Aandelenlease ontwikkelingen tijdens de vakantie.

Aandelenlease ontwikkelingen tijdens de vakantie.

Berichtdoor Piet » di 30 aug 2005 0:05

Aandelenlease ontwikkelingen tijdens de vakantie.

Allereerst mijn complimenten voor de mensen die ervoor gezorgd hebben dat er op onze website (in zo korte tijd) een forum is gekomen, klasse!

Piet, bedankt dat ik mijn naam op dit forum kan gebruiken en dat je een andere naam hebt genomen, ik heb veel waardering hiervoor
Samen staan we sterk is geen losse kreet, we zijn solidair met elkaar en voor elkaar!

De afgelopen twee maanden hebben de volgende gebeurtenissen plaatsgevonden.

Een overzicht:
De uitspraak in de rechtszaak omtrent het Dexia Aanbod is aangehouden tot 19 oktober.

Dexia heeft om een pleidooi gevraagd in de rechtszaak in Arnhem omtrent de aan- en verkoop van de aandelen en de Wck.
Deze vindt plaats op 14 november en een uitspraak kan dus nog even op zich laten wachten.

De uitspraak in een hoger beroepszaak bij het Gerechtshof in Amsterdam is aan gehouden tot 8 september.

Zover bekend is Dexia in 3 zaken omtrent de verloren rechtszaken inzage persoonsgegevens in hoger beroep gegaan.
Twee maal bij het Gerechtshof in Den Bosch en een maal bij het Gerechtshof in Den Haag.
De zitting in Den Haag is op 15 november en is openbaar, aanvang 1400 uur.
Steun je mede gedupeerden en wees erbij, wij zijn er ook!
In veel andere inzage verzoeken is Dexia is veroordeeld en niet in hoger beroep gegaan.
Dit is voor vele anderen goede jurisprudentie.
Wil je meer weten, mail naar ka3rdedition@hotmail.com

Uitspraken.
Helaas wordt onze gerechtelijke macht nog steeds gemanipuleerd en blijven de uitspraken van de vele duizenden rechtszaken uit.
In Alkmaar wordt er gelukkig nog wel gevonnist zoals blijkt uit de uitspraken van 15 juni en 8 augustus waarin Dexia werd veroordeeld om de gedupeerden alles terug te betalen.

In een kort geding bij de rechtbank in Almelo (15 augustus) ging Dexia wederom onderuit en moet Dexia aan de gedupeerde 30.000 euro terug betalen.

Net bekend is dat de rechtbank in Utrecht in twee vonnissen (uitspraak 24 augustus) Dexia weer in het ongelijk heeft gesteld.
In de eegalease situatie krijgt de gedupeerde al zijn geld terug en in de andere zaak is Wck van toepassing verklaard en is gevonnist gelijk het vonnis in de hoger beroep zaak bij het DSI.
Dus geen restschuld en de inleg terug minus de AEX daling gedurende de looptijd.
Deze vonissen worden z.s.m. op de website geplaatst.

Helaas blijft de frustratie bij veel gedupeerden door het (onnodig) aanhouden van de rechtszaken en het uitstellen van de uitspraken.
Alleen al in Amsterdam waren er in juni 1185 lopende rechtszaken over aandelenlease.
Vele hiervan zijn groepsprocessen van 10 tot 200 gedupeerden per proces.
Hierdoor bedraagt het aantal gedupeerden die bij de rechtbank in Amsterdam aan het procederen zijn tot vele duizenden.

Hoger Beroep.
Het aantal hoger beroep zaken is als volgt:
Gerechtshof Amsterdam: 39 zaken
Gerechtshof Den Haag: 15 zaken
Gerechtshof Den Bosch: 23 zaken
Gerechtshof Arnhem: 18 zaken
Gerechtshof Leeuwarden: Geen

In die zaken waarin Dexia in hoger beroep is gegaan is deze veelal gesteld op medio februari 2006.
Veel zaken worden door Dexia weer ingetrokken om proces economische redenen.
Pure bluf dus om gedupeerden te intimideren.

Fraude.
Veel gedupeerden blijven bij hun mening dat er geen aandelen zijn gekocht zoals het contract aangeeft.
Daarnaast beschikte Dexia en Aegon niet over de vereiste vergunning om deze contracten te verkopen.
PAL zal zich blijven inzetten voor een onderzoek door het O.M. omtrent de strafbare feiten begaan door Dexia en Aegon.
Overleg met het O.M. hierover heeft vorig jaar meerdere keren plaatsgevonden.
Helaas blijkt dat de belangen van banken en overheid prevaleren boven de belangen van de gedupeerden, de consument, kortom de gewone Nederlander.
Meer nieuws hierover binnenkort.

Er is een nieuwe stichting voor DSB gedupeerden: de stichting Stapelkrediet, www.stapelkrediet,

Fortis heeft het hoger beroep bij het DSI verloren, hierdoor lig de weg vrij voor Fortis Groeivermogen gedupeerden om te gaan procederen en hun geld terug te vorderen.
Meer informatie: www.fortisgroeivermogenclaim.nl
De uitspraken in het hoger beroep bij het DSI zullen z.s.m. worden gepubliceerd op onze website

Aegon heeft een soort Duisenberg regeling aangeboden aan een beperkte groep Vliegwiel gedupeerden. Gelukkig geeft een rechtszaak meer mogelijkheden en is de aangeboden regeling, net zoals de Dexia regeling, veel te mager.
Gelukkig zijn er bekwame advocaten die Vliegwiel gedupeerden bekwaam kunnen bijstaan in hun strijd tegen Aegon.
Procederen op No cure no pay basis is hier ook mogelijk bij Leaseproces en bij de Vermogensmonitor.

Al met al zijn wij, aandelenlease gedupeerden, aan de winnende hand en zullen wij, maar wel samen, blijven vechten voor ons recht.
Daarnaast is media aandacht en politieke belangstelling nodig, PAL gaat ervoor en doet zijn uiterste best om er voor zorgen dat dit aandelenlease schandaal niet in de doofpot verdwijnt.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor ad snoeren » di 30 aug 2005 0:46

Piet

Blij je weer terug te zien met weer een hoopvol bericht voor iedereen.. Ik hoop dat je lekker wat tot rust bent kunnen komen.
En je kunt trots zijn op dit nieuwe forum.

Samen staan we sterk.
ad snoeren
 

Berichtdoor Bert W. » di 30 aug 2005 8:37

Is het niet verstandig om ook eens te kijken wat we eventueel bij het Europeese Hof zouden kunnen bewerkstelligen? Wie kan hierover wat informatie aandragen?

Ben benieuwd!
Bert W.
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di 23 aug 2005 20:05
Woonplaats: Korendijk

Berichtdoor kor s » di 30 aug 2005 17:25

ha die
Laatst bijgewerkt door kor s op zo 18 dec 2005 23:08, in totaal 1 keer bewerkt.
kor s
 
Berichten: 23
Geregistreerd: di 16 aug 2005 9:37
Woonplaats: delft

Berichtdoor Piet » di 30 aug 2005 21:01

De vakantie heeft weer energie opgeleverd, de accu is weer opgeladen en Dexia kan zijn borst natmaken.

Nog even terug naar de Hoger beroep zaken.
Er zijn 6 uitspraken (arresten) van het Hof in Den Bosch.
Dexia heeft deze alle 6 verloren.
Dexia is niet in cassatie gegaan voor zover bekend.

Een van de twee uitspraken van 24 augustus van de rechtbank in Utrecht staat al onder Uitspraken op de site.
De andere volgt z.s.m. en die van Alkmaar van 8 augustus wordt morgen op de site verwacht.

De rechtbank in Maastricht heeft op 24 augustus ook 2 uitspraken gedaan.
Zodra hier iets meer over bekend is, laten we het weten.

Even wat andere cijfers.
Er zijn minimaal nog 100.000 gedupeerden die maandelijks aan Dexia betalen.
Hiervan zijn er bijna 90.000 die het Dexia aanbod hebben geaccepteerd.
Reken voor het gemak die zij gemiddeld 100 euro per maand betalen.
Dit levert Dexia maandelijks 10 miljoen euro op!
Dat is dus 120 miljoen euro per jaar!
En dit zijn nog lage schattingen!
Willen wij Dexia eronder krijgen dan is procederen niet voldoende.
Die geldkraan van 10 miljoen euro per maand moet dicht!

De consequentie van stoppen met betalen is een A- codering bij het BKR.
Hierdoor wordt het moeilijk nog een hypotheek (verhoging), lening of iets op afbetaling te krijgen.
Heb je hier geen probleem mee dan is stoppen met betalen zeker een optie.
Wel is het zaak een advocaat in te schakelen om een gerechtelijke procedure op te starten en juridisch advies te vragen.
Op grond van het ontbreken van de Wck vergunning tijdens het afsluiten van het aandelenlease contract kunnen de contracten al vernietigd worden en is het vervolgens juridisch correct om te stoppen met betalen.
Wil je meer weten, informeer bij een advocaat met aandelenlease ervaring of mail naar info@platformaandelenlease.
Niet klakkeloos stoppen met betalen, doe het in overleg!

Een bank die zonder vergunning honderdduizenden contracten heeft verkocht en niet eens de aandelen heeft gekocht zoals in de contracten staat (zij hebben gewoon gemanipuleerd met ons geld!) hoort geen 10 miljoen euro per maand te krijgen!
Elke euro betaald aan Dexia is een verloren euro.

Het wordt tijd dat Dexia de rekening gaat betalen.
Gezien de uitspraken van de rechtbanken denken de rechters daar ook zo over.
Wij hebben daar recht op zodat we eindelijk een keer echt op vakantie kunnen gaan en de aandelenlease ellende achter ons kunnen laten.

Niks geen deal met Dexia, de rechter moet zich uitspreken en een einde maken aan dit slopende gevecht om ons recht te krijgen.
Wij knokken door, soms zijn er tegenslagen, maar uiteindelijk zal het recht zegevieren.
Dit alleen doen lukt niet, maar samen, elkaar steunend en helpend, zijn wij niet te verslaan.
Wij schrijven geschiedenis, maar we krijgen het niet voor niets.
Bloed, zweet, tranen, stress en ellende liggen op het pad dat we moeten doorlopen, maar samen staan we sterk en we laten ons niet kisten.

De vakantie is voorbij en we gaan de mouwen weer opstropen.
Ik ben er klaar voor!
Sterkte en succes.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor bluts » wo 31 aug 2005 21:22

Hallo Piet,
met een volle accu er weer vol tegenaan!
Een vraag: Weet jij of Spaar Select indertijd een vergunning had om leasecontracten, waarbij sprake is van een (tweede) hypotheek, aan de man te brengen? :roll:
Groet,
bluts.
bluts
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do 25 aug 2005 17:51

Berichtdoor haasje » wo 31 aug 2005 23:43

:D

Hallo Piet

Fijn dat je weer van de partij bent.
Volgens mij, zoals je uitgebreid aan het woord bent, voel je je hier op dit forum een stuk "vrijer", dan op TROS RADAR. Daar zaten toch altijd weer de "sarrers", die namens Dexia, (zo lijkt het althans sterk), de topics om zeep hielpen.
Ik ben een trouwe lezer van de fora en van de site van PAL. Ik reageer niet vaak, maar ben zeer geinteresseerd in de dagelijkse ontwikkelingen.
We moeten een lange adem hebben, dat is me nu wel duidelijk.
We hebben een advocaat in de arm en via hem ontdekt, dat we eegaleasers zijn. We betalen niet meer aan Dexia, maar nog wel elke maand de rente voor de 2e hypotheek. Ik hoop, dat we deze rente op den duur ook nog terug mogen verwachten ???? En wanneer?????
Het zal, zoals voor velen, een giga-opluchting zijn, als alles achter de rug is.

Groeten Ina.
haasje
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo 31 aug 2005 23:28

Berichtdoor Pieter » do 1 sep 2005 2:23

Beste Bluts,

Hoewel de vraag niet aan mij gesteld is, toch een antwoord van mij.
Naar mijn weten had Spaar Select geen vergunning.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Pieter
 
Berichten: 1
Geregistreerd: do 1 sep 2005 2:20


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron