Waar blijven de uitspraken!!

Waar blijven de uitspraken!!

Berichtdoor Piet » di 13 sep 2005 22:32

Vanaf 1 mei dit jaar is er nog maar één uitspraak over Dexia aandelenlease zaken gepubliceerd op www.rechtspraak.nl
En dat terwijl er toch veel meer uitspraken zijn gedaan.
Hoe zou dat toch komen?
Niet echt veel uitspraken gezien de duizenden zaken die lopen, maar dat komt ook omdat Dexia de uitspraken blijft vertragen en de rechters daar aan mee werken door de meeste uitspraken over de maand september te tillen.
Hoe zou dat toch komen?

Gelukkig krijgen wij van advocaten regelmatig uitspraken toegestuurd.
Hierdoor staat in Uitspraken op de website het grootste en meest uitgebreide bestand van aandelenlease zaken in Nederland
De meest recent geplaatste uitspraak is van de rechtbank in Almelo van 7 september.
Deze rechter heeft een standaard uitspraak, contract is nietig op basis van Wck, maar je moet wel een stukje verlies zelf betalen.
Hopelijk dat er snel (?) een uitspraak komt in Hoger Beroep van het Gerechtshof in Arnhem zodat gedupeerden niet weer de dupe worden van deze rechter.
Uitspraken in hoger beroep zijn dit jaar waarschijnlijk niet te verwachten.
ook deze zaken worden aangehouden.
Je zou toch zeggen dat na 3 jaar aandelenlease rechtszaken de rechters nu eens eindelijk weten hoe deze wurgcontracten in elkaar steken!!
Niet dus.
Hoe zou dit toch allemaal komen?

In Amsterdam heeft de kantonrechter in een tussenvonnis het Overwaarde Effect op basis van de AEX stand als huurkoop bestempeld.
Deze uitspraak staat z.s.m. in uitspraken.
Zo ook 4 uitspraken van de rechtbank in Maastricht.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » wo 14 sep 2005 0:06

Het tussenvonnis over huurkoop door de rechtbank in Amsterdam is nu ook te lezen onder Uitspraken.
Opmerkelijk dat dit contact op basis van de AEX stand door de Amsterdamse rechter wel onder huurkoop wort geplaatst terwijl eind vorig jaar nog door een Amsterdamse rechter het AEX Plus Effect niet als huurkoop werd bestempeld.
Wat kan recht toch krom zijn en hoeveel gedupeerden zijn nu al het slachtoffer geworden van verkeerde beslissingen van rechters!!

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » vr 16 sep 2005 15:59

En nog steeds geen uitspraken op www.rechtspraak.nl over aandelenlease.

Ze zijn er wel en dankzij gedupeerden en advocaten kunen we sommige uitspraken toch publiceren.

Zoals een van 27 april uit Maastricht.
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 042005.htm
Zoals gewoonlijk verloren door Dexia.

En deze recente van Maastricht van 24 augustus.
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 082005.htm
Ook hier mag Dexia betalen.

Toch wel handig die officiele site www.rechtspraak.nl waar geen aandelenlease uitspraken meer worden vermeld.

Binnenkort weer een paar niet gepubliceerde uitspraken , uiteraard verloren door Dexia.

Hoezo schikken!

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Bert W. » vr 16 sep 2005 16:32

Beste Piet,

Het feit dat er geen aandelenlease zaken meer op de site van rechtspraak worden gepubliceerd, stinkt dat niet naar ?????????? Zouden we daar de Nationale Ombudsman over moeten informeren?
Eerst noemde men het verplaatsten van servers, daarvoor begrip, maar nu lijkt me opzet in het spel. Zal ik de Nationale Ombudsman eens informeren. Die mag zich niet met de procesgang bemoeien maar wel met alles eromheen.

Of zou deze gang naar de Ombudsman ook al zijn ingecalculeerd, omdat hij enkele dagen terug te kennen heeft gegeven ermee te gaan stoppen!
Bert W.
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di 23 aug 2005 20:05
Woonplaats: Korendijk

Berichtdoor impact » vr 16 sep 2005 17:40

Hallo Bert,

Zojuist heb ik een mail naar voorlichting@rechtspraak.nl gestuurd met daarin de vraag waarom er (bijna) geen uitspraken over Dexia meer worden gepubliceerd.

Het antwoord was er al binnen tien minuten, in het kort:
"Een sluitend antwoord valt hierop niet te geven. Wel kan het zijn dat er een soort 'windstilte' is waarin men aan het nadenken is over de afdoening n.a.v. van het advies van Duisenberg en de commotie die dat weer heeft veroorzaakt bij een aantal gedupeerden".

Let op: ook daar worden we nu "gedupeerden" genoemd!

Het volledige antwoord heb ik doorgestuurd aan Piet en Loes (woest).

Met vr. gr.,

impact
impact
 

Berichtdoor B. Lok » vr 16 sep 2005 19:22

Waarde Piet en impact sterke reacties in de strijd tegen dit onrecht. Eens krijgen we allemaal een leuke schikking aangeboden hoop ik.

Bart
B. Lok
 
Berichten: 6
Geregistreerd: do 15 sep 2005 15:43

Berichtdoor Piet » vr 16 sep 2005 20:53

Vooruit dan maar, nog een uitspraak uit Maastricht.
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 2005-1.htm
en Dexia blijft maar betalen....

Het antwoord op de vraag van Impact is natuurlijk kenmerkend voor overheidsinstellingen.
Er wordt antwoord gegeven op een vraag die niet gesteld is.
De vraag was waarom er geen uitspraken meer werden gepubliceerd op www.rechtspraak.nl
Het antwoord is gewoon te zielig voor woorden.
Er wordt van alles gezegd wat niets te maken heeft met de vraag.
Vervelend alleen dat er een stel diehards zijn die hier geen genoegen mee nemen.

Recht hoort recht te zijn en niet krom.
Wij maken recht wat nu krom is.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor pp » vr 16 sep 2005 23:27

En mijn advocaat beweert gewoon dat D echt geen invloed heeft op het al of niet plaatshebben van uitspraken. Zij wijt het aan een gebrek aan man/vrouwkracht bij justitie. Gezien het aantal zaken zit hier misschien ook wel wat in??!!
Groetjes

PP
pp
 
Berichten: 26
Geregistreerd: wo 14 sep 2005 22:58
Woonplaats: Venlo

Berichtdoor ad snoeren » za 17 sep 2005 0:51

Ik hoop dat daar wat in zit, maar zeker weten is iets anders!!
ad snoeren
 

Berichtdoor lava » za 17 sep 2005 17:00

Onlangs zei Donner dat de rechterlijke macht kan beschikken over een speciale database voor aandelenlease-zaken. Waarom is deze niet openbaar?
lava
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za 17 sep 2005 16:54

Berichtdoor Piet » zo 18 sep 2005 10:22

Nog maar een niet gepubliceerde uitspraak, ditmaal van de sector kanton Sittard Geleen van 27 juli.
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 072005.htm
En weer mag Dexia alles terugbetalen.
En weer weigert onze gerechtelijke macht om deze afgang van Dexia te publiceren.
Hoe ver gaat de invloed van Dexia en de bankwereld?

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor woest » zo 18 sep 2005 11:43

Vandaag weer eens verstuurd:

Geachte dames en heren,

Mag ik zo vrij zijn u te vragen wat de reden(en) is (zijn), waarom de recentelijke, voor Dexia ongunstige gerechtelijke uitspraken (zoals bijvoorbeeld die van Maastricht van 27 april (!), 27 juli en twee uitspraken op 24 augustus - resp. 16142 CV EXPL 04-2328/ 135451 CV EXPL 03 - 1399 en 168009 CV EXPL 04 - 2592, 173386 CV EXPL 04 - 3339) niet worden gepubliceerd op www.rechtspraak.nl , zoals doorgaans gebruikelijk is?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord,

met vriendelijke groet,

Woest



31 augustus al verstuurd; geen reactie:

Geachte dames en heren,

Als gedupeerde van de aandelenlease producten (en alles wat daarmee te maken heeft) van Dexia c.s., moet mij van het hart, dat ik het niet meer aan kan zien hoe er met ons wordt gesold. Rechtszaken worden, zonder enige uitleg, eindeloos uitgesteld.

Gedupeerden worden geacht vòòr 1 oktober kenbaar te maken, of zij in aanmerking willen komen voor de Duisenbergschikking; nà 1 oktober worden echter pas uitspraken verwacht, die voor een goede besluitvorming van kardinaal belang zijn.

1. Is het Dexia aanbod van 2003 wel rechtsgeldig?
2. Dexia dient bewijzen te overleggen van het feit, dat zij (werkelijk op naam van cliënt) aandelen heeft gekocht; de uitspraak van deze zaak wordt keer op keer op keer uitgesteld.

De rechters zouden eenvoudigweg op grond van de feiten ALLE contracten van ALLE gedupeerden kunnen vernietigen en eisen, dat Dexia de gedupeerden hun geld teruggeeft, (argumenten te over, om dit met succes te verdedigen), maar ik begrijp, dat ik daarover nu niet met u in discussie kan gaan.

Ik zal overgaan tot waarom ik mij tot u wend:

De rechtszaken tegen Dexia worden eindeloos uitgesteld, soms zelfs tot 14 keer! We hebben het hier over het leven van meer dan 500.000 gezinnen, die door Dexia in ernstige financiële, sociale en emotionele nood zijn geraakt. Het stelselmatig aanhouden van zaken veroorzaakt bij gedupeerden nog meer psychische en financiële druk. Op de fora van stichting Platformaandelenlease en TrosRadar worden de geluiden steeds grimmiger en wanhopiger. Mensen dreigen hun zelfbeheersing kwijt te raken en willen het recht desnoods in eigen hand nemen. Ik zou u willen verzoeken de ernst van deze situatie in te zien, deze problematiek serieus te nemen en de procedures(en de publicatie van de uitspraken!) eindelijk eens te hervatten.

Rechtszaken mogen worden aangehouden, 'mits daarbij een redelijke termijn in acht genomen wordt'.

1. Mag ik u vragen wat u verstaat onder 'redelijke termijn', want dit is een rekbaar begrip.
2. Veel gedupeerden zijn van mening, dat zij de financiële schade, die zij oplopen door het uitstellen van de uitspraken, (de emotionele schade is vooralsnog moeilijk te omschrijven, zeker in het algemeen, en juridisch waarschijnlijk behoorlijk ingewikkeld) kunnen verhalen. Hebben zij daar gelijk in?

Hebben burgers niets te zeggen over het feit, dat ze steeds maar naar de wachtkamer worden verwezen?

Bij voorbaat dank voor uw aandacht en antwoord,

met vriendelijke groet,

Woest
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Berichtdoor impact » zo 18 sep 2005 11:49

Hierbij toch maar het volledige antwoord dat ik van de Raad voor de rechtspraak kreeg op mijn vraag "waarom worden er geen uitspraken in Dexia-zaken meer gepubliceerd":

"Nee, een sluitende reden kunnen wij niet aangeven al was het maar omdat elke zaak verschillend is en wij hier niet centraal kunnen zien wat de stand van zaken van gerechtsprocedures is. Wel werken gerechten in DEXIA-zaken veel samen in de zin dat zij zoveel mogelijk eenheid in de wijze van afdoening nastreven.
Landelijk worden daar door de rechters afspraken over gemaakt waaraan men zich zoveel mogelijk probeert te houden. Juist omdat het hier om een omvangrijke en maatschappelijk beladen kwestie gaat proberen rechters elke zaak het volle pond te geven en toch niet teveel van elkaar af te wijken. Maar iedere rechter mag uiteindelijk beslissen hoe hij een zaak wil afdoen.
Het kan goed zijn dat er nu sprake is van een soort windstilte waarin men aan het nadenken is over de afdoening n.a.v. het advies van Duijsenberg en de commotie die dat weer heeft veroorzaakt bij een aantal gedupeerden.
Ik weet dat volgens een landelijke afspraak veel gerechten aan betrokken partijen vragen of zij in hun zaak willen wachten op bijvoorbeeld uitspraken van hogere rechters of dat zij nu uitspraak wille.
Antwoorden worden tot december afgewacht. Wellicht komen er kort daarna weer een heleboel uitspraken los. Maar het kan best gebeuren dat vanwege de aanhoudendheid van een individuele partij toch volgende week door een of andere rechter vonnis wordt gewezen.

Met vriendelijke groet
Raad voor de rechtspraak
afdeling voorlichting"



Het e-mailadres van de Raad voor de rechtspraak is voorlichting@rvdr.drp.minjus.nl . Misschien helpt het om de uitspraken weer gepubliceerd te krijgen als er massaal wordt gemaild met de vraag:
waarom worden er geen uitspraken in Dexia-zaken meer gepubliceerd?
impact
 

Berichtdoor ad snoeren » zo 18 sep 2005 13:07

Prima verwoord Loes(Woest)

Als jij het goedvind ga ik delen hiervan gebruiken in mijn verzoek aan de rechter om eindelijk eens een uitspraak te doen in mijn zaak.

Lfs Ad
ad snoeren
 

Berichtdoor woest » zo 18 sep 2005 21:20

Ad, een beetje late reactie;

1. dank je wel en
2. natuurlijk vind ik dat goed!

Hoe meer mensen zich laten horen hoe beter. Veel sterkte & succes :wink:
Hou je ons op de hoogte?
Hartelijke groet van Loes
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron