Verontrustende ontwikkelingen

Verontrustende ontwikkelingen

Berichtdoor ElBe » za 23 aug 2008 22:49

Verontrustende ontwikkelingen

Het is nu al een redelijke tijd geleden dat ik op dit forum mijn laatste bijdrage in de vorm van een bericht geplaatst heb. Alhoewel ik dit forum continue volg qua plaatsing van de berichten, ben ik de mening toegedaan dat het niet zinvol is om het forum vol te plaatsen met allerlei berichten, opmerkingen en eventuele verwijten etc. terwijl daar bij gebrek aan ondersteuning en daadkracht van andere gedupeerden helaas drijgt te verzanden door gebrek aan een juiste organisatie van alle in dit drama geralateerde gedupeerden. Daardoor heeft Dexia zich een positie verworven waarbij het zich veroorloofd om vaak op een niet te accepteren manier zich opstelt naar de gedupeerden en daar de meest absurde eisen en beweringen stelt en absoluut gebruik maakt om de za(a)k(en) moedwillig te traineren.

Wat mij nu al een aantal weken tot enkele maanden tot een verontrustende ontwikkeling wordt gezien, is het totaal niet plaatsen van uitspraken via 'rechtspraak.nl' (en ook niet het bekend maken via advocaten). Aan de hand van de verslagen van dhr. Koremans van hoorzittingen mag toch worden aangenomen dat minimaal zo'n acht hoorzittingen per week worden gehouden. Dan zouden er toch genoeg uitspraken beschikbaar zijn om deze - hoe ze ook uitvallen - te publiceren.
Ook via dexialease.nl kan men naar een site van Dexia waar uitspraken worden geplaatst maar hier kan het woord pure opportunisme worden toegepast want alleen de uitspraken die in het voordeel van Dexia uitvallen worden gepubliceerd. (hoezo eerlijke en rechtvaardige behandeling van zaken die door een geschil onder de rechter zijn) Ook de manier waarop deze uitspraken worden geanonimiseerd is werkelijk schandalig. Hele stukken tekst zijn niet meer te lezen en hier blijkt dat het Dexia werkelijk worst zal wezen hoe deze berichten er uit komen te zien. Wellicht een goede raad voor Dexia; als deze berichten niet beter geplaatst kunnen worden laat u dan na om deze troep - een ander woord heb ik niet voor deze wijze van plaatsen - op uw site te plaatsen. Het scheelt waarschijnlijk ook nog een klein stukje imago wat nog niet is verspeeld.
Helaas schitteren al deze uitspraken - op een enkele via PAL geplaatst - wegens afwezigheid.
Ik ben geen jurist, maar wordt hier niet een grondregel van onze rechtspraak met voeten getreden. Het publiceren van uitspraken is toch hoofdzakelijk nodig om daarmee jurisprudentie te creëren. Met het niet publiceren van deze uitspraken worden dus gedupeerden bewust van belangrijke informatie onthouden en zou dan nimmer gebruikt kunnen worden indien bepaalde jurisprudentie in het voordeel van gedupeerden zou uitvallen.
Ik veronderstel dat dhr Koremans hier al het een en ander getracht heeft om daar verandering in te brengen maar daar in z'n eentje nog niet in geslaagt is om daar verandering in te brengen.
Wellicht kunnen we met een groter aantal mensen in gezamelijkheid hier meer bereiken.
Anders wordt ook hiermee de vloer met ons aangedweild.

mvg.
Elbe
Laatst bijgewerkt door ElBe op za 30 aug 2008 17:03, in totaal 1 keer bewerkt.
Het is beter om een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis
ElBe
 
Berichten: 76
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 23:51

Berichtdoor peterm » zo 24 aug 2008 12:07

Elbe, ik ben het met je eens. Wat de reden is dat rechtspraak.nl zo weinig publiceert, daar kunnen we allemaal alleen maar naar raden.
De rechtbank is uiteindelijk de verantoordelijkheid van de minister van justitie.
Wellicht is het een optie om als individueel dexia slachtoffer per email de vaste kamercommissie voor justitie te gaan benaderen of individuele kamerleden die daar zitting in hebben.

Op internet (www.tweedekamer.nl) is de verwijzing naar deze vaste kamercommissie volgens mij wel te vinden.

groet,
Peter
peterm
 
Berichten: 19
Geregistreerd: ma 21 jan 2008 23:25


Berichtdoor peterm » ma 25 aug 2008 21:12

peterm
 
Berichten: 19
Geregistreerd: ma 21 jan 2008 23:25

Berichtdoor Piet » di 2 sep 2008 18:52

Hallo Peter,

Het is belangrijk iedereen van de Vaste Kamercommissie te benaderen omdat zij gezamenlijk binnen de commissie vergaderen over dit onderwerp.
Als we slechts een enkeling van de commissie informeren weet de rest niet waar het precies om gaat.
Hierdoor kan door het ontbreken van kennis en gegevens over het onderwerp m.i. niet goed gedebatteerd worden binnen de commissie en later ook niet goed met de minister.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » di 2 sep 2008 19:01

Hallo ElBe,

PAL heeft inmiddels dit probleem wederom besproken met de rechtbank Amsterdam.
Vorig jaar al heeft PAL een brief gestuurd naar de rechtbank Amsterdam (i.a.a. de Raad voor de Rechtspraak en het Ministerie van Justitie).
Het resultaat was dat er een aantal uitspraken werden gepubliceerd.
In 2008 stokte de publicatie echter weer.
Tot op heden werden er dit jaar slechts 2 uitspraken gepubliceerd.

Het gesprek van afgelopen maandag heeft als resultaat dat er vandaag 3 uitspraken zijn gepubliceerd en dat er nog meerdere zullen volgen.
Uiteraard houden wij de vinger aan de pols en zullen bij het uitblijven van publicaties weer contact opnemen met de rechtbank.
Hopelijk zal het hierdoor niet nodig zijn om dit via Kamervragen aan de minister voor te leggen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron