toch een vergoeding van dexia

toch een vergoeding van dexia

Berichtdoor dimpsey » di 2 feb 2010 9:58

ons contract bij dexia is afgelopen, nu krijgen we achteraf een bericht dat wij nog een geld bedrag schuldig zijn deze moeten wij binnen 1 maand betalen, achteraan gebeld dat wij dit bedrag niet kunnen op hoesten, word er een betaalregeling geregeld,
Krijgen we een week later bericht dat er via het hof toch geldmindering krijgen hiervoor moeten wij een akkoord voor geven.
Weer een week later krijgen we bericht van dexia van het eerste voorstel van de betaalregeling !!!!
Wat moeten we nu doen, zijn er meer mensen met deze problemen moeten wij deze restschuld nog betalen, of moeten voor de regeling van het hof tekenen??
wij weten het niet meer, is er iemand bekend hiermee wat we nu het beste kunnen doen? graag een reactie
dimpsey
 
Berichten: 3
Geregistreerd: do 21 jan 2010 10:35

Berichtdoor Piet » di 2 feb 2010 14:47

Hallo Dimpsey,

Kun je wat meer vertellen over jouw situatie?
Belangrijkste: heb je een opt out ingediend?
Zo ja, ben je aan het procederen tegen Dexia?

Heb je geen opt out ingediend dan krijg je gewoon de Duisenbergkorting en zijn de uitspraken van de Hoge Raad, gerechtshof en rechtbanken niet belangrijk en zal Dexia niet met een aangepast voorstel komen.
Als je gevraagd hebt om een betalingsregeling dan is dit altijd mogelijk.
Hou er wel rekening mee dat je een hoog rentepercentage betaalt.
Daarnaast kun je ook om de Coulance regeling vragen als je een laag inkomen hebt.

Heb je wel een opt out ingediend dan krijg je geen korting op de eindafrekening en moet je het volledige bedrag van de rekening betalen.
Wil je, gezien de huidige ontwikkelingen, toch gebruik maken van de Duisenberg regeling, dan kun je dit middels een brief verzoeken aan Dexia. Je moet dan ook aangeven dat je de opt out verklaring intrekt.

Krijgen we een week later bericht dat er via het hof toch geldmindering krijgen hiervoor moeten wij een akkoord voor geven.


Dit lijkt erop dat je aan het procederen bent, klopt dit?

Weer een week later krijgen we bericht van dexia van het eerste voorstel van de betaalregeling !!!!


Zo te zien zijn er 2 berichtenstromen van Dexia.
Eén n.a.v. het beëindigen van je contract en één n.a.v. een opgestarte procedure.
Zo te lezen kruist dit elkaar.

Maar voor hierover verder te gaan is het belangrijk te weten hoe jouw situatie nu precies is.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor dimpsey » do 4 feb 2010 13:25

Bedankt Piet voor je reactie,
ik ben al weken bezig op het internet voor vragen: wij zijn niet aan het produceren omdat het te duur is voor ons: we hebben een rechtsbijstandverzekering maar die doet geen zaken over dexia, we zijn lid van jurofoon maar als zij een zaak aannemen moet je € 195,- betalen en dan kunnen ze niet garanderen dat ze de zaak aannemen!

We hebben toendertijd wel een opt out ingediend, maar eind 2009 was ons contract afgelopen waar we in januari bericht kregen dat we nog een restschuld hadden deze ( voor ons een hoog bedrag) moesten we binnen 1 maand betalen, hebben we niet gadaan ( mijn man is werkloos geworden) na 2 dreigbrieven van dexia dat we incassobureau op ons afgestuurd werd en negatieve BKR registratie hebben we Dexia gebeld voor een betalingsregeling.
Er werd een brief opgesteld dat we dan maandelijks een bedrag konden overmaken, een betalingsregeling dus.
Maar na een paar dagen kregen we een brief van Dexia waarin stond dat het hoff had bepaald dat er toch een regeling werd getroffen voor mensen met een restschuld dus voor ons bedrag dan ook 1/3 word er kwijtgescholden.
Een week later krijgen we een brief van Dexia over onze betaalregeling van waar we achteraan hadden gebeld ( snap je allles nog?)
Deze week werd ik gebeld wat ik vond van hun brief ( alles wordt wel opgenomen als je hen belt) enige wat ik kon zeggen was: "verrassend"
maar van binnen ben ik kwaad, verdrietig en voel me opgelicht!
Ik ben bang dat we straks weer iets verkeerd tekenen maar de einddatum komt in zicht want anders vervalt de regeling van Dexia!
Graag advies.....
groetjes
dimpsey
 
Berichten: 3
Geregistreerd: do 21 jan 2010 10:35

Berichtdoor Piet » do 4 feb 2010 14:50

Hallo Dimpsey,

Ik heb e.e.a. nagevraagd.
Je zat net in de overgang van 2 manieren van totstandkoming van eindafrekeningen.
Normaal ging het zoals ik al eerder heb geschreven.
Door de uitspraken van het Hof Amsterdam heeft Dexia aangekondigd iedereen een voorstel te doen conform de Hof uitspraken.
Deze voorstellen zijn alleen voor degene die de opt out hebben ingediend, ongeacht of er wel of niet geprocedeerd wordt.
Voor jou betekent het m.i. dat je 2/3 korting krijgt op de eindafrekening.
Je spreekt over 1/3 korting. Is dit omdat je het Dexia Aanbod hebt getekend? Zo ja, dan klopt die 1/3 korting
Vervolgens heb je een betalingsregeling aangevraagd en dat moet dus zijn over het bedrag van de eindafrekening min de 1/3 korting.
Heb je de brief met de betalingsregeling over het bedrag min 1/3 gekregen of staat daar nog het volledige bedrag op?

Gezien de uitspraken door het gerechtshof Amsterdam en de rechtbank Amsterdam lijkt mij procederen niet rendabel.
Dexia komt met een voorstel conform de uitspraken van het Hof en rechtbank.

Heb je al gekeken of je in aanmerking komt voor de Coulance regeling?
Op www.dexialease.nl in de bovenbalk onder Minnelijke regelingen kun je Dexia Coulance aanklikken en berekenen of je hiervoor in aanmerking komt.

Had je ten tijde van het afsluiten van het contract een laag inkomen dan kun je berekenen of je naast de 2/3 kwijtschelding restschuld ook 2/3 van je inleg terugkrijgt.
De berekening staat in de uitspraken van het Hof van 1 december.
Hier de link naar een uitspraak en het punt waar de berekening staat:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BK4981
Punt 4.20 en de bijlage 1 van het vonnis (onderaan).

Laat even weten hoe het zit met de betalingsregeling en of hier de 1/3 inmiddels is afgehaald en of die 1/3 korting die je krijgt is omdat je het Dexia Aanbod hebt getekend.

Groeten,
Piet
Laatst bijgewerkt door Piet op do 4 feb 2010 16:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor nie » do 4 feb 2010 15:33

Beste allen
het is toch 2 /3 de korting en niet 1/3 de?
dus als de restschuld 9000 bedraagt wordt slechts 3000 in rekening gebracht en geen 6000. De mindering is 6000
Ook Piet heeft het over 1/3 de korting
Verwarrend!

groet Nie
nie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 7 maart 2006 10:39

Berichtdoor Piet » do 4 feb 2010 16:27

Hallo Nie,

Je hebt gelijk.
Ik heb dit verkeerd opgeschreven,
Sorry hiervoor en goed opgemerkt van jou.
Ik heb het al aangepast.

Je krijgt standaard 2/3 korting op je restschuld of je moet het Dexia Aanbod hebben getekend. Dan krijg je 1/3 korting.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor dimpsey » vr 5 feb 2010 13:35

hallo piet,

Vanmorgen weer gebeld met Dexia hoe alles nu precies zit,
voordat er verder met mij gesproken kon worden moest eerst mijn man aan de telefoon komen om een bevestiging te geven dat het zijn dossier was omdat het op zijn naam staat??? Als ik ook heb getekend toendertijd kan ik deze zaak toch ook afhandelen??
Maar goed, de betalingregeling kunnen we verscheuren als we voor akkoord tekenen met een 2/3 korting op onze restschuld, willen we hier ook een betalingsregeling voor treffen dan moeten we over 2 weken weer bellen om dit te regelen.
dimpsey
 
Berichten: 3
Geregistreerd: do 21 jan 2010 10:35

Berichtdoor Piet » vr 5 feb 2010 16:03

Hallo Dimpsey,

Dat komt dus overeen met wat ik al hoorde.
Gezien de slechte uitspraken van het gerechtshof en rechtbank zit er m.i. niet veel anders op als de 2/3 korting te accepteren.
Als het te betalen bedrag nog te veel is om in eens te betalen dan kun je alsnog een verzoek indienen om een betalingsregeling.
Uiteraard is dit een grote tegenvaller, maar meer zit er m.i. niet in.
Mocht er hoger beroep aangetekend worden tegen de uitspraken van het gerechtshof dan duurt dit nog wel een jaar voor hier door de Hoge Raad een uitspraak over gedaan wordt.
Degene wiens contract eerder afloopt en een opt out heeft ingediend heeft hier weinig aan.
Er zal bij contract beeindiging een beslissing genomen moeten worden, het voorstel aannemen of de gok wagen en hopen op een ander oordeel door de Hoge Raad.
Die beslissing kan ik niet nemen, die moet iedereen voor zichzelf nemen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron