Aangetekende brief met ontvangsbevestiging van Dexia

Aangetekende brief met ontvangsbevestiging van Dexia

Berichtdoor mtstorm » wo 16 mei 2007 20:29

Beste allemaal,
Ik heb een brief van Dexia met ontvangbevestiging. Ik heb hem zelf nog niet ontvangen aangezien ik niet thuis was. Ik ben ook aan het procederen en ik zou verwachten dat de correspondentie dan zou moeten verlopen tussen Dexia en de advocaat. Dexia heeft daarover dus een andere perceptie. Nu ben ik erg benieuwd wat er in die brief staat. Hebben meerdere mensen vandaag z'n brief gekregen? En wat staat er in en wat doen jullie ermee? Ik heb het idee dat Dexia wat in de stress is. Alvast hartelijk dank.
mtstorm
 
Berichten: 10
Geregistreerd: di 21 maart 2006 23:31

Berichtdoor das » wo 16 mei 2007 21:44

Ja hoor, ook weer aangetekende brief gekregen.
Er staat in dat we na hun vorige aangetekende brief nog altijd onze "schuld"niet betaald hebben en dat ze (alweer!) als we niet binnen 10 dagen betalen incasso maatregelen zullen nemen.
Dus feitelijk ongeveer dezelfde brief als de vorige.
We zullen hem dus maar weer aan onze verzameling toevoegen.
Wordt zolangzamerhand een aardig boekwerk.

gr. das
das
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 7 maart 2006 23:45

Berichtdoor justice man 007 » wo 16 mei 2007 21:45

Vandaag ook een aangetekende brief gehad, was ook niet present, dus dat wordt vrijdag of maandag ophalen op het postkantoor.

Wie weet wel wat erin staat?

m.v.g. Wobbe
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor Piet » wo 16 mei 2007 22:52

Het versturen van aangetekende brieven is de volgende stap die Dexia zet in het ontmoedigingsbeleid wat ze voeren na de uitspraak over de Duisenberg regeling op 25 januari 2007.
Het begon met een brief aan (bijna) alle gedupeerden die nog een restschuld of achterstallige betalingen hadden.
Daarna volgde nog een dreigbrief.
Nu de aangetekende brief en hierna komt een brief van het incasso bureau.
Vervolgens zal er nog een laatste brief van het incasso bureau komen en dan is het 1 augustus.
Dit is een welbewuste actie van Dexia, bedoelt om het aantal opt outers zo klein mogelijk te maken.
Helaas maar wel begrijpelijk zijn er dan toch weer een aantal mensen die dankzij deze dreigbrieven van Dexia en incasso bureau de strijd hebben opgegeven.
Vaak speelt de spanning, de buikpijn, de slapeloze nachten, de BKR registratie, financiele problemen en zeker niet in de laatste plaats de onzekerheid een grote rol in deze slijtageslag.

Degene die zich niets aantrekken van deze brieven en gebruik maken of hebben gemaakt van de opt out regeling kunnen zich opmaken voor de volgende ronde.
Dexia zal kijken hoeveel gedupeerden overblijven en zal met nieuwe schikkingsvoorstellen komen, beter als de Duisenberg regeling.
De rechtszaken kosten Dexia heel veel geld en zij willen er van af.
Dat is nu al te merken in de schikkingsvoorstellen in de lopende rechtszaken.
Ook weet Dexia dat velen verbeten zijn en een hoger beroep niet schuwen.

De strijd tegen Dexia is als een marathon.
De eerste 35 km hebben we er op zitten, nu nog de laatste 6.
Maar na de 35ste km komt ook de man met de hamer.
Nu is het punt aangebroken om te laten zien dat die eerste 35 km niet voor niets zijn geweest.
De finish is in zicht en ook Dexia komt de man met de hamer tegen.
WIJ zijn die hamer en WIJ zorgen ervoor dat Dexia wankelt.
Nu moeten we nog de kracht hebben om de laatste slag te winnen en te zorgen dat al die jaren strijd niet voor niets is geweest.
Samen kunnen we hier voor zorgen door massaal te opt outen en door te gaan.

En over die aangetekende brieven....Dexia weet zelf niet meer wat voor of achter is, Dexia is de weg kwijt.

Dexia stuurt zelfs aangetekende brieven met betalingseisen naar mensen die hun rechtszaak gewonnen hebben........

We moeten nog even doorzetten, nog even onze advocaat motiveren om dat extra beetje te geven wat er voor zorgt dat we krijgen waar we recht op hebben.

Het is belangrijk elkaar steun te geven en elkaar te motiveren.
Dat is ook in de afgelopen jaren onze kracht geweest, samen staan we sterk.

Wil je contact of heb je vragen, info@platformaandelenlease.nl
We zijn er samen aan begonnen en we maken het samen af.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor dejongh1 » do 17 mei 2007 9:40

We willen geen andere schikkingen.We willen de waarheid weten ,zelfs als dat inhoudt dat Bruneel,Zalm etc. achter de tralies moeten, wegens samenzwering en bedrog.Schikken betekent gedeeltelijk schuld bekennen(door de gedupeerden).Geen sprake van.
Ik heb ook een aangetekende brief gezien.
Postbode zei;"Wil u even tekenen'."
Ik zei tegen hem;"Ik teken niets"
Postbode;"Wat moet ik dan met deze brief"
Ik;"Dat interesseert me niets.Stuur maar weer terug naar Dexia."
Postbode;"Mijn neef heeft ook aan aandelenlease gedaan,moet hij hetzelfde doen?"
Ik;"Ik heb nog nooit een aangetekende brief van Dexia ontvangen,dus ik denk dat die brief belangrijker is voor Dexia dan voor mij en daarom teken ik er niet voor."
dejongh1
 

Berichtdoor impact » do 17 mei 2007 9:57

Volgens de wet geldt een geweigerde aangetekende brief voor de afzender toch als door de geadresseerde te zijn ontvangen. Je schiet er dus niets mee op en kunt maar beter op de hoogte zijn van de inhoud om eventueel actie te kunnen ondernemen.
impact
 

Berichtdoor sjaak » do 17 mei 2007 10:10

Ik heb ook 2 aangetekende brieven ontvangen van dexia. Direct even bij mijn advocaat langsgegaan en afgegeven. Hij stuurt nogmaals een briefje naar dexia dat ik niet gediend ben van post van dexia, zolang de zaak onder de rechter is. Volgens mijn advocaat zal rond de zomer er uitspraak gedaan worden. Nog even afwachten dus.
Laatst bijgewerkt door sjaak op vr 18 mei 2007 12:28, in totaal 2 keer bewerkt.
sjaak
 
Berichten: 4
Geregistreerd: do 9 maart 2006 16:02
Woonplaats: delft

Berichtdoor dejongh1 » do 17 mei 2007 11:15

Het zou de Nederlandse regering wel in verlegenheid brengen in de EU,als commandeur(lintje)Zalm en erelid van de VVD achter de tralies zou verdwijnen ivm. de aandelenleasezaak.Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom er nooit een gerechtelijk voooronderzoek heeft plaatsgevonden en hierdoor ook geen parlementair onderzoek.
Heeft Zalm dat lintje ontvangen,omdat hij als enige VVD'er bereid was om
al die andere VVD'ers te naaien(zwarte geld) met hun tweede huisje in Frankrijk?Het verbaast me dat de VVD deze man erelid heeft gemaakt.
Is dit ook de reden waarom Wouter Bos minister v. financien doorgaat met liegen en bedriegen ivm. de aandelenlease,zoals zijn voorganger Zalm ook deed?
dejongh1
 

Berichtdoor Piet » vr 18 mei 2007 10:07

De Jongh1 schrijft:
Postbode;"Mijn neef heeft ook aan aandelenlease gedaan,moet hij hetzelfde doen?"


Kom je mensen tegen die ook een aandelenlease product hebben of mensen die er vragen over hebben, stuur ze door naar PAL.
Wij kunnen deze mensen helpen door het beantwoorden van de vragen die ze hebben en samen de mogelijkheden bekijken die er voor hun zijn.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

dreigbrief

Berichtdoor Waterman » do 24 mei 2007 22:34

Beste allemaal
Ik heb ook een dreigbrief van de zelfde strekking van Dexia ontvangen en het geeft toch veel steun om hier op het forum te lezen dat je niet de enige bent.
Ook fijn om te weten dat je hierna nog een brief van een incasso bureau kunt verwachten, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Zo vlak na de bekende model uitspraken heb ik de indruk dat Dexia er zenuwachtiger van wordt dan ik.
Leuk detail is dat ik enkele weken geleden een mobiel abonnement heb afgesloten terwijl ik al ik weet niet hoeveel brieven van Dexia heb liggen waarin ze aankondigen mij bij het BKR aan te melden.

Hou vol
Waterman
 
Berichten: 3
Geregistreerd: di 23 aug 2005 22:30
Woonplaats: Beverwijk

Berichtdoor Ferne » vr 25 mei 2007 15:50

Ook ik heb nu voor de derde keer in 3 maanden een brief ontvangen van onze vrienden. De volgende brief is van het incassobureau. Heb ook nog even gebeld naar onze vrienden dat ze voortaan de brieven naar Leaseproces moeten sturen en niet naar mijn adres.
Ferne
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo 16 aug 2006 21:06


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron