gewonnen!

gewonnen!

Berichtdoor hoevenaar » zo 15 jun 2008 20:46

aan allen,wij hebben onze zaak gewonnen! ook na 3 jaar eega!!(een late reactie wegens verhuizing geen internet 6 weken lang.)
dexia heeft nog niet gereageerd op sommatie advocaat.
vwb bkr zijn ze al te laat(inmiddels 15 dagen a 100 euro per dag)

binnen 7 dagen moeten ze reageren anders komt de deurwaarder bij dexia.
je kunt zien dat zelfs na rechterlijke uitspraak er geen eenduidige aanpak is.
maar draai het eens om!! dan komt de deurwaarder alles in huis verkopen indien eigen huis dat ook


gr

hoevenaar
there is something rotten in de state of danmark=nederland
hoevenaar
 
Berichten: 15
Geregistreerd: do 14 feb 2008 10:34
Woonplaats: BREDA

Berichtdoor Janny » ma 16 jun 2008 9:48

dexia heeft nog niet gereageerd op sommatie advocaat.
vwb bkr zijn ze al te laat(inmiddels 15 dagen a 100 euro per dag)

Dexia heeft nog niet gereageerd op sommatie van advocaat!
Betekend dit dat er na een uitspraak ten gunste van een eegalease gedupeerde aan Dexia "gevraagd" moet worden om de zaak af te handelen.
Moet ik hieruit opmaken dat Dexia zich nu op deze wijze tegen de uitspraak van 28 maart op lijdzame wijze gaat verzetten?
Ik heb wel al begrepen dat Dexia de niet procederende gedupeerden inmiddels voorzien heeft van een schikking,(heb ik gehoorf, of het volledig is en iedereen weet ik niet , ben wel nieuwsgierig hierna) maar hoe zag die schikking eruit? was dat slikken of stikken en alsnog een procedure beginnen of gewoon de uitspraak van de rechter op 28 maart volgen?
Voor mij één van de gedupeerden met een reeds lopend proces/dagvaardingg --2004-- is het nog niet afgelopen, ondanks de 28 maart uitspraak. en alles volgens het boekje, Geen aanbod, geen aangeboden schikking. Wel een antwoord dat het proces op 18 juni 2008 doorgaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dexia wil het schijnbaar via de rechter, ondanks uitspraak Hoge Raad. Snapt u het, ik niet. Wat komt hierachter weg, een campagne om ons murv te krijgen zodat we zullen smeken om ons als't u blieft ons geld te geven. eventueel dan maar een beetje minder? Ik snap er niets meer van. Nou ik wil niet minder, ik wil een zuivere afwerking.
Wie weet hier meer van?????????
Janny
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Piet » ma 16 jun 2008 10:11

Hallo Janny,

Het gaat om deze zaak:
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 2008-1.htm

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Janny » ma 16 jun 2008 11:22

Piet,
Dank je wel, maar dat was de vraag niet, de vraag was kort samengevat :
Waarom werkt Dexia de zaken van de uitspraak van 28 maart niet af. Ja, ik heb gehoort dat ze meer tijd nodig hebben. Maar waarom eerst de niet procederende gedupeerden afwerken, en de procederende gedupeerden weer voor de rechter treffen?
En waarom gaat Dexia met de uitspraak van 28 maart op deze wijze om.
Een proces wat bij voorbaat al is opgelost door de uitspraak van 28 maart 2008 . opnieuw op de rol te zetten en verder te gaan met waar ze gebleven waren . Daar wint toch niemand iets mee. Noch Dexia noch een gedupeerde, daaraan gekoppeld was de vraag/opmerking is Dexia van plan om de onder die uitspraak van 28 maart vallende gedupeerden die procederen opnieuw de poot dwars te zetten door het proces op te vatten en de zaak niet gaan afwerken zoals we verwachten. De zuivere Eegaleaser's waarom daarmee nog een treffen voor de rechter regelen?
Waarom een uitspraak niet afwerken zoals Hoevelaar aangaf maar de tijdslimiet laten verstrijken met als repressie de boete clausule voor de BKR dat heeft toch totaal geen zin. Wie wint hiermee? de gedupeerden die een uitspraak hebben? nee(alleen geld voor de BKR clausule) Dexia? nee. die krijgt nog meer agressie te verwerken. Dit is zinloos.
En als Dexia hier toch een bedoeling mee heeft? welke dan?
Groet Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor haasje » do 19 jun 2008 9:48

Hallo Janny.

Is er al wat te vertellen over jullie proces van 18 juni??
Ben erg benieuwd.
Wij zijn eegaleasers met vernietiging na 3 jaar en volgende week komt eindelijk een conclusie van antwoord. Dagvaarding was oktober 2004.

Ik ben heel benieuwd, hoe alles nu verder gaat en hoe lang het nog gaat duren.

Gr. Haasje.
haasje
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo 31 aug 2005 23:28

uitspraak

Berichtdoor hoevenaar » do 19 jun 2008 10:34

haasje schreef:Hallo Janny.

Is er al wat te vertellen over jullie proces van 18 juni??
Ben erg benieuwd.
Wij zijn eegaleasers met vernietiging na 3 jaar en volgende week komt eindelijk een conclusie van antwoord. Dagvaarding was oktober 2004.

Ik ben heel benieuwd, hoe alles nu verder gaat en hoe lang het nog gaat duren.

Gr. Haasje.



haasje, onze eega lease is ook na 3 jaar gewonnen!
there is something rotten in de state of danmark=nederland
hoevenaar
 
Berichten: 15
Geregistreerd: do 14 feb 2008 10:34
Woonplaats: BREDA

Berichtdoor Janny » do 19 jun 2008 12:26

Ja,
er is nieuws, vanmorgen een voorstel tot afwikkeling ontvangen.
Het proces is dus schijnbaar een dreiging geweest. Duidelijkheid heb ik daar niet over.Wij waren degene die een dagvaarding lieten uitgaan, en Dexia had uitstel gevraagd en gekregen tot 18 juni. Ze beloofden om inderdaad de acte te nemen.
Het voorstel nemen we in overweging. en we beslissen na de vacantie , dat word dus aug.eerst even goed uitwaaien aan de ander kant van de wereld.
groet janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Re: uitspraak

Berichtdoor hoevenaar » do 19 jun 2008 12:44

hoevenaar schreef:
haasje schreef:Hallo Janny.

Is er al wat te vertellen over jullie proces van 18 juni??
Ben erg benieuwd.
Wij zijn eegaleasers met vernietiging na 3 jaar en volgende week komt eindelijk een conclusie van antwoord. Dagvaarding was oktober 2004.

Ik ben heel benieuwd, hoe alles nu verder gaat en hoe lang het nog gaat duren.

Gr. Haasje.



haasje, onze eega lease is ook na 3 jaar gewonnen!


ons geld staat begin volgende week op de bank!
there is something rotten in de state of danmark=nederland
hoevenaar
 
Berichten: 15
Geregistreerd: do 14 feb 2008 10:34
Woonplaats: BREDA

Berichtdoor Janny » do 19 jun 2008 12:49

Hoevenaar,

Gefeliciteerd, de strijd is dus gestreden en de rust keert weer.Dat is een overwinning omdat er na drie jaar vernietigd is, dus.!!! een goed begin en voor anderen een hart onder de riem. Ga genieten en laat het allemaal achter je.
Groet
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor haasje » do 19 jun 2008 23:02

Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn Hoevenaar.
Gefeliciteerd.
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd, voor dat er een uitspraak kwam en zijn jullie ook voor een hoorzitting geweest?

Hoe het zit met een hoger beroep.
Want er was hier ook een topic met mensen, die hun geld nog moesten vastzetten , omdat Dexia in hoger beroep ging. Daarbij was het dus niet duidelijk, dat zij hun geld mochten/konden behouden.

Misschien waren dat wel zorgplicht zaken?

Wat zal het zalig zijn, om alles achter je te laten en je er niet meer druk over te hoeven maken.

Groeten.
haasje
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo 31 aug 2005 23:28

Berichtdoor hoevenaar » do 19 jun 2008 23:38

haasje schreef:Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn Hoevenaar.
Gefeliciteerd.
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd, voor dat er een uitspraak kwam en zijn jullie ook voor een hoorzitting geweest?

Hoe het zit met een hoger beroep.
Want er was hier ook een topic met mensen, die hun geld nog moesten vastzetten , omdat Dexia in hoger beroep ging. Daarbij was het dus niet duidelijk, dat zij hun geld mochten/konden behouden.

Misschien waren dat wel zorgplicht zaken?

Wat zal het zalig zijn, om alles achter je te laten en je er niet meer druk over te hoeven maken.

Groeten.



het heeft totaal ruim 4 jaar geduurd.
geen hoorzitting. onze zaak was eega ,dus hoge raad kwam als geroepen!!

wel later dan 3 jaar vernietigd(1 contract)
there is something rotten in de state of danmark=nederland
hoevenaar
 
Berichten: 15
Geregistreerd: do 14 feb 2008 10:34
Woonplaats: BREDA

Berichtdoor Janny » vr 15 aug 2008 13:49

Na de vacantie lag het origineel op de mat, we hadden uitstel gevraagd omdat de vacantie ertussen zat, en gekregen. Nu na 6 week vacantie is alles ingevuld retour en wachten we af wanneer ik het op mijn bankrekening zie staan.
Ik merk nu al dat ik tevreden ben , ondanks dat het niet volledig aan mijn wensen voldeed. Ik kan afsluiten, en dat is ook wat waard.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor nitram01 » vr 19 sep 2008 21:36

Afgelopen week via Holla Poelman een voorstel van Dexia ontvangen n.a.v. het arrest van de Hoge Raad van 28 maart 2008.
Voor de effectenleaseovereenkomsten waarop het arrest van de Hoge Raad van toepassing is, doet Dexia een voorstel tot terugbetaling van datgene wat door mij in het verleden aan Dexia is betaald, ECHTER onder aftrek van hetgeen Dexia in het verleden reeds aan mij heeft uitbetaald.
M.a.w. een eerder afgelopen winstver3dubbelaar met een positief resultaat wordt verrekend met een winstver3dubbelaar met een negatief resultaat.
Deze effectenleaseovereenkomst is na 3 jaar door mij met nog eens 3 jaar verlengd. Dexia stelt nu, doordat de leaseovereenkomst niet binnen de oorspronkelijke termijn van 3 jaar is vernietigd, de vernietiging niet te accepteren en verrekend het nog niet door mij betaalde bedrag met de terugbetalingen van de overige leaseovereenkomsten.

Daarom vraag ik mij af of Dexia kan stellen dat vernietiging van een contract ook na verlenging niet mogelijk is. In ieder geval gaat Dexia hier niet mee accoord.

Een andere vraag is, dat als ik dit niet accepteer en doorgaat met procederen, de mogelijkheid dan aanwezig is dat de te maken kosten niet opwegen tegen een mogelijk positief resultaat.

Kan Piet hier uitsluitsel op geven?

Groet, Nitram01
nitram01
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do 11 okt 2007 22:01

Berichtdoor van der vegt » wo 1 okt 2008 10:04

Eindelijk hebben wij gisteren de uitspraak van onze zaak van 28 augustus gekregen. 1 contract was gelukkig optijd vernietigd en alleen door mijn man ondertekend.
Zelfs 1 verlengings contract hebben wij volledig terug gekregen,in de andere 3 contracten zijn wij volgens de catterogie ingedeeld,60 procent dexia en wij 40.
Eindelijk kunnen wij dit afsluiten en weer vooruit kijken,straks de BKR regristratie nog weg en dan weer verder met ons leven.
Gedupeerden dite dit allemaal nog moeten doorstaan veel geluk in jullie zaak.
van der vegt
 
Berichten: 4
Geregistreerd: ma 6 maart 2006 16:19

Berichtdoor Janny » wo 1 okt 2008 14:13

Ik heb begin sept ook een eindstreep willen strekken, maar Dexia had verzuimd om de BKR registratie te verwijderen. dus nog weer trammelant.
Doordat de dagvaarding was ingetrokken wegens de afhandelings overeenkomst kon ik geen claim meer doen gelden en was ik weer van hun(dexia) goedwilligheid afhankelijk.
Zo zie je maar weer dat je aldoor op je kivive moet zijn en tot het laatst aan toe moet opletten.
Janny


Vanmorgen 01-10-2008 een brief van de BKR .alles is geschoond, mijn Dexia verleden is weg. We kunnen zonder deze ballast ons leven vervolgen.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron