Ahold claim

Ahold claim

Berichtdoor bluts » do 19 jul 2007 11:59

Middels het indienen van een claim kan men voor een vergoeding in aanmerking komen voor de aandelen Ahold. Dat kan men doen via een Bewijs van vordering. Deze is ingevuld en opgestuurd.(naar Amerika)
Nu krijgen we een bericht dat dat stuk niet volledig is, er ontbreekt e.e.a. Men kan dan middels een code opzoeken wat er ontbreekt. Wat schetst onze verbazing:
De aan- en verkoopbewijzen ontbreken!!!!
Deze moeten voor 13 augustus in hun bezit zijn.
Onderaan de brief staat heel duidelijk dat wanneer deze ontbreken, geen vergoeding wordt verstrekt! Hoe krijg je aan die lui uitgelegd wat de AFM hier in Nederland hierover uitgesproken heeft. Ik vrees dat we weer achter het net vissen. Of weet iemand een oplossing??

Groet,
bluts.
bluts
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do 25 aug 2005 17:51

Berichtdoor Piet » vr 20 jul 2007 10:38

Alles over de AHOLD claim is hier te vinden:
http://www.aholdvergoeding.nl

Ook in de topic Ahold schikt rechtszaken boekhoudfraude in dit forum
http://www.platformaandelenlease.nl/php ... .php?t=212 staat veel informatie.

Wie van de Dexia gedupeerden hebben recht op een vergoeding en wie had dit zelf moeten aanvragen en voor wie heeft Dexia dit aangevraagd ?
Van de website van Dexia, www.dexialease.nl :
Ik heb destijds een effectenlease-overeenkomst gesloten met daarin aandelen Ahold. Kom ik in aanmerking voor compensatie op grond van de Ahold-schikking?
Als in de periode 30 juli 1999 tot en met 23 februari 2003 met betrekking tot uw effectenlease-overeenkomst aandelen Ahold zijn verworven, komt u in principe in aanmerking voor een vergoeding. Daartoe kon tot 18 augustus 2006 een claim worden ingediend. In de meeste gevallen kon u zelf geen claim indienen, omdat u juridisch gezien in de claimperiode geen eigenaar van de aandelen was. Dexia heeft die claim dan ten behoeve van u reeds gedaan.

Alleen als u in de periode 30 juli 1999 tot en met 25 mei 2003 aandelen Ahold na beëindiging van uw overeenkomst heeft overgenomen (uitgeleverd heeft gekregen), kon u zelf een claim indienen. Dexia heeft u in dat geval begin juni 2006 een transactieoverzicht verstrekt van het aantal aandelen Ahold.

Voor zover Dexia in de claimperiode juridisch eigenaar van aandelen Ahold was, heeft Dexia een claim ingediend. Dexia zet zich dus in om de schade vergoed te krijgen en die vergoeding aan haar cliënten uit te keren. Wij wijzen u erop dat de Duisenberg-Regeling (of een andere minnelijke regeling) de eventuele vergoeding wel kan beïnvloeden.

Een vraag aan Bluts :
Val jij in deze categorie :
Alleen als u in de periode 30 juli 1999 tot en met 25 mei 2003 aandelen Ahold na beëindiging van uw overeenkomst heeft overgenomen (uitgeleverd heeft gekregen), kon u zelf een claim indienen. Dexia heeft u in dat geval begin juni 2006 een transactieoverzicht verstrekt van het aantal aandelen Ahold.

Zo ja, heb je van Dexia een overzicht gekregen en meegestuurd?

Je kunt Dexia bellen en vragen of zij alsnog de vereiste bewijzen opsturen. Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

Zijn er meer Dexia gedupeerden die een brief hebben gekregen zoals Buts heeft gekregen en voldoen aan het vereiste zoals hierboven is geschreven?
Zo ja, laat het even weten via info@platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » zo 14 okt 2007 14:10

Ahold-belegger krijgt eindelijk geld terug

De Telegraaf 14 oktober 2007

AMSTERDAM – Gedupeerde beleggers van het grootschalige boekhoudschandaal bij supermarktconcern Ahold die een claim tegen het bedrijf hebben ingediend, kunnen binnenkort geld verwachten. De rechtbank in de Amerikaanse staat Maryland heeft zijn goedkeuring gegeven aan het uitbetalen van de claims.
Het supermarktconcern trof in november 2006 voor $1,1 miljard (€945 miljoen) een wereldwijde schikking met gedupeerde beleggers. Ruim 179.000 schadeclaims zijn ingediend door Nederlandse beleggers na de Aholdfraudezaak.
Zij zagen hun aandelen Ahold vlak na de bekendmaking van het boekhoudschandaal in februari 2003 met ruim 60% kelderen. Ahold kwam met beleggers die waren gedupeerd door het bedrog bij de inmiddels afgestoten dochter US Foodservice een schikking overeen. Op grond daarvan heeft het vorig jaar al $1,1 miljard overgemaakt naar de ’claims administrator’. Beleggersvereniging VEB rekende vorig jaar uit dat het gemiddelde compensatiebedrag zou uitkomen op $784. Het administratiekantoor in de Verenigde Staten, dat is belast met de uitbetaling, heeft ongeveer vier weken nodig voor het gaat uitbetalen. Er wordt geen vertraging voorzien.
Eerder stelde het administratiekantoor de betaling uit tot eind dit jaar om rechthebbenden van wie het papierwerk niet helemaal in orde was, in de gelegenheid te stellen om dit te corrigeren.

© 1996-2007 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

UITKERING AHOLD VERGOEDING

Berichtdoor stingray » vr 28 dec 2007 20:36

ik heb vandaag een uitbetaling ontvangen en mijn echtgenote en kleinkind ook van 311,39 per contract dus 3 x als zijnde een uitkering ahold vergoeding.
mijn vraag is of dit een zoethoudertje is en of ik dit bedrag moet houden of moet terug storten.
ik kan nergens in opmaken of dit een afkoopregeilng is wel heb ik op de site van dexia gelezen wat dit zo,n beetje inhoud
nl:
Vanaf 17 december 2007 is Dexia gestart met het verrekenen en/of uitkeren van een Ahold-vergoeding aan die cliënten die daarvoor in aanmerking komen. Een vergoeding zal, conform de afspraken die Dexia met belangenorganisaties zoals de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) en de Consumentenbond heeft gemaakt, uiterlijk op 3 januari 2008 worden verrekend met een eventuele opeisbare vordering van Dexia op haar cliënten dan wel worden overgeboekt naar de rekening van de cliënten op wie dit van toepassing is. De Duisenberg-Regeling, of een andere minnelijke regeling, kan deze vergoeding beïnvloeden.

Uit een persbericht van de Claims Administrator kan begrepen worden dat aan Dexia 95% van de haar toekomende schadevergoeding is uitbetaald. Dexia zal het aandeel in deze vergoeding dat de cliënten toekomt, uitbetalen conform de bepalingen in de Aanvullende overeenkomst II die Dexia met belangenorganisaties zoals de VEB en de Consumentenbond is overeengekomen. Deze overeenkomst kunt u hier vinden.
graag een advies wat te doen niet dat ik straks buiten al mijn rechten val net als ze al eens eerder hebben geprobeerd.
MvG frans
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron