Edr betalingsregeling????? kan dit????

Edr betalingsregeling????? kan dit????

Berichtdoor wolfje » zo 1 jun 2008 20:14

Hallo allemaal

Ik val in de groep helaas jammer betalen !
Nu belt EDR al een paar keer op ik heb een lijst met kosten in moeten vullen en heb dit gedaan.
Nu staan alle kosten erop behalve het salaris van mijn vriendin.
Nu zegt (herstel blaft een jonge doosvan) EDR ik moet begin juni 800€ en dan 150€ per maand
ik zeg ik heb dat geld niet als je de berekening heb nagerekend kom je op meer uitgaven dan inkomsten.
De Doos zegt u heeft vakantie geld gehad dus u betaald maar die 800€????
Nu is mijn vraag kan dit ?????
Kunnen ze loonbeslaglegging waarmaken?

Ik wil wel betalen zij ik 4 dagen later tegen die doos (die overigens opeens vriendelijker was ) maar geen 800 in een keer (die wil ik voor vakantie gebruiken)
Wat kan ik nu nog doen? in overleg met Lease proses in ieder geval eerst de regeling op papier hebben en na een handtekening van mij retour sturen

maar nu?????????

ik word hier moedeloos van !!!!!!!!
wolfje
 
Berichten: 1
Geregistreerd: ma 26 mei 2008 17:19

Berichtdoor Piet » wo 4 jun 2008 20:07

Maffia praktijken door EDR incasso

EDR incasso blijft maar doorgaan met hun praktijken om zo de nominatie te krijgen voor de grootste maffia instelling in Nederland.

Een normaal gesprek voeren met deze botte en onbeschofte figuren lijkt meestal een onbegonnen zaak.

Zelfs een artikel hierover op de voorpagina van het Financieele Dagblad en aandacht op BNR radio lijkt deze onbeschofte organisatie niet te deren.
De grootste en grove dreigementen worden geuit als er geprobeerd wordt om een regeling te treffen, mensen worden behandeld als oud vuil.
Dreigementen zijn tot op heden echter niet waargemaakt.
Gedupeerden hebben slapeloze nachten en weten vaak niet wat ze moeten doen.
PAL krijgt dagelijks e-mails, telefoontjes en brieven hierover.

EDR heeft juist de maand mei (vakantiegeld!) en juni gekozen voor een groot offensief door vele gedupeerden te bellen.
Je hebt toch vakantiegeld gehad, dus kun je dit gebruiken om een stukje van je schuld aan ons terug te betalen!
Doe je dit niet dan wordt er hel en verdoemis beloofd, want jij bent immers een wetontduiker, dus een crimineel en moet jij je schuld betalen of anders….
Of ligt het toch anders?

Heb je juridisch geen poot om op te staan dan kun je om een redelijke afbetalingsregeling vragen.
Weigeren ze dit dan kun je beginnen met voor jou betaalbare maandelijkse termijnen om je goede wil te tonen.

Heb je goede juridische redenen om niet te betalen, doe het dan niet en laat ze maar een dure juridische procedure starten, maar zorg dan wel voor een goed advocaat om je bij te staan.

Ben je gedagvaard of wordt je gedreigd met beslaglegging, laat het ons weten op info@platformaandelenlease.nl
Er zijn grenzen voor onze tolerantie en buigzaamheid!

Erger jij je ook zo verschrikkelijk over dit soort praktijken, laat dit dan merken aan b.v. de media en onze “volksvertegenwoordigers” in Den Haag.
Adressen staan op onze website in Veelgestelde vragen en zijn ook op te vragen via ons e-mail adres.

Schrijf brieven en mail ze over jouw ervaring en mening over dit soort, in mijn ogen criminele, organisaties als EDR incasso.
Doe je niets dan worden jij en de andere lotgenoten vanzelf willoos slachtoffer van dit soort bendes en wordt je tot op de laatste cent leeggeroofd.

Hoever laat jij je misbruiken en waar ligt jou grens ……

En voor Wolfje, betaal gewoon die 150 euro per maand en teken zeker geen regeling waardoor je ook je vakantiegeld moet betalen.
Streep dit gewoon door op de overenkomst en teken de overeenkomst met verwijzing naar de doorgestreepte zinnen en schrijf dat deze regeling alleen van kracht is en jouw toestemming heeft met inachtneming van de door jou doorgrestreepte zinnen.

Geeft dit problemen, laat het weten en stuur een e-mail.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor bucks007 » vr 6 jun 2008 19:07

Piet een Vraag?, Er wordt een sfeer door henzelf gewekt dat die Ierse schuldovernemer, Edr en Dexia, drie van elkaar werkende ondernemingen zijn die netjes zaken doen, maar mijn simpele vraag, wat zijn ze van mekaar, en in hoeverre is hier sprake van vele handen op een buik, dat gevoel heb ik dus. dat hier dus weer een heel vies spelletje gespeld wordt, waar en Dexia die Ierse firma en Edr dus heel veel beter van worden
MvGR

Bucks007
bucks007
 
Berichten: 25
Geregistreerd: ma 4 sep 2006 18:19

Berichtdoor Piet » ma 9 jun 2008 19:22

Dexia heeft voor een aantal miljoen euro een groot aantal vorderingen op gedupeerden (betalings achterstanden) verkocht aan een andere, buitenlandse, partij, Varde Investments.
Varde heeft EDR als incasso bureau ingeschakeld om de vorderingen te innen.

De gedupeerden wiens vordering is verkocht zijn, op een uitzondering na, gedupeerden die het Dexia Aanbod hebben getekend, De Duisenberg regeling hebben getekend of ” vergeten” zijn de opt out verklaring in te dienen.
Deze gedupeerden hebben dus allemaal afgezien van alle rechten en eigenlijk willoos slachtoffer van EDR incasso.
EDR weet dit en handelt daar ook naar.
Gedupeerden worden vaak zeer onbeschoft benaderd en zwaar bedreigd.
EDR ziet dit soort mensen niet als mens maar als een ding waar geld mee te verdienen valt.
De meeste pogingen om via een normaal contact te praten over een betalingsregeling omdat niet iedereen zomaar tienduizenden euro’s in één keer kan betalen, stranden op onwil van dit soort , in mijn ogen, maffiosi.

We moeten ons echter niet zomaar als ding of onderwerp laten behandelen. Wij zijn mensen van vlees en bloed, slachtoffer van Dexia en vele andere financiële instellingen.
In vele honderden, zo inmiddels niet in duizenden rechtszaken heeft de rechter dit bevestigd en Dexia en andere financiële instellingen veroordeeld.
Gedupeerden die uit angst en stress een overeenkomst hebben getekend of niet wisten dat zij iets moesten doen (opt out verklaring) om hun rechten te behouden, worden nu als vuil benaderd en hebben slapeloze nachten en grote stress.

Varde heeft niets met Dexia te maken en EDR is gewoon een incasso bureau.
Van een samenzwering is geen sprake, maar Dexia weet best wel met wij zij in de onderwereld zaken moeten doen.
Dexia heeft weer een paar miljoen voor deze vorderingen gekregen en kan dit mooi gebruiken in hun rechtszaken tegen lastige gedupeerden die hun recht willen halen.
Gelukkig is het meeste van dit geld weggegooid geld omdat Dexia op een uitzondering na alle rechtszaken verliezen.

Varde heeft een relatief laag bedrag betaald aan Dexia en heeft EDR incasso groen licht gegeven om een terreur uit te oefenen op die gedupeerden waarvan de vordering is overgenomen.
Hierdoor verdient Varde ook een aardig centje en EDR rekent 15 % van de vordering om er ook niet slechter van te worden.

En wie zit er tussen en wordt uitgeperst? Juist, de gedupeerde die braaf overal voor getekend heeft, geluisterd heeft naar de stichting Leaseverlies en de Consumentenbond en dacht goed voorgelicht te zijn.

En wat nu?
Heb je brieven gekregen van EDR en weet je niet wat te doen, mail naar info@platformaandelenlease.nl
Wij kunnen niet de oplossing geven waardoor alles wordt kwijtgescholden, maar we kunnen wel samen kijken wat jouw mogelijkheden nog zijn om uit deze ellende te komen.

Daarnaast is er nog de media en de politiek die geinformeerd moeten (blijven) worden over dit soort praktijken.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor bucks007 » wo 11 jun 2008 23:14

Piet bedankt, voor bovenstaand vehaal, maakt veel duidelijk, persoonlijk heeft Edr mij nooit benadert, ben klant van leaseproces en loopt de procedure nog, ben ook eega leaser maar heb geen brief van Dexia gehad ivm de beruchte drie jaren maar daar heb ik ook goede hoop dat ik daar alsnog in het gelijk gesteld wordt. de problematiek met Dexia bestaat sinds eind 2003 afloop van een winstverdriedubbelaar en daarna is het verhaal eigenlijk in grote lijnen wat ik hier veel lees, incasso's raet incasso, duienberg enz, maar veel dreigen maar niets waar kunnen maken als je de benen stijf houd, ik volg sinds dien dit forum met bovengemiddelde interresse en verbaas mij eigenlijk nergens meer over na wat ik weet wat er allemaal gebeurd is dacht dat we in een fatsoenlijk land leefde maar na Dexia ben ik daar behoorlijk aan gaan twijfelen, en daarom de reden van mijn vraag ik had eigenlijk het idee dat Dexia een juridische constructie met een Iers bedrijf had bedacht wat allerlei andere namen had en een incasso bedrijf met een duur klinkende naam maar in de kern hetzelfde belang vandaar,

Tevens heb ik dit gekopieerd uit je bericht en als je even diep nadenkt wat hier staat, dan komt er een hoop emotie boven want dit zegt toch wel heel veel,":

Dexia heeft weer een paar miljoen voor deze vorderingen gekregen en kan dit mooi gebruiken in hun rechtszaken tegen lastige gedupeerden die hun recht willen halen


Maar nogmaals bedankt voor je antwoord en wat mij betreft is de strijd helaas nog niet gestreden.
bucks007
 
Berichten: 25
Geregistreerd: ma 4 sep 2006 18:19

Berichtdoor jeanjean » do 12 jun 2008 20:24

Dexia heeft weer een paar miljoen voor deze vorderingen gekregen en kan dit mooi gebruiken in hun rechtszaken tegen lastige gedupeerden die hun recht willen halen

Klopt niet helemaal, in die zin dat eea een aanvulling behoeft, nl. ,want inderdaad vorderingen zijn geld waard en vorderingen kun je dus verkopen.
Daar is dus handel in, ook internationaal.
Maar hoe je t ook ook keert of went, als je een vordering verkoopt dan dien je een aanzienlijk gedeelte van de waarde van de vordering te laten vallen. ( handel is handel en de koper wil dus ook wat verdienen)
Deze keuze kost Dexia dus duiten.
Waarom Dexia deze keuze toch gemaakt heeft hangt m.i. af van het afbouwen en terugtrekken van Dexia Nederland NV.
jeanjean
 
Berichten: 64
Geregistreerd: di 16 aug 2005 21:02

Berichtdoor Piet » do 12 jun 2008 21:32

Hallo jeanjean,

De vorderingen van Dexia zijn ontstaan door beeindiging van het contract en door het (negatieve) verschil in waarde van de aandelen na verkoop waardoor er een restschuld ontstond.

Verkoop van aandelen?? Welke aandelen??
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat er geen aandelen zijn gekocht voor (o.a.) de gedupeerden die nu bij EDR zitten.
Dus kan er nooit een restschuld zijn en is dus deze verkoop van de vorderingen door Dexia pure winst.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor jeanjean » za 14 jun 2008 12:56

hallo Piet,
Ik ben t met je eens, daar niet van, maar na de Wcam procedure die de duisenbergregeling dwingend voorschreef en waaraan de NIET opt-outers aan vast zitten hebben c.q. vertegenwoordigen de onderhavige vorderingen wel een vaste contante waarde.
Zonder deze vaste contante waarde koopt een investeringspartij dus niet, dat moge duidelijk zijn.
( dit overigens los van het feit of er destijds wel of, zoals ik denk, geen aandelen zijn gekocht )
Dexia heeft deze vorderingen verkocht en heeft dus( op dat moment) een financiele veer moeten laten omdat de koper uiteraard winst wil maken.
vraag maar eens na hoeveel je moet laten vallen bij verkoop van een vordering, das niet niks.
Mijn gedachte gaat dan uit WAAROM Dexia dit heeft gedaan. Wat is hun beleid en strategie in deze??

groeten JJ
ps mooie beschikking dsi overigens
Laatst bijgewerkt door jeanjean op za 14 jun 2008 13:02, in totaal 1 keer bewerkt.
jeanjean
 
Berichten: 64
Geregistreerd: di 16 aug 2005 21:02

Berichtdoor jeanjean » za 14 jun 2008 12:56

jj
jeanjean
 
Berichten: 64
Geregistreerd: di 16 aug 2005 21:02

Berichtdoor Piet » ma 16 jun 2008 23:27

En EDR gaat gewoon door met hun terreur.
Geef je aan te willen betalen, maar niet die 30.000 euro in één keer te kunnen ophoesten, jouw probleem, een betalingsregeling doen we niet, we gaan je gewoon dagvaarden.
Dat gedupeerden een BKR registratie hebben en dus geen lening kunnen afsluiten om te betalen, jouw probleem.
Dat er daardoor extra kosten bijkomen die weer in de portemonnee van EDR verdwijnen, daar gaat het toch om!
EDR en Varde Investments willen grof verdienen aan deze handel.
De jacht op het groot wild (aandelenlease gedupeerden) is geopend door EDR incasso.
Heb je vakantiegeld gehad?
Bingo, begin dit al vast maar te storten voordat wij beslag gaan leggen op je spullen.

Zuid Amerika, de middeleeuwen?
Nee, Nederland juni 2008.

Ook Dexia doet hieraan mee.
Zij zijn degene die vorderingen verkopen aan een wazige buitenlandse maatschappij, Varde Investments, wetende wat de gevolgen zijn.
Heb je de opt out regeling ingediend, maar je bent één cijfer van je relatienummer vergeten te vermelden, bingo, opt out niet geldig volgens Dexia en de vordering verkocht aan EDR en zij staan al bijna aan je deur om je TV weg te halen, juist nu Nederland eens een keer weer goed voetbalt.
Het moet toch niet gekker worden!!!
En als je gedagvaard wordt door EDR wordt er nog geruststellend door EDR bijgezegd dat je niet bij de zitting aanwezig hoeft te zijn , hoor, dat geeft alleen maar extra spanning……..

Als kudde dieren op weg naar de slacht worden de gedupeerden behandeld.
Heb jij ook brieven en daarna telefoontjes of een dagvaarding gekregen van EDR?
Neem contact op met info@platformaandelenlease.nl
Wordt je ook kwaad als je dit soort dingen leest en wil je er bij zijn als er een rechtszaak is of als er een dreiging is dat een deurwaarder aan de deur komt van een gedupeerde om beslag te leggen?
Laat het weten aan info@platformaandelenlease.nl
Er zijn grenzen aan ons geduld, tolerantie en acceptatie.
Alleen kunnen we niets, maar samen kunnen we invloed uitoefenen.

Gedupeerden die willen betalen dienen normaal te worden behandeld door een incasso bureau.
Als er niet in één keer betaald kan worden, dan in termijnen en daarnaast moet er gekeken worden of hier de Coulance regeling toegepast kan worden.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » vr 4 jul 2008 19:58

EDR blijft dreigen, onder druk zetten en volgens vele gedupeerden bedreigend en schofferend reageren op telefoontjes van gedupeerden die tot een regeling willen komen omdat zij de vordering niet kunnen betalen.

Zelfs al schrijf je een brief om een betalingsregeling, dan nog krijgt de gedupeerde vaak geen antwoord en wordt juist harder onder druk gezet door intimiderende brieven.

Regelmatig blijkt dat er fouten zijn gemaakt in het overdragen van vorderingen naar EDR.
Ook al is de vordering betaald, EDR eist het volle bedrag plus incasso kosten.
Als na veel pijn en moeite EDR is overtuigd dat het geld betaald is, komt EDR doodleuk met de vordering van de nog openstaande incasso kosten.
Dat deze niet terecht zijn ,hoor je niet van EDR, nee, dit bedrag moet binnen 2 of 4 dagen worden betaald anders gaan wij over tot…en de gedupeerde wordt bedreigd met donder en bliksem, beslaglegging, extra hoge kosten en een rechtszaak…
En waarom?
Omdat Dexia/Varde/EDR een fout hebben gemaakt en deze proberen af te wentelen op de onschuldige gedupeerde die gewoon zijn vordering aan /Dexia al had betaald.
Laat je niet gek maken door dit soort (in mijn ogen) maffia-achtige praktijken door EDR.
Is de vordering terecht (je hebt het Dexia Aanbod getekend, de Duisenberg regeling getekend, geen opt out ingediend of een andere definitieve schikking met Dexia bereikt) dan heb je juridisch geen poot om op te staan.
Betalen is de enige oplossing, hoe frustrerend het ook is.
Kun je het bedrag niet in één keer betalen, vraag dan om een betalingsregeling.
Reageert EDR niet of komt met een belachelijk en onbetaalbaar voorstel, elke rechter zal dit meewegen in de rechtszaak die EDR eventueel aanspant.
Toen je goede wil in een brief aan EDR en geef aan wat je wel kunt betalen.
Betaal ook maandelijks als blijk van goede wil.
Maar vooral, laat je niet gek maken dat dit soort, naar mijn mening witteboord criminelen, die er op uit zijn om je leeg te zuigen.
Heb jij ook problemen met EDR en kom je er met EDR niet uit?
Laat het weten via info@platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

EDR

Berichtdoor dennietim » vr 4 jul 2008 20:17

wij hebben maar eieren voor veel geld gekozen en betaald.door een beetje hulp van familie kunnen wij dit terug betalen en dan moet je denken aan zo'n bedrag wat piet hier eerder riep.Gigantische ruzie gemaakt met die Honden van EDR maar toen ik even zei ik kom wel langs werden ze opeens schappelijk.er is ons belooft dat die BKR notering er binnen 2 weken af is zal mij benieuwen anders zal ik ze nog zeker een bezoekje brengen en dat zal niet vriendelijk zijn neemt u dat maar van mij aan.al die ellende is door Financieel centrum De HERDT uit Zeewolde ingang gezet en die ook nog niet van mij af!!!!!!!
dennietim
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 15 jul 2006 15:17

Berichtdoor Piet » do 10 jul 2008 23:37

Er bereiken ons berichten dat Dexia gedupeerden telefonisch worden benaderd door mensen die financiële gegevens willen hebben.
Het gaat om gedupeerden die al eerder dit jaar door EDR zijn benaderd omdat Varde Investments de vordering die Dexia op hun heeft, heeft overgenomen.
Via de telefoon moeten gedupeerden allerlei financiële gegevens doorgeven aan iemand die zegt dit te doen in opdracht van EDR.
Doe dit niet!

EDR heeft dit een paar jaar geleden ook al geprobeerd , toen in opdracht van Dexia.
Zie hierover deze topic uit 2003:
EDR (Economic Data Research bv)
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... hlight=edr
en de topic:
Dexia nog steeds op ramkoers uit 2004
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... r&start=15

Geef nooit je (financiële ) gegevens als je hierom via de telefoon wordt benaderd.
Er is altijd zoiets als de WBP (Wet Bescherming Persoonsgegevens).
Ben jij ook gebeld door iemand die zegt dit te doen voor of namens EDR, maak hiervan melding bij het CBP (College Bescherming Persoonsgegevens ).
www.cbpweb.nl
Telefoonummer: 070 - 888 8500
E-mail : info@cbpweb.nl

Artikel 8 van de WBP bevat een limitatieve opsomming van de gronden die een gegevensverwerking rechtvaardigen. Elk gebruik van persoonsgegevens dient te berusten op ten minste één van de in dit artikel opgesomde gronden. Voor credit scoring -en wat daarmee samenhangt- is met name relevant dat de verwerking van persoonsgegevens:
a. noodzakelijk is voor de uitvoering of voorbereiding van een overeenkomst;
b. geschiedt met ondubbelzinnige toestemming van de betrokkene;
c. noodzakelijk is in verband met een gerechtvaardigd belang van de verantwoordelijke.

Laat je niet intimideren door iemand aan de telefoon.
Vraag zijn naam en namens wie hij deze vragen stelt en via welk telefoonnummer hij bereikbaar is.
Geef geen gegevens prijs over je persoonlijke situatie en financiële gegevens en hang gewoon.

Het ligt iets anders als je zelf EDR hebt gevraagd om een betalingsregeling.
Je krijgt dan geen telefoontje maar formulieren thuisgestuurd die je moet in vullen.
Aan de hand van deze gegevens gaat EDR een voorstel maken over de in termijn te betalen restschuld.
Als je deze formulieren aanvraagt en het gaat om en groot bedrag, vraag dan tevens om de Coulance regeling. Hiermee zou je mogelijk kwijtschelding krijgen van je (gehele of gedeeltelijke) restschuld.

Laat je niet onder druk zetten door EDR of een wazig telefoontje, maar kijk zelf wat je mogelijkheden en onmogelijkheden zijn.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron