Leaseproces net zulke boeven als DEXIA

Leaseproces net zulke boeven als DEXIA

Berichtdoor dennietim » di 8 dec 2009 20:42

Ben nu helaas voor de 2de keer besodemieterd.
Nu door mensen die zich voor deden als helpers, namelijk Leaseproces.

Wat wil het geval wij hebben in 2005 onze zaak bij Leaseproces neergelegd. Zij adverteerden toen heel sterk met No cur No pay.
Als ze de zaak aannamen moest je 125 euro onderzoekskosten betalen.
Bij succes ging er dan een verdeelsleutel over het bedrag wat je terug kreeg, beginnend bij 30%.
Wij hebben echter een zeer hoge vordering van Dexia lopen en toen concludeerden/adviseerden zij dat wij beter de regeling konden nemen van eenmalig 895,00 dan was bij succes de verdeelsleutel lager.

Nog steeds werd ons op het hart gedrukt dat als er geen succes behaald werd je niets betaalde behalve de onderzoekskosten. Dit klonk niet meer dan redelijk want ze moesten ook de tijd nemen om het dossier te bestuderen.

Gezien onze situatie en de slechte vooruitzichten hebben wij een drietal brieven geschreven om ons dossier te sluiten. Er was niets behaald en zou ook niet gaan lukken (Dexia Aanbod en geen ega).
Met de deurwaarder e.d. achter ons aan en met allerlei bedreigingen hebben wij met behulp van anderen moeten betalen. Dit was toen ook het advies van Leaseproces. We konden niets anders.
Aangezien er in onze ogen niets behaald was gingen wij er vanuit dat wij in ieder geval de 770,- terug zouden krijgen.

Nu krijgen wij vandaag een brief dat dit helaas niet doorgaat. Toen wij belden kregen we een of andere arrogante dame aan de telefoon die mij voor de 3de keer ging uit leggen wat No cure No pay betekende. Zij wist mij te vertellen dat ik er niets van snapte. Tot overmaat van ramp roept ze nog u heeft er zelf voor getekend, mevrouw.
TOEN VOELDE IK ME HELEMAAL VOOR DE 2DE BELAZERD. DIT IS DE VASTE ZIN VAN DEXIA MEDEWERKERS.

Zijn wij nou echt zo dom? OF is dit wederom een streek naar de gedupeerden. Ik heb de betekenis van No cure No Pay opgezocht en daar staat toch duidelijk:
No cure no pay is Engels voor 'geen oplossing geen betaling': hiermee wordt bedoeld dat een dienstverlener slechts wordt betaald als hij de dienst tot een goed einde heeft gebracht.

In feite is er bij no cure no pay sprake van een resultaatverplichting, dit in tegenstelling tot een inspanningsverplichting.

Graag jullie reactie of ervaring!
Alvast bedankt!
dennietim
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 15 jul 2006 15:17

Berichtdoor nie » wo 9 dec 2009 10:43

Beste dennietim,
ik begrip je teleurstelling (2 keer de klos) maar de voorwaarden waaronder Leaseproces voor haar klanten procedeert of eventueel schikt met Dexia, zijn helder. Je betaalt een entreetarief (dat ben je dus altijd kwijt, maar daarvoor krijg je uitzicht op een betere afloop dan de Duisenbedrog-regeling) en vervolgens een percentage van wat de uitkomst van het geschil met Dexia meer oplevert dan de D-regeling. Alleen op dit laatste deel geldt: no cure no pay. Mij was het systeem waarmee Leaseproces werkt, in ieder geval duidelijk vanaf het begin.
Sterkte met het verwerken van de elllende!
Nie
nie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 7 maart 2006 10:39

Re: Leaseproces net zulke boeven als DEXIA

Berichtdoor harry56 » zo 4 jun 2017 11:02

De donateurs hoeven volgens Oude Middendorp geen extra bijdrage te storten, ook niet als de inkomsten onvoldoende zijn voor de honoraria. 'Voor euro 59 krijgen ze twee collectieve acties, tegen DSB en DNB, plus een inventarisatie van hun dossier.'



gclub
harry56
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo 4 jun 2017 8:21


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron