En ja hoor wederom dexia betrokken bij corruptie

En ja hoor wederom dexia betrokken bij corruptie

Berichtdoor bucks007 » ma 16 maart 2009 22:12

Even een link naar een persbericht via Canvas, ditmaal is Dexia wederom betrokken bij een corruptieschandaal met pensioenfondesen in Wallonie, is het voor deze zogenaamde bank echt onmogelijk om niet bij fraude betrokken te zijn?

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie ... opupplayer

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie ... 315_Vancau
Laatst bijgewerkt door bucks007 op ma 16 maart 2009 23:05, in totaal 1 keer bewerkt.
bucks007
 
Berichten: 25
Geregistreerd: ma 4 sep 2006 18:19

Berichtdoor bucks007 » ma 16 maart 2009 22:25

Even een aanvulling op bovenstaande gisteren avond was er een uitzending van Panorama op dezelfde zender, dit ging over het procederen van Exon naar aanleiding van de ramp met de Exon Valdez in 1989, en het tot in het extreme uitvoeren van gerechtelijk procedures om maar geen schade vergoeding te betalen, in dit programma kwam ijzersterk naar voren wat het Exon had opgeleverd om te procederen ipv een fatsoenlijke schikking aan te gaan het geld wat zij daarbij niet uit hoefde te keren en wat dit geld dan netto opgeleverd had, Dexia heeft waarschijnlijk ook naar dit mechanisme gekeken na 18 jaar procederen door Exon, Hoop dat het geld wat zij uitsparen dat eigenlijk als schade vergoeding dient, waarop zij winsten hebben gemaakt en nog gewoon steeds maken, besmet wordt verklaard en in een procedure gewoon aan onder de slachtoffers wordt verdeeld, Dit is geld wat niet van Dexia is en waar ze geen recht op hebben, terug naar de gedupeerde, volgende strijpunt,
bucks007
 
Berichten: 25
Geregistreerd: ma 4 sep 2006 18:19

Berichtdoor peterm » di 17 maart 2009 21:54

Hallo bucks007,

In het recht (zowel nationaal als internationaal) ben je in de meeste landen pas schuldig als je dat voor een rechtbank bent bevonden. (vaak pas in laatste instantie)
Kijk naar Tibet, China Cambodja, Thailand Zimbabwe of andere landen, waar je soms niet eens voor de rechtbank komt en toch als zijnde schuldig wordt gestraft (en soms betaal je met je leven...)

Dat staat wat mij betreft los van wat er moreel over te zeggen valt.
ik snap je bedoeling en idee; "groot geld" en moreel verantwoord opereren, dat kom je niet altijd tegen.
Als het in één land aan de kaak gesteld wordt...zegt dat nog niet dat dit in andere landen ook direct gebeurt.......de publiciteit (radar/ panorama, internet , fora als deze) vormt spreekwoordelijk gelukkig 2de luis in de pels".

Ik ben dus niet verrast over wat grote bedrijven proberen te doen. Want:
hoe langer uitstel, hoe meer het hun opbrengt, de rente alleen al. Geen procedure die dat tegenhoudt. Als je beseft wat een bedrag van pakweg 100 miljoen per week aan rente opbrengt kun je ook vatten hoe dat werkt met 900 miljoen of meer. Met geld maak je geld, zeggen ze wel eens (ook al ben je niet te rechtmatige eigenaar) dus zolang je niet hoeft terug te betalen--- ben je houder/bezitter.

Daarom: volhouden als gedupeerde tot de laatste rechtsgang die maar mogelijk is! Moet je wél in je recht staan.
Er zit in mijn idee een omslagpunt in wat het "het grote geld" oplevert en kost (zaak zelf en alle kosten van behandeling samen) Hoe meer medegedupeerden dus blijven strijden hoe beter, is mijn devies!

groet van een medegedupeerde

Peter
peterm
 
Berichten: 19
Geregistreerd: ma 21 jan 2008 23:25


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron