Vertrouwen opzeggen in Leaseverlies en Eegalease

Berichtdoor Bert W. » vr 7 okt 2005 16:00

Zijn er al mensen die een reactie hebben gekregen van Leaseverlies/Eegalease, nadat ze te kennen hebben gegeven hun belangenbehartiging door de beide genoemde stichtingen als beeindigd te beschouwen?

We wachten nu al bijna 3 weken! Of blijkt het noodzakelijk te zijn om de brieven aangetekend te versturen?
Bert W.
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di 23 aug 2005 20:05
Woonplaats: Korendijk

Berichtdoor bewijzenteover » vr 7 okt 2005 22:44

Piet, Wij hebben direct na jouw bericht de voorbeeld brief aangetekend met ontvangsterugmelding verstuurd naar de stichting Leaseverlies en ons vertrouwen opgezegd. Hoe is het toch mogelijk dat een zogenaamde belangenbehartiger zich door steekpenningen van dat stelletje oplichters van Dexia en de Nederlandse staat (bananenrepubliek) laat omkopen. Foei. Dringende vraag wie stemt er nog op het huidige (balkellendige)kabinet?
bewijzenteover
 

Berichtdoor Bram » zo 9 okt 2005 9:01

Heb beide stichtingen een brief gestuurd en geen reactie gekregen.
Zojuist ingelogt op eegalease en het dossier was nog steeds aanwezig.
Nu heb ik zelf alle gegevens vernield en vervolgens het dossier weer opgeslagen.

Verder wil ik ook geen tijd meer besteden aan nsb'ers.
GA NIET WAAR DE WEG JE LEIDT, MAAR GA WAAR GEEN PAD IS EN LAAT JE EIGEN SPOOR ACHTER.
Bram
 
Berichten: 9
Geregistreerd: wo 17 aug 2005 9:04

Berichtdoor Piet » zo 9 okt 2005 11:24

Het is van zeer groot belang dat aangeslotenen bij de stichtingen Leaseverlies en Eegalease schriftelijk het vertrouwen in deze stichtingen opzeggen.

Onder het mom van “U maakt ons slechts uw mening kenbaar” en “U bent niet gebonden aan de Regeling” en de voorgehouden worst “Iedereen die een geldige stem uitbrengt, ontvangt – als de Regeling definitief doorgaat – een eenmalige extra uitkering” hebben veel gedupeerden (59.000) een JA stem uitgebracht.
Helaas werden na deze stemming meer details omtrent de Duisenberg regeling bekend waardoor velen spijt hebben gekregen van hun JA stem.
De druppel die bij velen de emmer deed overlopen was wel het feit dat Leaseverlies opeens met een heel ander verhaal kwam en de eerder gedane beloften in de prullenbak wierp.
Het vrijblijvende was opeens verdwenen “Een ruime meerderheid van de gedupeerden aanvaard de Duisenberg regeling” en “Leaseverlies gaat het gerechtshof in Amsterdam vragen om de Duisenberg regeling bindend op te leggen aan ALLE Dexia aandelenlease gedupeerden” en “Tevens zal worden verzocht alle lopende rechtszaken stil te leggen lopende dit verzoek”.
Voorkom dat deze stichtingen als representatief worden geaccepteerd door de rechter en zeg het vertrouwen in de stichtingen op.
Voorkom dat de schikking straks bindend wordt verklaard.

De rechtbanken hebben inmiddels al een brief ontvangen om nu reeds de lopende zaken aan te houden.
Onze gerechtelijke macht wordt steeds verder gemanipuleerd met als bizar hoogtepunt de verklaring van de rechtbank Den Haag sector kanton Leiden die schrijft over de Duisenberg regeling en de Wcam:
“ maar dat dit ontwerp zijn schaduwen wel in zoverre vooruitwerpt dat een rechter, geconfronteerd met het gegeven dat een overgrote meerderheid van getroffenen een bepaalde regeling billijk oordeelt, van goeden huize moet komen om daar anders over te oordelen.”

Laat het niet zover komen!
U kunt dit voorkomen door NU schriftelijk het vertrouwen in de stichtingen op te zeggen.
Voorkom dat u straks het slachtoffer wordt van de deal tussen Leaseverlies, Dexia, De Nederlandsche Bank, overheid en hun belangen.

Wilt u zelf het recht behouden om te beslissen?
De brief om het vertrouwen op te zeggen in de stichtingen kunt u vinden op www.platformaandelenlease.nl

Wilt u het recht om te procederen en een eerlijke rechtsgang behouden?
Stuur de opzegbrief vandaag nog op.
Het is in UW belang!

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » vr 14 okt 2005 10:10

bron: Orde van de Dag (digitale nieuwsbrief van Reed Elsevier) 12 oktober 2005.

Dexia wil collectieve afwikkeling effectenlease

door Vera de Leeuw

De partijen bij de zogeheten Duisenbergregeling zullen met een beroep op de Wet collectieve afwikkeling massaschade (WCAM), die augustus jl. in werking trad, in november het Hof Amsterdam verzoeken de regeling algemeen bindend te verklaren. Dit is conform de in juni van dit jaar gesloten overeenkomsten (zie www.dexialease.nl) tussen de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) enerzijds en Dexia Bank Nederland N.V. anderzijds.
Tijdens de behandeling door het hof kunnen alle lopende procedures over de effectenlease-problematiek geschorst worden. Zo wordt voorkomen dat het hof wordt geconfronteerd met allerlei - mogelijk tegenstrijdige - rechtelijke uitspraken. Derden (zowel individuen als andere belangenorganisaties) kunnen verweerschriften indienen. Bovendien hebben individuen de mogelijkheid zich aan de verbindverklaring door het hof te onttrekken door binnen een door het hof te bepalen termijn van minimaal drie maanden te verklaren niet gebonden te willen zijn, de zogenaamde Opt-out mogelijkheid.


Heb je het vertrouwen in de stichtingen Leaseverlies en Eegalease al opgezegd?
Doe het nu voor het te laat is.
We zijn al een keer opgelicht door Aegon/Dexia, laat je niet ook nog misleiden door deze stichtingen.
De opzegbrief is te vinden op www.platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Margriet » za 15 okt 2005 0:32

Deze week verstuurd en ook mijn vriendin heeft de brieven geschreven en verstuurd.
Groeten Margriet
PS. De stickeractie is ook bekend op ons eiland en we plakken almaar door!!!!!
Margriet
 
Berichten: 16
Geregistreerd: wo 14 sep 2005 13:10

Berichtdoor honesty » za 15 okt 2005 0:58

Waarschijnlijk ben ik erg stom geweest maar ik heb nadat ik de contributie van leaseverlies en eegalease heb teruggekregen alle gegevens, dus ook mijn eigen registratie nummers, gewist. Ik wilde niets meer met die club te maken hebben en vond dat voor mezelf wel een goede actie. Nu kan ik omdat ik de nummers niet meer heb de brief om het vertrouwen in die clubs op te zeggen niet meer sturen. Ik heb ze gemaild en gevraagd wat te doen. Maar natuurlijk geen antwoord. Jammer, maar ik ben blij te zien dat veel anderen de brief hebben opgestuurd naar die NSB ers.
honesty
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di 11 okt 2005 11:01
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor impact » za 15 okt 2005 1:03

Honesty, probeer gewoon in te loggen op de site(s) van SLV en/of Eegalease met je inlognaam. Indien je het wachtwoord niet meer weet, druk je op de daarvoor bestemde knop "wachtwoord vergeten?". Daarna krijg je een nieuw wachtwoord per e-mail en daarna log je weer in en ga je naar "mijn gegevens". Daarin staat ook je dossiernummer. Succes!
impact
 

Berichtdoor honesty » za 15 okt 2005 14:15

Bedankt impact. Was mijn loginnaam ook vergeten maar het bleek nog met mijn oude e-mail adres te lukken. Ik ga de brief direct sturen. Wel raar als je denkt omdat je nee hebt gezegd en je geld terug hebt gekregen dat je nog net zo vrolijk actief in hun bestand zit. Dan kunnen ze inderdaad uit jouw naam toch nog voor een of andere massaschaderegeling pleiten. Hoe zou je kunnen controleren of ze dit na het opzeggen van het vertrouwen niet toch doen?
honesty
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di 11 okt 2005 11:01
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor Piet » do 27 okt 2005 22:56

1999-2000 Paginagrote advertenties in de landelijke dagbladen
Verdriedubbel nu uw winst, ontvang al na drie jaar een belastingvrij bedrag van 42.067 gulden of meer!
Misleiding door Legio Lease (onderdeel van Aegon) van honderdduizenden Nederlanders

2005 Leaseverlies komt met een paginagrote advertentie in de landelijke dagbladen om de Duisenberg regeling te promoten. (verwachting komende zaterdag)
Weer een poging om honderdduizenden aandelenlease gedupeerden te misleiden, dit keer door een zogenaamde belangenbehartiger, die danst naar de pijpen van Dexia.

Deze advertentie wordt betaald door Dexia en poogt vele Dexia gedupeerden weer op het verkeerde been te zetten.
Vele gedupeerden komen niet eens in aanmerking voor deze regeling en velen krijgen slechts 10 % korting op hun restschuld. (je bent dan je inleg kwijt en moet ook nog eens 90 % van de restschuld betalen)
Hoerzo goede regeling, Dexia en Leaseverlies?

Leaseverlies misleidde de aandelenlease gedupeerden door te zeggen dat we niet gebonden zouden zijn aan de Regeling.
Leaseverlies misleidde de aandelenlease gedupeerden door te zeggen dat we slechts onze mening kenbaar maakten.
Leaseverlies kocht de aandelenlease gedupeerden om door te stellen: Als een meerderheid Ja zou zeggen tegen de regeling dan zou iedereen de contributie van 45 euro terugkrijgen (betaald door Dexia!)

Half november gaat Dexia en Leaseverlies het gerechtshof in Amsterdam vragen om de Duisenberg regeling verplicht te stellen voor alle Dexia aandelenlease gedupeerden!
Hoezo alleen maar een mening, hoezo vrijblijvend?
Tevens zal gevraagd worden alle Dexia rechtszaken stop te zetten.

Laat dit niet gebeuren en eis het recht om zelf te bepalen of je in aanmerking wilt komen voor de Duisenberg regeling of dat je wilt gaan procederen.
Leaseverlies zegt dat zij representatief zijn voor een meerderheid van de aandelenlease gedupeerden.
Velen hebben NEE gestemd of niet gestemd.
Dit is niet voldoende, zeg schriftelijk je vertrouwen op in Leaseverlies en Eegalease.
Voorkom dat de schikking verplicht wordt!
De opzegbrief is o.a. te vinden op www.platformaandelenlease.nl en de volgende link:
http://www.platformaandelenlease.nl/Ver ... rloren.htm

Vul de brief in en stuur deze op naar Leaseverlies en/of Eegalease.

Doe het voor het te laat is.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor bewijzenteover » vr 28 okt 2005 19:30

Bron Leasproces


Datum 06-10-2005
Auteur Onbekend
Titel AANDELENLEASEBELEGGERS KRIJGEN WEL
DEGELIJK MEER GELD ALS ZIJ PROCEDEREN

Inhoud OPEN BRIEF AAN DE STICHTING LEASEVERLIES

Stichting Leaseverlies
Mr J.H. Lemstra
Postbus 11756
2502 AT's-Gravenhage

Amsterdam,
5 oktober 2005
Geachte heer Lemstra,
In het Financieele Dagblad van 29 september jl. beschuldigt u onder andere Leaseproces ervan dat zij Dexia gedupeerden misleidt door hen niet te wijzen op het risico dat zij een procedure ook kunnen verliezen en mogelijk in de proceskosten veroordeeld worden. Deze zware beschuldiging heeft tot veel onrust bij onze cliënten geleid en tot grote verontwaardiging bij onze 70 medewerkers die zich op integere wijze voor de belangen van aandelenlease-gedupeerden inzetten. Bovendien is deze beschuldiging volstrekt ongegrond.

In de eerste plaats komt het slechts sporadisch voor dat gedupeerde beleggers hun zaak volledig verliezen. Volgens onze gegevens is dat tot nu toe in minder dan vijfprocent van de zaken het geval geweest, en dan gaat het veelal om beleggers die geen of helemaal geen deskundige rechtsbijstand hadden.

In de tweede plaats wijzen wij onze cliënten er wel degelijk op dat het risico van verliezen, hoe gering ook, bestaat
Dat staat duidelijk op onze website en wordt verder schriftelijk en mondeling aan iedere cliënt meegedeeld.
In de derde plaats bundelen wij doorgaans de zaken van 50 cliënten in één procedure, zodat bij onverhoopt verlies de kosten per persoon gering zullen zijn. Hetzelfde geldt als de zaak gewonnen wordt en Dexia in hoger beroep zou gaan.

Overigens hebben wij er geen enkel belang bij om procedures te beginnen als wij er niet vrijwel zeker van zijn dat die gewonnen worden, omdat wij werken op basis van no cure no pay.



Tegenover het geringe procesrisico staat een goede kans op een aanzienlijk hogere opbrengst dan bij de Duisenberg-regeling. In de zaken die wij hebben aangenomen is het te verwachten voordeel voor de beleggers, na aftrek van onze kosten, gemiddeld € 9.717. In veel gevallen kan dit bedrag oplopen tot1ienduizenden euro's of meer.
Overigens komt het ook voor dat wij onze cliënten adviseren om juist wel voor de Duisenberg-regeling te kiezen, doch die regeling is eigenlijk alleen maar interessant voor beleggers met een grote restschuld en een relatief geringe inleg of als het om kleinere bedragen gaat.

Het is dan ook onbegrijpelijk dat u eenzijdig de Duisenberg-regeling propageert en de beleggers niet adviseert om hun dossier eerst door een advocaat of door Leaseproces te laten onderzoeken. Op die manier kunnen zij immers een eerlijke afweging maken om wel of niet te schikken. Bij Leaseproces kost dat onderzoek slechts € 125 en als ons advies negatief is betalen zij niets.

Ik heb geprobeerd u telefonisch te bereiken om een en ander in een gesprek recht te zetten, maar u gaf helaas niet thuis. Hopelijk geeft u in het vervolg een genuanceerder beeld in de media. Vooral in het belang van de gedupeerde aandelenleasebeleggers.

Met vriendelijke groet,
Mr G. van Dijk
bewijzenteover
 

Berichtdoor Bert W. » vr 28 okt 2005 22:28

Al in een vroeg stadium Leaseverlies/Eegalease laten weten dat ze onze belangen niet meer hoeven/mogen behartigen. Er kwam geen reactie. Daarom 2 weken daarna nogmaals een gelijkluidende brief, maar nu aangetekend, verstuurd. Ook daar wordt niet op gereageerd. Is er uberhaupt iemand die ooit wat van deze malafide clubs een reactie heeft mogen ontvangen? Dat ze onbetrouwbaar zijn, dat is gebleken. Dat ze zelfs onbeschoft zijn, dat zijn ze nu aan het bewijzen!

Bert W.
Bert W.
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di 23 aug 2005 20:05
Woonplaats: Korendijk

Berichtdoor Piet » vr 28 okt 2005 23:10

Leaseverlies reageert nergens op.
Ook niet op pogingen tot contact van Leaseproces en op de brief die Leaseproces heeft verstuurd.
Ook niet op vragen van Joop Nederstigt, de auteur van het artikel van afgelopen maandag in de Fin. Telegraaf:
http://www.platformaandelenlease.nl/Nieuws/24102005.htm
Ik heb vandaag met Joop Nederstigt een lang gesprek gevoerd over de aandelenlease affaire en hoop dat er een vervolg artikel komt.

Hoe misleidend zal de paginagrote advertentie van Leaseverlies zijn die verschijnt in de landelijke dagbladen.
Hoe diep kun je zakken om je zo te laten misbruiken door Dexia, dat je een door Dexia betaalde advertentie in de krant zet?
Onvoorstelbaar dat leaseverlies zich nog belangenbehartiger durft te noemen.
Zij zijn ons vertrouwen niet waard, heb jij de brief met het opzeggen van het vertrouwen in Leaseverlies en Eegalease al opgestuurd?
Op de homepage (bovenaan) kun je de opzegbrief vinden.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor bewijzenteover » vr 28 okt 2005 23:22

Dag Bert W.,
Ook in heb een hele tijd geleden het volledige vertrouwen in Stichting Leaseverlies/Eegalease opgezegt en duidelijk gevraagd mij met onmiddelijke ingang uit hun bestand te verwijderen en mij hiervan te berichten. Deze brief heb ik aangetekend met ontvangstbericht verstuurd. Ook heb ik de € 45,- aan steekpenningen die ze de NEE stemmers (waar wij toe behoren) welke ze van Dexia hebben gekregen om onze inleg terug te geven resoluut geweigerd, met de vermelding dat ik van oplichters cq bandieten geen omkoopgelden aanneem en dat ze dit bedrag maar aan een goed doel moesten schenken. Dit drama vecht ik wel voor ze rechtbanken met de bastaarden van Dexia uit.
Ik durf bijna zeker met je te wedden dat niemand een bericht terug heeft ontvangen van die vuile smerige verraders van Stichting Leaseverlies cq Stichting Eegalease met name van Leemstra. :twisted:

Groeten, Jac.
bewijzenteover
 

Berichtdoor bewijzenteover » vr 28 okt 2005 23:41

Goed zo piet, je kunt het niet vaak genoeg herhalen. "WAKKER WORDEN" geachte gedupeerden. Zeg het liefst "AANGETEKEND MET ONTVANGSTBERICHT" het volledige vertrouwen in SLV cq SEL op, en met de vraag jullie per onmiddelijke ingang uit hun bestand te halen en je hiervan in kennis te stellen. Aangezien zoals we reeds hebben vernomen dat de verraders geen terugbericht geven is "AANGETEKEND MET ONTVANGSBERICHT" van groot belang omdat dit een bewijs is voor de rechtbank. Je krijgt voor degenen die dit niet weten een ondertekend document via de post terug waarop de naam en handtekening staan van degene die de brief in ontvangst genomen hebben. :idea:
bewijzenteover
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

cron