Vertrouwen opzeggen in Leaseverlies en Eegalease

Berichtdoor woest » di 20 sep 2005 10:04

Publicatiedatum: 20-9-2005

Protest tegen leaseschikking
Strijd tussen belangenbehartigers gedupeerden laait op


VAN ONZE REDACTEUR

AMSTERDAM - Enkele platforms van ontevreden aandelenlease -gedupeerden gaan bezwaar aantekenen tegen een algemene schikking voor alle gedupeerden.

Het gaat om zeven platforms die naar eigen zeggen ruim 10.000 mensen vertegenwoordigen. Woordvoerder Piet Koremans van de belangengroepen kondigt een 'boekwerk' aan dat bij het Amsterdamse gerechtshof zal worden gedeponeerd. Datzelfde gerechtshof zal binnenkort een verzoek van Dexia en de andere vertegenwoordiger van gedupeerden, de Stichting Leaseverlies/Eegalease, ontvangen om een schikking bindend te verklaren voor alle aandelenlease -gedupeerden. Daarmee zouden alle lopende rechtszaken moeten stoppen. Dat gebeurt op basis van de nieuwe Wet Collectieve afwikkeling Massaschade.

De algemene schikking is gebaseerd op een compromis dat Leaseverlies, de Consumentenbond, de VEB en Dexia dit jaar overeen zijn gekomen onder leiding van wijlen Wim Duisenberg.

Koremans is tegen deze overeenkomst. 'Iedereen wordt verplicht de schikking te accepteren. Ook mensen die willen doorprocederen. De vrijblijvendheid die de Stichting Leaseverlies had beloofd, is slechts een lokmiddel gebleken.'

Koremans vreest dat door bindendverklaring lopende procedures niet meer kunnen worden voortgezet. 'Procederen kan voor veel mensen beter zijn dan de schikking van Leaseverlies.' Bestuurslid J. Lemstra van de Stichting Leaseverlies beticht Koremans en zijn platforms van gebrek aan verantwoordelijkheid. 'Niemand is tegen zijn wil in gebonden aan de bindendverklaring van de Duisenberg-regeling. Eén briefje volstaat om niets meer met de collectieve schikking te maken te hebben.' Volgens Lemstra zijn er de afgelopen vier maanden acht vonnissen geweest waarbij mensen beter af zouden zijn geweest met de Duisenberg-regeling.

De regeling voorziet in compensatie van twee derde van de restschuld voor de grootste groep beleggers. Echtgenoten die niet hebben meegetekend, krijgen 100%.

Leaseverlies?

Wet Massaschade trad op 1 augustus in werking. Daardoor kan rechter schikking collectief bindend maken.

Duisenberg-regeling voor compensatie leasegedupeerden leent zich hiervoor. Dexia zou dan van duizenden procedures verlost worden.

Collectieve schikking 'Duisenberg' behelst kwijtschelding twee derde restschuld.


Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Berichtdoor Janny » di 20 sep 2005 10:09

het is weer in het nieuws en dat is prima, we moeten publiekelijk niet inslapen.

Dank aan al die gedupeerden die de moed hebben om de publiciteit te zoeken.

Dank jullie allemaal.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor impact » di 20 sep 2005 15:20

Ik had zowel Leaseverlies als Eegalease maanden geleden al opgezegd via e-mail en daar ook bevestigingen van ontvangen.
Toch de brief vandaag maar 2x verstuurd aan Leaseverlies en Eegalease.
impact
 

Berichtdoor spaarvarken » wo 21 sep 2005 13:03

Hier een andere brief aan de stichting Leaseverlies, met dezelfde strekking:
Code: Selecteer alles
Naam
Straat
Plaats                                                                                   Datum
Dossiernr:                   
 

->Aan: Stichting Leaseverlies, postbus 824, 2501 CV Den Haag<-
 
 
Betreft: Beëindiging belangenbehartiging door stichting Leaseverlies

Geacht bestuur,
 
Hiermee beëindig ik met onmiddellijke ingang mijn registratie met bovenvermeld dossiernummer als belanghebbende van uw stichting.

Door uw inbreng bij het tot stand komen van het zgn. Duisenbergakkoord en uw aanbod om als belangenbehartiger op te treden bij het door Dexia in te dienen verzoek de ‘Wet collectieve afwikkeling massaschade’ op dit akkoord van toepassing te laten zijn, constateer ik dat uw stichting feitelijk mijn belangen niet meer behartigt.
 
Aangezien ik het vertrouwen, op grond van de hierboven omschreven gang van zaken, in uw optreden volledig heb verloren bericht ik u hierbij de opdracht / machtiging / lastgeving om namens mij op te treden met onmiddellijke ingang in te trekken c.q. te beëindigen.
 
Ik verzoek u om de registratie van mijn persoonsgegevens ongedaan te maken en er voor zorg te dragen dat deze gegevens worden gewist. Graag ontvang ik van de verzochte wijziging een schriftelijke bevestiging.
 
In afwachting van een spoedige reactie, verblijf ik,



Hoogachtend,
spaarvarken
 
Berichten: 28
Geregistreerd: zo 21 aug 2005 1:58
Woonplaats: Hengelo

Berichtdoor Piet » di 27 sep 2005 17:15

Dexia “gebruikt” het BKR om gedupeerden nog meer onder druk te zetten om de Duisenberg regeling te aanvaarden.
En ja hoor, de stichting Leaseverlies is er als de kippen bij om dit te ondersteunen en iedereen voor te houden dat dit de beste oplossing is en de Duisenberg regeling te promoten.
Het FD van 24 september:
Leaseverlies verheugd om reductie van BKR-dossiers

Het complete artikel is te lezen op de site onder In het Nieuws.

De bekendmaking dat het verzoek bij het gerechtshof in Amsterdam wordt ingediend en waarin wordt verzocht om de Duisenberg regeling voor alle Dexia aandelenlease gedupeerden dwingend op te leggen verwacht ik woensdag of donderdag.
Hierbij wordt ook verzocht alle lopende rechtszaken stil te leggen.
Dat hierdoor duizenden gedupeerden die aan het procederen zijn worden getroffen schijnt deze “belangenbehartiger “ niet te deren.Immers, zij hebben andere belangen en afspraken en dat hierdoor de aandelenlease gedupeerden weer het slachtoffer worden, schijnt deze club niet te deren.
Leaseverlies vindt dat zij het verzoek bij het gerechtshof kunnen indienen omdat zij representatief zijn voor alle aandelenlease gedupeerden.
Dat is natuurlijk onzin.
Maar dat moeten we dan wel laten merken!

Leaseverlies vraagt om de Duisenberg regeling verplicht te maken voor iedereen.
Waarom Leaseverlies?
Waarom laat je ons niet zelf die keuze maken of wij de Duisenberg regeling willen aanvaarden?
Waarom stap je naar de rechter om het dwingend op te leggen voor ons allemaal?
Waarom duizenden gedupeerden die aan het procederen zijn nog verder in de ellende storten door te verzoeken deze rechtszaken, die soms al jaren duren, stil te leggen?
Waarom “belangenbehartiger” Leaseverlies???


Leaseverlies en Eegalease zijn niet meer de belangenbehartigers die zich in zetten voor ons, hun belangen liggen nu ergens anders.
Voorkom dat het straks verplicht wordt om de Duisenberg regeling te accepteren, voorkom dat je rechtszaak weer een jaar vertraagt wordt.
Zeg nu het vertrouwen in Leaseverlies en Eegalease schriftelijk op!

De stichting Leaseverlies en de Consumentenbond zijn er de oorzaak van dat de duizenden aandelenlease rechtszaken waarschijnlijk worden stilgelegd ZONDER ONZE TOESTEMMING
Dat zij een schikking hebben bereikt met Dexia, prima, maar laat iedereen vrij om zelf een keuze te maken.
Iedereen moet de vrijheid hebben om zelf te beslissen om wel of niet te procederen.
De Stichting Leaseverlies en de Consumentenbond wil ons die vrijheid ontnemen en de schikking verplicht stellen voor iedereen.
Daarnaast is het natuurlijk van de zotte om nu al te vragen om alle rechtszaken stop te zetten!
En dat noemt zich belangenbehartiger!

Voorkom dat de schikking bindend wordt gemaakt en je straks geen keuze meer hebt.

Op onze website staat een voorbeeldbrief die verstuurd kan, nee, verstuurd moet worden om Leaseverlies tegen te houden en te voorkomen dat wij ons recht niet kunnen halen en krijgen.
Stuur de brief vandaag nog op.
Doe je dit niet dan is er een mogelijkheid dat straks alle aandelenlease gedupeerden verplicht worden om mee te doen met de Duisenberg regeling.Laat het niet zover komen en zeg je vertrouwen nu op.
Het gaat om ons geld en ons leven en je hebt nu zelf de kans om hier invloed op te hebben.
Zeg het vertrouwen in de stichting Leaseverlies en Eegalease nu nog op voor het te laat is.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Elias » di 27 sep 2005 22:10

Piet e.a.

Ik weet niet of dit al opgemerkt werd, maar het volgende.
Natuurlijk wilde ik me via de site van SLV, via "afmelden" ook daadwerkelijk afmelden. Je krijgt dan :

U heeft de mogelijkheid om af te melden bij de Stichting, bijvoorbeeld ( !!!) omdat u het Dexia Aanbod heeft geaccepteerd en heeft daarmee, voor deze producten, afgezien van verdere juridische aanspraken. Wilt u met behulp van onderstaande link aangeven voor welke producten u (of uw huisgenoten) het Dexia Aanbod heeft geaccepteerd. Bij acceptatie van het Dexia Aanbod voor alle producten heeft handhaving van uw registratie bij de Stichting Leaseverlies verder geen zin meer. Om die reden kunt u hier inloggen en afmelden, zodat uw gegevens uit ons (mailing)bestand kunnen worden verwijderd.
NB: Ter voorkoming van misverstanden melden wij u nogmaals dat het inschrijfgeld helaas niet gerestitueerd kan worden.

Log eerst in om bij uw gegevens te komen.


Na dat gedaan te hebben zou je verwachten dat er dus keuze is om vanwege welke reden dan ook er keuzemogelijkheid is om je af te melden....

Helaas,
Je MOET vervolgens kennelijk aanvinken dat je bent ingegaan op het Dexia Aanbod. Anders reageert kennelijk de afmeldknop niet!


M.a.w.: Je blijft dus misbruikt worden in het vervolgtraject bijv. inzake WCAM, ONGEACHT OF JE JE LANGS DEZE WEG AFMELDT OF NIET.

Aanvinken ( Ingegaan op het Dexia Aanbod) en dan afmelden betekent m.i. namelijk dat SLV als "vertegenwoordiger" je gegevens kan, zal en mag blijven gebruiken als "Jaknikker" in de aanloop naar de Wcam aanvrage en -beslissing, ook al heb je bij de stemming voor de Duis-regeling NEE gestemd.

Of zie ik dit verkeerd ?????
Op deze manier zit ik aan SLV vast totdat het hun een keer behaagt dit te beeindigen. Het aanmelden ging heel wat makkelijker......
Natuurlijk kan ( en zal) ik straks, als het allemaal doorgaat, gebruik maken van de opt-out regeling, maar dit vind ik te zot voor woorden.

Moet hier in de brief "Opzeggen Vertrouwen" niet in worden voorzien of moet/kan SLV in deze misleiding/oplichting/misbruik op andere wijze een halt worden toegeroepen ?

Hebben er al mensen antwoord/bevestiging van uitschrijving terug gehad van SLV n.a.v. deze brief of denken ze dan ook : stik de moord maar, ook dit zien we na oktober wel.....?

M.vr.gr.,
Elias.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor Trudy » di 27 sep 2005 22:18

Ik vraag mij dit af:

stel, hoe ze het ook voor elkaar krijgen, de Duisenberg-schikking wordt bindend, mede door toedoen Donner en Zalm en je hebt b.v. een restschuld van € 20.000. Dan wordt je dus als niet eegaleaser gedwongen nog 1/3 van dit bedrag te voldoen en dat is natuurlijk waanzinnig veel voor een produkt waar ze nooit een vergunning voor hadden.

stel dus: je weigert dit te betalen. De deurwaarder komt aan de deur met een gerechterlijk bevel en je wordt gedagvaard in Amsterdam.

Is er dan een rechter in Amsterdam die nog eerlijk recht zal spreken?

Heb hier dus ten zeerste mijn twijfels over of beter nog: ik heb niet meer veel vertrouwen in de rechterlijke macht in Nederland.
Dan zijn wij verworden tot een corrupt land.
Misschien moeten we het dan op Europees niveau zoeken? Maar we hebben massaal tegen de Europese grondwet gestemd. Dat zou zich dan wel eens kunnen wreken.

Ik ben, gezien alle ontwikkelingen tot nu, zeer pessimistisch gestemd in een voor ons gunstige afloop.
Trudy
 

Berichtdoor Elias » di 27 sep 2005 22:26

Trudy,
zo pessimistisch wil ik het nog niet zien. We zullen dan eerst nog flink gevochten hebben !!!!

Maar het punt ( en mijn vraag ) is nu even: Ik moet me toch met onmiddellijke ingang bij een stichting af kunnen melden, om welke reden dan ook ?

Ik ga er van uit dat (maar dat verwacht ik zeker niet !) als PAL plots iets anders gaat doen dan ik wens en verwacht, ik me ook meteen af mag en kan melden.....toch ?

Elias.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor Trudy » di 27 sep 2005 22:34

Waarom kan je je dan niet afmelden Elias? Mis ik hier iets?

Ik heb die brief geschreven die op de PAL-site vermeld staat.

Je gaat je toch niet via die site van SLV afmelden? Daar wordt toch gemanipuleerd? Dat risico zou ik zeker niet nemen. Gewoon een brief schrijven en opsturen.

Het is daar toch één grote boevenbende.

Ze hebben veel geld aan ons verdiend en willen alleen maar de tent sluiten. Maar dit gevoel had ik jaren geleden al over deze club.
Trudy
 

Berichtdoor Elias » di 27 sep 2005 22:57

Trudy,
ja, je mist kennelijk iets. Langs dezelfde weg je af kunnen melden zoals je je ook aanmeldt, lijkt me een normale zaak. En dan die brief er nog eens overheen, geen enkel probleem. De 2e vraag was of daar inmiddels dan wel op gereageerd wordt door SLV.

Groet,
Elias.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor Anne » di 27 sep 2005 23:16

Nee Elias, nog geen reactie gehad op de afmeldingsbrief. Ik vraag me af of we daar ooit antwoord op zullen krijgen!!!!! De Stichting heeft nog nooit ergens antwoord op gegeven. Ik heb die brief aangetekend verzonden, heb er dus een bewijs van.

Gr. Anne.
Anne
 
Berichten: 82
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 23:04
Woonplaats: Vlissingen

Berichtdoor John » di 27 sep 2005 23:22

Het is net zoals bij een provider je kunt je wel aanmelden via e-mail maar niet afmelden :shock:
John
 
Berichten: 18
Geregistreerd: wo 24 aug 2005 22:29

Berichtdoor Elias » di 27 sep 2005 23:37

Bedankt Anne en John,

Was hier al bang voor. Het is geen reden om de brief niet te verzenden, juist zeker niet, maar het zegt wel genoeg over die corrupte bende.....

Een touw om je nek van:
- Dexia
- Club van Zalm en Donner,
- Club van VEB, SLV, SEL en Consumentenbond,
- "sympathisanten" AMF, DNB e.d.
- BKR,
- een enkele, "verdwaalde" rechter,

Wie volgt nog ??
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

Berichtdoor woest » di 27 sep 2005 23:53

Ja, mensen, je zou er moedeloos van worden, ware het niet, dat de feiten zo duidelijk zijn en onze klachten zo terecht, dat het niet anders kan of het moet uiteindelijk goed komen. Langzamerhand gaan de ogen open, ook aan de 'andere' kant en er wordt van alles georganiseerd om ons buiten spel te zetten; dat zal echter niet lukken. Je ziet, dat onze klachten nu gaan doordringen, ook tot de pers; niet de minste (het Financieele Dagblad en het NRC Handelsblad, bijvoorbeeld - goed zo, Piet!).

Doorgaan en vertrouwen blijven hebben, hoe moeilijk ook!

Wij vragen niet om een aalmoes of een handreiking of een gebaar of medeleven; wij vragen (nee, eisen) gerechtigheid! En daar blijven we ons voor inzetten,
tot het glorieuze einde :wink:
groet, Woest
woest
 
Berichten: 133
Geregistreerd: di 16 aug 2005 12:04

Berichtdoor John » wo 28 sep 2005 0:52

Zo is het woest het management van PAL slaapt niet Ik nu wel :wink:
John
 
Berichten: 18
Geregistreerd: wo 24 aug 2005 22:29

VorigeVolgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten