afhandeling uistpraak rechter

afhandeling uistpraak rechter

Berichtdoor Teun » wo 13 feb 2008 11:16

Ik lees regelmatig uitspraken van de rechter ten gunste van met name "Eega-leasers". Ik ben zelf ook bezig met zo'n procedure en vraag me af wat er na de gepubliceerde uitspraak feitelijk gebeurt, daar lees je nl niets meer over. Wordt de uitspraak altijd door Dexia geaccepteerd en netjes uitgevoerd, of gaat Dexia in hoger beroep, of vertraagt zij de uitvoering,etc. Als ze wel akkoord gaan, hoe lang duurt het dan voor ze daadwerkelijk uitbetalen? Ik zou graag ervaringen uit de praktijk horen.

Overigens vind ik het triest voor de Eega-laeasers die akkoord zijn gegaan met de Duisenbergregeling dat zij er nu veel slechter afkomen. Ik vind dit wel een zwarte bladzijde voor de "consumenten-ondersteuners" zoals de Consumentenbond en VEB.

Bedankt voor jullie reacties.
Teun
Teun
 
Berichten: 1
Geregistreerd: do 27 dec 2007 20:52

Berichtdoor impact » wo 13 feb 2008 14:29

Uit eigen ondervinding weet ik dat Dexia zeer snel uitvoering geeft aan een (bij voorraad uitvoerbaar) vonnis. Mijn advocaat stuurde alleen maar een briefje en ik had binnen een paar dagen (via mij advocaat) het geld op mijn rekening staan. Ook de BKR-noteringen werden snel helemaal verwijderd. Wat dit betreft is er op Dexia gelukkig niets aan te merken.
impact
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 18 jun 2007 17:27

Berichtdoor Arendsoog » wo 13 feb 2008 20:37

Hallo Teun

Hierbij de posting van Piet wat betreft onze zaak : Op 12 december heeft de rechtbank Amsterdam uitspraak gedaan in een eegalease zaak.
De vernietiging is toegewezen en de gedupeerden krijgen al hun betaalde geld terug plus de wettelijke rente en Dexia moet de proceskosten van de gedupeerden betalen.
Als gekozen was voor de Duisenberg regeling dan waren ze al hun geld kwijt geweest.

Er was ook nog verwijdering geëist van de BKR registratie maar de rechter heeft zo te lezen dit punt vergeten mee te nemen in de beslissing.
In de beslissing staat na punt I punt III, dus punt II is vergeten en zal m.i. over de verwijdering van de BKR registratie gaan.

Ik sluit me aan bij de woorden van impact, het geld is inmiddels ontvangen via advocaat en de bkr notering is verwijderd, Dexia is nog niet in beroep gegaan maar ze hebben 3 maanden de tijd dus dat zou tot 12 maart zijn.
Zoals ik heb begrepen van Piet is dit wel gewoonlijk en zal dit dan nog wel gebeuren

Veel succes
Arendsoog
 
Berichten: 23
Geregistreerd: vr 16 sep 2005 10:58


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron