Reats incasso

Reats incasso

Berichtdoor enjoy4you » wo 31 aug 2005 22:57

Goede avond,

Vandaag ben ik weer eens gebelt door Reats incasso,ze willen met mij praten over het voor stel van Duisenberg.
Natuurlijk bel ik niet terug maar wie is er ook benaderd en wat hebben ze te zeggen

Vriendelijke groeten

M.de.W
enjoy4you
 
Berichten: 6
Geregistreerd: wo 31 aug 2005 22:54

Berichtdoor impact » wo 31 aug 2005 23:04

Het enige dat Raets wil is dat jij betaalt zodat zij hun provisie kunnen toucheren. Terugbellen? Dat zou betekenen dat jij voor een incassobureau telefoonkosten gaat maken en dat zou belachelijk zijn. Niet doen dus.
impact
 

Berichtdoor enjoy4you » zo 4 sep 2005 22:58

Bedankt Impact,

Ik bel ze ook niet,maar het maakt me erg kwaad.

Raets en Dexia en de rest van het zooitje staan boven de macht!!dat mag en kan allemaal in dit "brave" land.

Daar in DenHaag slapen ze allemaal,maar tegen een normale burger durven ze wel uit hun nest te komen.

En hoe Dexia blijft proberen,blijft Den Haag toe kijken wanneer worden ze wakker en fluit Dexia terug en dat de mensen die gingen "SPAREN VOOR LATER" hun geld terug krijgen.
enjoy4you
 
Berichten: 6
Geregistreerd: wo 31 aug 2005 22:54

Berichtdoor a survivor » wo 7 sep 2005 19:08

Hallo allemaal,

Ook ik heb vandaag weer een schrijven (met acceptgiro) ontvangen van Raets, dit keer met een bijgevoegd voorstel voor mensen zoals ik (geen restschuld betaald..dus niet in aanmerking voor het Duisenberg) om toch gebruik hiervan te kunnen maken via een overbruggingsvoorstel!

Er staat warempel bij:

U bepaalt hoe hoog het maandelijkse aflossingsbedrag zal zijn met een mininum bedrag van 50 euro!!

Oei...dat klinkt echt niet goed hoor, ik krijg meteen een naar gevoel van binnen omdat ik denk na verloop van een aantal maanden dat het afbetalingsbedrag te laag is en maar eens afgelopen moet zijn.
Waarschijnlijk komt Dexia dan met een afbetalingsbedrag aanzetten die schrikbarend hoger uit valt en je kunt dan niet meer terug omdat je intussen het een en ander getekend hebt (wurgcontract)

Ik heb het meteen ver weg gestopt want ik word hier echt niet goed van!

Trouwens, ik was in Amsterdam en had mijn wagen geparkeerd in het centrum...keek even opzij...ik stond warempel voor de deur van Artesia Bank en er stond bij: Dexiagroep...ik dacht hoe is het in de wereld van God mogelijk dat ik onbewust als gedupeerde precies op deze rotplek terecht moest komen, mijn dag was helemaal vergald!
a survivor
 
Berichten: 6
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 23:48

Berichtdoor jebe » vr 9 sep 2005 15:49

hoi,allemaal!!ik heb vandaag ook zon brief gehad van raets,met een overbruggingsvoorstel..heb gelijk even gebeld(kon het niet laten!!)dat eventuele volgende brieven etc. achterwegen konden worden gelaten.dit inverband met een komende rechtzaak.waar ik trouwens van mijn advocaat heb vernomen dat als ik nu akkoord ga met het duitenberg voorstel,mijn advocaat kosten worden betaaldt door dexia..(de kosten die ik al gemaakt heb!!!)dan moest ik natuurlijk wel de rechtzaak niet door laten gaan!!hahahaha dit ruime :( voorstel,doet mijn gevoel in een goede afloop wel goed :lol: dexia heeft het zweet in de bilnaad staan :wink: ja,ja ik heb er steeds meer plezier in om die gladde paling te zien kronkelen...o,ja die (aardige) dame bij raets heeft een aantekening gemaakt,en verzekerde dat ik geen aanmaningen meer krijg..we zullen zien :mrgreen: prettig weekend
jebe
 
Berichten: 1
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 15:36

Berichtdoor Chris » ma 19 sep 2005 23:06

Op dit moment heb ik 2 maanden achterstand met betalen. Ik twijfel of ik nu moet gaan betalen of niet. Er is inmiddels 1 keer gebeld door iemand van Dexia. Ik vind het verschrikkelijk vervelend allemaal, aanmaningen, telefoontje, maar die maandelijkse betalingen ben ik ook zat. Voor dat er een uitspraak is etc. kan natuurlijk ook nog wel even duren. Heeft iemand een advies. Of zijn er misschien mensen die al langere tijd niet betalen en willen die iets vertellen over wat ik eventueel voor maatregelen kan verwachten van Dexia. Of wat ik uberhaupt moet doen.
Vast ontzettend bedankt.
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Berichtdoor Piet » ma 19 sep 2005 23:25

Hallo Chris,

Zo even een antwoord geven is moeilijk.
Ik betaal zelf al 2 jaar niet meer aan die dievenbende van Dexia.
Stuur even een e-mail naar info@platformaandelenlease.nl en ik probeer zo goed mogelijk te helpen.
Geef me ook wat gegevens zoals welk contract heb je, heb je een partner en heeft deze mee getekend, ben je akkoord gegaan met het Dexia Aanbod, heb je recht op toevoeging (zie Procedure toevoeging op onze site).
Er zijn voldoende betaalbare mogelijkheden om je recht te halen.

Dexia is met een offensief bezig om iedereen de Duisenberg regeling aan te praten.
Van alles wordt geprobeerd om ons murw te krijgen.
Trap er niet in, voel je sterk want Dexia kan niets doen als dreigen.
Als je niet betaalt dan heeft Dexia een probleem, alleen via een rechtszaak kunnen zij proberen het geld terug te krijgen.
Echter, Dexia zal niet gaan dagvaarden, zij weten dat ze alle zaken verliezen.
Wees niet bang voor een deurwaarder of beslaglegging, dat gebeurt niet voordat de rechter vonnis heeft gewezen in je rechtszaak.
En een rechtszaak verliezen heb ik het laatste jaar nog niet meegemaakt.
Ja, door Dexia, keer op keer.
De laatste uitspraken zijn te vinden op de website onder Uitspraken.
Ik heb er alle vertrouwen in dat we het gaan winnen!

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Chris » ma 19 sep 2005 23:37

Bedankt voor jullie snelle antwoord. O, ik ben zo blij dat ik dit Forum gevonden heb, op dat van Trosradar staat zoveel en ik vind het onoverzichtelijk. Hier vind ik het prettiger. En met jullie reactie kan ik ook wat! Piet ik zal je morgen wat meer gegevens mailen. Na werktijd. Ik had mijn hoop op Leaseverlies gevestigd, maar die hebben ons voor mijn gevoel laten zakken als een baksteen. Blijkbaar vind ik hier wel wat ik zoek. Jongens ik voel me in enen een stuk prettiger.....
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Berichtdoor ad snoeren » ma 19 sep 2005 23:42

Goed bedenken wat je (financiële) plannen de komende 5 jaar zijn! En dan afwegingen maken op basis van je persoonlijke situatie. Die kent niemand hier, behalve jijzelf!


Ilse/ Piet/Chris.

Dit is wel erg belangrijk om mee te nemen in de beslissing om te stoppen met betalen. Het heeft mij veel schade berokkend, die BKR notering.
Ik denk zelfs vele duizenden euro's!!!.
ad snoeren
 

Berichtdoor B. Lok » ma 19 sep 2005 23:47

Mij ook Ad maar volgens mijn advocaat is het heel lastig om zo'n codering weg te krijgen :x
B. Lok
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do 15 sep 2005 15:43

Berichtdoor Piet » di 20 sep 2005 11:32

Als je gaat procederen dient je advocaat in zijn dagvaarding wel een onmiddellijke verwijdering van de BKR registratie(s) te eisen op straffe van een dwangsom bij overtreding.
Het werkt gezien de uitspraken die hierover zijn.

Op 27 april vonniste de rechtbank in Maastricht:
veroordeelt voorts Dexia om binnen een termijn van 14 dagen na betekening van dit vonnis gegevens terzake de in geding zijnde lease-overeenkomst bij het BKR te (doen) verwijderen op verbeurte van een dwangsom van € 250,= per dag voor iedere dag of gedeelte daarvan dat Dexia in gebreke is aan deze veroordeling te voldoen, dit met een maximum van € 10.000,=;

Op 27 juli heeft de rechtbank Maastricht hier weer duidelijk over gevonnist:
Veroordeelt Dexia voorts om binnen 14 dagen na betekening van dit vonnis de meldingen betreffende de lease-overeenkomsten bij het BKR te Tiel te verwijderen op straffe van een dwangsom van € 100,00 per dag dat de verwijdering van de melding uitblijft na genoemd tijdstip.

Op 24 augustus oordeelde de rechtbank in Maastricht (2x):
veroordeelt Dexia.tot verwijdering van de meldingen betreffende de lease-overeenkomst bij het Bureau Krediet Registratie te Tiel binnen vijf dagen na betekening van het ten deze te wijzen vonnis, onder verbeurte van een dwangsom ad € 100,= door de Bank aan [X] te voldoen voor elke dag dat de verwijdering van de meldingen na genoemd tijdstip uitblijft, met een maximumvan € 5.000,=.


Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor a survivor » di 20 sep 2005 12:50

Bedankt Piet!

Donderdag afspraak met advocaat en zal hem hierover meteen inlichten.
Valt mij wel op dat ze allemaal vanuit Maastricht komen, toeval?

Groeten
a survivor
 
Berichten: 6
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 23:48

Berichtdoor Piet » di 20 sep 2005 13:42

Uiteraard zijn er meer rechtbanken die op straffe van een dwangsom verwijdering van de BKR registratie vonnissen.

Rechtbank Zwolle 2 februari 2005:
veroordeelt Dexia om binnen drie dagen na betekening van dit vonnis de registratie en de A-codering bij het BKR te laten doorhalen als ten onrechte te zijn geschied, zulks op straffe van een (tot € 50.000,00 gemaximeerde) dwangsom van € 1.000,00 per dag dat Dexia daarmee in gebreke blijft;

Nogmaals rechtbank Zwolle op 2 februari:
Het vorenstaande in aanmerking nemende, zal de reconventionele vordering tot doorhaling van de registratie en de A-codering bij het BKR worden toegewezen, zij het dat de gevorderde dwangsom zal worden bepaald op € 1.000,00 per dag en gemaximeerd tot € 50.000,00.

Rechtbank Breda 17 november 2004:
3. gebiedt de Bank om binnen 7 dagen na betekening van dit vonnis aan de stichting Buro Kredietregistratie(BKR) schriftelijk te melden dat geen betalingsachterstanden bestaan op basis van de genoemde overeenkomst, op straffe van verbeurte van een dwangsom van €500,00 per dag of gedeelte daarvan dat de Bank zou nalaten aan deze veroordeling te voldoen, met een maximum van €20.000 ,=

In deze laatste uitspraak had Dexia zich verslikt.
Zij vergaten de BKR registratie weg te halen waardoor zij de boete moesten betalen.
Hier werd ook melding van gemaakt in de media:
http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/11012005.htm

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor a survivor » di 20 sep 2005 14:13

Oke bedankt Piet, ook deze zal ik meenemen!

Gr.
a survivor
 
Berichten: 6
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 23:48

Berichtdoor Chris » di 20 sep 2005 20:18

ad snoeren schreef:
Goed bedenken wat je (financiële) plannen de komende 5 jaar zijn! En dan afwegingen maken op basis van je persoonlijke situatie. Die kent niemand hier, behalve jijzelf!


Ilse/ Piet/Chris.

Dit is wel erg belangrijk om mee te nemen in de beslissing om te stoppen met betalen. Het heeft mij veel schade berokkend, die BKR notering.
Ik denk zelfs vele duizenden euro's!!!.


Ad, maar op wat voor manier kan die BKR je schade berokkenen behalve dat je geen credit card en geen hypotheek krijgt enzovoorts. Dat beperkt wel je mogelijkheden maar dat kost toch geen geld?
Chris
 
Berichten: 39
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 22:59

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron