Situatie Juniorlease.....?

Situatie Juniorlease.....?

Berichtdoor Anne » do 8 sep 2005 22:52

Geplaatst op 08 Sep 2005 22:36 door Boris|siroB


--------------------------------------------------------------------------------

Beste medestudenten en/of andere geïnteresseerden,

Het is inmiddels alweer een aardige tijd geleden dat er nieuws is vernomen van de Stichting Juniorlease. Na een veelbelovende start lijkt het er nu op, na het vermelden van het tot stand komen van de welbekende Duisenbergregeling, dat deze stichting de handdoek geruiloos in de ring heeft gegooid.

Het laatste wat ik van de stichting heb vernomen betrof een stemming (poll) aangaande een eventuele collectieve rechtzaak toegespitst op de situatie van studenten. Na deze stemming bleef het echter stil, ondanks de volgende vermelding van Stichting Juniorlease in hun laatste mededelingsbrief die op de website te vinden is:

Quote:
"Wij adviseren u een en ander goed te overdenken en voorlopig nog niet te reageren op het voorstel en nadere berichtgeving af te wachten."


En....

Quote:
"JuniorLease wilt graag weten hoe u als deelnemer denkt over de voortgang van uw zaak m.b.t. het huidige aanbod van Dexia. Wij inventariseren daarom de visies van de deelnemers van JuniorLease, middels een voorlopige poll.

Wij zouden graag uw mening willen horen en u willen verzoeken een van de onderstaande (vrijblijvende!) keuzes te maken en uw vrijblijvende antwoord (a,b of c) te mailen naar postmaster@juniorlease.nl)

Het meeste passende antwoord voor mijn zaak zou zijn:

a) Akkoord gaan met dit verruimde Dexia aanbod. Ik ben overal van af na het betalen van 1/3 van de restschuld. Ik kan dit bedrag voldoen uit eigen middelen, of via steun uit mijn omgeving.

b) Ik wens mijn zaak te laten voorkomen bij de rechter (via een collectieve actie), via JuniorLease. Op basis van het huidige budget van de Stichting zal een nieuwe bijdrage vereist zijn van circa 100-500 euro (afhankelijk van het aantal mensen dat akkoord gaat met de regeling), teneinde een goede procedure te kunnen voeren. Dit traject zal indien er voldoende draagkracht is, ongeveer 1,5 tot 2,5 jaar in beslag nemen.

c) Ik wens zowel het bij a als het bij b genoemde niet te doen. Ik kies een andere weg.


Wij zouden uw vrijblijvende keuze (voor onze oriëntatie) graag voor 25 mei 2005 willen ontvangen. Wij zullen u na 25 mei nader berichten over de merites van het voorstel zoals dat op 29 april is bekendgemaakt. Ook berichten wij over de uitslag van de poll."


Nu Dexia voor 1 oktober wil weten of we wel of niet ingaan op de Duisenbergregeling lijkt het me niet meer dan normaal dat de Stichting hier een bepaalde vorm van advies over geeft, zeker gezien ze zelf aangeven na 25 mei de aangesloten gedupeerden te zullen berichten.

Mijn vraag is vervolgens: heeft iemand op wat voor manier dan ook iets vernomen van deze stichting? Of weet iemand hoe contact op te nemen valt? Op e-mail wordt niet gereageerd door de stichting.

Mocht iemand hier informatie over hebben dan is deze zeer welkom. Mochten de bestuursleden Mannes den Breejen, Erik van der Arend en Jasper van Dobben de Bruijn dit zelf lezen (je weet maar nooit) dan wil ik ze bij deze oproepen hun medestudenten te helpen en iets van zich te laten horen, bij voorkeur natuurlijk in juridische zin.

Met vriendelijke groet,

Boris.


Gekopieerd van het Radar forum, uit voorzorg hier geplaatst. Er worden namen genoemd en daar is de redactie van het Radar forum niet van gecharmeerd.

Gr. Anne.
Anne
 
Berichten: 82
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 23:04
Woonplaats: Vlissingen

@ Anne

Berichtdoor Boris » do 8 sep 2005 23:55

@ Anne

Daar had ik inderdaad even geen rekening mee gehouden.... Maar ik neem aan dat het noemen van de namen niet zo'n probleem zal zijn aangezien deze namen ook op de website van Juniorlease staan.

Maar iig bedankt voor het hier plaatsen van het stuk Anne! ;-)

Boris.
Boris
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do 8 sep 2005 23:51

Berichtdoor Anne » vr 9 sep 2005 0:15

Boris graag gedaan, ik vond het dermate belangrijk om het ook hier te plaatsen. Het geeft me geen goed gevoel dat er zo weinig aandacht besteed wordt aan het probleem van de jongeren. Het zal niet de eerste keer zijn dat er een stichting uit de grond gestampt wordt die het verder laat zitten. Ik weet niet of er ook contributie betaald is voor deelneming aan de stichting jongeren-lease????

Vr. gr. Anne.
Anne
 
Berichten: 82
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 23:04
Woonplaats: Vlissingen

Berichtdoor Boris » vr 9 sep 2005 0:56

Hoi Anne,

Het verbaasd ook mij dat er totaal geen aandacht wordt besteed aan de situatie van jongeren c.q. studenten.

Wanneer een jongere in aanmerking komt voor de Duisenbergregeling (als hij of zij al in aanmerking komt) is het kwijtschelden van 2/3 van de restschuld en het moeten betalen van 1/3 van de restschuld nog steeds erg veel geld, wat velen niet hebben. Laat staan dat het bekostigen van een advocaat een optie is...

De stichitng Juniorlease leek/lijkt om deze reden ideaal, zij kunnen hun actie op een specifieke doelgroep richten: schoolgaanden en studenten. Zoals uit het originele bericht blijkt is er helaas nog niet erg veel bereikt.

Begrijp het niet verkeerd, het is niet mijn bedoeling Stichting Juniorlease in een kwaad daglicht te stellen, integendeel, ik hoop juist dat er op korte termijn nog iets betekenisvols wordt bereikt. Maar als ik op de afgelopen maanden af moet gaan zie ik het somber in.

Er moest inderdaad deelnamekosten worden betaald, dit is gelijk gesteld aan één maandtermijn die aan Dexia betaald diende te worden. Niet veel geld ALS er ook iets nuttigs mee wordt gedaan teneinde iets te bereiken.... Maar vooralsnog blijkt dat afwachten.

Groet,
Boris.
Boris
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do 8 sep 2005 23:51

Berichtdoor ad snoeren » vr 9 sep 2005 1:56

Stichting Leaseverlies-dexiafabrikaat.- Konkelden met elkaar
Stichting eegalease-----dexiafabrikaat.- Konkelden met elkaar
Stichting Juniorlease---?????????????.- Was Niet meer nodig.

De Duisenbergschikking was daar.Dus KLAAR!!!!!!!!!was dexia.

Maar niet heus!!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door ad snoeren op vr 9 sep 2005 16:02, in totaal 1 keer bewerkt.
ad snoeren
 

Berichtdoor Frans » vr 9 sep 2005 11:08

Ad

Wat bedoel je met Leaseleed Dexia fabrikaat?
Dacht dat Leaseleed wel betrouwbaar was.
Gr frans
Frans
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di 16 aug 2005 8:03
Woonplaats: Reimerswaal

Berichtdoor ad snoeren » vr 9 sep 2005 16:03

Was Foutje Frans Dom Dom Dom!!
ad snoeren
 


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron