Aegon Vliegwiel

Aegon Vliegwiel

Berichtdoor Piet » do 20 apr 2006 12:34

Jullie hadden de dollartekens in de ogen, jullie wilden snel rijk worden.
Jullie hebben bewust gegokt!
HEBZUCHT!
Aegon heeft geen schuld, jullie wisten waar je aan begon!

Is dat wel zo?
Konden wij weten dat het Aegon Vliegwiel zo'n gevaarlijk product was en dat we eigenlijk aan het gokken waren met kans op een grote restschuld?
Of spiegelden de aanbieders van aandelenlease producten ons iets voor en zijn we slachtoffer van de mooie verkooppraatjes en de websites waar het ons zo mooi werd voorgehouden.
Werden we misleid door kreten als SPAREN en ZEKERHEID en ABSOLUTE TOPSPECIALISTEN?

Een goed voorbeeld hoe wij door misleidende reclame op het verkeerde been zijn gezet is te vinden op deze website:
http://www.visualact.nl/kredietexpert/

Kijk even bij SPAREN en wat staat daar o.a.:
U hebt vrijwel zeker een spaardoel in gedachten. U hebt wensen en plannen voor de toekomst. Voor uzelf, uw partner of uw gezin. Misschien wilt u over een paar jaar uw huis verbouwen of een nieuwe auto kopen. Misschien wilt u eerder stoppen met werken en in korte tijd nog voor een flinke aanvulling op uw pensioen zorgen. Wellicht gaan over een paar jaar uw kinderen studeren en wilt u daar iets voor opbouwen. Mogelijk denkt u aan een droomreis of wilt u straks gewoon een flink reservekapitaal op de bank hebben.

Hoezo dollartekens in de ogen, hoezo gokken.

Wat staat er nog meer:
De kennis van AEGON geeft een grote mate van zekerheid.
AEGON is een van de grootste financiële instellingen van ons land. Met uw keuze voor AEGON profiteert u van de kennis van absolute topspecialisten op financieel en beleggingsgebied. Een beter garantie dat uw geld optimaal belegd wordt, is haast niet denkbaar.

Je denkt te kiezen voor zekerheid, maar de realiteit is echter anders....
Meer als 45.000 Aegon Vliegwiel gedupeerden die hun geld zijn kwijtgeraakt.
Sparen bleek rente te zijn en de eindafrekening gaf een grote schuld aan i.p.v. het zo mooi voorgespiegelde eindkapitaal.

Gelukkig ziet Aegon nu zelf ook in dat het aangeboden product niet klopte en komt met een schikking.
Wel moesten er eerst veel gedupeerden gaan procederen en moesten er gunstige uitspraken komen voor de gedupeerden, voordat Aegon dit inzag.
Om een soortgelijk drama als bij Dexia nu speelt te voorkomen, heeft Aegon voor de Vliegwiel gedupeerden een soort Duisenberg regeling aangeboden.
Zoals ook bij Dexia het geval is, is deze regeling zeer mager en niet te vergelijken met de kansen bij een gerechtelijke procedure.

Bij veel contracten ontbreekt de (wettelijk verplichte) handtekening van de partner.
Aegon beschikte niet over de (wettelijk vereiste) Wck vergunning.
Zo zijn er een aantal juridische argumenten die maken dat procederen een kansrijke zaak kan zijn.

Vaak komt Aegon tijdens de procedure met nieuwe, aantrekkelijke schikkingen om een uitspraak van de rechtbank te voorkomen.

Wil je meer weten over procederen en je eigen, individuele kansen, stuur een e-mail naar info@platformaandelenlease.nl
Er zijn betaalbare mogelijkheden, goede advocaten en juridische dienstverleners die u kunnen adviseren en bijstaan om uw verloren geld weer terug te vorderen.

Kom op voor je recht en vecht terug.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » do 11 mei 2006 12:44

Eenderde van de inleg is voor Aegon

de Volkskrant 9 mei 2006

Aegon-dochter Spaarbeleg verkocht honderdduizenden beleggingsproducten, die prachtige rendementen voorspiegelden. Nu er kan worden geoogst, valt de opbrengst vies tegen. Eenderde van de inleg is in Aegons zakken verdwenen, blijkt uit een klantendossier.
Door Merijn Rengers

Het Aegon Equity Fund, het beleggingsfonds waarin honderdduizenden Aegon-klanten aandelen hebben, is zonder meer een prima fonds, dat sinds 1990 fijne rendementen laat zien van gemiddeld meer dan 10 procent.

Toch zijn veel Aegonklanten niet tevreden. Het Equity Fund mag dan prima renderen, dat geldt veel minder voor de spaarkasproducten (zoals Koersplannen en Vermogensplannen) die zij bij Aegon-dochter Spaarbeleg hebben afgesloten. Bij al deze producten werd het geld gestoken in het Equity Fund, maar het rendement is veel lager.

De documenten uit het klachtendossier van een Aegon-klant die over zijn Vermogensplan een lange juridische procedure met Aegon heeft uitgevochten, laten zien hoe dat kan. Uit het dossier, waarin overzichten van Spaarbeleg zitten die gewone klanten – klanten die niet zijn gaan klagen – nooit hebben gezien, blijkt dat het Vermogensplan tussen 1990 en 2003 een rendement van 3 à 4 procent heeft behaald, terwijl het Equity Fund, waarin het geld werd belegd, in die periode 11 procent per jaar in waarde is gestegen.

De reden is dat Aegon een groot deel van de totale inleg in het Vermogensplan heeft afgeroomd. Het geld ging op aan overlijdensrisicopremie, administratie-, aankoop- én beheerkosten. Van de 26 duizend euro die in dit geval in het Vermogensplan werd gestoken, vloeide eenderde (meer dan negen duizend euro) naar Aegon.

Dat is opmerkelijk, gezien het feit dat Spaarbeleg in de verkoopfolders die het begin jaren negentig heeft verspreid, nauwelijks rept over bijkomende kosten, en voortdurend benadrukt dat de uitbetalingen die in de folders staan, netto zijn, dus geschoond van alle kosten van de verzekeraar.

De klager in het dossier is niet de enige die zich gedupeerd voelt . De verzekeraar verkocht in de jaren negentig via dochter Spaarbeleg aan honderdduizenden mensen spaar- en beleggingsplannen. Het Koersplan (het goedkope broertje van Vermogensplan) is anno 2006 het bekendste zorgenkind. Maar ook andere producten waarmee Aegon de boer op ging, zoals het AOW PrivéPlan, het BonusPlan, het FiscaalVoordeelplan, het PremieSpaarplan en het ToekomstPlan blijken tot ontevreden klanten te leiden.

Aegon paste het Koersplan vorig jaar aan, nadat in De Telegraaf berichten verschenen over de hoge bedragen die de verzekeraar inhield bij wijze van overlijdensrisico-premie. Die premies konden oplopen tot meer dan 20 procent. Ter vergelijking: in het klachtdossier zit ook een Ohra-polis uit 1990, waarin deze verzekeraar voor een vergelijkbaar product jaarlijks 0,8 procent aan premie inhoudt. Aegon beloofde dat het de overlijdensrisicopremie met terugwerkende kracht zou beperken tot maximaal 17 procent. Klanten kregen het te veel betaalde retour.

De Vermogensplannen en de andere Spaarbeleg-producten, die vergelijkbaar zijn met de Koersplannen, maar vaak een hogere inleg kennen, moesten nog maanden wachten op een vergelijkbare aanpassing van de overlijdensrisico-premie.

Ook in het dossier: een verklaring van actuaris John van der Starre, de rekenaar bij wie de Ombudsman Verzekeringen Jan Wolter Wabeke te rade gaat als hem ingewikkelde klachten worden voorgelegd. Van der Starre is in oktober 2004 resoluut. Aegon-dochter Spaarbeleg heeft bij de verkoop van het Vermogensplan met irreële rendementen geschermd, schrijft hij aan Wabeke.

De deelnemers in het Vermogensplan gaan er volgens Van der Starre terecht vanuit dat zij flink zullen verdienen aan de contracten die zij in de jaren negentig bij Aegon afsloten. Zo staat het immers in de folders die zij van Spaarbeleg hebben ontvangen.

Wabeke komt in het dossier echter niet tot een uitspraak, omdat Aegon en de klager om de tafel gaan. Na lang onderhandelen krijgt de klager inderdaad een deel van de bedragen die zijn ingehouden terug van Aegon, tot zijn eigen tevredenheid.

Daarmee is de klager geholpen, maar dat geldt niet voor de andere Aegon-klanten. Die moeten het doen met de kleine aanpassing van de overlijdensrisicopremie in de polis die zij bij Spaarbeleg hebben lopen. En daar blijft het bij.

De gang van zaken tekent de handige manier waarop Aegon omgaat met boze klanten. De verzekeraar gaat met iedereen die ontevreden is over de Aegon-producten die in het verleden zijn afgesloten om de tafel, en trekt her en der de portemonnee.

Een massale klantenopstand, zoals bij Dexia, is de Haagse verzekeraar daardoor bespaard gebleven, terwijl het basisgegeven explosief genoeg blijft. Hoeveel Aegon daar precies aan heeft overgehouden, is moeilijk uit te rekenen. Het is onbekend hoeveel mensen precies de Vermogensplannen, Koersplannen en andere producten hebben aangeschaft. Maar als de verzekeraar bij alle klanten eenderde van de inleg heeft afgeroomd, dan is de stormachtige groei die de verzekeraar in de jaren negentig doormaakte, opeens veel eenvoudiger te verklaren. Die is betaald door de klanten die bij Spaarbeleg polissen sloten, en aan dat gegeven doen de recente reparaties van Aegon weinig af.

Aegon zweeg in folders over bijkomende kosten
Puinruimen. Terwijl de financiële wereld zich opmaakt voor een nieuwe beurshausse, likken drie grote financiële concerns de wonden van de vorige crash. Fortis, Dexia en Aegon zitten middenin de afwikkeling van de berg problemen die zij overhielden aan de beleggingsproducten die zij in de jaren negentig hebben verkocht.
Dexia begint volgende week aan de beslissende slag in de strijd met boze aandelenlease-klanten. De Belgische bank wil dat de regeling die wijlen Wim Duisenberg uittekende voor gedupeerde Dexia-klanten algemeen verbindend wordt verklaard, en hoopt dat de rechtbank in Amsterdam concludeert dat dat de meest redelijke oplossing is. Die koers is allerminst gelopen, aangezien tientallen partijen namens tienduizenden beleggers stellen dat zoiets onzinnig is, en dat zij recht hebben om als individu het conflict met Dexia te mogen uitvechten.
De strijd voor Fortis is evenmin gestreden. Na een serie van tientallen nederlagen bij DSI – het klachteninstituut van de effectenbranche – is het goed mogelijk dat de bank klanten die bij Fortis-dochter Groeivermogen beleggingsproducten hebben aangeschaft, tegemoet zal moeten komen, wanneer die bij de rechter hun geld terugeisen.
Aegon is van de drie tot nu toe het handigst. Het is onduidelijk is hoe de kaarten van boze klanten liggen, waardoor een massale opstand uitblijft.


Copyright: de Volkskrant
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Ammarshlem1 » vr 26 jan 2007 12:37

--------
Link informatie verwijderd

forummaster
Ammarshlem1
 

Berichtdoor impact » vr 26 jan 2007 13:51

Bericht verwijderd. Niet meer van toepassing.
Laatst bijgewerkt door impact op vr 26 jan 2007 18:40, in totaal 1 keer bewerkt.
impact
 

Berichtdoor bewijzenteover » vr 26 jan 2007 16:01

impact schreef:In de link in het bericht van deze Ammarshlem1 zit een gevaarlijk virus (Trojan) verborgen. Pas op!


Bedankt voor de tip. Alhoewel het nooit zo gevaarlijk kan zijn als het AEGON virus. Nederlands grootste (legale)maffia. Stelletje oplichters dat het zijn.
bewijzenteover
 

Berichtdoor sylvia » ma 29 jan 2007 19:14

Mijn zoon heeft toen hij nog totaal niets van financiele zaken afwist dit wanproduct afgesloten. Jammer genoeg was hij toen al wel 20 dus meerder jarig. Nu 5 jaar later kom ik er achter dat hij deze overeenkomst heeft.
Hij heeft al 5400 euro ingelegd.
Vraag 1
staat deze overeenkomst bij BKR in Tiel, ik krijg geen antwoord hierover van Aegon
Vraag 2
Ik heb bij Aegon een formulier aangevraagd dat er binnen 10 moet zijn om een overzicht tekrijgen en de mogelijkheden te bepalen. Wat moet ik daarna doen?

Ik ben door mijn zoon gemachtigd zijn zaken te behartigen!
sylvia
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma 29 jan 2007 18:20

Berichtdoor Piet » di 30 jan 2007 20:36

Hallo Sylvia,

Vraag 1
staat deze overeenkomst bij BKR in Tiel, ik krijg geen antwoord hierover van Aegon

Aegon is niet aangesloten bij het BKR dus de leningen en eventuele betalingsachterstanden van Aegon en Spaarbeleg klanten worden niet gemeld en vastgelegd bij het BKR.

Vraag 2
Ik heb bij Aegon een formulier aangevraagd dat er binnen 10 moet zijn om een overzicht tekrijgen en de mogelijkheden te bepalen. Wat moet ik daarna doen?


Bedoel je dat je gevraagd hebt om een pro forma rekening om te kijken wat de gevolgen zijn als het contract nu beëindigt wordt?
Wordt er ook over boete gesproken?
Kijk op het contract hoe lang de minimale looptijd is.
Zit hij nog in de minimale looptijd dan wordt er een boete gerekend, naast de eventuele restschuld als de aandelen bij verkoop minder waard zijn als bij aankoop.

Hij kan wachten tot de minimale looptijd voorbij is en dan het contract beëindigen.
Duurt dat te lang of wil hij er nu vanaf, zorg dat hij niet tekent op beëindigings formulieren waar gesproken wordt over de Duisenberg regeling.
Aegon stuurt beëindigingsformulieren waarin de Duisenberg regeling al in is verwerkt, zonder dat er een keuze is om deze wel of niet te aanvaarden of te kiezen voor een andere optie.
Trap er niet in en teken deze formulieren niet.
Heb je twijfels bij ontvangst van beëindigings formulieren, laat het weten.

Algemeen
Als iemand vragen heeft over het Aegon Vliegwiel contract, stuur een e-mail naar info@platformaandelenlease.nl en geef wat gegevens zoals welk Vliegwiel heb je, wat is de totale lengte van het contract, is de minimum looptijd al verstreken, wat is het bedrag van de aankoop van de effecten (dus niet de rente betalingen maar het aankoopbedrag waar de aandelen voor gekocht zijn) en was je gehuwd (of geregistreerd partnerschap) ten tijde van het tekenen van het contract.

Sterke juridische argumenten om succesvol te procederen zijn het ontbreken van de handtekening van de partner, het ontbreken van de benodigde (Wck) vergunning door Aegon en het niet nakomen van de zorgplicht.

Accepteer niet klakkeloos wat Aegon schrijft, zij praten en schrijven zoals het in hun eigen straatje te pas komt. Laat je niet beïnvloeden door hun dreigende taal, de dreigementen met incassobureau of deurwaarder hebben geen enkele waarde.
Het opstarten van een gerechtelijke procedure is meestal de enige oplossing om nog iets van je verloren geld terug te zien en een einde te maken aan het geschil met Aegon. Vaak kom Aegon dan opeens met een schikking aanzetten om een rechtszaak te voorkomen.
Procederen is voor iedereen betaalbaar en gezien de positieve gerechtelijke uitspraken vaak rendabeler als niets doen en al je geld verloren zien gaan aan een instelling als Aegon.

Succes en groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor sylvia » di 30 jan 2007 21:14

Dank je voor je snelle antwoord Piet.
Dit weekend kwamen we er stom toevallig pas achter dat hij deze Vliegwiel constructie had. Sinds die tijd lees ik me suf.

Gelukkig dan heeft hij in elk geval geen problemen met het aanvragen van een eventuele hypotheek.

Ik heb inderdaad gevraagd om een pro forma rekening. Ik heb die brief nog niet ontvangen en over boete is er tijdens het telefoongesprek niet gesproken.

De minimale looptijd is 7 1/2, maar hij zit nu nog maar op 5 jaar. Totale looptijd 15 jaar. Volgens het vodje papier dat in de Aegonmap zat moet hij boete betalen als hij nu wil opheffen.

Ik zal zijn verdere gegevens mailen naar het email adres
sylvia
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma 29 jan 2007 18:20

Berichtdoor Monument Valley » wo 31 jan 2007 17:40

Of spiegelden de aanbieders van aandelenlease producten ons iets voor en zijn we slachtoffer van de mooie verkooppraatjes en de websites waar het ons zo mooi werd voorgehouden.
Werden we misleid door kreten als SPAREN en ZEKERHEID en ABSOLUTE TOPSPECIALISTEN?


JA!!! Dat is iets wat 100% zeker is.
Monument Valley
 
Berichten: 105
Geregistreerd: di 1 nov 2005 16:51
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron