Van riant spaarpotje tot tonnen schuld.

Van riant spaarpotje tot tonnen schuld.

Berichtdoor Fam.s » zo 4 dec 2005 17:29

Wij hebben de vrijheid genomen om u geheel vrijblijvend deze brief te zenden. Het handelt over een ernstig conflict tussen de Rabobank, hun dochteronderneming Schretlen en S., woonachtig te Venray. Na door genoemde bedrijven te zijn geplunderd en beroofd, is een nu al jaren voortdurend juridisch en psychologisch gevecht ontstaan.
In 1959 zoekt S. als beginnend ondernemer toenadering tot de Rabobank om zijn financiële zaken daar onder te brengen. Als eigenaar van een gezond groeiend bedrijf komt gedurende de jaren voldoende geld vrij voor de toekomst van gezin en voorziening voor 'oudedagsreserve' (belegd in aandelen). Wetend dat deze zaken veilig gesteld zijn volgt op kleine schaal minder risicovolle belegging op de optiebeurs, short posities altijd gedekt door long posities, waardoor winstmarges niet spectaculair zijn, echter de verliezen blijven hierdoor ook beperkt van omvang. Tot midden van de jaren 80 blijft de plaatselijke Rabo vestiging alle transacties uitvoeren. In de loop van 1987 verzoekt S. om provisiekorting. Rabo ziet aanleiding volle dochter Schretlen te adviseren als tussenpersoon. Er worden afspraken gemaakt, (de directeur van Rabo was bij deze gesprekken aanwezig) dat het bedrijf hoe dan ook buiten deze beleggingszaken moet worden gehouden. Door de wijze waarop de directeur van de Rabobank de firma Schretlen aanbeveelt, geniet deze het volste vertrouwen van S. De waarde van de aandelen positie bedraagt op 3 augustus 1987 ongeveer f. 500.000=.
DAN BREEKT DE HEL LOS.
De totale periode waarin Schretlen heeft gehandeld bedraagt minder dan 4 maanden. Met een gemiddeld verlies van f. 20.000=. per dag, ziet Schretlen kans om het positieve bedrag om te buigen in een bedrag van ruim f. 900.000=. Verlies van ruim f. 1.400.000=. Na deze onmenselijke teleurstelling en na diverse rechtszaken is S. in een tot op heden durend juridisch en psychologisch gevecht met de Rabobank geraakt. Een aantal medewerkers van Rabobank hebben zich hierbij bepaald niet van hun beste zijde laten zien. Zo ook Schretlen: Na een bezoek van Schretlen en de directeur van RABO aan het bedrijf in 1987 is hen duidelijk gebleken dat er voldoende financiële middelen waren voor het uitvoeren van hun vernietigende strategie. Dit terwijl door de directeur en S. was vastgesteld dat het bedrijf nooit enig risico mocht lopen in de beleggingen. Helaas, het veilige gevoel van de toch aanwezige financiën lokte Schretlen tot de meest waanzinnige en zinloze transacties puur gericht op provisie. Het netto resultaat bedroeg f. 20.000=. gemiddeld verlies per handelsdag! Met als hoogtepunt f. 1.214.000=. te weinig niet geboekte marginplicht, en f. 1.238.000=. onderdekking op de betaalrekening. Dan de klachtencommissie optiebeurs: betiteld als zijnde "onafhankelijk". Echter deze commissie nam alle uitspraken, alle leugens en verdraaiingen van feiten zonder slag of stoot voor waarheid aan, en oordeelde Schretlen f. 400.000=. Schuldig. Het resterende verlies, rond f. 1.000.000=. was voor de leek, die op de ingehuurde deskundigheid vertrouwde. Deze gekochte uitspraak zou bindend zijn. Uit angst voor de latere dreigingen met faillissement aanvragen door Rabobank Nederland zijn de nog in bezit zijnde financiën met medeweten van de belastingdienst legaal verwijdert, en voorziet S. momenteel van een A.O.W.uitkering minus 4% (belasting maatregel) in zijn levensbehoefte. Voor de overgang naar Schretlen had ook de Rabobank marginplichten. Hierover heeft de rechter nooit
eerder geoordeeld. Het begrip en doel van margin werd S. pas na de Schretlen catastrofe bekend. Nooit eerder is over marginplicht, zowel mondeling als schriftelijk mededeling gedaan. Doel van dit schrijven: De persoon treffen die deze zaak kan en wil aanpakken, en communiceren over het gebeurde. Verjaringstermijnen zijn steeds tijdig gestuit. Wij zijn graag bereid u nadere informatie te verstrekken. Hartelijk dank.
Fam.s
 
Berichten: 4
Geregistreerd: zo 2 okt 2005 23:42

Berichtdoor impact » ma 5 dec 2005 3:01

Beste familie S,

Een schrijnend verhaal! Al eerder is een Rabobank op een vergelijkbare manier de fout ingegaan. Toen was het beleggingsconsortium "d'n Anwas" in Doetinchem de dupe. Via Google kunt u hierover veel vinden. Misschien komt u daarmee op het spoor van iemand die u van advies kan dienen.

Aanvullend: op het eerste gezicht lijkt het of uw affaire met de Rabobank veel parallelen vertoont met die (inmiddels riant geschikte) zaak in Doetinchem. Ook in dat geval was er sprake van "provisie jagen" door de bank en belandde zelfs een directeur van de Rabobank achter de tralies. Voor die beleggingsclub trad als advocatenkantoor op: Bos & Partners Advocaten te Amsterdam. Kijk ook maar eens op hun website:
www.bos-partners.nl onder de knop "nieuws".

Ik wens u veel sterkte toe en hoop voor u dat er een oplossing komt.

Met vr. groet,

impact
impact
 

Berichtdoor bewijzenteover » di 6 dec 2005 2:23

bewijzenteover
 

aegon valkuil?

Berichtdoor bewijzenteover » do 8 dec 2005 1:14

Piet,

Let op! Denk jij hetzelfde als ik?

Medio oktober 2005 ontving ik een brief van aegon (zonder hoofdletters)
over een Spaarbeurs contract met de einddatum: 01-09-2010.
Die beruchte tussenpersoon van deze malafide instelling aegon (welke zoals je misschien inmiddels weet na langdurige telefoonterreur bij mij op bezoek kwam) heeft dit contract voor mij stil gelegd. Met allerlei lulverhalen zoals; Maar meneer waar bent u toch mee bezich, u betaald hier u halve leven aan voordat u geld ziet, en u moet nu leven enz. Het was net een advocaat met geslepen tong. Ik heb geen zin om hier alles uit te leggen want dan ben ik over twee uur nog bezig.

Goed, terugkomend op die brief. Het betreft een Reactieformulier voor een accoordverklaring voor opname van de opgebouwde waarde van een aegon SpaarBeurs certificaat nummer blablabla. Met een lulverhaal dat gezien ik niets meer in het fonds storte en ik elke maand een bedrag aan de overlijdingsuitkering kwijt ben en aan administratie kosten enz.
En dat ik daarom per direct het bedrag kan opnemen door de accoord verklaring te ondertekenen. Dat doet toch geen een bank als er geen addertje onder het gras zit! Het contract loopt tenslotte tot 01-09-2010.

Wat ik vermoed, en bijna zeker weet is dat als ik dit onderteken voor uitkering zij het direct innemen als aanbetaling voor de beruchte "vliegwielcontracten" welke dat ettertje van een tussenpersoon mij heeft aangesmeerd.

Mijn mening is dan ook; Afwachten op de definitieve uitspraak over de "vliegwielcontracten" en pas nadat ze niet meer verder kunnen en of willen procederen de accoordverklaring voor opname tekenen en uit laten keren.

Anders ben ik het geld hoogstwaarschijnlijk voor lange tijd of voorgoed kwijt.

Groeten, Jac. :wink:
bewijzenteover
 

Berichtdoor impact » do 8 dec 2005 2:42

Jac, misschien heb je iets aan deze link:
http://www.elsevier.nl/nieuws/economie/ ... tnr/34112/
en ook in het forum van Radar is hierover al het nodige geschreven.
impact
 

Berichtdoor bewijzenteover » vr 9 dec 2005 0:30

Dank je wel voor je aandacht impact,
Ik ga het nog even bestuderen of ik er iets van kan gebruiken.

Groeten, Jac. :wink:
bewijzenteover
 


Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron