axent Aegon - spaar+fonds / schakelsparen

axent Aegon - spaar+fonds / schakelsparen

Berichtdoor margreet24 » di 7 nov 2006 17:24

Ik heb 2 polissen waar ik elke maand heel veel geld naar toe gaat
Nl spaar+fonds en schakelsparen. Bij axent Aegon
Al ongeveer 9 en 7 jaar.

Ik heb een gevoel dat dit niet goed zit. Wie kan mij hier meer over vertellen en of verder helpen.

Alvast bedankt.
margreet24
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 7 nov 2006 17:03

Berichtdoor Piet » di 7 nov 2006 20:20

Wil je meer informatie over de diverse contract vormen en hoe je bij je verzekeraar informatie kunt opvragen over jouw polissen en contracten, kijk bij “Sparen” voor later op de website van PAL. Hier de link : http://www.platformaandelenlease.nl/Sparenvoorlater.htm
Heb je vragen hierover, mail naar Johan : john_o_mill@hotmail.com en je krijgt z.s.m. antwoord.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Cohiba » za 23 dec 2006 15:36

Ook wij sparen al een aantal jaren via Axent Schakelsparen (sinds 1998). Het spaarloon wordt sindsdien overgemaakt naar twee vormen van sparen dmv aandelen. Ik hoor bitter weinig van de rendementen en heb het gevoel dat het gestortte geld als sneeuw voor de zon verdwijnt. Na deze reacties (en links) te hebben gelezen is dat gevoel alleen maar sterker geworden. Ik zal proberen een afspraak te maken met de Axen/Aegon adviseur om te vragen of we hier vanaf kunnen en zo ja: wat het dan heeft opgeleverd/gekost.

Ik zal later hiervan op dit forum nog bericht doen. "Ter leeringh ende vermaeck" :roll:
Cohiba
 
Berichten: 3
Geregistreerd: za 23 dec 2006 15:14

Onderwerp: axent Aegon - spaar+fonds / schakelsparen

Berichtdoor fragroo » ma 1 jan 2007 14:14

Je kunt natuurlijk altijd de (maandelijkse)inleg stopzetten en het bedrag laten staan. Het kost je dan niets meer en groeit ( of zakt) met het rendement van het fonds. De kosten van b.v. het schakelsparen zijn maandelijks zeer hoog, iets van 30 % van de maandelijkse inleg. Niet doen dus.
Dan kun je beter voor een andere soort belegging kiezen.
fragroo
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma 1 jan 2007 14:04

Berichtdoor Cohiba » wo 3 jan 2007 12:47

@Fragroo,
Had mijn tussenpersoon van Axent/Aegon gemailed met verzoek om eens langs te komen om de stand van zaken te bespreken (vorig bezoek kaartje gekregen met adresgegevens) mail kwam onbestelbaar retour. (Deze personen zijn altijd maar heel kort in die functie, dit is volgens mij al de vijfde sinds de laatste 8 jaar.) Had gelukkig ook nog een kaartje met antwoordnummer van Aegon, heb deze ingevuld en ben benieuwd of er een reactie komt en een afspraak wordt gemaakt.
Cohiba
 
Berichten: 3
Geregistreerd: za 23 dec 2006 15:14

Berichtdoor margreet24 » di 3 apr 2007 0:07

hallo, ik heb nog steeds geen actie ondernomen, wat moet ik doen, ik zie door het bomen het bos niet meer!
iedereen heeft ander advies, ( waar ik natuurlijk ook altijd blij mee ben)
maar ik weer het niet meer.
ik heb in die aegon ook niet het vertrouwen dat ze me hier correct in zullen adviseren.
Kan iemand mij helpen? met mijn persoonlijke 2 polissen ( zie hier eerste bericht)
met vriendelijke groet,
margreet
margreet24
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 7 nov 2006 17:03

Wat moet ik doen!!!! (Margreet)

Berichtdoor fragroo » di 3 apr 2007 10:50

Ik denk persoonlijk dat als je wat geld over hebt om te sparen je beter uit kan kijken naar een persoonlijke beleggingsrekening bij een gerenomeerde instantie. Je betaald dan een veel kleiner bedrag aan beheerskosten voor je beleggingsrekening. Voordeel is dat je het dan zelf in de hand houdt, overzicht houdt, afschriften ontvangt en veel meer kunt switchen tussen bepaalde fondsen met wat minder of wat meer risico. Wel raad ik je aan de beurskoersen GOED te volgen en je winst te pakken als je ermee tevreden bent. Na het pakken van je winst kun je eventueel weer een gedeelte opnieuw beleggen.

MAAR!!!!! In de beleggingswereld kan NIEMAND je een gegarandeerd rendement beloven.
fragroo
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma 1 jan 2007 14:04

Berichtdoor jurriaan » vr 31 aug 2007 15:07

ik beleg ook voor een vast bedrag in de maand met
axent schakelsparen.
ik denk dat ik er ook meer energie in ga stoppen, en
me er meer in ga verdiepen, krijg bar weinig info, en ze late n
haast niks los, heb er weinig vertrouwen,
beleg in hoog rendement fonds, ga denk ik wel switchen, mag eenmalig,zonder consequenties.
verder nog meer mensen???
jurriaan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do 30 aug 2007 13:31

jurriaan

Berichtdoor fragroo » vr 31 aug 2007 20:14

Lees mijn bericht van 01-01-2007 en van 3 april nog eens aandachtig!!!

Vergooi je geld niet en start met een beleggingsrekening bij bv de Rabobank. Je kunt het allemaal via je computer en je bent geen onevenredig hoge bedragen kwijt voor administatiekosten!!

STOP IN IEDER GEVAL MET SCHAKELSPAREN, DAT IS GELDKLOPPERIJ!
fragroo
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma 1 jan 2007 14:04

Berichtdoor jurriaan » do 10 jan 2008 12:07

vanmorgen tussenpersoon langsgeweest van de axent.
ik beleg rond 90 euro in de maand, in het hoogrendementsfonds.
het is me allemaal veel duidelijker geworden, zit vanaf 2001
in het fonds,en vond het allemaal ook erg verwarrend.
hij heeft me uitgelegd hoe ik kan berekenen of ik er mijn voordeel uithaal of niet, via de jaar overzichten.
erg handig.
als iemand er wat van wilt weten? als we in het zelfde schuitje zitten?
jurriaan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: do 30 aug 2007 13:31


Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron