GGN opnieuw op de dreigtour

GGN opnieuw op de dreigtour

Berichtdoor kepro » ma 5 sep 2005 0:02

Hallo,

Zojuist terug van een 10-daagse vakantie vond ik maar liefst 2 dreigbrieven van GGN op de deurmat. Ik dacht eigenlijk dat dit bureau verstandig was geworden en geen zaken deed met het dexia-tuig.
Er staat in dat ik, om in aanmerking te komen voor de Duisenberg-regeling, 11300 Euro moet overmaken. Als cadeautje hoef ik dan geen incassokosten te betalen. Daarna kom ik dat waarschijnlijk in aanmerking voor de Duisenbergregeling. Volgens mij zijn ze niet helemaal lekker bij GGN en dexia. Waarom zou ik eerst gaan storten en vervolgens gaan zitten afwachten wanneer ik het geld terug krijg. Zijn er meer mensen die soortgelijke post hebben ontvangen?

Groet,

Kees
kepro
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo 4 sep 2005 23:56

Berichtdoor Janny » ma 5 sep 2005 12:20

Wat me steeds weer opvalt, en waar velen overheen lezen is, dat Dexia de eisen steld,
Ik zou wel meer de kant op willen dat we tegen Dexia gaan zeggen , dus daadwerkelijk, als u nu dit doet zullen we er over nadenken. dus de aanval en niet steeds de verdedigende positie innemen.

Dus zelf een voorstel doen aan Dexia en niet hun voorstel afwachten.
Velen volgen deze lijn al door te gaan procederen en niet af te wachten.

Noch steeds is aanvallen de beste verdediging. een volledige kwijting voor iedereen zal vast niet lukken, maar meer als nu moet massaal mogelijk zijn.

Dus ten aanval.

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor evt » ma 5 sep 2005 16:11

Hallo Kees, ik heb het zelfde gehad, en mijn shuld is nog groter,
ook ik ben een ega geval en zou dus mijn schuld kwijtgescholde worden.
dus eerst heel veel betalen (wat ik natuurlijk niet kan) en dan ,maar zien of je het kan terug krijgen.

Ik heb altijd gehoopt dat het afgelopen zou zijn, maar weer niet dus.

En nu ben ik het zat en heb ik volgende week een afspraak met leaseproces.

Dus nu maar hopen dat dit goed uit gaat pakken.

groeten Edwin
evt
 
Berichten: 16
Geregistreerd: vr 2 sep 2005 9:08

Berichtdoor Piet » ma 5 sep 2005 22:31

Veel informatie over allerlei aandelenlease vragen staat op de site onder Veelgestelde vragen zoals:
Ik wordt bedreigd met een incasso bureau.

Als de termijnen of de eindafrekening niet worden betaald zal de bank via een brief laten weten dat bij niet voldoen van de nota er overgegaan zal worden tot het nemen van verdere incassomaatregelen en rechtsmaatregelen en een BKR melding als wanbetaler.
Als de rekening niet wordt voldaan binnen het aantal gestelde dagen wordt een incassobureau ingeschakeld.
Dit bureau zal op zijn beurt de rekening sturen die niet betaald is, met dien verstande dat er dan incasso kosten bijkomen. Deze kosten liggen tussen de 10 tot 15 procent van het te betalen bedrag.
Een incassobureau heeft geen enkel recht of dwangmiddel om het bedrag te innen.
Benadering om te betalen mag via brief of telefoon.
Als uitzondering zal er iemand aan de deur verschijnen met het verzoek te betalen.
Er zal pressie worden uitgeoefend om toch maar te betalen of anders...
Als besloten is om niet te betalen dan is het logische vervolg dat er een gerechtelijke procedure moet komen om uit dit geschil te raken.
Beelden zoals op TV dat huizen worden leeggehaald of beslag wordt gelegd op goederen of rekening zal niet voorkomen bij de procedure van een incassobureau.
Deze bureaus hebben geen enkel recht om zoiets te doen.
Zij weten dit en zullen het ook niet doen.
Zij kunnen dreigen met een deurwaarder of gerechtelijke stappen, maar daar zijn andere procedures voor.
Meer hierover bij de desbetreffende vragen.

Is je contract vernietigd omdat er een handtekening ontbrak van een partner dan kun je RAETS of GGN een brief schrijven.
Zij mogen helemaal geen betaling eisen als een contract rechtsgeldig is vernietigd.
Dit is pure terreur en typerend voor Dexia, GGN en RAETS, hun handelen hoort niet thuis in Nederland.
Een voorbeeldbrief voor eegaleasers om naar het incassobureau te sturen staat onder Conceptbrieven.

Informeer wel je advocaat over incasso brieven, Dexia zal deze kosten in een verweer of dagvaarding terugvorderen.
Je advocaat moet dit wel gemotiveerd bestrijden.
Vergeet hij dit dan wordt de vordering door de rechter toegewezen.
Tegen elke vordering of verweer van Dexia moet gemotiveerd verweer worden gevoerd.

Dexia doet er van alles aan om je te laten betalen, dreigbrieven, telefoontjes, incassobureaus.
Trap er niet in, voel je sterk.
Als je besloten hebt niet te betalen (ongeacht de reden) hou je eraan en weersta de dreiging en terreur van Dexia.
Dexia heeft nu een probleem, zij krijgen geen geld en hebben ook verder geen middelen om het af te dwingen.
Ja, een rechtszaak, maar dat zullen ze niet zo gauw meer doen nu ze de meeste rechtszaken verliezen.
Sterker nog, wij dagvaarden Dexia en dat is andere koek als drie jaar geleden.
Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat we dit gaan winnen, maar wel samen!
Alleen redden we het niet , maar samen kunnen we de wereld aan, dus ook Dexia en de andere aanbieders.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor kepro » wo 7 sep 2005 20:56

Ja hoor, vanavond belde GGN mij op om te vragen of ik de dreigbrieven ontvangen had. Het is een prachtregeling meneer, zei het mens van GGN die tenslotte ook haar werk maar doet. Op mijn vraag waarom GGN haar naam ten grabbel gooit door in zee te gaan met een instelling die zich bank noemt, maar in werkelijkheid over lijken gaat, wist ze ook geen antwoord. Wij hebben de opdracht aangenomen en daar kan ik ook niets aan doen. Misschien heeft ze zelf ook wel zo'n contract, dacht ik ondertussen. Toen ik haar vroeg wat de zin is van de actie om eerst geld te storten en vervolgens af te wachten op de goedheid van een bank, welke geen mens meer vertrouwd, was het weer even stil. Tja, er valt nu eenmaal weinig goeds te melden van de meest criminele bank ooit.
Ze zal wel een zware avond hebben gehad en ik hoop van harte dat ze thuis door haar echtgenoot opgevangen zal worden. Als je baas zaken doet met criminelen en je niet je baan wilt verliezen, dan kan je weinig anders doen dan meespelen. Ik kreeg bijna medelijden met haar......

Kees
kepro
 
Berichten: 2
Geregistreerd: zo 4 sep 2005 23:56


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten

cron