Aankoop op naam bij contract vastgelegd.

Aankoop op naam bij contract vastgelegd.

Berichtdoor johanmulder » ma 5 sep 2005 17:26

In de contracten Korting Kado/ Profit Effect heeft Legio Lease destijds in artikel 2 opgenomen dat de gekochte aandelen, onverwijld op naam van de klant werden bijgeschreven in de administratie van Bank Labouchere. Dit om te kunnen voldoen aan artikel 17 van de Wet op geld en effectenverkeer.
Er kan dus geen sprake van zijn dat Dexia nu alleen maar aan zou hoeven te tonen dat er ooit een partij aandelen zou zijn aangekocht. Klanten die nooit schriftelijk bewijs in handen hebben gekregen van de opnaamstelling van de aandelen hebben een overeenkomst die m.i. geacht moet worden nooit werkelijk tot stand te zijn gekomen.
Graag reactie van hen die ook een dergelijk, zeer helder, artikel in hun contract hebben staan. Wijs Uw advocaat op dit artikel ( als deze het nog niet genoemd heeft), want als de rechterlijke macht aan deze zaken voorbij gaat, is het voor mij wel heel duidelijk aan wiens kant het "recht" in Nederland staat.
Johan Mulder.
johanmulder
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do 25 aug 2005 19:12

Berichtdoor Oosterling » di 6 sep 2005 18:57

Beste Johan,

Jouw verhaal komt me bekend voor: Legio Lease heeft de gekochte aandelen indertijd wel degelijk op naam van de klant bijgeschreven bij Bank Labouchere. Dit staat ook te lezen in de paperassen die bij mijn Winstverdriedubbelaar zitten. Bij Dexia beweren ze evenwel bij hoog en bij laag dat er geen bewijzen zijn van aandelen op naam van cliënt. Dat komt, zo begrijp ik uit hun verhaal, dat de aandelen aanvankelijk nog geen eigendom van de cliënt zijn. Maar ja, zwaaiend met de genoemde papieren, moeten we toch kunnen aantonen dat dit onzin is. Of zouden ze weer een vernuftig verhaal hebben om te tonen dat we dit allemaal verkeerd begrijpen? Laat het ons weten als je meer weet. Je hebt hier heel belangrijke informatie gegeven, hoewel dit onderwerp een tijd geleden al eens aan de orde is geweest op het forum van Tros Radar, maar bij mijn weten zonder verwijzing naar het genoemde artikel. Dank je wel!
Met vriendelijke groeten,

Oosterling
Oosterling
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do 18 aug 2005 12:03

Berichtdoor johanmulder » di 6 sep 2005 21:07

Oosterling,
Dexia kan hier niet onderuit. In mijn contract staat dat het eigendom van de waarden overgaat naar de klant als deze zijn verplichtingen nakomt. De opnaamstelling is nodig als voorwaarde voor de voorwaardelijke overdracht van het eigendom van de aandelen. Het is dus eigenlijk onmogelijk dat Dexia niet klip en klaar kan aantonen dat deze aandelen zijn aangekocht voor de individuele klant, want dit vormt een bindende voorwaarde voor de overeenkomst.
Ik weet dat dit al eerder aan de orde is geweest, maar zoals je zelf al hebt opgemerkt hebben advocaten m.i. onvoloende ingespeeld op het genoemde artikel in de contracten en het bijbehorende wetsartikel.
Groet,
Johan Mulder.
johanmulder
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do 25 aug 2005 19:12

Berichtdoor Oosterling » wo 7 sep 2005 14:48

Johan, dank je wel voor de informatie. Ik heb gezocht naar deze wet op internet. Ik kan hem niet vinden onder wetten.overheid.nl. Wat is de exacte titel van deze wet? Dank je wel alvast.
Met vriendelijke groeten,

Oosterling
Oosterling
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do 18 aug 2005 12:03

Berichtdoor RuudVC » do 8 sep 2005 23:04

mijn eerste posting op dit forum, er ging iets fout en mijn correcte bericht volgt hieronder
Overigens Piet en andere PAL-medewerkers hoewel wat laat, doch niet minder welgemeend, mijn dank voor dit fijne forum.
vr. groet, Ruud
Laatst bijgewerkt door RuudVC op do 8 sep 2005 23:22, in totaal 1 keer bewerkt.
RuudVC
 
Berichten: 3
Geregistreerd: do 8 sep 2005 22:35

Berichtdoor RuudVC » do 8 sep 2005 23:18

Hallo Johan,

In de contracten Korting Kado/ Profit Effect heeft Legio Lease destijds in artikel 2 opgenomen dat de gekochte aandelen, onverwijld op naam van de klant werden bijgeschreven in de administratie van Bank Labouchere. Dit om te kunnen voldoen aan artikel 17 van de Wet op geld en effectenverkeer.

Dan moeten zij dit toch kunnen aantonen? En als zij dit niet kunnen geeft dat aan dat zij dit niet hebben gedaan en dus hun contract niet zijn nagekomen
Wel heeft Dx. mij de eerste jaren van het contract jaarlijks een dividend-vergoeding overgemaakt met als enige vermelding mijn contractnr. en aantal aandelen.
Met betaling van het dividend zijn zij gestopt toen ik mijn maandtermijnen niet wenste te betalen (huurkoop gemeld door aangetekende brief advocaat)
vr. groet, Ruud
RuudVC
 
Berichten: 3
Geregistreerd: do 8 sep 2005 22:35

Berichtdoor johanmulder » za 10 sep 2005 15:58

Oosterling,
In mijn contract wordt de wet aangeduid als Wge artikel 17. Als je er niet uitkomt laat het dan nog even weten dan vraag ik het na bij de advocaat.
Johan Mulder.
johanmulder
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do 25 aug 2005 19:12

Berichtdoor Okerene » za 10 sep 2005 16:50

Graag wil ik jullie verwijzen naar mijn posting hierover in “Stof tot nadenken”

Contractueel is Dexia gehouden tot aankoop van de aandelen op de Amsterdam Exchanges (AEX).
http://www.platformaandelenlease.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=410&highlight=#410
Wge staat voor Wet giraal effectenbeheer

Met vriendelijke groet,

Okerene
Okerene
 
Berichten: 115
Geregistreerd: ma 22 aug 2005 15:27

Berichtdoor Oosterling » zo 11 sep 2005 0:26

Dank je wel Johan en Okerene!
Met vriendelijke groeten,

Oosterling
Oosterling
 
Berichten: 5
Geregistreerd: do 18 aug 2005 12:03

Berichtdoor johanmulder » zo 11 sep 2005 14:50

Okerene,
Ook namens mij, hartelijk dank.
Johan.
johanmulder
 
Berichten: 18
Geregistreerd: do 25 aug 2005 19:12


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 217 gasten