hoe een nieuwe bestuurder van aegon over ons denkt!

hoe een nieuwe bestuurder van aegon over ons denkt!

Berichtdoor bucks007 » ma 21 apr 2008 20:26

‘Het vertrouwen? Dat moet beter’

Een diplomatenzoon gaat de komende jaren Aegon leiden. Alex Wynaendts woonde onder meer in Moskou, in Zimbabwe (toen nog Rhodesië), in Libanon, in Brussel, in Parijs en in Londen en landde in 1997 bij Aegon in Den Haag

Vervolgens reisde hij voor de verzekeraar weer de hele wereld rond, op zoek naar nieuwe markten voor de verzekeringen, de pensioenen en de beleggingsproducten van Aegon.

Dat ging hem goed af: vijf jaar geleden werd hij opgenomen in de raad van bestuur. Woensdag wordt hij op de aandeelhoudersvergadering benoemd tot opvolger van de Amerikaan Don Shepard, die het AEX-fonds zes jaar leidde.

Shepard had nauwelijks een profiel in Nederland, zijn voorganger Kees Storm was zeer excentriek. Hoe gaat u het doen?

„Ik zal de middenweg kiezen. Aegon moet wel een gezicht hebben, een profiel, dat heeft het bedrijf nodig. Maar het zal altijd ten goede moeten komen van Aegon. Daarnaast denk ik dat de financiële sector het nodig heeft dat we ons laten zien. Dat bevordert het vertrouwen.’’

Het is niet goed gesteld met dat vertrouwen.

„Nee, dat moet beter. Rond de aandelenleaseproducten en de beleggingsverzekeringen hebben we fouten gemaakt. Er zijn excessen geweest. Dat hebben we ook erkend en Aegon is vroeg geweest met het uitvoeren van reparaties. Dat neemt niet weg dat de discussie nu wel erg eenzijdig is: ten eerste is het natuurlijk niet waar dat iedereen de dupe is van deze excessen. Dat betreft maar een kleine groep. Ten tweede doet men alsof het alleen maar aan de verzekeraars heeft gelegen. De Ombudsman Financiële Dienstverlening heeft er terecht op gewezen dat ook tussenpersonen, de overheid en de klant niet geheel onschuldig zijn. Maar dat advies van de Ombudsman heeft jammer genoeg nog niet tot een algemene oplossing geleid. Er komen nu rechtszaken aan, zoals die van de Stichting Verliespolis en de Stichting Woekerpolisclaim. Aegon is daar overigens niet bij betrokken, wat wij zien als een bevestiging van onze inspanningen om deze kwestie op te lossen.’’

Hoe krijgt u dat vertrouwen terug?

bron algemeen dagblad

toen ik dit las viel ik van mijn stoel en hopelijk begrijpen jullie waarom, laat ik er alleen dit maar op zeggen, Aegon, wees een kerel, neem je verantwoordelijkheid, en kijk eens naar de feiten zoals ze zijn en verschuil je niet achter allerlei mooie marketings retoriek bah!
dit belooft weinig goeds voor de toekomst!
bucks007
 
Berichten: 25
Geregistreerd: ma 4 sep 2006 18:19

Berichtdoor rasputin » wo 23 apr 2008 20:49

En ons goede geld wat Aegon van ons af heeft getroggeld via legio lease wordt aan ajax gegeven. 17 miljoen jaarlijks. Daar is wel geld voor.
rasputin
 
Berichten: 9
Geregistreerd: vr 7 okt 2005 13:22


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron