Zijn er meer D.S.B gedupeerden op dit forum?? zie niets meer

Zijn er meer D.S.B gedupeerden op dit forum?? zie niets meer

Berichtdoor Riet » ma 10 maart 2008 23:05

Hallo! Ik zou zo graag weten of er mensen zijn die weten wat ik verder moet verwachten??
Ik ben al 1 1/2 tot 2 jaar bezig met een rechtzaak tegen D.S.B,maar ik bevind me volkomen in het duister!
Van mijn advocaat hoor ik nooit iets,en ik blijf maar geld pompen in die bodemlose put!! ze gooien er ook steeds geld boven op!!
Van dexia zie ik genoeg,maar van D.S.B alleen de verhalen hoe men in deze toestand terecht is gekomen,en niet het vervolg?
B.V Hoe het verloop van de rechtzaak ging,en hoe ging het met de advocaat? is het normaal dat je niets hoort?
Waarom zie ik zo weinig(geen) recente berichten van D.S.B gedupeerden??
Bedankt vast Riet :cry: :(
Riet
 

Berichtdoor impact » ma 10 maart 2008 23:57

Riet, 'ga eens naar "zoeken", (boven de forumpagina's) en vul daar DSB in. Dan zie je vanzelf wat er over DSB is geschreven. Lees vooral het bericht d.d. 18-01-2008 van Piet in de topic "DSB blijft misleiden".
impact
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 18 jun 2007 17:27

Berichtdoor Riet » di 11 maart 2008 1:11

Hallo Impact! Bedankt voor je reactie,maar ik heb alles al wel 20 keer gelezen op dit forum,en alle andere forums die ik kon vinden op internet!!
Wat mij opvalt is dat over dexia,gedupeerden veel met elkaar in gesprek zijn,over het vervolg,wat je allemaal kan tegenkomen etc!
en dat D.S.B gedupeerden hun verhaal vertellen,maar daarna is het allemaal heel minimaal!!
Ik heb ook moeite met het lezen van de uitspraken(bijvoorbeeld waar jemij naar toe verwees,van piet)
ok het is gunstig? maar wat is de uitspraak? ik geloof dat die nog moet komen ,niet?
Ik ben in dit soort zaken absoluut geen helder lichtje!!anders was ik er natuurlijk ook nooit ingestonken!!
Ik heb veel moeite het allemaal te begrijpen,ik heb vroeger ook nooit wat met financien hoeven doen,dat deed mijn man,maar door zijn ziekte sta ik daar nu alleen voor!
Maar in ieder geval nog eens hartstikke bedankt dat je even antwoorde!!
Riet :?
Riet
 

Berichtdoor Margreet Braat » vr 21 maart 2008 17:21

Hallo Riet,
wij zijn die mensen in die tweede zaak van DSB waar onlangs een uitspraak is gedaan (zie topic van Piet 18/1). Wat van belang is is dat je je goed laat informeren door je advocaat. Wij zijn destijds gestopt met betalen van de termijnen. Maar wel in overleg met onze advocaat. De rechtzaak duurde lang en heeft veel van ons gevergd. Zeker omdat wij tegelijkertijd in de Dexia affaire waren beland. Omdat het bij ons daarbij om eegalease ging gaf dat in een later stadium niet al te veel spanning meer. Echter, bij DSB hadden wij totaal geen idee hoe wij ervoor stonden. In tegenstelling tot de Dexia zaak, waar wij in een groep procederen (Holla Poelman), gingen wij met DSB individueel de strijd aan. Maar wij zijn blij dat we hebben doorgezet. De groep DSB gedupeerden is een stuk kleiner. Misschien dat je daardoor minder ervaringen hebt uit te wisselen. Wij hebben een keer een persoonlijk gsprek met de advocaat gehad op zijn kantoor. Verdere informatie uitwisseling ging schriftelijk en telefonisch. De zaak werd slepend omdat dsb trachtte de boel te rekken. Maar ook de rechtbank had tijd nodig om zich te verdiepen in de zaak. De advocaat hebben wij in de rechtbank voordat de zaak diende gesproken, ter voorbereiding en erna.
Ik hoop dat ik je een beetje inzicht heb kunnen verschaffen in onze belevingswereld met Frisia/DSB. Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat wel. Sterkte en succes verder!
Vriendelijke groet, Margreet
Margreet Braat
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 3 okt 2006 23:54

D.S.B

Berichtdoor Riet » vr 21 maart 2008 23:36

Hallo Margreet! Hartstikke bedankt voor je reactie!
Is jullie zaak nu afgelopen?en was het gunstig voor jullie?
Weet je,ik weet niet waar ik aan toe ben,ik krijg totaal geen geluid van mijn advocaat!
Als ik bel,krijg ik de assistent,die maakt dan een afspraak die pas na 3 keer word nagekomen,dan word ik teruggebeld,door weer een andere assistent!
Die me dan het gevoel geeft dat ik niet zo moet zeuren,en dat het nu een keer lang duurd ,en dat ik geduld moet hebben!
Uit zichzelf hoor ik niets van de advocaat!
Mijn zaak speelt nu zon 2 jaar!
Ik vroeg me af of dit normaal was??
Mijn advocaat heeft me ook geraden om maar door te betalen,anders krijg ik een neg bkr!
Ik betaal me al 7 jaar blauw,en het word steeds meer! daardoor ben ik ook in de nieuwe periode beland :cry: het vervolg contract met D.S.B!
Ik weet het niet meer hoor,is dit goed of niet??
Heb jij trouwens de uitspraak van zalm gehoord vorige week op tv? Hij zei,je kunt het ze niet kwalijk nemen dat ze een slecht produkt konden verkopen voor een leuke prijs!! Wat vind jij daarvan?
Daar heb ik ook niets over gehoord op dit forum?
Groetjes Riet
Riet
 

Berichtdoor Margreet Braat » za 22 maart 2008 0:20

dag Riet,
wij durfden het niet echt te geloven maar de zaak lijkt nu beklonken. Het totale nadeel uit deze constructie was voor ons bijna 15.000 euro. De helft hiervan dient DSB te vergoeden. Maar wij hebben in het kader van de overeenkomst bijna 7000 euro betaald. Om het verschil te overbruggen moeten wij nog een kleine 700 euro aan DSB nabetalen. Wij hebben dit nog eens goed telefonisch nagevraagd bij de advocaat, omdat het ons te mooi leek om waar te zijn. Maar het werd bevestigd dat dat de uitkomst is, zo is het vonnis.
Ik krijg het gevoel dat jij door jouw advocaat aan het lijntje wordt gehouden. Ik zie helemaal geen toegevoegde waarde zoals jij het beschrijft. Een advocaat hoort je te informeren, ook als er geen nieuws is. Wij hebben destijds via Piet Koremans onze advocaat gevonden. Misschien zou je beter over kunnen stappen. Maar ook wij zijn wel 2,5 jaar bezig geweest met de hele kwestie. Het moment dat wij meer moesten gaan betalen (voorjaar 2005) was voor ons een signaal om een regeling te treffen met DSB tegen een redelijke rente. Daar waren zij niet voor in. Via Piet kwamen wij toen bij onze huidige advocaat terecht. Wij hebben de betalingen in overleg met hem stopgezet terwijl het traject van het dagvaarden in gang werd gezet. En toen ging het hele circus van start. Maar daar zat wel beweging in. En daarover werden wij geinformeerd. En hoorden wij niets, dan belden wij zelf.

En wat Zalm betreft; zijn rol is altijd al dubieus geweest in de hele aandelenleaseaffaire, toen hij minister van Financien was. En dat hij nu bij DSB een bepaalde taak heeft, daarmee vallen voor mij wel wat puzzelstukjes op zijn plek.
Hoe dan ook Riet, ik denk dat er actie nodig is in jouw 'zaak'. Go for it!
'Hoor graag van je ;-)
Groet, Margreet
Margreet Braat
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 3 okt 2006 23:54

voor margreet!

Berichtdoor Riet » za 22 maart 2008 23:34

Hoi Margreet! Bedankt dit is bemoedigend voor mij!En ik ben ook heel erg blij voor jullie!!
Ik heb deze advocaat ook via piet,maar ik heb laatst aan de tel van piet gehoord dat hij ook niet meer zo blij is met deze advocaat!
Ik denk dat ik hem maar weer eens bel,mischien dat hij mij er verder mee kan helpen?
Het is ook zo verdomd moeilijk(ik wil niet klagerig overkomen!)maar ik moet ook zoveel mogenlijk buiten mijn man omdoen,want als hij merkt dat ik weer erg aan het martellen ben met deze zaak,dan word hij heel erg onrustig en depressief(ik neem aan dat je wel gelezen hebt wat er aan de hand is!)
En ik sta door die toestand nou ook niet bepaald op mijn sterkst in die strijd!
Maar ik moet maar weer tot actie overgaan,en me niet weer laten afschepen!
Als er verandering komt,laat ik het je zeker weten!!!!
Groetjes Riet
Riet
 

voor margreet!

Berichtdoor Riet » za 22 maart 2008 23:52

Hoi Margreet, ik heb nog eens alles nagelezen,maar ik heb hier niet geschreven wat er aan de hand is met mijn man!
3-4 jaar geleden is bij hem vasculaire dementie geconstateerd,hij is 58 jaar,en het is voor hem heel moeilijk dit te verwerken(voor mij ook natuurlijk!
Dat gaat heel langzaam bergafwaarts,en hij raakt steeds meer kwijt,complexe dingen daar heeft hij totaal geen inzicht meer in!
En dit is heel bedreigend voor hem!!
Dus vandaar,dit even ter toelichting!!
Groetjes Riet
Riet
 

Berichtdoor Margreet Braat » ma 24 maart 2008 8:25

hoi Riet,
wat erg voor jou en je man dat hij deze ziekte heeft op zo'n jonge leeftijd. Je zou daar al je energie voor moeten gebruiken in plaats van bezig zijn je recht te halen bij DSB! Natuurlijk kom je niet klagerig over. Je staat als individu toch alleen tegen zo'n groot concern en het is logisch dat je daarover signalen af wil geven en ervaringen wil delen. Het is toch niet voor niets dat de fora van Pal en Tros Radar zo vol zijn gelopen met reacties. Ieder mens heeft die behoefte, dat is heel normaal.
Het is verstandig om snel actie te ondernemen en eens kritisch te kijken naar de rol van jullie advocaat. Piet zal je daarin uitstekend kunnen helpen. Het toeval wil dat hij bij onze beide zittingen aanwezig was. Dat geeft echt wat extra steun. En ook zou ik zo snel mogelijk onderzoeken of je kan stoppen met het betalen van je inleg. Nogmaals: 'go for it'! Heel veel succes!

Vriendelijke groet, Margreet
Margreet Braat
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 3 okt 2006 23:54

Advocaat!

Berichtdoor Riet » di 8 apr 2008 11:53

Wat nu!
Ik heb dus een andere advocaat gebeld,maar die zei dat ik eerst contact op moet nemen met mijn huidige advocaat!
Dus gedaan,ik krijg de assistente aan de telefoon,ik geef dus weer aan,waarom hoor ik niets??zegt zij ze bellen u terug voor de stand van zaken!
Ik vraag waneer? zij ,dat kan ik niet zeggen!!
Dus weer hetzelfde liedje!! en kan ik weer gaan zitten wachten!!
Riet
Riet
 

Berichtdoor Piet » wo 9 apr 2008 19:42

Hallo Riet,

Als je wilt overstappen naar een andere advocaat dan is het wel zo handig om eerst met die nieuwe advocaat afspraken te maken en vervolgens je "contract" met de oude advocaat op te zeggen.
Dit laatste kan eventueel met behulp van de nieuwe advocaat.
Het is dus niet juist dat de advocaat die je gebeld hebt nu zegt dat je eerst moet stoppen met je oude advocaat en dan moet gaan zoeken naar een andere advocaat.
Als je stopt bij je advocaat dan moet deze advocaat wel weten waar hij jouw dossier heen moet sturen.
Ook de rechtbank moet op de hoogte worden gebracht van een wijziging anders komen stukken van jouw zaak bij je oude advocaat terecht.

Dus eerst een nieuwe advocaat vastleggen en vervolgens de oude advocaat en de rechtbank op de hoogte brengen van de wijziging met daarbij het verzoek aan de oude advocaat om je dossier op te sturen naar het adres van je nieuwe advocaat.
Zover ik weet heb je recht op subsidie dus dan moet het helemaal geen probleem zijn.
Mocht de nieuwe poging niet lukken (verwijs ook even naar dit stukje van mij), laat het even weten.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Hoe is de stand van zaken?

Berichtdoor amosfantasia » vr 9 mei 2008 8:35

Hoi Riet,
Hoe is de stand van zaken nu ivm de problemen? groet,Amos
amosfantasia
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di 27 sep 2005 18:07

Berichtdoor Riet » za 10 mei 2008 0:45

Hallo Amos!Tja ik moet nu van advocaat veranderen,dus alle papperassen weer bij elkaar zoeken(ik weet eigenlijk niet eens wat ik allemaal moet sturen)en dat naar de nieuwe advocaat!
Ik heb nu ook te horen gekregen dat alleen de hollands welvaren
(aflossings versneller) word aangepakt,en niet de spaarlening(te riskant)terwijl mij dat wel gezegd is in de eerste 2 jaar
De spaarlening wat achteraf ook aandelen bleken te zijn,plus de dure verzekeringen(WAO,OR) of er een wao verzekering bij was weet ik niet,ik weet niet waar ik moet kijken? ben een echte onbenul met dit soort contracten,cijfertjes? mijn man is al voor meer dan 3 jaar voor 80-100% afgekeurd,en werkt nog voor 4 morgens bij een sociale werkplaats voor mensen met lichamelijke en geestelijke beperkingen(ook om zich nog een beetje nuttig te voelen) dus ik weet niet of die wao verzekering wat zal doen,als die er is?
Mijn man was voor hij ziek werd voorman bij Wegener Tijl,een grote uitgeverij in kranten en dagbladen!
Om eerlijk te zijn heb ik er helemaal geen vertrouwen meer in,ik krijg meer en meer het gevoel dat je hier in dit land volkomen rechteloos bent,en overgeleverd word aan de geldwolven,en de overheid vind dat blijkbaar prima!!
Sorry geen al te positieve berichten,maar mischien komt het dat ik ook een beetje deprie hier van word,omdat ik het gevoel heb dat ik moet vechten tegen dingen waar ik geen snars van begrijp!
Maar bedankt voor je interresse(dat doet best goed)enhoe is/staat het met jou en je zaak?
Groetjes Riet
Riet
 

Hoi Riet,

Berichtdoor amosfantasia » zo 11 mei 2008 16:15

Heb jij al nagevraagd omtrent een Pro-deo advocaat?Dit is voor jullie financieel niet meer om te doen .
Het is heel erg wanneer je een advocaat hebt die geen fluit doet,dan alleenmaar een boel geld op strijkt ..

Vraag het eens na aan je nieuwe advocaat wat hij/zij zoal nodig heeft aan papieren .ben benieuwd wat je huidige advocaat heeft gedaan ivm al die rekeningen.


Je komt bij een erkende advocaat om geholpen te worden .
Maar....zoal in je PB gelezen te hebben betwijfel ik dat .

Zelf ben ik erook nog niet .Naast de Dexia heb ik 2 ABC-spaarplannen .De bewuste Woekerpolissen .
Dit even omdat je aan mij vraagt hoe het gaat .
Dat zoveel mensen door zoveel Oplichters beetgenomen zijn,blijft een raadsel .

Van Hogerhand moeten ze gelijk alaminute ingrijpen .Wordt niet (veel te weinig)gedaan .

Vandaar dat sommigen het leven niet meer zien zitten zo .Om ver boven je nek uit in de schulden te zitten .

Hoofd op jullie hoor .
Samen staan we toch sterk? Kom op en duim op voor jouw.je doet het allemaal in je uppie .Groetjes,Amos
amosfantasia
 
Berichten: 71
Geregistreerd: di 27 sep 2005 18:07

Berichtdoor Riet » ma 12 mei 2008 1:15

Hallo Amos! ik heb een pro deo Advocaat! dus die rekeningen vallen wel mee!
Nee ik heb de afgelopen 3 jaar ook in de klauwen gezeten van het U.W.V en de belastingdienst,dat heb ik geloof ik eerder verteld mischien dat je dat bedoeld?
Dat kwam door het met terug werkende kracht afkeuring voor 100% van mijn man, toen hebben deze 2 instanties er zon puinhoop van gemaakt,ik dacht echt dat ik er gek van werd!
maar dat is nu gelukkig opgelost!
Maar je krijgt het gevoel dat het nooit ophoud!nu zit je steeds meer met deze frustratie!
Ik begrijp ook niet dat de mensen zich zomaar naar de slachtbank laten leiden(jij wel?) ik ben nu eigenlijk tot alles in staat! Waarom pikken de mensen dit?? Zijn we terug in de middeleeuwen,dat we worden uitgezogen door de Elite(landheren) en verder onze kop houden en ploeteren omdat de elite gouden kranen willen in hun jacht van tig miljoen??
En de overheid,nou dat zooitje verwacht ik echt niets van!!! die zitten er zelf in!!
Als wij ons recht zouden halen,komen wij aan hun portomonaie!
Zalm en consorten!
Ze vinden het toch prima dat wij op deze manier worden opgelicht,ze schreeuwen wel wat door elkaar over misleidende reclames etc op tv(al jaren) maar gebeurd er wat???
Nee, ze gaan gewoon door, je kunt niets meer doen zonder constant op je hoede te zijn,en over je schouder te kijken,via telefoon etc,ik ben zelfs aan de telefoon allert als ik word gebeld door die verv callcenters,ik zeg dan altijd dat ik mijn gesprekken opneem,voor je het weet ben je ergens lid van terwijl je uitdrukkelijk zegt dit niet te willen(is mij al gebeurd) en vervolgens heb je een incasso bureau aan je broek(is opgelost,ik heb dit gewonnen) maar alle ergenis en tijd en geld!!!
Dit bedoelde ik ermee dat ik er geen vertrouwen in heb, Als er wat zou moeten gebeuren dan zouden de gedupeerden eens flink van zich moeten laten horen,en niet meer op zon aardige manier!!
Ik wil mijn tentje wel opslaan bij het torentje,en ze daar het leven net zo zuur maken als het voor ons is!!
maar goed,dat zijn mijn hersenspinsels,en ik ben behoorlijk kwaad over dit alles,maar dat zal voor jou niet anders zijn!
Ik hoop dat het voor jou de goede kant op gaat, die woekerpolissen en Dexia je zou er toch ziek van worden!!
Laten we maar genieten van het mooie weer,dat kunnen ze ons lekker niet afpakken,Hoop ik :?
Groeten Riet
Riet
 


Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron