeds nee, wil je het terug dan moet je daarvoor opnieuw procederen in een ? bodemprocedure? . echter voor € 1200,-- euro een advocaat vinden die het hele traject doet en dan een personlijke dagvaarding. een advocaat kost al gauw inclusief € 200,-- per uur dat zou dus 6 uur werk zijn, inclusief het aanwezig zijn bij de rechtbank?
nee die 1200 € zijn andere kosten dat het begeleiden naar de dagvaarding.
Janny

Ik kan mij voorstellen dat u zich bezint op manieren om uw advocaatkosten op Dexia te verhalen. Nu sprake is van een procedure, zijn we echter gebonden aan de specifiek daarvoor geldende regels. De artikelen die u hebt aangehaald, hebben betrekking op andere kosten dan proceskosten; die bepalingen zijn op uw geval daarom niet van toepassing. Het spijt me u niet anders te kunnen berichten.

quote is het antwoord opdezelfde vraag als die van u. antwoord is van de advocaat aan mij
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor aert0001 » ma 14 mei 2007 12:53

Beste Hans,

De advocaatkosten krijg je in de regel bij dit soort zaken niet terug wel de griffiekosten en rechtbank kosten, het lijkt mij trouwens ook niet erg waarschijnlijk dat 1200 euro het honorarium is van mr. Rompelberg

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor Chris » ma 14 mei 2007 20:30

aert0001 schreef:Beste Hans,

De advocaatkosten krijg je in de regel bij dit soort zaken niet terug wel de griffiekosten en rechtbank kosten, het lijkt mij trouwens ook niet erg waarschijnlijk dat 1200 euro het honorarium is van mr. Rompelberg

Ton


Aert, wanneer krijg je ze dan wel terug? Alleen maar als je er apart over procedeert?
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Berichtdoor Chris » ma 14 mei 2007 20:32

Dank voor jullie reacties. Advocaatkosten, ik ben nu op zoek naar een advocaat, zijn behoorlijk hoog heb ik begrepen. Dus ik ben me nog aan het orienteren hoe dat verder aan te pakken. Het loopt op tot een groot percentage van het bedrag (20 %) dat je terugkrijgt of een flink bedrag dat dan vantevorenvast staat, en dan gaat het om duizenden euro's. En daar zou ik toch graag iets van terug zien
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Berichtdoor aert0001 » di 15 mei 2007 0:10

Aert, wanneer krijg je ze dan wel terug? Alleen maar als je er apart over procedeert?


inderdaad, deze procedure leent zich hier niet voor,

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron