Waarschuwing: Alle rechten vervallen voor Dexia gedupeerden!

Waarschuwing: Alle rechten vervallen voor Dexia gedupeerden!

Berichtdoor Piet » ma 9 jul 2007 20:49

De deadline nadert snel : vanaf 1 augustus vallen de LegioLease/ Bank Labouchere/ Dexia gedupeerden verplicht onder de Duisenberg regeling.

Alleen met het opsturen van een opt out verklaring kan dit voorkomen worden.
Doe je dit niet dan ben je verplicht om de Duisenberg regeling te accepteren en alles te betalen wat Dexia vordert.
Dexia hoeft hiervoor geen rechtszaak op te starten tegen degene die dit niet doen.
Dexia kan, verwijzend naar de Wcam Overeenkomst en de uitspraak van het Hof Amsterdam van 25 januari 2007, elke deurwaarder opdracht geven om het door Dexia gevorderde geld te komen innen.
En dit kan betekenen dat een deurwaarder het recht heeft om bij weigering beslag te leggen op rekeningen en goederen.
Wil je dit voorkomen dan moet je vóór 1 augustus de opt out verklaring hebben ingestuurd.
De voorbeeldbrief is hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/doc ... geling.doc
Wil je voorkomen dat je vanaf 1 augustus al je rechten hebt verloren dan moet je deze brief opsturen.
Deze brief voorkomt dat je verplicht wordt om de Duisenberg regeling met alle financiële en juridische gevolgen te accepteren.
Door het opsturen van deze brief blijf je alle rechten behouden om te procederen of om vrijwillig de Duisenberg regeling te accepteren.

Belangrijk voor degene die in de eegalease situatie zitten.
De partner (gehuwd of met een geregistreerd partnerschap ten tijde van het afsluiten van het contract) die niet op het contract heeft meegetekend moet ook de opt out verklaring tekenen.
Is dit nog niet gebeurd, doe het nu alsnog.
De niet mee getekende partner is weliswaar geen contractant maar wel gerechtigde volgens de Wcam overeenkomst.
Wie is gerechtigde
Art 4 van de Wcam overeenkomst:

Indien een contractant met betrekking tot enige Effectenlease overeenkomst Gerechtigde is en hij was op de datum van het aangaan van die overeenkomst gehuwd of had hij een geregistreerd partner, dan is de echtgeno(o)t(e)of geregistreerd partner tevens Gerechtigde.

Dit betekent dus dat als een gerechtigde geen gebruik maakt van de opt out verklaring vóór 1 augustus 2007 deze gerechtigde onder de Wcam valt en al zijn rechten verliest.

Alleen degenen die de opt out verklaring hebben ingediend hebben nog het recht om te procederen, de rest nooit meer!

Vanaf 1 augustus is het voor degene die geen opt out verklaring hebben opgestuurd, definitief afgelopen.

Bedenk dit goed!

Groeten,
Piet

PS Er zijn een paar groepen gedupeerden die niet onder de verplichte Duisenberg regeling vallen, maar neem het zekere voor het onzekere en stuur die opt out verklarihng op, het kost slechts een postzegel en kan je later veel geld besparen of opleveren.
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor evt » do 12 jul 2007 19:21

hallo Piet,

Betreft: ‘opt out’ mededeling Duisenberg regeling ,
heb ik misschien een dome vraag, maar ik wil het zeker weten,
want ik ben als de dood, dat ik iets fout doet.

Moet ik de brief uit mijn naam sturen dit omdat er in de voorbeeld brie staat:

Van Buttingha Wichers Netwerk Notarissen
T.a.v. mr. J.E. Kielstra
Lange Voorhout 24
2514 EE Den Haag

vooral omdat hier een notaris de brief stuurt.

Ook zou ik graag willen weten wat het goede adres is waar ik de brief naar toe moet sturen.

Ik weet niet meer zeker of dat ik dit al gedaan hebt, omdat normaal alles via leaseproces gaat, ik gaat ze nog wel bellen, maar voordat ik op vakantie gaat wil ik de brief de deur uit hebben.

alvast bedankt voor de moeite
Edwin
evt
 
Berichten: 16
Geregistreerd: vr 2 sep 2005 9:08

Berichtdoor Piet » do 12 jul 2007 19:41

Hallo Edwin,

De brief die je moet versturen kun je hier vinden:
http://www.platformaandelenlease.nl/doc ... geling.doc

Het adres waar de brief heen gestuurd moet worden is correct zoals die ook in de voorbeeldbrief staat en je in je posting noemt.
Het enige wat je moet invullen in de brief is je relatienummer met Dexia en je eigen naam en adres gegevens.
Daarna kun je de brief opsturen.

Je kunt proberen of je Leaseproces nog te pakken kan krijgen om te controleren of zij dit al hebben gedaan.
Je kunt ze bellen tot 2100 uur vanavond op 0900-8865.
Lukt dit niet dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en de brief gewoon versturen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor evt » do 12 jul 2007 21:28

Piet bedankt voor je reactie ben weer gerust gesteld,

nog een klein vraagje, moet "Van Buttingha Wichers Netwerk Notarissen
" er ook boven staan want dit begrijp ik niet goed. wie is dit en moet het dan niet vanuit mijn eigen naam?

Alvast weer bedankt Edwin.
evt
 
Berichten: 16
Geregistreerd: vr 2 sep 2005 9:08

Berichtdoor Elias » do 12 jul 2007 22:43

evt,

Van Buttingha Wichers Netwerk Notarissen
T.a.v. mr. J.E. Kielstra
Lange Voorhout 24
2514 EE Den Haag


Dit is gewoon de kop van de brief, aan wie deze moet worden gestuurd en van welk kantoor de behandelend notaris Kielstra deel uit maakt.
Zet dit op de briefomslag en dan komt ie op de juiste plaats.

Van wie de brief komt en dus van de opt-out gebruik maakt, blijkt uit uw ingevulde relatienr. met Dexia, uw handtekening(-en) en naam/namen/adres.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor evt » vr 13 jul 2007 7:30

Bedankt voor de reacties, ben er mee heholpen.

groetjes Edwin
evt
 
Berichten: 16
Geregistreerd: vr 2 sep 2005 9:08

Berichtdoor Piet » vr 13 jul 2007 17:39

Sommigen denken dat ze door het opsturen van de opt out verklaring geen recht meer hebben op de Duisenberg regeling, dit is niet zo.
De opt out regeling is alleen om te voorkomen dat je verplicht de Duisenberg regeling moet accepteren en je daardoor al je rechten verliest.
Dexia schrijft op hun website, www.dexialease.nl , hier het volgende over:
Als ik nu een opt-out verklaring instuur, kan ik dan later alsnog voor de Duisenberg-Regeling in aanmerking komen?

Als u een opt-out verklaring instuurt, geeft u aan dat u niet gebonden wilt zijn aan de Duisenberg-Regeling. Dexia zal de eventuele vergoeding volgens de Duisenberg-Regeling dan ook niet automatisch in mindering brengen op uw eventuele restschuld. Ook indien u volgens de Duisenberg-Regeling nog geld van Dexia zou ontvangen, zal dat geld niet aan u worden overgemaakt.
Het is echter altijd mogelijk om na het indienen van een opt-out verklaring toch voor de Duisenberg-Regeling in aanmerking te komen. Tijdens de opt-out periode dient u een brief naar notaris mr. J.R.E. Kielstra (Van Buttingha Wichers Notarissen, Lange Voorhout 24, 2514 EE DEN HAAG) te sturen waarin u aangeeft toch voor de regeling te kiezen en daarmee uw opt-out verklaring intrekt. Na de opt-out periode kunt u Dexia schriftelijk laten weten dat u uw opt-out verklaring intrekt.

Opt outen is dus alleen maar het veilig stellen van je rechten tegen Dexia.

Zie ook Laatste Nieuws op onze website voor het persbericht van Leaseproces over de gevolgen van niets doen en geen gebruik maken van de opt out regeling.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » za 14 jul 2007 11:39

Veel gedupeerden denken dat ze niet onder de Duisenberg regeling vallen als er geen restschuld is na beëindiging van het contract.
Dat is niet juist!


Je valt wél onder de Duisenberg regeling maar krijgt geen vergoeding.
Dat is iets anders als niet onder de Duisenberg regeling vallen.

Is je contract geëindigd zonder restschuld of zal je contract in de toekomst zonder restschuld eindigen en je maakt géén gebruik van de opt out regeling dan vervalt je recht op procederen per 1 augustus 2007.
In slechts een paar situaties geldt de Duisenberg regeling niet.
Dexia schrijft op hun website, www.dexialease.nl hierover:
Voor wie geldt de regeling niet?
Cliënten die individueel tegen Dexia een procedure hebben gevoerd, die tot een definitieve rechterlijke uitspraak heeft geleid, vallen buiten de Duisenberg-Regeling. Ook als een cliënt reeds eerder voor een minnelijke regeling met Dexia heeft gekozen, kan geen beroep (meer) worden gedaan op de Duisenberg-Regeling.
Er zijn cliënten waarvoor de Duisenberg-Regeling wel geldt, maar die door hun specifieke situatie in aanmerking kunnen komen voor een nog gunstigere regeling. Dexia heeft voor hen afzonderlijke regelingen die goede oplossingen bieden, bijvoorbeeld voor minderjarigen en voor cliënten die hun maandelijkse verplichting(en) of de eventuele resterende verplichting(en) in verband met hun effectenlease-overeenkomst(en) niet meer aan Dexia kunnen voldoen. Ook bestaat er een aparte regeling voor cliënten met een zogeheten depotlease-constructie (een productcombinatie van een effectenlease-overeenkomst en een effectendepot).


Oftewel, is er een definitieve uitspraak in je rechtszaak, heb je al een schikking getroffen, b.v. het Dexia Aanbod of heb je een depotconstructie, dan is de Duisenberg regeling niet van toepassing
Voor de rest dus wel!
Wat verstaat Dexia onder depotlease- constructie, van de website van Dexia:
Coulanceregeling Depotlease
Voor de Coulanceregeling Depotlease komen cliënten in aanmerking die een productcombinatie zijn aangegaan, bestaande uit één of meer effectenlease-overeenkomsten en (een) beleggingsrekening(en) bij Dexia Bank Nederland N.V. of haar rechtsvoorganger(s). Daarbij werden één of meerdere verschuldigde maandelijkse termijnen van de effectenlease-overeenkomst(en) voldaan ten laste van deze beleggingsrekening(en).
Van belang hierbij is dat de effectenlease-overeenkomst(en) en de beleggingsrekening(en) een gelijke tenaamstelling bevatten en op of omstreeks dezelfde datum zijn aangegaan.
Voor de volledigheid vermelden wij dat (een) effectenlease-overeenkomst(en) waarvan termijnen nooit uit de beleggingsrekening(en) werden voldaan niet voor dit voorstel in aanmerking komen. De coulanceregeling geldt evenmin voor cliënten die een beleggingsrekening aanhouden c.q. hebben aangehouden terwijl daarnaast geen sprake was van (een) effectenlease-overeenkomst(en).


Denk dus niet te makkelijk, o volgens mij kom ik niet in aanmerking voor de Duisenberg regeling dus ik hoef geen opt out brief te sturen.
Stuur voor de zekerheid die brief, het kost slechts één postzegel waarmee je voorkomt dat je na 1 augustus wel eens voor een onaangename verrassing komt te staan.

Dat er nog veel mensen geen opt out brief hebben geschreven of niet weten wat de opt out regeling betekent blijkt wel uit de vele brieven en e-mails die PAL dagelijks binnenkrijgt van gedupeerden die hierover meer willen weten.
Velen zullen vanaf 1 augustus weer het slachtoffer worden van Dexia, zorg dat je hier niet bij hoort en stuur de opt out brief vandaag nog op.
Hier de link naar de opt out brief:
http://www.platformaandelenlease.nl/doc ... geling.doc

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron