Top advocaat Dexia in opspraak

Top advocaat Dexia in opspraak

Berichtdoor Piet » wo 2 sep 2009 10:14

Top advocaat Dexia in opspraak

Advocaat Jacob Cornegoor van kantoor Spigthoff verdacht van valsheid in geschrifte in RDM-zaak

Het Openbaar Ministerie stelt vervolging in tegen een advocaat van het advocatenkantoor Spigthoff wegens juridische betrokkenheid vanuit zijn professie in het drama RDM, een Rotterdamse havenkwestie. Zo laat het Landelijk Parket weten vanmiddag en ook het kantoor zelf aan persbureau Novum. Partner Cornegoor - door zijn kantoor getypeerd als 'procestijger, scherp stylist, allesweter' - was de juridisch adviseur van directeur Willem Scholten van het Havenbedrijf Rotterdam.
Bron:
http://juridischdagblad.nl/content/view/8500/1/

Ook het FD maakt hier melding van:
Kantoor Spigthoff: 'Wij staan achter onze collega'
http://www.fd.nl/artikel/12688682/kanto ... er-collega

Gisteravond in het NOS journaal van 1800 uur was ook nog een foto van Jacob Cornegoor te zien.
Cornegoor is één van de topadvocaten die Dexia.
Vele aandelenlease gedupeerden kennen de altijd zuur kijkende Cornegoor van de vele rechtszaken tegen Dexia, waarbij hij Dexia verdedigt.
Een verdediging waarin hij vaak heel ver gaat en volgens sommigen te ver met zijn (in vele ogen) valse beschuldigingen.
Maar ja, wat je een ander toewenst krijg je soms zelf.
Of een koekje van eigen deeg wordt het ook wel eens genoemd.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Strijder » di 8 sep 2009 16:06

Die Spigthof, dat was toch dat Notariskantoor waar iedereen die de Duisenbergregeling niet wou accepteren, de opt-out naar toe moest sturen.?
Verbaasd mij niks dat die gasten indienst van Dexia zijn en dat die Advocaat van Dexia in opspraak is, het is ons aller bekend dat die Dexianen grote oplichters zijn.
Nu weet ik wel dat je anno eind 2005 op moet passen met wat je zegt op internet, immers anno eind 2005 kan men de ip-adres van iemand opvragen als iemand zich gedupeerd voeld.
Welnu, ik dupeer niemand met mijn opmerking, want het is de waarheid.
Sinds ik met Dexia te maken gehad heb kan ik mij niet herinneren dat Dexia ooit eerlijk geweest is tegenover de klanten.
Het is dus maar goed dat die gasten nu ook door Justitie aangepakt worden.
Strijder
 
Berichten: 31
Geregistreerd: zo 20 apr 2008 17:50

Berichtdoor Piet » wo 10 feb 2010 15:06

Jacob Cornegoor van Spigthoff: "Het is oenig"

Maar dit alles geeft nog slechts een summiere indruk van de juridische puinhoop die Cornegoor lijkt te hebben veroorzaakt. De voorzitter tegen de verdachte: "Weet een advocaat niet altijd wie zijn cliënt is?" Cornegoor: "Bij gelijklopende belangen is dat niet altijd even helder."


Forse delegatie van Spigthoff
Vanaf negen uur 's ochtends stroomt de rechtbank vol. NOVA is er met een compleet camerateam. Op last van de voorzitter moet de hele opstelling voor het begin van de zitting echter weer worden afgebroken. Er is ook een delegatie van Spigthoff, met onder meer Frank Peeters, voorlichter Rob Okhuijsen en Eliane Koelmans. Twee officieren staan tegenover twee advocaten. Koos Plooy: "Sommige zaken zijn zo groot en ingewikkeld, dat je die met z'n tweeen moet doen".


http://www.advocatie.nl/page?1,3870/Adv ... t_is_oenig

voorlichter Rob Okhuijsen

Okhuijsen is naast voorlichter van Spigthoff ook voorlichter van de stichting Verliespolis van de advocaten Schonewille en Lemstra.
Deze beide advocaten zijn ook ingehuurd door een aantal rechtsbijstandsverzekeraars om te kijken wat de mogelijkheden zijn van de DSB gedupeerden.
Tegenstander hierbij is het advocatenkantoor wat DSB heeft ingehuurd.En dat is o.a. Spigthoff......
Okhuijsen moet dus goed in de gaten houden dat hij zich niet tegenspreekt....

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor klant » wo 10 feb 2010 16:05

Okhuysen heeft toch willens en wetens de boel belazeerd met dat hele huurkoop verhaal en Cornegoor heeft toch duizenden mensen over de clinch gejaagd. Schorsen zo'n vent, hij is de veroorzaker van het aanhoudende leaseschandaal met het ontekken van alle feiten tot en met
de recente opt-out verklaring aan toe.

Het is hier nog erger dan Zimbabwe
klant
 
Berichten: 105
Geregistreerd: wo 21 okt 2009 17:57

Berichtdoor Piet » vr 12 feb 2010 13:42

RECHTSZAAK HAVENSCHANDAAL

Beroepsverbod geëist voor advocaat Van den Nieuwenhuyzen

11 februari 2010, 14:35 uur | FD.nl
Door: Siem Eikelenboom en Rob van ’t Wel
De officieren van justitie Koos Plooij en Robert-Hein Broekhuijsen hebben vanmorgen geëist dat de 41-jarige Amsterdamse advocaat Jacob Cornegoor, partner bij Spigthoff, twee jaar lang geen advocaat meer mag zijn.

De officieren eisten behalve de ontzetting uit het beroep een boete van € 50.000 en een werkstraf van 240 uur. Vanmiddag komt de verdediging van Cornegoor aan het woord voor de rechtbank in Rotterdam.

Copyright (c) 2010 Het Financieele Dagblad

Het volledige artikel is hier te lezen:
http://www.fd.nl/artikel/14184023/beroe ... uwenhuyzen
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor klant » vr 12 feb 2010 16:09

Het Havenschandaal en het Leaseschandaal nu voldoende bekend wie dat heeft bekofstoofd, ik sprak nog niet of het Woerkerpolisschandaal, want dat is het zelfde laken en pak, rottige en smerige streken worden met de gewone burgers uitgehaald en de overheid.....................doet niets

Het land van normen en waren en de consument wordt platgedrukt
klant
 
Berichten: 105
Geregistreerd: wo 21 okt 2009 17:57


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron