Hoop voor gedupeerden met hypotheekprobleem

Berichtdoor Piet » ma 19 dec 2005 0:13

Op 1 januari 2006 meer informatie over een hyptheekverstrekker die ondanks een A-codering toch hypotheken verstrekt.


Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » zo 1 jan 2006 18:00

Toch Hypotheek mogelijk voor Aandelenlease gedupeerden.
Al eerder was PAL als uw belangenbehartiger actief om de mogelijkheden te onderzoeken om toch een hypotheek (verhoging) te krijgen ondanks de (vaak ten onrechte) BKR registratie.

In Januari is er een nieuwe geldverstrekker in Nederland actief die zich op hypotheken met risicofinanciering richt. In samenwerking met InFact (www.infact.nu ), die een speciale site heeft opgericht www.bkrgeenprobleem.nl , kan er nu een oplossing geboden worden voor aandelenlease gedupeerden.

Zo kan er ondanks een ontstane BKR codering een hypotheek verkregen worden zonder dat er geëist wordt dat uw huidige lease zaak wordt opgelost. Dit was tot nu toe nog niet mogelijk.

Uiteraard is wel de rente hoger dan er door een reguliere bank wordt geboden maar in ieder geval veel lager dan de rente die over reguliere kredieten wordt gevraagd. De maximale vertrekking is 95 % van de waarde van de woning of 5,5 keer het bruto jaarsalaris.

Meer weten? Op de website kunt u een checklist invullen en uw wensen aangeven u krijgt dan binnen 2 werkdagen bericht of het zinvol is om met een adviseur een gesprek aan te gaan. Ga hiervoor naar www.bkrgeenprobleem.nl

Wilt u PAL op de hoogte houden omtrent uw ervaringen?
Stuur een e-mail naar info@platformaandelenlease.nl

Succes en groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » ma 2 jan 2006 13:22

De volgende tip kwam binnen:

Bij de firma UVECO kan je ook hypotheken afsluiten met BKR is mijn ook gelukt met een goede uitleg kan je hier een goede hypotheek afsluiten.
Ik heb mijn hypotheek bij Westlandhypotheken. Ze gaan een hypotheek zoeken die bij je past.Ik ben wel een Eegaleaser.

Bedankt!
Heb je ook een positieve ervaring met hypotheekverstrekkers?
Laat het ons en mede gedupeerden weten via deze topic of stuur een e-mailtje naar:
info@platformaandelenlease.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Janny » ma 2 jan 2006 17:20

Mijn eerste reactie was, mooi dan kunnen toch die oude hobbels van Dexia opgeruimd worden. en kan men zo schoon schip maken.
maar, als ik dan de twee belangrijke voorwaarden lees, zie onderstaand:
Quote:
De waarde van uw woning is hoger dan alle schulden bij elkaar.

Het benodigde bedrag aan hypotheek is niet meer dan 5 keer het inkomen.


Dan wordt me duidelijk dat hier slechts hoop geboden wordt aan huis bezitters met een overwaarde van dat huis, die een nieuwe hypotheek rechtvaardigt.

De geldschieter is zich dus terdege bewust van de risico's die ze eventueel in een negatieve uitspraak loopt, en welke ze dus handig met een 2e, 3e hypotheek willen afdekken, maar geen risico willen lopen.
Zij weten dat bij een faillissement, in volgorde van hypotheek, wordt afgewerkt en zij dus de laatste in de schulden rij zijn.

Immers, men eist dat de schuldenlast totaal niet hoger mag zijn dan de waarde van zijn onroerend goed. Zodat er altijd voldoende geld voorhanden zal zijn bij een faillissement. Dus niks goedheid van een geldschieter, gewoon harde zakelijke belangen.

en daar zit nou net het grote probleem van veel dexia gedupeerden. velen zijn
a; geen eigen huis bezitter
b; men is allang aan zijn limiet gekomen.
c: dat limiet is bereikt door onze wil om het zelf op te lossen.

D: voor alle niet eigen huis bezitters is er ook hier geen hoop!!!!!! Eerder een dode mus.

Elke geldschieter hoe gul ook speelt op zeker.!!!!!!

Of ik dat onderschrijf?
Ja naar twee zijden toe,
A; voor de persoon in kwestie, zo gaat hij/zij geen schuld aan die men niet kan behappen
B; de geldschieter geeft niet meer dan financieel verantwoord is. waardoor de benadeelde nog dieper in de put komt.

Men kan met een vaststaand salaris niet meer dan zijn./haar polstok lang is. En nieuwe onoverkomelijke schulden moet je ten alle tijde voorkomen.! Hoe beroerd dat ook is, als men daardoor niet vrij van Dexia kan komen.
En de tweede, regel niet hoger dan 5 jaarsalarissen!
Hoe wil je dat afwerken?
Je moet wel blijven eten, en zij die geen eigen huis hebben, leven vaak zo dat het salaris voldoende is maar niet over.
Men krijgt dus door een extra lening een nog grotere maandelijkse schuldenlast te verwerken. en hoe lang zit men daar aan vast. immers deze maatschappij gaat een hogere dan gangbare rente berekenen. Waardoor afbetalen ook langer duurt en de hoge rente langer voortduurt.

Dus mijn welgemeend advies,

Bezint eer gij begint.
en let op wat je echt kunt ophoesten.

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Elias » di 3 jan 2006 0:31

Eerlijk gezegd heb ik het niet zo op die oppoppende tussenpersonen, waar geen bedrijfsvorm ( B.V. oid ) wordt vermeld, geen inschrijving KvK nummer etc.
Waarmee ik niet wil zeggen, dat ze niet kundig en eerlijk zouden zijn.

Beslis na een bezoek niet te snel en vraag, als de hypotheekvorm je duidelijk is, altijd eerst meer offertes aan bij anderen voor zo'n zelfde type hypotheek.
Elias
 
Berichten: 214
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 22:40

rabobank

Berichtdoor stingray » di 3 jan 2006 19:49

de Rabobank geeft wel hypotheken als je kan aantonnen met een bericht van Dexia dat je al betaald hebt heb ikzelf ondervonden.
ik had dexia gevraag om een uitdraai van de registratie van BKR en die stuurden ze via e-mail en heb die uitgeprint en dat was voldoende voor de Rabobank
MvG stingray
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

Berichtdoor Piet » di 10 jan 2006 20:26

Hieronder een stukje uit een e-mail die wij ontvingen:

Uiteindelijk kreeg ik een aanbod van het BLG, waavan ik eerst dacht, dat dit wederom door de bank zou worden afgewezen.

Tot mijn grote verbazing en vreugde kreeg ik - mede dankzij de persoonlijke inzet van de directeur Dam van
Adviesgroep Limburg - toch een goed aanbod van de bank. Ultimo december 2005 is de hypotheekacte gepasseerd.

In het rentepercentage is geen extra toeslag opgenomen voor de BKR-registratie aangezien de bank bekend was met de Dexia-problematiek.

Er is dus toch nog hoop op gerechtigheid.


Meer informatie over BLG op hun website www.blg.nl

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » do 2 feb 2006 22:07

Nog een hypotheekverstrekker die weet wat er aan de hand is met aandelenlease en rekening houdt met je A-codering.
Kijk op www.geldgroep.nl en neem vrijblijvend contact op.
Hou ons op de hoogte van je resultaten zodat anderen daar ook profijt van hebben.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » za 10 jun 2006 13:41

Gevonden op www.geld-info.nl

Schrap BKR-registratie eerder
De Consumenten-bond wil dat het Bureau Krediet Registratie (BKR) achterstandscoderingen sneller gaat schrappen. De bond pleit voor verkorting van de termijn van vijf jaar naar twee jaar na het aflossen. Heeft u per abuis een negatieve BKR codering opgelopen en krijgt u nergens een lening of hypotheek? Klik hier voor diverse aanbieders die u wel kunnen helpen http://www.hypotheekmetbkrregistratie.nl/ .

De bond wil ook dat BKR-geregistreerden jaarlijks gratis een overzicht krijgen. Een derde pleidooi betreft het maken van onderscheid in soorten schuld. “Want schuld bij een consumptief of hypothecair kredietverstrekker is een volstrekt andere schuld dan een achterstallige betaling bij een leverancier van producten en diensten.
Hypotheek of lening nodig ondanks BKR? Kijk hier voor aanbieders die u wel kunnen helpen http://www.hypotheekmetbkrregistratie.nl/


Bovengenoemde website is een algemene website.
Pas dus op met wie je zaken gaat doen.
Onze "vrienden" van DSB adverteren b.v. ook op deze website.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Ben ik nu te simpel?

Berichtdoor mtstorm » wo 14 jun 2006 20:24

Hoe kan Dexia nu individueel een BKR registratie geven, maar collectief de boel onder de mat willen vegen? Ik vind dit best raar. Ik ben nu ook eigenaar geworden van een prachtige BKR registratie. Ik snap best dat er wederom tussenpersonen zijn die je "graag" willen helpen, maar die grap die kennen we. Ik vind het raar dat Dexia wel een BKR registratie mag geven, zonder dat ik daar in verweer tegen kan gaan. Het is jammer dat wij Dexia geen BKR registratie kunnen geven. Ik heb deze vraag nog voorgelegd aan de uiterst vriendelijke behulpzame BKR medewerker(serieus bedoeld!).

Zou het een idee kunnen zijn om weer te trekken naar de tweede kamer, de politiek heeft waarden en normen hopelijk nog hoog in het vandel, en misschien is het goed om de politiek weer eens te prikkelen. :wink:
mtstorm
 
Berichten: 10
Geregistreerd: di 21 maart 2006 23:31

Berichtdoor Piet » ma 11 sep 2006 15:20

In de Nieuwsbrief van PAL van september wordt o.a. gesproken over de BKR problemen.
BKR
Door het misbruik maken van de bank van het BKR worden er al jaren vele gedupeerden onterecht geregistreerd met een BKR notering.

Vele contracten zijn wettelijk vernietigd of nietigbaar, maar Dexia weigert dit te erkennen en deze onwettige noteringen te verwijderen in afwachting van het vonnis van de rechter in de door de gedupeerde aangespannen rechtszaken.

De financiële middelen en mogelijkheden zijn hierdoor voor velen uitgeput.

Zij krijgen - door de BKR notering - geen hypotheek, lening of iets op afbetaling en worden hierdoor gedwongen om toch in te gaan op de voorstellen van Dexia..


Hierop kregen wij het volgende e-mailtje:

Deze probleem had ik ook met een oversluiting hypotheek.

Maar de Direktbank help deze mensen wel met een bkr.

Ze zijn op de hoogte van dexia problemen.

Met vrgr

XXX

Website : http://www.direktbank.nl/

Wie heeft ook ervaringen met de Direktbank?

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

toch veel mogelijk ondanks BKR notering

Berichtdoor jack » di 12 sep 2006 21:33

Kijk op http://www.bkrlening.net

Geef eventueel uw ervaringen door op deze site.

Groeten, Jack
jack
 
Berichten: 9
Geregistreerd: za 17 sep 2005 0:00
Woonplaats: Middelburg

Berichtdoor Janny » wo 13 sep 2006 9:51

Waarschijnlijk schop ik nu tegen zere benen. Maar dat is niet de opzet.

De BKR zie ik zelf nog steeds als een middel om mezelf te vrijwaren van te grote, voor mij onoverkomenlijke schulden.

Echter! door de malversaties van Dexia is dit middel naar mijn oordeel in discrediet gekomen, en de werking ervan zijn doel voorbijgeschoten.
Dexia maakte vooraf geen financieele analyse, alleen achteraf soms een kontrole bij de BKR of helemaal niets. slecht voor de client, slecht voor Dexia.

Als, dexia (deed dit niet)vooraf een goede calculatie van je financiele mogelijkheden gemaakt wordt, kun je met behulp van de BKR registraties, behoed worden voor een nog groter probleem. Een teveel aan uitstaande leningen, die niet in overeenstemming zijn met je inkomen.
Een goed financieel plaatje bestaat zo wie so uit een combinatie van Schulden zo ja, en inkomen, en de vaste lasten die men heeft.
Dan pas kan men een goed advies geven. Het afwezig zijn van BKR registratie zegt daarom nog niets over je Financiele mogelijkheden.
Andersom. Het bestaan van een BKR registratie zegt nog niets alles over je inkomen en bestedings mogelijkheden.
Daarom zullen er instellingen zijn die wel geld lenen ondanks een BKR registratie, omdat je inkomen voldoende is om de schulden af te dekken.

Voor mij BKR registratie behouden? Ja
Maar wel ,en daarnaast eisen dat er beter gewogen wordt .
Schulden/ verplichtingen en inkomen. De BKR is een hulpmiddel, en mag geen pressie of machtsmiddel in verkeerde handen zijn.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Piet » wo 20 sep 2006 9:43

Kijk ook eens op : http://www.hypotheekmetbkrregistratie.nl/
(let op: doe geen zaken met DSB of één van de vele dochters)

Hou ons op de hoogte van je ervaringen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Ruud2 » do 28 sep 2006 21:48

Ik heb nu onderhand alle genoemde geldverstrekkers benaderd, maar ik loop bij iedereen tegen hetzelfde op. Zal de hoogte van de BKR registratie hen afschrikken? Bij ons 86000 Euro. ELQ maakt het wel erg bont: verplicht drie jaar eraan vast, boete van 5% over het totale hypotheekbedrag als je toch overstapt en een variabele rente van 8,5%. Komt nog bij dat ik dan ook mijn schuld moet inlossen.
Al met al lukt het ons niet om over te sluiten terwijl wij toch een behoorlijke overwaarde hebben. Wie nog tips heeft, laat het aub weten, mag ook via mijn e-mail adres.

Groeten Ruud
Ruud2
 
Berichten: 1
Geregistreerd: do 28 sep 2006 21:26

VorigeVolgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron