Dankdag

Dankdag

Berichtdoor vrienden » wo 5 nov 2008 9:02

Na een schikkingsovereenkomst kunnen ook wij deze leaseaffaire na 8 jaar afsluiten! Sinds gisteren staat al ons geld (100% + rente) weer op onze bankrekening.
(Zonder er verder over uit te weiden, maar o.a. één handtekening ontbrak.)

Het is vandaag Dankdag, alle reden dus om God (extra) dankbaar te mogen zijn.
Hoe vreemd het voor sommigen misschien ook mag klinken, maar Hij gaf ons al jaren geleden het vertrouwen dat het goed zou komen, dat we het wel zouden redden.
Wat de uitkomst zou zijn wisten we niet, maar ook zonder de teruggave (van veel geld) wisten we ons inderdaad toch te redden. Geld en goederen zijn tenslotte niet het belangrijkste in ons leven!
Vertrouwen hield ons op de been en gerechtigheid was onze drijfveer om geduldig te blijven en door te blijven gaan.

Ook een woord van dank aan Leaseproces en o.a. Piet mag in dit stukje niet ontbreken. Daarom bedankt voor jullie inzet!

Verder willen we iedereen die nog aan het 'wachten' en/of procederen is heel veel sterkte toewensen.
Breng uw zorgen bij God, dat geeft u heel veel rust!

een welgemeende groet,

Vrienden

[/b]
vrienden
 
Berichten: 2
Geregistreerd: wo 29 maart 2006 11:44

Re: Dankdag

Berichtdoor knut-johan » wo 5 nov 2008 22:35

vrienden schreef:Na een schikkingsovereenkomst kunnen ook wij deze leaseaffaire na 8 jaar afsluiten! Sinds gisteren staat al ons geld (100% + rente) weer op onze bankrekening.
(Zonder er verder over uit te weiden, maar o.a. één handtekening ontbrak.)

Het is vandaag Dankdag, alle reden dus om God (extra) dankbaar te mogen zijn.
Hoe vreemd het voor sommigen misschien ook mag klinken, maar Hij gaf ons al jaren geleden het vertrouwen dat het goed zou komen, dat we het wel zouden redden.
Wat de uitkomst zou zijn wisten we niet, maar ook zonder de teruggave (van veel geld) wisten we ons inderdaad toch te redden. Geld en goederen zijn tenslotte niet het belangrijkste in ons leven!
Vertrouwen hield ons op de been en gerechtigheid was onze drijfveer om geduldig te blijven en door te blijven gaan.

Ook een woord van dank aan Leaseproces en o.a. Piet mag in dit stukje niet ontbreken. Daarom bedankt voor jullie inzet!

Verder willen we iedereen die nog aan het 'wachten' en/of procederen is heel veel sterkte toewensen.
Breng uw zorgen bij God, dat geeft u heel veel rust!

een welgemeende groet,

Vrienden



Beste gelovige vrienden,

Hebben jullie de rekening van Leaseproces al ontvangen?

In de Eegasituatie waarbij er een schikking heeft plaats gevonden tussen Dexia en de cliënten van Dexia heeft deze schikking buiten Leasproces en zonder interventie van leaseproces plaats gevonden.
Zij hebben daar part nog deel aan gehad.

Leaseproces rekent nu in mijn geval 30% over de teruggekregen inleg+
30% over de rente hierop + 30% over de kwijtgescholden restschulden.

Tegen deze laaste 30% over de restschulden hebben wij bij Leaseproces een bezwaar ingediend!

Nadat Dexia zich eerder heeft moeten neerleggen bij het feit dat in de Eegaleasesituatie er geen restschulden (Uitspraak Hoge Raad)bestaat en deze niet te verhalen zijns, moet ook Leasproces dat doen.
Er is een derde partij (de echtgen(o)t(e) die heeft vernietigd. De contracten zijn nietig, (hebben niet bestaan).
C.q. er bestaan dus juridisch geen restschulden in de eegaleasesituatie waardoor Leasproces daar dan ook geen 30% over kan declareren!
Zij doen dat wel!


Wij moeten binnen 8 dagen hun factuur getekend retouneren.

Wij hebben binnen 8 dagen bezwaar aangetekend tegen Leaseproces!

Hier wat punten:


Betreft bezwaar tegen: Factuur xxxxxxx
Plaats, datum

Geachte, mevrouw, mijnheer

Hierbij maken wij bezwaar tegen uw factuur d.d. datum.

.Bij uw berekening heeft u een z.g. restschuld meeberekend van contract/contracten
die ongeldig was/waren en rechtsgeldig zijn vernietigd door mijn echtgeno(o)t(e)
en die dus feitelijk niet bestonden. Zoals ook op deze wijze aan ons uitgelegd door uw medewerker Mr.naam

.Het betreft contract/contracten:xxxxxxxx

.Volgens de Hoge Raad (28 maart 2008) is een huurkoopcontract nietig als de tweede handtekening ontbreekt. Het contract is wettelijk pas geldig als ook de partner een handtekening heeft gezet. Als die ontbreekt,betreft het een contract dat niet bestaat en waarbij er dus ook geen restschuld kan bestaan!
Mijn echtgeno(o)t(e) heeft binnen de gestelde termijn de contracten nietig verklaard!

. De contracten en de restschulden zijn door de Hoge Raad vernietigd omdat ze onrechtmatig waren door het ontbreken van de tweede handtekening.

.Leaseproces had dit moeten weten en ook kunnen inschatten dat er eventueel een schikking zou kunnen komen. Ze hadden vanaf het begin moeten weten dat er ook een derde partij bij betrokken was nl. de echtgeno(o)t(e)!

. De door u aangehaalde fictieve restschuld, bij Dexia, bestaat door de vernietiging niet meer, maar is wel als extra financiële post opgevoerd op uw factuur. Nota bene wij hebben juist Leaseproces ingeschakeld ,om eventueel via de rechter, aan de tonen dat deze contracten niet rechtsgeldig waren en in wezen dus niet bestonden, dit wegens het ontbreken van de tweede handtekening.

. Wij hebben middels Leaseproces voor 31 juli 2007 in een opt-out verklaring aangegeven niet gebonden te willen zijn aan de Duisenbergregeling, en ook dat wij niet gebonden wilden zijn aan de regelgeving hiervan. Wij wilden juist procederen nadat, eerder genoemde redenen ons tijdens het intakegesprek duidelijk waren gemaakt door Mr. Medewerker Leaseproces.

. In de toelichting van uw factuur d.d. datum 2008 schrijft u dat wij niet voor de Duisenbergregeling in aanmerking kwam. Dat wisten wij niet, maar dat was ook niet van belang omdat het bij ons ging om een eegaleasesituatie.

. Daarnaast voor een …schikking…… in een Eegaleasesituatie is ook de toestemming nodig van de echtgeno(o)t(e).

Op advies van Leaseproces zijn wij juist niet akkoord gegaan met de Duisenbergregeling.
.Wij hebben dus nooit eerder een Duisenbergoverzicht ontvangen of aangevraagd.
Na uw factuur hebben wij daar nu wel bij Dexia om gevraagd op de website:
http://www.dexialease.nl/
. Via de site kregen wij de volgende brief met bijlagen waarvan ik u hierbij een copie stuur.

. Deze brief bevat een bijlage:
Duisenbergberekening t.n.v. naam
Relatienummer: xxxxxxx

Ter informatie: Effectenlease- overeenkomsten +Duisenbergregeling +toelichting:

Bij de toelichting staat:
Contractnr. Productnaam Toelichting
xxxxxxxx product uitgesloten
xxxxxxxx product uitgesloten


. Omdat onze zaak een eegalease zaak betreft hebben wij een schikkingsvoorstel van Dexia ontvangen met daarin terugbetaling van de inleg van de laatste afgesloten xxxx contracten ten bedrage van totaal € xxxxxxx.

. Wij gaan niet akkoord met het mee berekenen van de restschuld door Leaseproces in de gemaakte eindkosten, door u genoemd het resultaat.
Het resultaat in ons geval is: restitutie van de inleg van twee leasecontracten + rente + een bijdrage in de juridische kosten ter grote van € xxx

Resultaat is: € xxxxxxx : 100 x 30 = € xxxxxxx = 30%

. Nogmaals,wij zijn dan ook bereid Є xxxxxxx aan Leaseproces te betalen ondanks het feit dat mijn echtgeno(o)t(e) niet heeft meegetekend op het contract van datum.
Ook t.a.v. dit contract met Leasproces is er sprake van een Eegaleasesituatie.
Zij/hij heeft dit contract niet mede ondertekend .

. Mijn echtgeno(o)t(e) kan zich niet verenigen met de wijze waarop u een fictieve restschuld meeberekend in uw factuur van contracten waaraan zij/hij part nog deel aan had.

. Hopende dat wij u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben over de bezwaren betreffende uw factuur.


Hoogachtend,

Naam

Echtgeno(o)t(e)

----Einde Bezaar----

In deze hebben jullie terug ontvangen van Dexia waar jullie juridisch recht op hadden!

Leasproces mag ook alleen maar een rekening naar jullie sturen die jurische klopt. Dus geen 30% over de restschulden.
Ze mogen alleen de werkelijke kosten met jullie verekenen en dat zijn de griffiekosten die ze gemaakt hebben om jullie zaak aan te brengen bij de rechtbank = € 199

Mvr gr
Knut Johan






[/b]
knut-johan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 30 sep 2008 19:37

Berichtdoor Janny » do 6 nov 2008 11:10

Nadat Dexia zich eerder heeft moeten neerleggen bij het feit dat in de Eegaleasesituatie er geen restschulden (Uitspraak Hoge Raad)bestaat en deze niet te verhalen zijns, moet ook Leasproces dat doen.
Er is een derde partij (de echtgen(o)t(e) die heeft vernietigd. De contracten zijn nietig, (hebben niet bestaan).
C.q. er bestaan dus juridisch geen restschulden in de eegaleasesituatie waardoor Leasproces daar dan ook geen 30% over kan declareren!
Zij doen dat wel!

Knut-Johan.
Graag een reactie op uw reactie van vrienden.
Allereerst, ik onderschrijf de woorden van vrienden. Wij zijn eveneens personen die alles hebben teruggekregen.
En 7 jaar lang wisten we niet wat de uiteindelijke uitkomst zou zijn.

Verder graag een reactie op uw bijgevoegde woorden over de rekening van Leaseproces.
De mensen die via leaseproces probeerden de zaak af te ronden hebben vooraf een afspraak gemaakt. Wat die exact inhoud weet ik niet en is voor mij niet belangrijk.

Wel is belangrijk, dat ook deze mensen nadat ze inzet geleverd hebben en succes hebben gehad , daarvoor betaald worden. U koos voor 'no cure no pay'. Prima, dat is uw keuze,!maar nu u de pay heeft moet U ook sportief zijn en uw contract goed lezen en daarnaast zien wat deze organisatie voor u gedaan heeft. Zonder hun werk was u niet zover gekomen,, mits u een andere advocaat had gevraagd. Bovendien met achteroverleunen heeft niemand zijn zaak gewonnen.Mocht u van gedachte zijn dat leaseproces geen goed werk verricht heeft, waarom bent u toen niet, voortijdig afgehaakt of toen reeds bezwaar gemaakt tegen de afspraak of de werkwijze?

Deze mensen die voor ons gewerkt hebben, in mijn geval een persoonlijke advocaat hebben recht op hun honerarium. en in uw geval op de pay after.
Zonder hun inzet was het vele werk niet klaargekomen. Ze hebben achter de schermen veel werk verricht.
En reclameren over de werkwijze doe je niet achteraf maar tijdens de rit. toen kon er bijgestuurd worden. Het was aan u om vooraf een getekende werkovereenkomst te vragen, waarin de werkwijze en de eventuele bedragen , of de exacte wijze van kosten berekening genoteerd is.. Zodat beide partijen weten waar hun verantwoordelijkheid ligt.

Ik heb best begrip voor mensen die achteraf schrikken van de kosten. echter ook vooraf was te berekenen wat deze proceswijze kon gaan kosten.
Dat heeft ons doen besluiten om persoonlijk een advocaat te zoeken, omdat het financieel een bijna gelijk bedrag zou worden. En ik het eerlijker vond om de persoon voor zijn werk met een al of niet succesvolle uitslag te betalen.
Groet Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor knut-johan » do 6 nov 2008 19:41

Beste Jannie
Ik lees dat de afwikkeling van jouw zaak netjes en naar behoren is afgehandeld en dat je daar een goed gevoel over hebt.
Je prijst de advocaat die jouw geholpen heeft.
Ik begrijp ook dat je duidelijke afspraken hebt gemaakt met je advocaat over de procedure en de kosten, en dat alles met een eindresultaat waar je en tevreden mee bent

Ik heb gekozen voor Leaseproces een grote commerciële organisatie ,waarbij er bij mij pas wantrouwen is ontstaan na het ontvangen van hun factuur. Ik vond de wijze waarop er gedeclareerd is en hoe dit werd toegelicht zeer onduidelijk.
Ik had niet iets van ik ben er toch goed van afgekomen, laten we meteen maar het door Leaseproces bedachte bedrag over maken. Ik twijfelde ernstig aan de juistheid hiervan.
Ik moest onmiddellijk binnen 8 dagen betalen. In hun toelichting op de factuur stond: Toelichting
Het percentage Leaseproces over het resultaat conform offerte wordt berekend over het voordeel ten opzichte van de Duisenbergregeling. Uit onze gegevens blijkt dat u inderdaad niet voor deze regeling in aanmerking kwam. Hoezo dacht ik???

Ik heb leaseproces gebeld om te vragen hoe dat nu zat, ook telefonisch konden ze het mij niet goed uitleggen, ik bleek als “ongehuwd” bij hun in de computer te staan geregistreerd.(Wat ik erg slordig vond )

Ik vond het toen tijd om bezwaar te maken.
Ik heb niet betaald en bezwaar gemaakt omdat de berekening volgens mij niet klopte.
Mijn standpunt in het algemeen maar ook juridisch: je krijgt waar je recht op hebt, ik betaal een ander waar die recht op heeft.
Als ze mij een duidelijker uitleg sturen betaal ik waar ze recht op hebben volgens de regels no cure no pay.
Ik wacht een tweede factuur laten ze het me nog maar eens opnieuw uitleggen hoe de factuur tot stand is gekomen en hoe ze aan het bedrag zijn gekomen.
T.a.v. leaseproces:het gaat tenslotte over heel veel gedupeerden die zich via Leaseproces hebben laten adviseren en daarvoor moeten betalen, en waarschijnlijk behoorlijke bedragen .
Door de Eegaleaseschikking komen ze als commerciële organisatie er ook goed vanaf.
(geen rechtzaken)

Bij een advocaat is er controle door de orde van advocaten.
Wie controleert Leaseproces?

Ik laat het antwoord van Leaseproces weten als ik dat ontvangen heb.

Groet,

Knut-Johan
knut-johan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 30 sep 2008 19:37

Berichtdoor Janny » vr 7 nov 2008 10:44

Knut-Johan,
Dank voor je duidelijke uiteenzetting. Ik wil er niet over oordelen omdat ik daar geen inzicht in heb.

Punt waarom ik reageerde was mee, dat er zoveel onduidelijkheid is over het contract met leaseproces.

Toen wij in 2003 een advocaat zochten hebben we ook leaseproces onder de loupe genomen.
Ik begrijp ook dat je duidelijke afspraken hebt gemaakt met je advocaat over de procedure en de kosten, en dat alles met een eindresultaat waar je en tevreden mee bent

Ik moest voor mijn eigen rust alles op papier en getekend hebben. niet weer een tweede keeer een misrekening.

Onze conclusie toen was; uiteindelijk zal het bedrag weinig verschillen van een reguliere advocaat. en wat ik nu waarneem blijkt dat ook zo te zijn.

Ik hadvoor een wvdd een inleg bedrag van ruim 7330..€ en moest daarvan +- € 4000,-- betalen aan de advocaat. Dat was voor mij zeker geen klein bedrag. Het leenbedrag is daaraan gelinieerd. dus dan kun je de verhouding zien met leaseproces. vorm je eigen oordeel over de gelijkheid van bedragen.. Mijn oordeel was toendertijd. als ik niets doe ben ik alles(geleend bedrag +rente bedrag) kwijt.
Ik wens je alle sucses met de afwikkeling.
Groet Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron