CAPITAL EFFECT

Berichtdoor Marfie » di 30 aug 2005 19:54

Ook ik heb Capital Effect (vooruitbetaling 15 jaar).
Heb deze na 2,5 jaar zelfstandig beeindigd om de schuld niet te laten oplopen. Ik heb deze week een gesprek met de advocaat. Ik ga mijn inleg en bijbetaling terugeisen.
In mijn contract blijkt het volgende:
-Contract is na 30 dagen bij Dexia binnen gekomen en moet (cf hun eigen voorwaarden) als niet rechtsgeldig worden beschouwd;
-Echtgenote heeft niet ondertekend, echter er is niet cf voorwaarden van Dexia/Duisenburgregeling een vernietigingsbrief gestuurd. Echter is haar eind 2003 pas eea bekend geworden, dus m.i. mogelijk nog niet verjaard. Vernietigingsbrief wordt alsnog ingediend;
-Bij mij was sprake van dwaling, misleiding en niet nakomen van zorgplicht hetgeen ik Dexia aanreken
-Mogelijk dat Dexia ook voor de Capital Effect overeenkomsten in het bezit had moeten zijn van een vergunning cf. de WCK. Dat hadden ze niet. Dus ze hadden een dergelijk product niet mogen aanbieden.

Als ik deze week mijn kansen heb laten screenen door een advocaat besluit ik al dan niet te procederen. Ik hou u op de hoogte.
Marfie
 
Berichten: 3
Geregistreerd: di 23 aug 2005 20:08

Berichtdoor Piet » di 30 aug 2005 21:06

Hallo Loesje,

Je schrijft dat je man niet heeft mee getekend op het contract.
Heeft hij inmiddels een vernietigingsbrief gestuurd naar Dexia?
Zo niet dan is het wel aan te raden dit te doen.
Het maakt de juridische positie van je zoon een stuk sterker.
Heeft hij al berekend of hij recht heeft op toevoeging (gesubsidieerde rechtsbijstand)?
Op onze site onder Procedure toevoeging staat meer informatie hierover.
Bij welke advocaat heb je komende vrijdag een afspraak?
Als je zoon een rechtszaak gaat beginnen dan moet hij dit doen samen met je man.
Hij is degene die het contract heeft vernietigd en hij moet dus bij de zaak gevoegd worden.
Dat je tussenpersoon niet meer te achterhalen is, is niet erg.
De bank, Dexia dus, is verantwoordelijk voor de contracten en de tussenpersonen.
In meerdere uitspraken is ditl bevestigd door de rechter.
Stel Dexia verantwoordelijk voor alle geleden schade en vergeet je belasting consulent.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor loesje » wo 31 aug 2005 8:38

Hallo Piet.

De advokate is Inge Welles van Holla Poelman advokaten te Eindhoven, het is jammer zij doen niet aan toevoeging maar er komt een groepsproces waarbij wij dan nog mee kunnen doen dat zou ergens midden september voorkomen, dus dan worden de kosten ook wat minder.

Eerst maar alles met haar doorspreken a.s. vrijdag, mij n man gaat ook mee, hij heeft op dit moment zijn vrije week.

Ik heb alleen weer een onrustig gevoel over wat Jannie mij antwoorde, dat iedere ouder vrij is om een verzekering af te sluiten, maar volgens mij is dit geen verzekering maar een lening.

Groetjes Loesje
de grootste vergissing van mijn leven
loesje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: za 27 aug 2005 22:35
Woonplaats: alkmaar

Berichtdoor Janny » wo 31 aug 2005 10:01

Loesje,

Ik begrijp dat je er onrustig van wordt.Dat was ik ook heel erg na de ontdekking.
Ik stelde dat : ik het product niet ken, dus daarover ook geen oordeel of mening mag geven.
Wat ik wel stelde was: ouders mogen voor hun kinderen verzekeringen afsluiten, die de ouders ook zelf betalen.
Tot hun meerderjarige leeftijd,mogen kinderen niet zelf handelen, ze zijn handelsonbekwaam, ( in het verleden is hierover veel op radarforum geschreven)

Dus het verschil is mede of u of uw zoon de verzekering heeft afgesloten, daarnaast komt welk product/contract is afgesloten , elk contract heeft een eigen identiteit . met dus verschillende gevolgen .
Het is moeilijk om dat hier allemaal precies uit te leggen. daar kan een advocaat u heel goed juridisch bij helpen.
Het zijn dus veel verschillende vragen die beantwoord moeten worden.
Ik ben geen jurist, en kan dus niet alles in de finesses uitleggen.

Ik kwam tot mijn opmerking omdat u schreef:
in 1998 kwam ik bij mijn voormalige belastingconsulent, en heb mij laten overhalen om voor mijn zoon ( toen 15 jaar oud) een capital effect af te sluiten*

Daarnaast, een belasting consulent lijkt mij nou niet iemand die alles van assurantie weet.
.
Ik wens je veel sterkte,

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Piet » wo 31 aug 2005 10:15

Hallo Loesje,

Ik begrijp uit je woorden dat je zoon recht op toevoeging heeft.
Bereken hoeveel hij moet betalen voor een individuele zaak en vergelijk dat met de kosten bij Holla Poelman voor een groepszaak.

Heeft je man het contract al vernietigd?
Dat is wel belangrijk voor het starten van een goed onderbouwde gerechtelijke procedure.
Je hoeft geen onrustig gevoel te hebben, je zoon heeft een sterke zaak, naast het ontbreken van de tweede handtekening is het contract ook zonder vergunning door Dexia verkocht.
Daarnaast heeft Dexia ook de zorgplicht niet nageleefd.
Nogmaals, een advocaat met aandelenlease ervaring maakt hier een sterke zaak van.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Vorige

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron