Vertrouwen opzeggen in Leaseverlies en Eegalease

Vertrouwen opzeggen in Leaseverlies en Eegalease

Berichtdoor Piet » za 17 sep 2005 8:51

Vertrouwen verloren in stichtingen Leaseverlies en Eegalease

Ruim 100.000 aandelenlease gedupeerden hebben er jaren lang op vertrouwd, dat de stichtingen Leaseverlies en Eegalease hun belangen naar behoren zouden behartigen.
Maar de door deze stichtingen toegejuichte Duisenberg regeling is, gezien de gerechtelijke uitspraken, zeer mager en een grote teleurstelling voor velen.
Achteraf blijkt dat veel gedupeerden niet eens voor de regeling in aanmerking komen.
De stemmingsronde van de stichtingen was zogenaamd vrijblijvend; het zou slechts een indicatie zijn voor Dexia om de schikking definitief door te kunnen zetten.
Wel heel opmerkelijk was het feit, dat Dexia de stichtingen aanbood om bijna 5 miljoen euro te betalen, zodat deze de aangeslotenen hun contributie konden teruggeven.
Nu de schikking definitief is, komt de ware aard van de stichtingen naar boven.
In samenwerking met Dexia wordt het Gerechtshof in Amsterdam verzocht de Duisenberg schikking bindend te verklaren voor alle aandelenlease gedupeerden, verwijzend naar de Wet Collectieve Afwikkeling Massaschade, die onlangs in werking is getreden.
Tevens wordt gevraagd alle lopende rechtszaken aan te houden tot het Hof een beslissing heeft genomen.
Hierdoor worden alle aandelenlease gedupeerden van Dexia verplicht om de Duisenberg schikking te accepteren.
Het Samenwerkingsverband van aandelenlease gedupeerden waaronder de stichting Platform Aandelen Lease vindt dit volstrekt onacceptabel en zegt daarom het vertrouwen in beide stichtingen op.
Wij doen een oproep aan alle aangeslotenen van de stichtingen om schriftelijk het vertrouwen in hen op te zeggen en zich niet meer door hen te laten vertegenwoordigen.
Hierdoor kan worden voorkomen, dat de Duisenberg regeling voor iedereen verplicht wordt.
Een voorbeeldbrief is te vinden op de diverse websites waaronder die van PAL.
Deze brief kunt u downloaden door hier te klikken.
Bent u lid van de stichting Eegalease vervang het adres door het adres van de stichting Eegalease:
Stichting Eegalease
Postbus 13134
2501 EC DEN HAAG

Bent u lid van beide stichtingen, stuur beiden een brief.

Stuur de brief vandaag nog op.

Diverse belangenbehartigers roepen op tot het opzeggen van het vertrouwen in de stichtingen Leaseverlies en Eegalease waaronder:

Stichting Platform Aandelen Lease
Stichting AdviesVerlies
Stichting Toezichthoudend Nederland
De Vermogensmonitor
Leaseverlosser
Beursklacht
Laatst bijgewerkt door Piet op vr 7 okt 2005 12:57, in totaal 2 keer bewerkt.
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Frans » za 17 sep 2005 9:55

Brief al gedownload en verstuurd.
Ik hoop dat velen dit voorbeeld zullen volgen.
We zijn gewoon belazerd door Leaseverlies en ik ben blij dat ik tijdig overgestapt ben naar de stichting LeaseLeed.
Het kost wel wat meer maar ik vind dat ze mijn belangen goed behartigen.
Bedankt voor de voorbeeld brief Piet.

m vr gr Frans
Frans
 
Berichten: 9
Geregistreerd: di 16 aug 2005 8:03
Woonplaats: Reimerswaal

Berichtdoor Leeuwen » za 17 sep 2005 13:13

Brief gedownload en meteen verstuurd. Ik was nog lid van de St. Eegalease dus nu niet meer. Mijn lidmaatschap van de St. Leaseverlies heb ik al een half jaar geleden opgezegd. Piet, bedankt en hopelijk volgen velen dit advies.

Groet van Ineke
Leeuwen
 

Berichtdoor Lowieke de Vos » za 17 sep 2005 18:21

Ik heb me gelukkig nooit aangemeld bij één van deze stichtingen. De Duisenbergregeling is voor mij helemaal een flop. Ik zou 0 euro(lees goed nul euro) terugkrijgen. Dit omdat ik een zogenaamd aflossings -of garantieproduct had.

Waar die garantie voor staat snap ik ook niet, na een maximale looptijd van 20 jaar krijg je wel een beetje terug van je geleende geld, maar je bent wel je totale inleg(waarvan een fiks gedeelte uit rente bestaat) kwijt. Onder garantie versta ik persoonlijk dat je je inleg minimaal terugkrijgt. Maar die oplichters van Dexia denken daar uiteraard anders over.

Weet iemand trouwens of de rechter, net zoals Dexia, ook onderscheid maakt tussen producten die met een restschuld kunnen eindigen en aflossings- of garantieproducten? Zelf vind ik dat alle producten van Dexia pure oplichterij zijn!
Lowieke de Vos
 
Berichten: 7
Geregistreerd: do 18 aug 2005 18:38

Berichtdoor pewi » zo 18 sep 2005 8:40

Rechtstreekse link naar brief waar Piet op doelt.
http://www.platformaandelenlease.nl/ConceptLease-Eegalese.php
Denk wel ff aan het juiste adres,

Voor Eegalease is dit

Stichting Eegalease
Postbus 13134
2501 EC DEN HAAG


Vrgr Pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Bram » zo 18 sep 2005 10:08

Toppie.... vandaag beide brieven verstuurd en een copy naar leaseproces ...
GA NIET WAAR DE WEG JE LEIDT, MAAR GA WAAR GEEN PAD IS EN LAAT JE EIGEN SPOOR ACHTER.
Bram
 
Berichten: 9
Geregistreerd: wo 17 aug 2005 9:04

Berichtdoor Captain-America » zo 18 sep 2005 11:11

Done!

Goed initiatief, toppie.
The one and only truth (still) is out there!
Captain-America
 
Berichten: 24
Geregistreerd: zo 21 aug 2005 23:42
Woonplaats: Omgeving Rotjeknor

Berichtdoor woest » zo 18 sep 2005 11:22

Heel goed initiatief! Lange tijd geleden (in de periode van het bekonkelen van de 'schikking') heb ik Leaseverlies al verzocht mij van hun lijst te schrappen. Toch kreeg ik (daarna) een stemkaart in de bus. Mijn stem (NEE!) heb ik wel opgestuurd, voor de zekerheid, en ik heb de €45,- retour ontvangen.

Toch maar weer een postzegeltje aan gespendeerd; brief opgestuurd met het opzeggen van vertrouwen.

Wie volgt?
Laatst bijgewerkt door woest op zo 18 sep 2005 22:20, in totaal 1 keer bewerkt.
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Berichtdoor Okerene » zo 18 sep 2005 13:01

Zeer goed initiatief!

Hiermee wordt de bestaansgrond onderuitgehaald van de stichtingen die in veler ogen zo nu blijkt achterbaks opereren.

Mijn brief gaat naar de brievenbus.

Let er wel op dat een eventuele brief naar stichting Eegalease op naam van en door de echtgeno(o)t(e) ondertekend wordt verzonden.

Met vriendelijke groet,

Okerene :D
Okerene
 
Berichten: 115
Geregistreerd: ma 22 aug 2005 15:27

Berichtdoor empie » ma 19 sep 2005 15:29

Deze brief aan eegalease verstuurt.
U wordt bedankt stichtingsbestuur!!!!
Ik ben diep teleurgesteld in u!!
Vorige week aanbod coulanceregeling Dexia ontvangen, er wordt absoluut geen rekening gehouden met de inleg van het depot!
Eegalease kwijtschelding restschuld? Welnee deze wordt verekend met de coulance! Op dit moment is de totale schade 90.000 euro!!! Coulanceregeling 14.000-resterende posten 12.000=eindbedrag 2.000.
Daarom stichtingsbestuur wil ik middels dit schrijven mijn registratie als belanghebbende van de stichting met onmiddelijke ingang beeindigen. Ik constateer dat uw stichting feitelijk mijn belangen niet meer behartigt.
Aangezien ik het vertrouwen in u volledig heb verloren, bericht ik u hierbij de opdracht/machtiging/lastgeving om namens mij op te treden per onmiddelijk in te trekken c.q te beeindigen.
Ik moge dan ook verzoeken om de registratie van mijn persoonsgegevens ongedaan te maken en er ook voor zorg te dragen dat deze gegevens worden gewist.
Inmiddels worden onze belangen behartigt door de Stichting LeaseLeed (de naam alleen zegt al genoeg!!!)
Graag ontvang ik van de verzochte wijziging een schriftelijke bevestiging.
In afwachting van een spoedige reactie, verblijf ik,
-----------------------------------------------------------------
Ook wij hebben maar 1 stemkaart ontvangen, n.l. van leaseverlies, nee
gestemd. Van Eegalease geen stemkaart ontvangen, dus weer een nee-stem minder.

Empie
Laatst bijgewerkt door empie op ma 19 sep 2005 17:22, in totaal 1 keer bewerkt.
empie
 
Berichten: 23
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 15:05

Berichtdoor Piet » ma 19 sep 2005 15:38

De bekendmaking van het opzeggen van het vertrouwen door de belangenbehartigers staat nu ook in het ANP nieuws:

http://www.perssupport.nl/Home/Persberi ... emId=69439

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor ant » ma 19 sep 2005 18:43

Brief gaat vandaag de deur uit. :idea:
ant
 
Berichten: 13
Geregistreerd: di 16 aug 2005 16:17
Woonplaats: spijkenisse

Berichtdoor Anne » ma 19 sep 2005 19:20

Dit bericht staat ook in het Financieele Dagblad.


Leden Leaseverlies en Eegalease zeggen vertrouwen op
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Leden van Leaseverlies en Eegalease hebben het vertrouwen in de stichtingen opgezegd, omdat ze het niet eens zijn met de regeling die oud ECB-president Wim Duisenberg opstelde voor de afwikkeling van de klachten over de leaseproducten van Dexia. Dat heeft het platform Aandelen Lease, dat zichzelf een onafhankelijk belangenbehartiger noemt, maandag bekendgemaakt in een persbericht.

De stichtingen stemden eind juni in met het schikkingsvoorstel dat wijlen Wim Duisenberg deed voor de problemen die Dexia heeft met effectenleasecontractanten. De stichtingen verklaarden destijds dat 82% van de leden van Leaseverlies en 78% van Eegalease instemden met het schikkingsvoorstel. Duisenberg startte in februari 2005 bemiddelingsgesprekken tussen Dexia Bank Nederland, de stichtingen Leaseverlies en Eegalease en de Consumentenbond, ondersteund door de VEB.

'De bekendmaking dat de stichtingen Leaseverlies en Eegalease willen meewerken aan het verplicht stellen van de Duisenberg regeling voor alle aandelenlease gedupeerden van Dexia heeft veel kwaad bloed gezet bij de gedupeerden zelf en de diverse onafhankelijke belangenbehartigers', stelt het platform.

De stichtingen zouden eerder vrijblijvendheid bij het accepteren van de overeenkomst hebben beloofd. Onder de huidige regeling komen volgens het platform grote groepen niet in aanmerking voor compensatie.

De totale inspanning die Dexia tot nu toe heeft moeten leveren voor de oplossing van het effectenleaseprobleem heeft het bedrijf al circa euro 1 mrd gekost. Dexia Bank Nederland nam in het eerste kwartaal een extra last van ongeveer euro 100 mln, waardoor de totale kosten van de schikking nu circa euro 400 mln bedragen.

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

Gr. Anne.
Anne
 
Berichten: 82
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 23:04
Woonplaats: Vlissingen

Berichtdoor pewi » ma 19 sep 2005 21:16

Piet,
Prima idee deze brief, maar je vindt het toch niet erg dat ik het woordje "Hoogachtend", heb gewijzigd in "Groet" :wink:
Hoogachtend Pewi
pewi
 
Berichten: 167
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 21:00
Woonplaats: Limburg

verlochend

Berichtdoor pisnijdig » ma 19 sep 2005 22:30

Dit heb ik ook op het tros forum al eens geschreven´´ verloochend door onze helpers´´.
Ik flip hier echt van, de eene week krijg je een brief waarin ze je gegevens checken om je € 45 over te maken, ook daar kotste ik van en nu dit soort berichten.
Ik doel ook op het bericht van een BKR die heult met de vijand.
Dit zijn weer de momenten dat ik mijn naam eer aan doe en echt ongelofelijk PISNIJDIG wordt.

De brief gedownload en wordt verstuurd.

Maar weer wat ontspannings oefeningen gedaan want anders slaap ik vannacht echt niet.
pisnijdig
 
Berichten: 16
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:09

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten

cron