Waar blijven de uitspraken!!

Berichtdoor Piet » vr 4 nov 2005 13:55

Ook de sector kanton Boxmeer van de rechtbank Den Bosch heeft nu een uitspraak gedaan over huurkoop.
Dexia is in het ongelijk gesteld, het eegalease verweer is geslaagd, de overeenkomsten zijn vernietigd en de inleg met wettelijke rente daarover moet worden terug betaald aan het gezin.
Dit goede nieuws komt van het advocatenkantoor Rompelberg & Ruiter Advocaten.

De zoveelste goede uitspraak over huurkoop van een rechter en verplicht leesvoer voor wild west rechter Strengers in Amsterdam.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor justice man 007 » vr 4 nov 2005 19:48

Monument valley,

Voor toevoeging te krijgen mag je maar maximaal ca 1400 netto per maand verdienen, eveneens mag je maar een beperkt bedrag aan eigen spaargeld hebben. Kom je door de toewijzing van je eis (bijvoorbeeld je maandtermijnen) boven de maximale grens uit van toevoeging moet je alsnog de proceskosten en advocaatkosten zelf betalen -/- aftrek van je reeds gedane eigen bijdrage.
Maar ik denk dat dit probleem maar voor een zeer beperkte groep mensen geldt, de meeste mensen hebben maar enkele duizenden euro’s inleggeld betaald, dus dan moet je al bijna op de grens zitten wil je erover heen gaan.
Voor de exacte bedragen, raad ik je aan een op de site van bureau rechtshulp te kijken.

Groeten justice.
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor Piet » vr 4 nov 2005 19:59

Om als alleenstaande voor toevoeging in aanmerking te komen mag je een maximum (netto) inkomen hebben van 1518 euro per maand en een maximum vermogen hebben van 7500 euro.
Heb je een eigen huis dan is er een overwaarde vrijstelling tot 65.000 euro (Woz waarde minus de hypotheek)
Op onze site onder Procedure toevoeging kun je alle informatie hierover vinden, uiteraard ook voor gezinnen en éénouder gezinnen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor justice man 007 » vr 4 nov 2005 20:04

Bedankt voor de toelichting Piet!

Weet je dan ook wanneer je boven de grenzen van toevoeging uitkomst doordat je de zaak gewonnen hebt of je de proces- en advocaatkosten dan volledig zelf moet terugbetalen, en zo ja, is dat dan inclusief of exclusief (wettelijke) rente?

m.v.g. justice man
justice man 007
 
Berichten: 56
Geregistreerd: ma 29 aug 2005 20:34

Berichtdoor pewi » vr 4 nov 2005 21:10

Justice.
Er zijn drie mogelijkheden.
1. Je krijgt geen toevoeging.
Das duidelijk.
2. Je krijgt een (definitieve) toevoeging
Bij een definitieve weet je precies waar je aan toe bent. Je betaald dan het bedrag van de toevoeging (eigen bijdrage) en later, de eventuele griffie kosten. Mocht je eigen vermogen na de gewonnen rechtszaak alsnog boven het vastgestelde bedrag uitkomen, dan heb je geluk gehad. Definitief is definitief.
3. Je krijgt een voorlopige (voorwaadelijke) toevoeging.
Bij een voorwaardelijke toevoeging wordt van te voren kenbaar gemaakt dat jouw toevoeging een voorwaardelijke is. Is jouw vermogen na de rechtzaak zodanig verbeterd, dat je boven het vastgesteld (eigen vermogen) bedrag komt, dan moet je inderdaad alsnog resterende advocaatkosten betalen.
Vrgr Pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Piet » vr 4 nov 2005 21:13

In sommige gevallen wordt een voorwaardelijke toevoeging gegeven.
Dit wordt al bekendgesteld als je de beslissing op je aanvraag toevoeging schriftelijk thuisgestuurd krijgt.
Je kunt bij een voorwaardelijke toevoeging nog altijd beslissen om het wel of niet te doen en bij welke advocaat.
Wat zegt de RvR hierover (ook te lezen op de site onder Procedure toevoeging):
6 De voorwaardelijke toevoeging
In sommige gevallen wordt door de Raad voor Rechtsbijstand een 'Voorwaardelijke toevoeging' afgegeven. Dat kan gebeuren als uw financiële positie niet voldoende duidelijk is, of omdat U bij winst van de procedure zoveel geld ontvangt dat U niet meer binnen de inkomens- of vermogensgrenzen valt. Op de beslissing van de Raad voor Rechtsbijstand staat duidelijk aangegeven of de toevoeging voorwaardelijk is.

Na afloop van uw procedure beoordeelt de Raad voor Rechtsbijstand opnieuw uw aanvraag. Is uw inkomen of vermogen zodanig verbeterd dat U boven de wettelijke grenzen zit, dan moet U zelf de nota van uw advocaat of Bureau Rechtshulp betalen.
De voorwaarden waaronder een voorwaardelijke toevoeging die is afgegeven t.b.v. een echtscheidingsprocedure wordt omgezet in een definitieve toevoeging, verschillen per raad voor rechtsbijstand.



Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » vr 4 nov 2005 21:30

Nog even terugkomen op de uitspraak van Boxmeer.
Dit is natuurlijk een geweldige overwinning na zenuwslopende maanden.
Keer op keer werd de voortgang en de uitspraak aangehouden maar eindelijk heeft de kantonrechter toch gekozen voor de menselijke oplossing: een uitspraak.
Rechters, politiek en Leaseverlies beseffen niet hoe zenuwslopend en slopend een rechtszaak kan zijn.

We leven in 2005 , maar soms voelen we ons in de middeleeuwen.
Toen was er geen recht en nu denken we dat er recht is.
Het gaat om ons leven, ons geld en onze toekomst, maar wie is daar in geinteresseerd?

We moeten samen vechten, elkaar steunen en moed geven, alleen samen kunnen wij het recht krijgen wat wij verdienen.

Maarten, gefeliciteerd dat de kantonrechter jullie in het gelijk heeft gesteld en Dexia in het ongelijk heeft gesteld en heeft veroordeeld.
Dit is een opsteker voor alle ander gedupeerden en voor jullie een gelukkig einde aan dit zenuwslopend drama.
Jullie hebben een gigantisch goed weekend na deze uitspraak op de vrijdagmiddag en het is te hopen dat vele gedupeerden dezelfde gerechtigheid overkomt en verder kunnen gaan met het leven wat zij verdienen!

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Monument Valley » vr 4 nov 2005 22:01

Beste mensen,

Mijn hartelijk dank voor jullie uitleg.
Ik zit dik onder de grens, het is dus niet op mij van toepassing, stel dat ik inderdaad; er vanuitgaande dat ik geluk heb dat ik een Rechter krijg die met mij meegaat, het geëiste bedrag krijg, dan zit ik er warmpjes bij.
Maar stel dat ik de door mijn geëiste bedrag krijg en ik alsnog bovenop mijn eigen bijdrage die 12 a 1500 euro aan de Advocaat moet betalen; tja dat is weleven balen, maar van zo'n groot bedrag kan ik wel 12 a 1500 euro missen, het feit dat ik dan met mijn vechtlust gewonnen heb en die Dexia in het stof gebeten heeft, nou dan lig ik er niet wakker van.
In tegendeel, dan vier ik feest, ik ga met mijn kinderen dan lekker naar America of Canada.
Mvrgr.,

Monument Valley
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor pewi » vr 4 nov 2005 22:57

MV,
Maar stel dat ik de door mijn geëiste bedrag krijg en ik alsnog bovenop mijn eigen bijdrage die 12 a 1500 euro aan de Advocaat moet betalen;

Ik wil je niet teleur stellen, maar 1200 tot 1500 lijkt mij wel een beetje optimistisch.
Bij een -niet voorwaardelijke toevoeging-, betaal je niets bij, alleen de eventuele griffiekosten.
Succes, Pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Monument Valley » za 5 nov 2005 3:23

Ik wil je niet teleur stellen, maar 1200 tot 1500 lijkt mij wel een beetje optimistisch.
Bij een -niet voorwaardelijke toevoeging-, betaal je niets bij, alleen de eventuele griffiekosten.
Succes, Pewi


Pewi,

Waarom moet je mij teleurstellen? Denk jij soms dat ik sta te springen om een Advocaat te betalen, ik heb al een broertje dood aan als ik belastinggeld moet betalen, dus je voelt wel als ik met een niet voorwaardelijk toevoeging, of laat ik het anders zeggen, klinkt beter, met een definitieve toevoeging helemaal niks behoef te betalen aan de Advocaat, behalve griffierecht, nou dan is deze man helemaal Koning te Rijk.
Dus je steld mij niet teleur.
Maar nu totdat mijn zaak begint en de Rechter nog niet geoordeeld heeft, blijf ik met mijn beide benen op de grond staan.
Nadien mag ik hopelijk in hogere sferen gaan zweven.

Mvrgr., Monument Valley
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor aert0001 » zo 6 nov 2005 13:01

ik herinner me nog de tijd dat de slachtoffers "de sukkeltjes" leken,
gelukkig heeft Dexia momenteel deze titel ruimhartig over genomen,

T :lol: n
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor Monument Valley » zo 6 nov 2005 15:41

ik herinner me nog de tijd dat de slachtoffers "de sukkeltjes" leken,
gelukkig heeft Dexia momenteel deze titel ruimhartig over genomen



Die Belgen uit Amsterdam hebben ons allemaal onderschat.
Kijk een bedrijf kan ons allemaal oplichten maar gegeven moment komt de aap uit de mouw, waardoor die oplichters met de gebakken peren zitten.
Ik heb in mijn leven geleerd om nooit en te nimmer mensen te onderschatten, mensen zijn volmondiger geworden, en gaan meer strijden tegen het onrecht; gelukkig maar.!
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor empie » ma 7 nov 2005 12:38

Ik ben gebanned op het Tros forum :shock:
Iemand enig idee waarom :?:
empie
 
Berichten: 23
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 15:05

Berichtdoor Janneke52 » ma 7 nov 2005 13:06

een mailtje naar tros tadar en vragen waarom!!
Janneke52
 
Berichten: 39
Geregistreerd: wo 17 aug 2005 8:54
Woonplaats: Oldenzaal

Berichtdoor impact » ma 7 nov 2005 19:15

Bij TrosRadar wordt duidelijk met twee maten gemeten, empie. De koelies van Dexia hebben vrij spel en mogen naar hartelust beledigen en opnaaien. Als er iemand iets terugzegt, wordt die als eerste gebanned.
impact
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 90 gasten

cron