nieuwe schikking voor opt-outers?

nieuwe schikking voor opt-outers?

Berichtdoor Marja4 » za 28 jul 2007 14:21

Ik voel het aan mijn water dat Dexia al lang weer een nieuwe schikking heeft klaarliggen om alle mensen die gebruik hebben gemaakt van de opt-out regeling de moed te ontnemen om verder te procederen.
Ik weet het bijna zeker.
Na inventarisatie komen ze er mee op te proppen, wedden?
Mvg. Marja
Marja4
 
Berichten: 7
Geregistreerd: wo 28 sep 2005 19:59

Berichtdoor impact » za 28 jul 2007 15:21

Grote kans dat je gelijk krijgt, Marja.
impact
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 18 jun 2007 17:27

Berichtdoor Marja4 » za 28 jul 2007 16:33

Dit gaat volgens mij in samenwerking met de rechterlijke macht.
wil je dan nog winnen? Dan moet je wel heel beslagen ten ijs komen............
Marja4
 
Berichten: 7
Geregistreerd: wo 28 sep 2005 19:59

Berichtdoor Postbode » za 28 jul 2007 17:00

Nou en laat ze maar komen.
Het is in ieder geval beter dan de duisterbergregeling.
Postbode
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di 7 maart 2006 10:35

Berichtdoor Postbode » za 28 jul 2007 17:04

Ik heb het vermoeden dat leaseproces mischien allang contact met dexia heeft gehad over een schikking.
Dit heeft ook al in een brief van leaseproces gestaan.
Misschien komt dexia wel met een schikking. Ik heb mijn vermoedens.
Postbode
 
Berichten: 7
Geregistreerd: di 7 maart 2006 10:35

Berichtdoor Elias » za 28 jul 2007 23:50

Ik voel het aan mijn water dat Dexia al lang weer een nieuwe schikking heeft klaarliggen om alle mensen die gebruik hebben gemaakt van de opt-out regeling de moed te ontnemen om verder te procederen.
Ik weet het bijna zeker.
Na inventarisatie komen ze er mee op te proppen, wedden?

Aldus Marja4

Tot op heden is gebleken, dat overheid ( Zalm c.s.) in samenwerking met het gehele Nederlandse bankwezen als direkte "boterhoofd"- belanghebbenden, De Nederlandse Bank incluis, het scenario bepalen.
Enig onzeker punt zijn de rechters, waarvan er een aantal serieus ECHT onafhankelijk proberen te zijn, door van dat voorgekauwde scenario af te wijken.
Na 1 augustus zal blijken hoe sterk de tegenstroom van deze eerlijke rechters nog is en of ze een voor een ook "omgaan" en hun onafhankelijkheid laten schieten voor de richtlijnen van "bovenaf".
Dexia zit als speerpunt van dat wereldje zeer dicht bij het vuur en je mag verwachten dat ze verder vooruit kunnen en mogen kijken dan de gedupeerden.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor Janny » ma 30 jul 2007 10:52

Wat gaat Dexia doen?

Wel die vraag zult u zelf moeten beantwoorden, omdat u de opt-out route hebt gekozen.
Daarmee heeft u aangegeven niet van de Duisenberg-regeling gebruik te willen maken om de contracten af te werken..
Dus ligt er bij u een vraag van Dexia :
Hoe denkt u het contract met ons af te wikkelen?
Wilt u zo betalen? alé hier zijn de acceptgiro kaarten, geen bewaar.
Of wilt u het via een advocaat regelen. Ook dat is goed, kom maar met een gemotiveerde dagvaarding.
Aan u de eer, want Dexia wil gewoon de zaak afwerken. En hoe? dat antwoord kan alleen de gedupeerde geven. Met de WCAM uitspraak in de hand zal Dexia de gelden , berekend volgens de normen van de WCAM,via een deurwaarder kunnen incasseren. Ik heb nl het vermoeden dat Dexia niet voor iedereen persoonlijk een rechtzaak gaat beginnen, maar inderdaad met de WCAM in de hand gaat incasseren. Mits er van uw kant geen dagvaarding bij Dexia ligt.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor impact » ma 30 jul 2007 11:01

Dat lijkt mij niet helemaal juist, Janny. Wanneer je hebt gekozen voor opt-out, kan Dexia moeilijk de WCAM op jou van toepassing laten zijn en daarmee de Duisenbergregeling.
Indien jij nog niet procedeert en verder ook geen actie tegen Dexia onderneemt, ligt "de bal" bij Dexia en moet de bank jou dagvaarden wanneer ze denken dat ze van je kunnen winnen. Tot dan gebeurt er helemaal niets.
In het geval dat jij wel procedeert, komt je zaak gewoon weer op de rol en gaat verder lopen tot vonnis.
impact
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 18 jun 2007 17:27

Berichtdoor Janny » ma 30 jul 2007 11:13

Impact,
ik heb ook aangegeven , dat de bal bij de gedupeerde ligt!!
Als de gedupeerde geen actie onderneemt, zal Dexia gaan incasseren.
dat schreef ik.
Wilt u zo betalen? alé hier zijn de acceptgiro kaarten, geen bewaar.
Of wilt u het via een advocaat regelen. Ook dat is goed, kom maar met een gemotiveerde dagvaarding.
Aan u de eer, want Dexia wil gewoon de zaak afwerken. En hoe? dat antwoord kan alleen de gedupeerde geven. Met de WCAM uitspraak in de hand zal Dexia de gelden , berekend volgens de normen van de WCAM,via een deurwaarder kunnen incasseren. Ik heb nl het vermoeden dat Dexia niet voor iedereen persoonlijk een rechtzaak gaat beginnen, maar inderdaad met de WCAM in de hand gaat incasseren. Mits er van uw kant geen dagvaarding bij Dexia ligt
Ik hoorde nl geluiden op de fora, dat men de boel de boel zou willen laten, en Dexia zou uitdagen om als eerste actie te laten ondernemen.
Als dat zo gedaan wordt, zal Dexia mijns inziens, met de WCAM uitspraak in de hand( we hebben immers de duisenberg-regeling verworpen) via de deurwaarder zijn gelden gaan incasseren.
Impact, jij denkt dus dat Dexia wel weer opnieuw de onderhandelings fase ingaat???????? Nou ik niet. en daarom mijn gedachten als bovenstaand.
Impact, persoonlijk procedeer ik al vanaf 2004. Dus ik sta niet stil te kijken hoe de bal rolt.

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor impact » ma 30 jul 2007 11:23

Een deurwaarder kan niet zonder gerechtelijk vonnis komen incasseren, Janny. Dexia zal toch eerst een procedure tegen opt-outers moeten beginnen als die zelf afwachten en niets doen.
impact
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 18 jun 2007 17:27

Berichtdoor Janny » ma 30 jul 2007 11:31

impact schreef:Een deurwaarder kan niet zonder gerechtelijk vonnis komen incasseren, Janny. Dexia zal toch eerst een procedure tegen opt-outers moeten beginnen als die zelf afwachten en niets doen.

Impact ,
Nee, maar de WCAM is een wet die dexia mag toepassen. Het is dus al een uitspraak. daarin vergissen velen zich dus. Ik geef verder geen commentaar meer. Omdat het mijn gevoel is, en het geen zin heeft om op het zelfde aambeeld te blijven slaan.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor impact » ma 30 jul 2007 11:36

Ik geef wel commentaar op jou, Janny. Ik denk dat je mijn laatste berichten toch niet goed hebt gelezen en/of begrepen: ik spreek alleen over opt-outers. Wie NIET heeft ge-opt-out moet natuurlijk WEL rekening houden met de deurwaarder van Dexia!

Stel die vraag van jou eens aan Piet, dan denk ik dat je wat dat betreft enigszins wordt gerustgesteld.
impact
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 18 jun 2007 17:27

Berichtdoor Janny » ma 30 jul 2007 11:49

impact schreef:Ik geef wel commentaar op jou, Janny. Ik denk dat je mijn laatste berichten toch niet goed hebt gelezen en/of begrepen: ik spreek alleen over opt-outers. Wie NIET heeft ge-opt-out moet natuurlijk WEL rekening houden met de deurwaarder van Dexia!

Oke impact,
Als wij als opt-outers, geen dagvaarding richting Dexia uitbrengen, en dus de afwachtende houding aannemen, kan Dexia, omdat wij de schikking hebben afgewezen, via de rechterlijke weg een dwangebevel tot incasso krijgen. Dexia ziet ons als wanbetaler die een schikking hunnerzijds afwezen! En Dexia hoeft dus niet anders te doen als bij de rechter aan te geven dat hij een vordering heeft en die wil incasseren, omdat de client niet betaald, ondanks hun pogingen tot een schikking.
M.a.w de bal ligt bij ons om dat te voorkomen..
Ik vind het ook niet leuk, maar ben bang dat het zo zal lopen.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor impact » ma 30 jul 2007 12:07

Laat je toch niet zo bangmaken, Janny! Dexia begint echt geen "dwangbevel-procedure" want geen gewone kantonrechter wil daar zijn vingers aan branden. Bovendien kan jij dan ook gewoon verweer (laten) voeren met een vordering in reconventie en is de cirkel weer rond.
impact
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 18 jun 2007 17:27

Berichtdoor Janny » ma 30 jul 2007 12:22

impact schreef:Laat je toch niet zo bangmaken, Janny! Dexia begint echt geen "dwangbevel-procedure" want geen gewone kantonrechter wil daar zijn vingers aan branden. Bovendien kan jij dan ook gewoon verweer (laten) voeren met een vordering in reconventie en is de cirkel weer rond.

Ik ben niet bang voor mezelf, dat komt wel goed, zie boven. maar er zijn meer mensen, en ik heb angst voor mensen die het op z'n beloop laten.
Dus eigenlijk een oproep, kom in actie en dagvaard Dexia zelf.janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron