dagvaarding/dexia surprises

dagvaarding/dexia surprises

Berichtdoor bucks007 » ma 17 dec 2007 21:24

geachte forum genoten,
zijn er na de datum waarbij de opt/out regeling gesloten is, opt/outers door dexia gedagvaard en zijn er zake bekend waarbij de rechter, de dagvaarding van dexia helemaal gevolgd is en de gedupeerde totaal in het ongelijk, en heeft dexia inmiddels een incasso bureau in dienst genomen die de gedupeerde onder druk gaat zetten om toch maar te gaan betalen, kortom wat gebeurt er precies op dit gebied, het enige wat ik heb gehad is een aangetekende brief medio september sindsdien niets meer, dus stilte voor een eventuele storm?
contract precies (winstverdriebubelaar) 12/2003 afgelopen, dus vier jaar terug en client bij leaseproces, dus het enige wat dexia gedaan heeft is regelmatig van die proza gestuurd waarin zij mij dwangmatig vertelde dat ik moest betalen, daarna firma Reats, , duisenberg regeling enzovoort,
en nog steeds niet betaald dus ik ben eigenlijk benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, dat dexia naar de rechter gaat lijkt mij met de voorbeeld uitspraken onwaarschijnlijk , hopelijk komt deze affaire in 2008 tot een einde, iedereen op dit forom prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar
bucks007
 
Berichten: 25
Geregistreerd: ma 4 sep 2006 18:19

EDR Incasso

Berichtdoor Alphons3800 » za 12 jan 2008 15:08

Ik ontving vandaag een 3-tal brieven ( één per Dexia contract) van EDR incasso. Zij stelt hierin dat mijn 'bij Dexia openstaande schuld' door Varde Investments Limited te Ierland (?) bij acte van cessie is overgenomen. Genoemde firma zou nu de rechtmatige schuldeiser zijn geworden.

Opmerkelijk is dat de vordering wordt gesteld op hetgeen a.d.h.v. de Duisenberg regeling verschuldigd zou zijn. Ik heb echter gebruik gemaakt van de Opt-out regeling.
Alphons3800
 
Berichten: 3
Geregistreerd: wo 21 nov 2007 17:38

Berichtdoor aert0001 » za 12 jan 2008 17:24

Naar het schijnt hebben meer slachtoffers deze "post" ontvangen

Ton
Laatst bijgewerkt door aert0001 op za 12 jan 2008 22:57, in totaal 1 keer bewerkt.
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor Piet » za 12 jan 2008 17:41

Vele gedupeerden met een betalingsachterstand hebben vandaag (het is weer weekend!!!) de onderstaande brief gekregen.
Zover ik het kan beoordelen is de brief gestuurd naar de Dexia gedupeerden die een betalingsachterstand hebben en:
1) Het Dexia Aanbod hebben getekend of
2) Geen opt outverklaring hebben ingediend vóór 1 augustus 2007.
Aanvulling:
Het blijkt dat een aantal gedupeerden die de opt outverklaring hebben ingediend en die niet hebben getekend voor het Dexia Aanbod deze brief ook krijgen.



EDR

lncasso

Dhr. X

Betreft : Schuld aan Dexia Bank Nederland N.V. Contractnummer XXX
Dossier: XXX

Den Haag, donderdag 10 januari 2008

Geachte heer X,

Deze brief gaat over uw beëindigde effectenlease contract bij Dexia Bank Nederland N.V. (hierna: Dexia) en bevat nieuwe informatie over de betaling van uw openstaande schuld. Het is belangrijk dat u deze brief aandachtig leest.

EDR Incasso
Wij zijn een bij de NVI (Nederlandse Vereniging van Incasso-Ondernemingen) aangesloten incasso organisatie en handelen in opdracht van Varde Investments (Ireland) Limited (hierna: VIIL). Wij en VIIL zijn op geen enkele wijze verbonden met het Dexia-concern.

Overdracht vordering aandelenlease-schuld
Namens VIIL stellen wij u ervan in kennis dat VIIL, door middel van een geregistreerde akte van cessie, de vordering(en) heeft verkregen die Dexia op u heeft (inclusief nevenrechten, rente en kosten). Dit betekent dat VIIL thans de rechtmatige schuldeiser is en u uitsluitend bevrijdend aan VIIL kunt betalen, via ons, EDR Incasso, op bankrekening 52.17.30.600 t.n.v. St. Derdengelden DRA Debt Recovery Agency te Den Haag onder vermelding van dossiernummer X. U dient dus niet meer aan Dexia te betalen. Deze brief is een mededeling als bedoeld in artikel 94 van boek 3 van het Burgerlijk Wetboek.

Hoogte openstaande schuld
Uw schuld uit het contract met nummer X bedraagt momenteel € ….. (inclusief rente en verschuldigde incasso-kosten).

De rechter heeft gesproken
Deze schuld staat vast. Er is geen verweer meer tegen mogelijk. Dat is vanwege het volgende.

Op grond van de Duisenbergregeling hebben klanten met een effectenleasecontract met Dexia of haar rechtsvoorgangers, die daarvoor in aanmerking komen, een bepaalde korting op hun schuld verkregen. Het Gerechtshof in Amsterdam heeft op 25 januari 2007 de Duisenbergregeling verbindend verklaard. Door deze verbindend verklaring geldt de Duisenbergregeling voor iedereen met een effectenleasecontract met Dexia of haar rechtsvoorgangers.

Daarnaast hebben sommige klanten van Dexia een regeling als het Dexia Aanbod of expliciet de Duisenbergregeling aanvaard. Op grond van deze regelingen, die meerdere keren door de rechtbanken zijn bekrachtigd, zijn klanten ook gehouden hun schuld te voldoen.

U moet de schuld daarom nu betalen. Bij de berekening van de hoogte van uw schuld is de voor u toepasselijke korting, op basis van de Duisenbergregeling of de andere met u overeengekomen regeling, reeds meegenomen. Alle informatie over de Duisenbergregeling kunt u terugvinden op internet: www.dexialease.nl.

De deurwaarder
Hoe nu verder? Op korte termijn zal een deurwaarder u persoonlijk nog een brief van ons overhandigen. Daar moet u op zichzelf niet van schrikken. Wij hebben hiervoor gekozen om er zeker van te zijn dat deze brief met belangrijke informatie u ook persoonlijk bereikt. Als u vervolgens de betalingsinstructies die daarin staan, opvolgt, dan heeft u voldaan aan uw verplichtingen en gebeurt er verder niets. In die brief zullen wij tevens aangeven wat er gebeurt als u niet betaalt.

Indien u vragen heeft over deze brief, dan verzoeken wij u eerst te wachten tot de deurwaarder bij u langs geweest is. Het is niet meer mogelijk om Dexia rechtstreeks over dit contract te benaderen.

Hoogachtend,
EDR Incasso


Groeten,
Piet
Laatst bijgewerkt door Piet op di 15 jan 2008 0:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor dennietim » zo 13 jan 2008 1:02

Inderdaad ook wij hebben vandaag deze brief ontvangen. Wij zijn echter aangesloten bij Leaseproces. Piet is het raadzaam om deze brieven door te sturen naar Leaseproces?
dennietim
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 15 jul 2006 15:17

Berichtdoor aert0001 » zo 13 jan 2008 1:14

diverse mensen die reeds in procedure liggen hebben deze post ontvangen.

Vreemde zaak natuurlijk, of gewoon weer erg slordig, vreemd is dat ook bij mensen die een opt-out hebben ingezonden en dus het Duisenbergcompromis hebben verworpen nu gewoon dit compromis is gebruikt om de schuld aan Dexia te berekenen.

Doorsturen naar je advocaat is inderdaad het beste,

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor Janny » ma 14 jan 2008 11:03

Uit bovenstaande berichten concludeer ik dat Dexia zijn vorderingen heeft verkocht, en daar mee de vordering op u heeft afgewerkt.
Wat betekend dat? onder andere dat Dexia het boek sluit en niet meer aansprakelijk gesteld wil worden. Zij houd dus vanaf nu op om schuldeiser te zijn. punt-over en uit-.

Zo gemakkelijk gaat dat dus. En de Ierse maatschappij die het heeft overgenomen gaat met nieuw elan ertegen aan. Zij hebben samen met dexia zeker een deal gemaakt . Dexia schrijft de rest af en is klaar. en zal in het vervolg geen gehoor meer geven aan onze vragen. Een heel onsmakelijk vervolg .
De EDR heeft vast en zeker met enorme korting de schulden overgenomen, en kan zo haar winst halen uit de vorderingen die ze heeft overgenomen en gaat innen . En zoals haar toon in de brief spreekt zal ze weinig consideratie met de gedupeerden opbrengen. Zij hebben immers geen enkel band met u , en geen gevoel voor de wijze waarop de schulden/schaden zijn onstaan. Een ordinaire koehandel met mensen als product.
We wachten af, maar er zullen vast veel zaken hier te tafel komen.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Waar blijft de bewijslast?

Berichtdoor Alphons3800 » ma 14 jan 2008 13:01

Dexia kan de gestelde schuld uiteraard doorverkopen, maar blijft natuurlijk wel verantwoordelijk voor de contracten en de uitvoering daarvan.

Tot op heden is Dexia niet in staat gebleken daadwerkelijk de in lease gegeven aandelen te hebben gekocht. Het lijkt mij sterk dat EDR dit nu ineens wel kan. Ik kan mij niet voorstellen dat EDR een vordering kan opeisen zonder dat daar bewijzen tegenover staan.

Kan iemand daar een inhoudelijk antwoord op geven?
Alphons3800
 
Berichten: 3
Geregistreerd: wo 21 nov 2007 17:38

Re: Waar blijft de bewijslast?

Berichtdoor Janny » ma 14 jan 2008 15:04

Alphons3800 schreef:Dexia kan de gestelde schuld uiteraard doorverkopen, maar blijft natuurlijk wel verantwoordelijk voor de contracten en de uitvoering daarvan.

Tot op heden is Dexia niet in staat gebleken daadwerkelijk de in lease gegeven aandelen te hebben gekocht. Het lijkt mij sterk dat EDR dit nu ineens wel kan. Ik kan mij niet voorstellen dat EDR een vordering kan opeisen zonder dat daar bewijzen tegenover staan.

Kan iemand daar een inhoudelijk antwoord op geven?

Wanneer je, zoals Piet hierboven al aangaf,
Zover ik het kan beoordelen is de brief gestuurd naar de Dexia gedupeerden die een betalingsachterstand hebben en:
1) Het Dexia Aanbod hebben getekend of
2) Geen opt outverklaring hebben ingediend vóór 1 augustus 2007.

aan een van beide voorwaarden , en verder niet een rechtzaak bent begonnen, dus Dexia zelf hebt gedagvaard, denk ik dat er weinig meer tegen te doen is. In de afgelopen tijd heeft de rechtbank op 25 januari 2007 een uitspraak gedaan, en daaraan zal Dexia zich dus houden.
Dat zij nu hun vorderingen verkopen veranderd daaraan niets. dat mag, en zoals gesteld is nu
zie:Geplaatst: Za 12 Jan 2008 16:41
Onderwerp: hierboven de brief.
is nu Varde .Investments (Ireland) Limited rechtmatig eigenaar van lusten en lasten . en Dexia schrijft de rest af. en staat er in hun boeken een dikke streep onder.
Over het wel of niet aankopen zijn ook uitspraken gedaan, en alleen bij tijdig in beroep gaan was een optie geweest. Maar wie is in beroep gegaan??? niemand officieel.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

EDR nieuwe speler nieuwe kansen?

Berichtdoor Justus » ma 14 jan 2008 17:41

Hallo beste mensen, ook ik kreeg afgelopen zaterdag twee incasso berichten in de bus. Beide zaken één op naam van mijn vrouw en één op mijn eigen naam liggen al een paar jaar op de plank. Wat betreft mijn eigen Triple lease sta ik denk ik zwak, ik heb als enige getekend en heb de zaak stop laten zetten in 2005 met een restschuld van 2100 Euro. De zaak van mijn vrouw een DRE van april 1998 ligt wat anders. Het is een kontrakt dat alleen door mij is getekend, zij was toen niet thuis, en had een maandbetalaling van oorspronkelijk 1000 guldens. Dat kontrakt kon haar instemming niet hebben (klein huiselijk probleem) en dat is weer verkocht eind 1998. Vanaf dat moment zijn we nu al aan het steggelen over de restschuld van 1800 Euro. Ik hou me (nu samen met mijn vrouw) vast aan het feit dat zij niet zelf heeft getekend en derhalve niet aansprakelijk kan zijn. De zaak heeft eerst gelopen via Meeuwissen, daarna via Wiggers Deurwaarders in Almelo en is uiteindelijk in oktober 2007 opgeschort, tot ik nu weer deze nieuwe Incasso kreeg.
Ik ben benieuwd hoe jullie mijn kansen inschatten.
Justus 4all
Justus
 
Berichten: 4
Geregistreerd: wo 26 okt 2005 20:54

Wie eist bewijst .... Toch?

Berichtdoor Alphons3800 » ma 14 jan 2008 18:42

@ Janny:

Ik heb het Dexia aanbod niet geaccepteerd, wel tijdig ge-opt-out.

Dexia heeft mij bestookt met vorderingen en bedreigingen, maar nimmer de door mij gevraagde bewijzen overlegd. Dexia heeft slechts de beschikking over door mij getekende contracten en enig correspondentie daarover. Ik stel mij op het standpunt dat de vordering t.g.v. het met verlies verkopen van aandelen die t.b.v. mijn contracten zijn aangekocht slechts kan worden aangetoont indien onweerlegbaar wordt vastgesteld dat deze aan- en verkopen daadwerkelijk hebben plaatsgevonden. E.e.a. los van de rechtmatigheidsvraag.

Eiseres, wie dat dan ook mag zijn, zal dat, volgens het principe 'wie eist bewijst' toch eerst moeten aantonen? Of ben ik nu wel erg naïef?

Ik heb Dexia niet gedaagd omdat de bewijslast dan bij mij ligt. Dexia heeft mij niet gedaagd omdat zij geen bewijs heeft???
Alphons3800
 
Berichten: 3
Geregistreerd: wo 21 nov 2007 17:38

Berichtdoor Piet » di 15 jan 2008 22:31

Op de homepage van onze website staat een reactie van PAL op de brief die EDR incasso naar vele Dexia gedupeerden heeft gestuurd.

Hier de link naar de reactie:
http://www.platformaandelenlease.nl/Dreig1.htm

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor bucks007 » wo 16 jan 2008 22:00

ik heb zowel de duisenbergregeling niet geaccepteerd alsmede het dexia aanbod niet geaccepteerd, ben zoals ik eerder melde client bij leaseproces, en heb deze brief cq brieven niet gehad, heb ook een beetje rond gesnuffeld op internet en kom eigenlijk tot de conclusie dat edr een firma is die er een modus operandi op na houdt van het wettelijk ingedekt zijn tegen allerlei klachten als bedreigen onder druk zetten, intimidatie zetten maar dat natuurlijk gewoon doet, kan me voor stellen dat dit inslaat als een bom en heel veel onrust veroorzaakt, maar het is misschien heel toepasselijk om dat zij hier een firma bij halen die kantoor houd in Ierland, misschien de organisator van de Ierse vrijhiedstrijd Michael Collins die zij de legendarische woorden Our Refusal is our strongest weapon, wat vrij vertaald betekent ons niet meeewerken/verzetten is onze sterkse kracht, hij kreeg het voor mekaar via deze tactiek het grootste leger van dat moment het britse te verslaan zodat zij ierland verlieten, zo ons verzet/weerstand/niet meewerken, moet ook sterk genoeg zijn om edr te verslaan en uit ierland te verdrijven. kom op gedupeerden we houden het al jaren vol en we blijven het doen ook our refusal is our strongest weapon!
bucks007
 
Berichten: 25
Geregistreerd: ma 4 sep 2006 18:19

Berichtdoor Piet » za 19 jan 2008 13:20

Leaseproces heeft op hun website het e.e.a. geschreven over de brief van het EDR.
Hier de link :
http://leaseproces.nl/dexia/bestaand/
Aangesloten bij Leaseproces hebben nu wat meer informatie m.b.t. de EDR brief en hun mogelijkheden.

Degene die bij een advocaat zitten kunnen het beste met de advocaat contact opnemen over de betekenis en gevolgen van deze brief voor hen.

Zit je niet bij Leaseproces of een advocaat en heb je vragen over de ontvangen EDR brief, lees dan eerst de reactie van PAL :
http://www.platformaandelenlease.nl/Dreig1.htm

Zijn er dan nog onduidelijkheden of vragen, stuur een e-mail naar info@platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor mat » ma 28 jan 2008 19:41

Ik had de moed opgegeven!
Toen ik de brief kreeg, heb ik maar betaald, ondanks dat m'n vrouw niet mee getekend had.
(Ik had een advocaat in de arm genomen, maar die heeft toen wel de rekening gestuurd en betaald gekregen, maar is met de noorderzon vertrokken.
Ik heb niets meer van die man vernomen.)

Maar afgelopen weekend hoor ik het nieuws over Dexia en heb nu spijt dat ik betaald heb, is er nu nog wat aan te doen????
iets van no-cure-no-pay of (weer) een brief sturen en naar wie.
Of maar laten rotten in hun centen!
mat
 
Berichten: 8
Geregistreerd: zo 20 jan 2008 15:17

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron