CAPITAL EFFECT

CAPITAL EFFECT

Berichtdoor loesje » za 27 aug 2005 22:55

heeft er iemand ervaring met capital effect????
de grootste vergissing van mijn leven
loesje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: za 27 aug 2005 22:35
Woonplaats: alkmaar

Berichtdoor C.Effect » za 27 aug 2005 23:19

Hallo Loesje,

Ik heb ook zo'n Capital Effect afgesloten in mei 2000. Dit is een waardeloos product. Maandelijks betaal je veel rente. Je lost maar weinig af. Die van mij loopt 20 jaar met een maandbetaling.

Betalen doe ik al ruim een half jaar niet meer. Kreeg onlangs een bericht van de Postbank dat ik een BKR A notering heb.

--
C. Effect

"Al na 5 jaar een hoog én belastingvrij kapitaal" - Ik merk er alleen nog weinig van.
C.Effect
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za 27 aug 2005 23:12

CAPITAL EFFECT

Berichtdoor loesje » zo 28 aug 2005 0:58

in 1998 kwam ik bij mijn voormalige belastingconsulent, en heb mij laten overhalen om voor mijn zoon ( toen 15 jaar oud) een capital effect af te sluiten.

Aangezien hij niet goed kon leren zou hij een leuk startkapitaaltje krijgen als hij een jaar of 23 zou worden. Het was in die tijd ook nog aftrekbaar van de belastingen.

Tot op heden hij is nu 22 jaar betaal ik nog steeds de maandelijkse termijn E. 240.- voor hem., dat is met zijn salaris niet mogelijk .

Wij willen er eigenlijk vanaf maar dan krijgt hij natuurlijk een BKR achter zijn naam.
Ik had de beste bedoelingen maar wist niet dat het op zo een mislukking zou worden. spijt als haren op mijn hoofd.
de grootste vergissing van mijn leven
loesje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: za 27 aug 2005 22:35
Woonplaats: alkmaar

Berichtdoor Captain-America » zo 28 aug 2005 10:32

Goedemorgen Loesje,

Mijn advies is, voor zover je dit nog niet hebt gedaan, om te tot een kundige advocaat/jurist te wenden met deze kwestie.

Mijn inziens, als niet jurist overigens, kun je niet zomaar bepaalde zaken op naam van je kinderen afsluiten, waardoor je kind(eren) later nadelige gevolgen, zoals een BKR notering (ver)krijgen.

Is een hele gecompliceerde kwestie, maar naar ik begrepen heb zijn er juridische mogelijkheden. Misschien handig om Piet zodra hij terug is van vakantie hierover te mailen.

Su6!
The one and only truth (still) is out there!
Captain-America
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo 21 aug 2005 23:42
Woonplaats: Omgeving Rotjeknor

Berichtdoor aert0001 » zo 28 aug 2005 10:58

Beste Loesje,

Captain heeft gelijk, dit soort contracten mag men niet afsluiten voor minderjarigen, ook niet als de ouders medeondertekenen, er is een verklaring nodig van de kantonrechter, dit contract is gewoon niet rechtgeldig en kan worden vernietigd, in de regel zal Dexia daar ook toe over gaan,

groetjes T :shock: n
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

capital effect

Berichtdoor loesje » zo 28 aug 2005 11:25

Hallo,

Dat wilde ik ook gaan doen een jurist in de arm nemen, want jullie hebben gelijk, mijn zoon zit hier mee opgezadeld.

Volgens mij is dit ook niet rechtsgeldig, want ik als moeder heb dat toen alleen ondertekend, dat moest toen allemaal snel gebeuren want de bel.cons. vertelde dat de aandelen al waren aangekocht. bla, bla, bla.

Dus mijn echtgenoot heeft niet ondertekend. :idea:

En wie is Piet ik zit pas op dit Forum en wil alles checken over Capital Effect, wat ik hier aan kan doen

PS. de belasting consulent is in geen velden of wegen meer te achterhalen.die heeft toendertijd alleen aan zijn eigen provisie gedacht.

Loesje
de grootste vergissing van mijn leven
loesje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: za 27 aug 2005 22:35
Woonplaats: alkmaar

Berichtdoor aert0001 » zo 28 aug 2005 11:54

Beste Loesje,

of je echtgenoot nu wel of niet medeondertekend heeft is hier van géén belang, zonder schriftelijke toestemming van een kantonrechter mogen deze contracten NIET aan minderjarige worden verkocht.

T 8) n
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

capital effect

Berichtdoor woest » zo 28 aug 2005 14:26

Ha Loesje (naamgenoot),

Ik ben zo vrij te antwoorden, omdat de anderen even weg zijn;

Piet Koremans is één van de oprichters van de stichting. Hij werkt dag en nacht keihard voor de gedupeerden, weet heel veel van de materie en staat altijd klaar. Is zojuist (of bijna) terug van vakantie. Te bereiken op koremans@planet.nl (zie ook homepage van de website, onder 'contact').
Ook Ton van Aert zou je kunnen helpen ( aert0001@planet.nl ).

Heel veel succes!

Groeten,
Woest
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Berichtdoor loesje » zo 28 aug 2005 21:03

Hallo naamgenoot Loes, capt. en Ton.

Bedankt voor jullie snelle reakties, dat geeft de burger weer moed.

Ik heb een beetje het Forum nagekeken, vanwege juristen en of er meerder waren met de zelfde situatie .
Kreeg van iemand een advokaat door uit Groesbeek die zich ook met Capt. Effect bezig houd, gezamelijke procedures etc.

Maar ik wil graag weten wat Piet Koremans ervan vind. of er nog andere advokaten zijn die zich met deze materie bezighouden .

Groetjes Loesje
de grootste vergissing van mijn leven
loesje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: za 27 aug 2005 22:35
Woonplaats: alkmaar

capital effect

Berichtdoor woest » ma 29 aug 2005 7:31

Loesje, goeiemorgen; heel veel sterkte & succes en hou ons op de hoogte,

hartelijke groet,

Woest (Loes)
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

CAPITAL EFFECT

Berichtdoor loesje » ma 29 aug 2005 18:11

Hallo

Vandaag kontakt gehad met een advokate, moet a.s. vrijdag al komen met de gegevens dit i.v.m. een groepsproces omstreeks de helft van september

Zij vertelde ons dat mijn zoon en ik erg sterk stonden dat dexia alias bank Labouchere dit nooit hadden mogen toestaan.

Dus vrijdag spreken we alles door,

jullie horen hier wel meer over,

Ton en Loes wat ben ik blij dat jullie zo snel reageerden, kan ik vanavond tenminste goed slapen, ik heb al weken geen oog dicht gedaan, met slaaptabletten ja.

Groetjes Loesje
de grootste vergissing van mijn leven
loesje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: za 27 aug 2005 22:35
Woonplaats: alkmaar

Berichtdoor aert0001 » di 30 aug 2005 0:06

Beste Loesje,

zoals reeds aangegeven, "dit mag niet" de advocate zal je er echt wel doorheen helpen,

graag gedaan

T :) n
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor Janny » di 30 aug 2005 10:16

Geplaatst: Zo Aug 28, 2005 12:58 am Onderwerp: CAPITAL EFFECT

--------------------------------------------------------------------------------

in 1998 kwam ik bij mijn voormalige belastingconsulent, en heb mij laten overhalen om voor mijn zoon ( toen 15 jaar oud) een capital effect af te sluiten.

Aangezien hij niet goed kon leren zou hij een leuk startkapitaaltje krijgen als hij een jaar of 23 zou worden. Het was in die tijd ook nog aftrekbaar van de belastingen.


Graag wil ik op bovenstaande reageren.

Mijn reactie betreft niet de inhoud van het contract, kennis van de inhoud heb ik niet dus past mij geen oordeel .

Mijn reactie betreft:
* in 1998 kwam ik bij mijn voormalige belastingconsulent, en heb mij laten overhalen om voor mijn zoon ( toen 15 jaar oud) een capital effect af te sluiten*

Duidelijk wordt hieruit dat niet de zoon , maar de moeder ten gunste van haar zoon een product afsloot.

Het is iedere ouder vrij om voor kinderen een verzekering af te sluiten die de ouders betalen. Dit gebeurt heel veel. en is niet ongewoon.

Pleiten op een verkeerd contract blijft natuurlijk een optie en is aan te bevelen

Wanneer de kinderen zelf de verantwoordelijken zijn is het zonder kantonrechter niet mogelijk, ze zijn immers handels onbekwaam.

Hopenlijk komt dit niet verkeerd over maar is wel de werkelijkheid.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

capital effect

Berichtdoor woest » di 30 aug 2005 11:46

Hallo Loesje,

Goed dat je ingegrepen hebt! Ik heb alle vertrouwen in een goede afloop,

alle goeds :wink:
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Berichtdoor aert0001 » di 30 aug 2005 13:28

in 1998 kwam ik bij mijn voormalige belastingconsulent, en heb mij laten overhalen om voor mijn zoon ( toen 15 jaar oud) een capital effect af te sluiten*


Goed gezien Janny, scherp als altijd, dank je wel,

T :wink: n
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron