Deurwaarder aan de deur

Deurwaarder aan de deur

Berichtdoor dennietim » wo 27 feb 2008 12:53

Zojuist kwam een vrouwelijke deurwaarder de brieven overhandigen.
Zij reageerde al met: "Wordt zeker betwist?" Waarop ik antwoordde: "Ja!" zij vertelde dat ze dat al overal hoorde en dat ze ook overal hoorde dat de vordering niet terecht is!

Hebben meer mensen al een deurwaarder gehad?
Ik zal alles doorsturen naar Leaseproces waar we zijn aangesloten!
En dan maar weer afwachten!!!!!! Gek word ik van dit!!!!
dennietim
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 15 jul 2006 15:17

Berichtdoor Piet » do 28 feb 2008 20:00

Vanaf afgelopen maandag hebben al meerdere gedupeerden bezoek gehad van een deurwaarder.
Het zit wat ingewikkeld in elkaar en dat is ook de bedoeling van Dexia en de geldruikende incasso bureaus.

Zoals al eerder vermeld heeft Dexia een groot aantal vorderingen verkocht aan een andere partij.
Dat is Varde Investments (Ireland) Limited en deze handelaren hebben vervolgens EDR incasso http://www.edrcreditservices.nl/ , ingeschakeld om te proberen de vorderingen te innen.
E.e.a. over EDR is hier te lezen: http://www.platformaandelenlease.nl/Dreig1.htm
EDR heeft vervolgens LAVG, Landelijke Associatie van Gerechtsdeurwaarders, www.lavg.nl ingehuurd om middels een deurwaarder een brief te bezorgen, zoals al eerder aangekondigd door EDR.

Wat moet je nu hiermee!!
Zoals eerder vermeld door PAL en nu ook bevestigd door EDR, zijn er 3 groepen te maken.
Hieronder een gedeelte van een door PAL eerder gepubliceerd artikel:
Er zijn 3 groepen te onderscheiden.
1) Degene die geen of niet tijdig gebruik hebben gemaakt van de opt out regeling
2) Degene die het Dexia Aanbod hebben getekend
3) Degene die tijdig de opt out verklaring hebben ingediend en een bevestiging daarvan hebben gekregen van de notaris en niet het Dexia Aanbod hebben getekend

Groep 1 heeft geen enkel recht meer omdat ze verplicht zijn de Duisenberg regeling na te komen, zoals bepaald door het gerechtshof Amsterdam op 25 januari 2007.
Voor deze mensen zit er niets anders op als te betalen of proberen een betalingsregeling te treffen met EDR. Een rechtszaak is bij voorbaat al verloren en heeft geen enkele zin.

Groep 2 kan diverse kanten op.
EDR heeft geen enkel recht om zelf of via een deurwaarder een betaling af te dwingen.
Elke vorm van beslagleggen is verboden en zal ook niet gebeuren.
Als er niet betaald wordt dan kan EDR een rechtszaak aanspannen en via de normale gerechtelijke procedure de rechter vragen om de gedupeerde te veroordelen om de openstaande vordering te betalen. Gezien de huidige jurisprudentie is het winnen van een rechtszaak voor iemand die het Dexia Aanbod heeft getekend een moeilijke zaak.
De hoop is gevestigd op een positieve uitspraak van het gerechtshof Amsterdam in een hoger beroepzaak over het Dexia Aanbod.
Deze wordt binnen een paar maanden verwacht.
Bent u het zat en wilt u er van af dan is betalen de enige optie.
Wilt u toch doorzetten in afwachting van de uitspraak van het gerechtshof dan is niets doen een optie en wachten tot EDR gaat dagvaarden en vervolgens een advocaat in de arm nemen, een verweer en tegenvordering indienen en Dexia voegen in de zaak. Ook kunt u een brief naar EDR sturen met het verzoek om de incasso aan te houden tot een uitspraak door het gerechtshof in de Dexia Aanbod zaak.
Welke keuze u maakt is aan u. U maakt de keuze en niemand anders.
Nogmaals, Dexia, althans de rechtsopvolger, de in de brief van EDR genoemde Varde Investments,kan het bedrag slechts innen via een deurwaarder als zij een vonnis heeft van een Nederlandse rechter. Een vonnis van een Nederlandse rechter kan zij slechts krijgen door het doorlopen van een proces in welk proces u zich kunt verdedigen en ook in welk proces u kunt proberen onder de vordering uit te komen. Al met al geen sterke zaak omdat u het Dexia-aanbod tekende.
U kunt echter door het te laten aankomen op een rechtszaak de zaak zwaar vertragen en toch proberen nog wat van de vordering af te krijgen. Als u voor dat laatste kiest moet u natuurlijk de brief van de deurwaarder negeren en de zaak op zijn beloop laten.


Groep 3 heeft nog steeds alle rechten behouden en kunnen een rechtszaak tegen Dexia aanspannen.
Dus niet tegen EDR maar tegen Dexia omdat Dexia nog steeds het aanspreekpunt is.
EDR heeft alleen de openstaande vordering overgenomen.
Degene die al een rechtszaak zijn begonnen kunnen gewoon doorgaan en zich niets aantrekken van deze dreigbrief van EDR. EDR komt er vanzelf achter dat ze niets kunnen doen omdat er al een rechtszaak loopt. Er verandert dus niets voor de lopende rechtszaken. Dexia blijft het aanspreekpunt.
Mocht er nog geen rechtszaak lopen en EDR begint een rechtszaak dan is het zaak om een advocaat in te schakelen en een verweer en tegenvordering in te dienen en Dexia te voegen in de zaak.
Dexia moet n.l. betrokken worden bij de rechtszaak omdat EDR alleen de openstaande schuld opeist en de gedupeerde niet alleen kwijtschelding vraagt van deze schuld maar ook teruggave van de betaalde inleg en daarvoor moet men bij Dexia zijn en niet bij het EDR.


LAVG/ EDR dreigt diverse keren met conservatoir beslagleggen.
Zij geven dit aan als “mogelijkheid” .
De rechter zal niet zo maar dit toestaan, er moeten duidelijke redenen zijn om aan te nemen dat beslaglegging noodzakelijk is om te voorkomen dat iemand b.v. uitwijkt naar het buitenland of zijn huis leeghaalt om een uitvoering van een gerechtelijk bevel onmogelijk te maken.

Laat je niet gek maken over alle “mogelijkheden” die ons boven het hoofd hangen !
Elke maand laat ik de mogelijkheid om de Staatsloterij te winnen aan mij voorbij gaan.
Elke dag is er de mogelijkheid om iets ergs of juist iets erg moois mee te maken.
Kijk naar de realiteit en laat je niet gek maken.
Kijk naar je eigen situatie en neem een beslissing.
De tijd om de kat uit de boom te kijken is voorbij, de kat zit niet meer in de boom.
Weet je het niet meer of heb je vragen, mail naar info@platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor bucks007 » do 28 feb 2008 22:03

Zeer geachte Mijnheer Pier of andere gerespecteerd forum februiker, even een simpele vraag na in medop augustus twee aangetekende brieven te hebben ontvangen, kreeg ik na lange tijd weer eens post van die organisatie uit Belgie gevestigd te Amsterdam, dit keer jaar opgaven en wat daar zo byzonder aan was is het dat dat ik niets geaccepteerd heb en tijdig via leaseproces een opt.out heb getekend, de wat hun de restschuld noemen op basis van de duisenbergregeling was berekend, verder vindt ik het angstig stil , ik denk dat als ik de catogorien bekijk dat dexia geen enkele zin heeft deze catogaria de strijd mee aan te binden , zeker als het eega verhaal speelt en dexia dat ook nog ontkend lang leve de gemeentelijke basis administratie, dus mijn vraag is eigenlijk uit welke categorie worden de mensen door een deurwaarder bezocht, of is dit een frontale aanval? en op de website van dat deurwaarderskantoor staat ONWRIKBAAR als reclame slogan! Nou mede geduupeerde, DAN KENNEN ZE ONS NOG NIET EN LAAT HUN RECLAMESLOGAN OOK HET WAPEN ZIJN WAAR ZIJN HUN ONDERGANG IN VINDEN!
bucks007
 
Berichten: 25
Geregistreerd: ma 4 sep 2006 18:19

Berichtdoor bucks007 » do 28 feb 2008 22:07

Sorry van de typefout Piet, mijn excuses

groeten Bucks
bucks007
 
Berichten: 25
Geregistreerd: ma 4 sep 2006 18:19

Berichtdoor Piet » za 15 maart 2008 21:19

Dexia heeft het slim gespeeld, zij hoeven niet voor beul te spelen, dat hebben ze verkocht aan een wazige buitenlandse maatschappij, Varde Investments.
Varde heeft vervolgens EDR als incasso bureau ingeschakeld om de vorderingen te innen.
Duizenden gedupeerden hebben hierover een brief gehad van EDR.
De meesten hebben inmiddels ook de vervolgbrief gehad via een deurwaarder (LAVG).
Degene die deze brieven hebben ontvangen zijn gedupeerden die òf het Dexia Aanbod hebben getekend òf geen opt out verklaring hebben ingediend.
Voor deze twee groepen heeft het geen zin meer om contact op te nemen met Dexia.
Je moet nu contact opnemen met EDR om e.e.a. te bespreken.

Uiteraard zijn er ook weer fouten gemaakt en hebben mensen, die wel de opt out hebben ingediend en geen Dexia Aanbod of een andere schikking hebben getekend, deze dreigbrief ook ontvangen.
Daarnaast zijn er gedupeerden die niet hebben meegetekend op het contract en ook niet hebben meegetekend op het Dexia Aanbod.
Voor deze mensen is het belangrijk dat zij z.s.m. een advocaat inschakelen die hun kan helpen in deze situatie.

Degene die het Dexia Aanbod en/of de Duisenberg regeling hebben getekend of een andere schikking/regeling met Dexia hebben getroffen of geen opt out regeling hebben ingediend vóór 1 augustus 2007, zitten nu in een moeilijke positie.
Geen opt out ingediend of de Duisenberg regeling getekend betekent betalen (uitzonderingen zijn de niet gerechtigden zoals de Dexia Aanbod groep en de depotlease groep).
Er is geen enkele juridische mogelijkheid om dit aan te vechten.
Wel kun je EDR verzoeken om een betalingsregeling of een Coulance regeling als je financieel helemaal vastzit.
Je kun bellen naar 070-7112700 en dit bespreken met EDR.

De gedupeerden die het Dexia Aanbod hebben getekend hopen nog op een gunstige uitspraak door het gerechtshof Amsterdam in het door PAL gefinancierde hoger beroep tegen het Dexia Aanbod.
Deze uitspraak wordt helaas pas medio mei/juni verwacht en dat is te laat.
Weer laat het gerechtshof Amsterdam de aandelenlease gedupeerden in de steek door een uitspraak uit te stellen tot een datum waar het eigenlijk niet meer interessant is.
Hetzelfde is gebeurd met de huurloop/ tweede handtekening.
Als de Hoge Raad hier in mei een uitspraak over doet zijn er slechts een paar duizend mensen die hier iets aan hebben, de rest is kapot geprocedeerd door Dexia en ons rechtssysteem.

Degene die het Dexia Aanbod hebben getekend kunnen ook niets anders als betalen of een betalingsregeling/Coulance regeling treffen met EDR.
Het laten aankomen op een rechtszaak is m.i. nutteloos of het hoger beroep moet worden gewonnen.
Tot op heden zijn alle rechtszaken over het Dexia Aanbod verloren.

Degene die gehuwd was (of geregistreerd partnerschap) ten tijde van het afsluiten van het contract en waarbij de partner niet had meegetekend, kunnen alleen wat doen als het contract binnen de verjaringstermijn is vernietigd èn er tijdig een opt out verklaring is ingediend èn eventueel niet is meegetekend op het Dexia Aanbod.

Alles samengevat, heb je de EDR brieven ontvangen, probeer dan een betalingsregeling of Coulance regeling te treffen met EDR.
Bel EDR op 070-7112700.

Heb je positieve of negatieve ervaringen met EDR, laat het PAL weten.
Stuur je ervaringen naar info@platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor dennietim » zo 16 maart 2008 0:00

Beste Piet,

met teleurstelling en verbijstering heb ik stukje gelezen!
Wij hebben het Aanbod getekend en ook de brieven gekregen maar hoopten nog op een (rechtvaardige) uitspraak. Na het lezen van jouw stukje zie ik de kansen voor de gedupeerden met het Aanbod helemaal verdwijnen. Ik kan (en misschien wil) niet geloven dat dit gebeurt, misschien dom maar het kan toch niet zo zijn dat alle gedupeerden die wel procederen wel (gedeeltelijk) in hun gelijk worden gesteld en wij aan dit ondeugdelijke product blijven hangen.

Ik dacht dat er tot de uitspraak van de Hoge Raad niets kon gebeuren.
Het probleem is dat als wij kontakt opnemen met EDR wij de betaling in een regeling moeten doen het bedrag is te groot om in een keer te betalen maar hierdoor zouden wij dan wederom onze rechten vergooien mocht de uitspraak achteraf wel in ons voordeel zijn. Dus eigenlijk hebben wij geen keus??!! toch??!!

Mijn man is van mening om het er op aan te laten te komen en af te wachten wat er gaat gebeuren. Ik weet niet wat wijsheid is en begrijp dat jij die wijsheid ook niet kan geven maar toch?
Wij zijn aangesloten bij Leaseproces en volgens mijn man kan EDR niets doen zo lang er geen uitspraak van de Hoge Raad is en dan is er altijd nog het Europese Hof waar hij naar toe wil als het echt fout gaat maar dan moeten de mensen die het Aanbod hebben getekend zich bundelen, dit kunnen we niet over onze kant laten gaan zegt hij.
Het is gewoon een gemeen spelletje de Nederlandse Bank zit er in verwikkeld en het is een grote mafia bende. Van de week was ook op Tros radar over de beleggingsverzekeringen, dit een soortgelijk verhaal natuurlijk, ook vreselijk.
Maar nogmaals als het loopt zo als ik niet hoop denk ik dat het zinvol als de mensen die het Aanbod hebben getekend hun krachten wederom bundelen en dit niet pikken, of is dit heel dom geklets??
dennietim
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 15 jul 2006 15:17

Berichtdoor Piet » wo 26 maart 2008 14:06

De toonzetting door EDR incasso wordt steeds bedreigender.
Vele gedupeerden kunnen het bedrag wat gevorderd wordt niet in één keer betalen.
Het gaat om bedragen van duizenden tot vele tienduizenden euro’s.
Een lening afsluiten om dit te betalen gaat niet wegens de A-codering bij het BKR
EDR wil wel een betalingsregeling, maar van maximaal 8-10 termijnen.
Dit is voor velen onbetaalbaar.

Een paar voorbeelden:
Een modaal gezin moet 62.000 euro betalen…

Een alleenstaande vrouw met pensioen (805 euro per maand) moet 6400 euro betalen.
Dat wordt dan 8 termijnen van 800 euro volgens EDR….

Een gezin met kinderen, inkomen van bijna 1900 euro per maand, moet 4000 euro betalen.
EDR is gul, het mag in 10 termijnen van 400 euro…
Eén keer niet betalen en beslaglegging volgt zo vertelde een vertegenwoordiger van EDR.....

Alleenstaande vrouw van 82 met een restschuld van 4000 euro en als inkomen en vaste lasten van elkaar worden afgetrokken blijft er 60 euro per maand over….


PAL heeft een persbericht geplaatst over EDR incasso en de dreiging van inbeslagname.
Het persbericht is hier te lezen:
http://www.perssupport.nl/publishingweb ... ageIndex=1

Mocht EDR tot beslagname overgaan, dan zal PAL zich hiertegen tot het uiterste verzetten .
Zodra er data en locaties bekent zijn zal dit op de website van PAL en het forum van Radar worden gepubliceerd.

Wil je ook je medegedupeerden bijstaan en PAL helpen tegen EDR, stuur een e-mail naar info@plartformaandelenlease.nl

EDR moet worden gestopt met dit soort onmenselijke activiteiten tegen mensen die wel willen betalen maar het niet kunnen.
Help je mede gedupeerde want alleen samen staan we sterk!

Ben jij slachtoffer van EDR en heb je bericht dat er beslaglegging komt, neem dan z.s.m. contact op met PAL.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » wo 26 maart 2008 17:05

BNR radio heeft vanmiddag aandacht gehad voor de EDR dreiging.
Ook is er een interview geweest met PAL.
Hier de link:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx ... itel=Titel

Ook ANP en FD komen met berichtgeving hierover.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor pallu » wo 26 maart 2008 19:50

Piet schreef:BNR radio heeft vanmiddag aandacht gehad voor de EDR dreiging.
Ook is er een interview geweest met PAL.
Hier de link:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx ... itel=Titel

Ook ANP en FD komen met berichtgeving hierover.

Groeten,
Piet


ook RTLZ melde het nog even aan het eind van de laatste nieuwsuitz.
pallu
 
Berichten: 23
Geregistreerd: ma 22 aug 2005 16:49

Berichtdoor Piet » wo 26 maart 2008 23:50

Bron www.dft.nl

’Dexia-gedupeerden in het nauw’

AMSTERDAM (AFN) - Enkele duizenden mensen die gedupeerd werden door de aandelenlease-affaire van Dexia Bank dreigen geconfronteerd te worden met beslaglegging op hun huis en andere eigendommen.
Dat stelde de stichting Platform Aandelen Lease (PAL), die opkomt voor de belangen van gedupeerden, woensdag.

Volgens PAL gaat het om mensen die met een restschuld kampen nu de looptijd van hun contract met Dexia is afgelopen. Dexia heeft een deel van deze nog te innen schulden verkocht aan de Ierse maatschappij Varde Investments. Namens Varde heeft het Nederlandse incassobureau EDR inmiddels mensen aangeschreven en gewaarschuwd voor beslaglegging op eigendommen.

Redelijke termijnen

Volgens PAL gaat het om mensen die wel willen betalen, maar in redelijke termijnen. Volgens de belangenorganisatie geeft EDR de mensen daarvoor niet de kans. “Zo moet iemand met een schuld van 40.000 euro deze in tien maanden aflossen, dus 4.000 per maand. Dat is krankzinnig”, aldus Piet Koremans van PAL.

EDR bevestigt voormalige Dexia-klanten te hebben gewaarschuwd voor beslaglegging, maar wilde geen aantallen noemen. Het bedrijf kan zich niet vinden in het beeld dat PAL schetst. “Het gaat hier om mensen die niet willen betalen. Wij kijken wel degelijk naar de draagkracht van mensen. Ze kunnen dat aangeven op een formulier”, aldus directeur Robin Bodaan.

Humanere aanpak

Koremans zet daar vraagtekens bij en pleit voor een “humanere” aanpak van het incassobureau. Volgens de organisatie kunnen nog veel meer mensen in de toekomst te maken krijgen met EDR.

PAL stelt dat het gaat om gedupeerden die een schikking troffen met Dexia, omdat ze dan in termijnen hun restschuld zouden mogen betalen. Volgens de stichting is die belofte niet nagekomen. Dexia zegt dat het heel normaal is dat schulden worden doorverkocht

© 1996-2008 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden

http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/26032008.htm
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Janny » do 27 maart 2008 12:53

Ja, ik voel heel erg met de mensen mee die nu voor het blok gezet worden door de incasso's van de EDR.
Echter Ondanks alles vergeten we toch bepaalde dingen.
We zijn toendertijd verraden door EEgalease en Legiolease,Mede ook doordat velen niet wilden kiezen Maar ook, en dat moeten we niet vergeten, duizenden hebben ingestemd met de regelingen die er werden voor gesteld! Door in te stemmen met de aangeboden regelingen, verlieten ze de linie van tegenstand! Vervolgens deden zeer velen niets anders dan afwachten!!!. afwachten maar niet in actie komen is een keuze. En niets doen is ook een keuze!!!.
Daarnaast waren er mensen die heel veel geld gespendeerd hebben aan een advocaat en daarmee de strijd aangingen met Dexia, en langzamerhand vorderingen maakten. Nu blijkt dat de gevaarlijke weg van afwijzen van regelingen of een aanbod van Dexia ( en reken maar dat dat zenuwen heeft gekost, want we wisten niet hoe, het zou aflopen, maar daaraan waren grote risico's verbonden).Toch resultaat boekt. nu men dus ziet dat het verzet dat er wel degelijk vanaf het begin was, en is, vruchten afwerpt, zegt men , waarom wordt er niet gezamelijk iets gedaan? Er is dus wel degelijk iets gedaan, maar velen wachten af, tot alles kant en klaar werd aangereikt.Ondanks dat anderen kozen om dat niet te doen, men koos de ogenschijnlijk rustige weg van kiezen voor een aanbod, een Duisenberg regeling. Nu voel ik me niet verplicht om weer de gevaren zone op te zoeken. Ik heb 7 jaar hartkloppingen gehad over hoe loopt die rechtzaak af, moet ik straks de hele handel ophoesten en de rente erbij, of win ik. Zorgen en nog eens zorgen.
Blijf wel eerlijk, ook naar hen toe die kozen om de confrontatie aan te gaan voor de rechter. Nu zij winnen lijkt het dat ze anderen verraden, maar niets is minder waar. De anderen kozen een andere weg .
Dit moest me van het hart, om dat ik me aangevallen voelde, als zouden we niet naar anderen omzien.Dat deed ik wel degelijk. Ik heb vaak het gevoel gehad, kom op , kom in beweging en protesteer ook, maar nee, ze kozen de weg van afwachten. Iedereen heeft de afgelopen jaren de gelegenheid gehad om te kiezen. Nu blijkt wat de goede keuze was. maar zeg niet dat je het niet wist. We hebben inderdaad bergen post gehad die ons onder de neus kwam en waarover we iedere keer moesten beslissen. Doen we het wel? doen we het niet.
Nu is de eindfase aan de orde, voor iedereen.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Piet » do 27 maart 2008 23:08

Vorderingen Dexia-lease verkocht
27 maart 2008, 7:30 uur | FD.nl

Door: Cor de Horde

Dexia heeft een partij vorderingen die samenhangen met de aandelenlease-affaire doorverkocht aan een Amerikaanse investeerder. De schulden van enkele duizenden klanten zijn nu in handen van Värde Partners.
Volgens Dexia hebben deze klanten geen enkel proces meer lopen tegen het bedrijf. 'Het zijn mensen met wie we geen conflict meer hebben op juridisch gebied', aldus directeur Ben Knüppe van Dexia Bank Nederland. Hij noemt het doorverkopen van vorderingen 'buitengewoon normaal'. Volgens Knüppe neemt Värde werk uit handen van Dexia, dat zich aan het terugtrekken is uit Nederland. 'Ik ben bezig met het sluiten van een vennootschap en heb steeds minder mensen in dienst.'
Nominale waarde
Het doorverkochte pakket heeft een nominale waarde van 'enkele tientallen miljoenen euro', aldus Knüppe. Met hoeveel korting Värde de vorderingen in handen heeft gekregen, is niet bekend. De deal is eind vorig jaar rondgekomen, maar Dexia heeft er toen geen ruchtbaarheid aan gegeven.
Värde heeft het Nederlandse incassobureau EDR ingeschakeld om de restschulden op te eisen. In januari ontvingen de schuldenaars een eerste brief van EDR.
Agressief
Volgens het Platform Aandelenlease (PAL), een belangenbehartiger van de gedupeerde klanten, gaat het incassobureau agressief te werk en stelt het onredelijke voorwaarden.
'Het gaat juist om die groep mensen die het niet kunnen betalen', zegt woordvoerder Piet Koremans van PAL.
Dexia aanbod
De vorderingen die Dexia heeft doorverkocht, slaan onder meer op mensen die in 2003 en 2004 gebruik hebben gemaakt van het zogeheten Dexia Aanbod. In die jaren, toen de beurs op een dieptepunt stond, was de schade voor de aandelenleasers het grootst.
Bij aandelenlease, zeer populair in de jaren negentig, werden met geleend geld aandelen gekocht. Toen de beurs in elkaar klapte, bleven de deelnemers aan producten met namen als Winstverdriedubbelaar met een restschuld van soms tienduizenden euro's zitten.
Met het Dexia Aanbod kregen mensen de mogelijkheid gespreid te betalen. In ruil moesten ze afzien van alle juridische procedures. Volgens Koreman van PAL hebben juist deze mensen niet genoeg geld om de enorme schuld te betalen. Ze hadden gekozen voor een afbetalingsregeling, maar die stelt volgens hem niet veel voor. 'Bij incassobureau EDR kun je in acht of hooguit tien maanden afbetalen. Als je dan euro 40.000 schuld hebt, kan dat niet.'
Duisenberg-schikking
Mensen die het aanbod niet getekend hadden, konden later profiteren van de veel gunstiger massale schikking die is ontworpen door wijlen Wim Duisenberg. Ook een deel van de schulden onder 'Duisenberg' is doorverkocht.
Koreman stelt dat Dexia nu 'heel handig' buiten schot blijft. 'Dexia heeft altijd gezegd: niemand wordt vanwege een restschuld zijn huis uitgezet, en nu hebben ze alles doorverkocht aan Ierland.' Het Värde-onderdeel dat de schulden heeft opgekocht, is formeel gevestigd in Ierland.
Volgens Dexia-topman Knüppe was er in het verleden een coulanceregeling om mensen met betalingsproblemen te ontzien. Hij stelt dat met Värde 'afspraken zijn gemaakt om prudent om te gaan' met mensen die echt niet kunnen betalen. Welke afspraken dat zijn, wil hij niet zeggen.
Commercieel directeur Robin Bodaan van incassobureau EDR zegt dat er 'altijd afspraken te maken zijn met mensen die contact opnemen en de dialoog aangaan'.
EDR werkt vaker voor Värde. 'In Amerika is deze industrie al heel lang gebruikelijk en ook in Europa zie je dit al minstens 4 à 5 jaar.'

Copyright (c) 2008 Het Financieele Dagblad

http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/27032008.htm
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » di 22 apr 2008 19:58

En EDR gaat "vrolijk" door met hun dreigementen via vele telefoontjes en dreigbrieven.

Hoe ver zal EDR gaan?
B.v. met deze man:
Nu heb ik een laag AOW na 20 jaar werkloosheid en ben een slachtoffer van Dexia ( Heksia ).

Binnen 4 weken moet ik volgens EDR Incasso ruim € 27.000,- betalen! Anders ... " ...hebben we nadrukkelijk opdracht om een gerechtelijke procedure tegen u te starten en daarbij eventueel beslagmaatregelen te nemen".


Dit is een stukje uit de e-mail die wij afgelopen zondag binnenkregen van een wanhopige man.
Helaas is dit niet de enige roep om hulp.

Heb je ook een brief van EDR gekregen dan zit er meestal niets anders op als te betalen.
Kun je het bedrag niet in één keer betalen of is het bedrag zelfs te hoog om dit in meerdere termijnen te betalen, vraag dan om een betalingsregeling of een coulance regeling.
Lukt dit niet of doet EDR moeilijk, laat het ons weten, info@platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » do 19 jun 2008 9:50

Varde Investments is geen onbekende voor EDR incasso.
Op de website van EDR staat het volgende persbericht uit 2007:

EDR Credit Services en Värde samen marktleider
EDR Credit Services kiest internationale partner

Den Haag, 15 februari 2007 - EDR Credit Services (EDR), full service krediet management specialist en marktleider in het leveren van consumenteninformatie, kondigt een samenwerking aan met de internationale investeringspartner Värde voor het kopen van omvangrijke debiteurenportefeuilles van Nederlandse ondernemingen. Door deze samenwerking is EDR in staat grootschalig vorderingen op te kopen.

In navolging van de Verenigde Staten gaan steeds meer bedrijven in Nederland over tot het verkopen van hun vorderingen om sneller cashflow te genereren. Om tegemoet te komen aan deze groeiende trend en behoefte bij grote leveranciers, biedt EDR deze alternatieve incassomogelijkheid aan. Deze ondernemingen gaan steeds meer over tot het zogenaamde ‘forward flow principe’, waarbij periodiek vorderingen met een bepaalde ouderdom worden verkocht. Inmiddels is de Benelux markt goed voor 2 miljard aan vorderingen die met name voortkomen uit met name de mobiele telefonie, energie, consumentenkredieten en creditcardmarkt.

EDR Credit Services is sinds vorig jaar actief in het kopen van vorderingen en verwacht dat deze alternatieve vorm van incasso de komende jaren een belangrijk onderdeel van de incasso-omzet zal gaan uitmaken. Door de samenwerking met Värde krijgt EDR de gewenste additionele financiële ruimte om grotere aantallen omvangrijke portefeuilles structureel te financieren. Opdrachtgevers krijgen in het incassoproces veel meer financiële zekerheid doordat portefeuilles van enkele tot tientallen miljoenen gekocht kunnen worden.

“Wij willen de kredietrisico’s bij onze opdrachtgevers beheersbaar maken en verminderen. Door hun moeilijk inbare debiteuren te kopen, dragen wij direct bij aan een beter bedrijfsresultaat van deze ondernemingen. De samenwerking met Värde is daarbij voor ons van belang, omdat zij de financiële ondersteuning kunnen bieden die hiervoor noodzakelijk is. Daarnaast brengt Värde kennis en ervaring mee die zij hebben opgedaan in de Verenigde Staten waar jaarlijks zo’n 120 miljard dollar aan vorderingen wordt verkocht. Ondanks deze internationale samenwerking zal EDR zich blijven concentreren op de Nederlandse markt. Wel wordt met deze uitbreiding van diensten een completer pakket aangeboden,” aldus Robin Bodaan, algemeen directeur EDR Credit Services.

Jason Speath, CEO van Värde Partners, licht toe: “Wij zien deze ontwikkeling al enige tijd in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Daar zijn wij al een groot aantal jaar actief in dit vakgebied. Wij zijn verheugd over de samenwerking met EDR Credit Services in Nederland. EDR bezit een grote kennis van de Nederlandse markt en bovendien zijn zij al in gesprek met een aantal partijen.”

Over EDR Credit Services
EDR Credit Services is een full service credit management organisatie en marktleider in het leveren van consumenteninformatie. Als enige speler in Nederland levert EDR kredietinformatie op zowel bedrijven als consumenten. In elke fase van het debiteurenproces - van accepteren tot en met incasseren – heeft EDR innovatieve en hoogwaardige oplossingen ontwikkeld. De waardevolle data uit de omvangrijke EDR databank vormen hierbij steeds de basis. In 1992 zijn wij ontstaan en inmiddels werken wij in Nederland met 160 medewerkers voor ruim 1000 opdrachtgevers. Dit zijn kredietverstrekkers, telecom- en energiebedrijven, zorg- en overheidsinstellingen ent het MKB. www.edrcreditservices.nl
Over Värde Partners
Värde Partners is een internationale speler in distressed debt management en een private investment partner voor instellingen als stichtingen, pensioenfondsen, verzekeraars en andere institutionele beleggers. Voor meer informatie bezoekt u www.varde.com.


Iedere vraag om een betalingsregeling dient behandeld en beantwoord te worden door EDR.
Laat je niet opnaaien door dreigbrieven en dreigtelefoontjes.
Een rechter zal het EDR niet in dank afnemen als er om een betalingsregeling wordt gevraagd en EDR toch een rechtszaak begint.
Veel gedupeerden wiens vordering is verkocht aan Varde staan juridisch zwak.
Voor deze groep is het beter een betalingregeling aan te vragen.
Dat kan via 070-7112700.
Is er een hoge vordering vergeleken met je inkomen, vraag dan ook om de Coulance regeling, EDR kan dan een gedeelte van de vordering kwijtschelden.
Niet geschoten is altijd mis.

Denk je juridisch wel sterk te staan en heb je een brief van EDR gekregen?
Mail naar info@platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » ma 23 jun 2008 11:19

Dexia-klanten belaagd door incassobureau EDR

door RIEN MEIJER

AMSTERDAM – Klanten van Dexia Bank, die zwaar het schip in zijn gegaan met de inmiddels beruchte aandelenleaseproducten, wordt het leven nu zuur gemaakt door het incassobureau EDR. Het bureau in Den Haag dreigt de gedupeerde beleggers met rechtszaken als zij hun restschuld van vaak vele tienduizenden euro’s niet snel volledig betalen.
„Het escaleert met de dag”, constateert Piet Koremans van het Platform Aandelen Lease (PAL), dat zich inzet voor gedupeerden. „EDR gaat de confrontatie aan met een grote groep mensen die wel willen betalen, maar dat niet kunnen.” Koremans zegt de afgelopen dagen door diverse slachtoffers te zijn benaderd die aangeven best een betalingsregeling te willen aangaan, maar onmogelijk de hele schuld in één keer kunnen voldoen. Om hoeveel gevallen het in totaal gaat, kan Koremans niet zeggen. Maar volgens hem heeft Dexia begin dit jaar vele duizenden vorderingen verkocht aan het Ierse Varde Investment, dat vervolgens EDR in de arm heeft genomen voor het incasso.
Een vrouw in Amsterdam, die niet met haar naam in de krant wil, is één van de gedupeerden. Aan haar ervaringen met aandelenlease – waarbij met geleend geld werd belegd – hield zij een schuld over van zo’n €26.000. Omdat zij enkele jaren later instemde met het zogenoemde Dexia-aanbod, deed ze afstand van het recht om verdere zaken tegen de van oorsprong Belgische bank aan te spannen. Dit jaar werd zij door EDR gemaand een bedrag van €32.435 – de restschuld plus door Dexia gemaakte kosten – binnen vier weken te betalen. „Maar dat geld heb ik niet. Ik heb toen gevraagd om een betalingsregeling. Dat was mogelijk, zei EDR, maar ze gingen wel proberen het geld via de rechter te krijgen. Ze zeiden er ook nog bij dat ik niet bij de zitting aanwezig hoef te zijn, maar dan word ik bij verstek veroordeeld en komen er dus ook nog eens proceskosten overheen.”

Haar zaak staat voor aanstaande woensdag op de rol. EDR laat in een reactie per email weten de gang naar de rechter te kiezen „voor die mensen die niet bereidwillig zijn te betalen en dus überhaupt geen betalingsregeling wensen aan te gaan. EDR heeft conform een nauwkeurige procedure iedereen ruimschoots de tijd gegeven te reageren om tot een oplossing te komen. EDR heeft zelfs een kortingsmogelijkheid op de schuld verleend indien in de minnelijke fase tot betaling wordt overgegaan. Indien hier geen gehoor aan wordt gegeven, is de volgende stap de stap naar de rechter. EDR betreurt dat een dergelijke stap wordt genomen en wil die het liefst vermijden. Vooral in die gevallen waar mensen mogelijkerwijs door belangenvertegenwoordigers op het verkeerde been worden gezet om niet tot betaling over te gaan”.
Volgens het incassobureau zijn momenteel honderden dossiers overgedragen aan een advocaat. „Tevens wordt nu bij EDR beoordeeld hoeveel dossiers hier nog meer voor in aanmerking komen.”

© 1996-2008 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/23062008.htm
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron