Hier ook een DSB slachtoffer

Hier ook een DSB slachtoffer

Berichtdoor monique71 » di 10 feb 2009 10:33

Hallo allemaal

Ook hier een DSB slachtoffer.

We zitten met een flink aantal koopsompolissen in onze maag waarvan nu blijkt dat we over zijn verzekerd.

Ik ben nu in contact met bijzonder beheer. Ik heb van alles moeten opschrijven en heb ze een aantal berekeningen laten zien.

We hebben 2 keer een arbeidsongeschiktheids/ww verzekering en zijn 4 keer verzekerd voor een evnetuele ziekenhuisopnamen door een bedrijfsongeval.

Ik ben nu aan het proberen om met de DSB tot een oplossing te komen. Maar als ik hier zo de verhalen lees gaat het me vast niet lukken.

We kunnen het financieel bijna niet meer opbrengen en dit weet ook de DSB.

Hoe kunnen ze nou een teveel aan koopsompilssen berekenen terwijl ze wisten dat we deze al hadden? ( Alles loopt bij de DSB )

Ook zijn we aan het proberen om van de verzekeringen af te komen en hiervoor zijn we bezig met een andere bank. We willen die verzekeringen afkopen en daarvoor in de plaats een kapitaalspaarplan nemen. Het zou ons ongeveer 200 € in de maand schelen.

We hebben rechtbijstand alleen die doen niet echt veel. We hebben immers zelf getekend en een dure advocaat kunnen we niet betalen.
monique71
 

Berichtdoor Piet » di 10 feb 2009 12:00

Beste Monique,

In plaats van het voeren van een rechtszaak tegen DSB zijn er ook andere mogelijkheden.
Zo kun je b.v. een klacht in dienen bij het Kifid (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening).
Op hun website www.kifid.nl schrijven zij o.a. :
Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) is bedoeld om u, als consument, één loket te bieden voor de beslechting van (dreigende) conflicten met financiële dienstverleners. U kunt hierbij denken aan de productgroepen beleggingen, verzekeringen, hypotheken, kredieten, overige bankproducten en gemengde producten.
Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248 ( € 0,10 per minuut )


Daarnaast kun je ook je klacht indienen bij de AFM (Autoriteit Financiële Markten).
Hier de link waar je terecht kunt met je klacht:
http://consument.afm.nl/consumenten/ver ... lacht.aspx
of
http://consument.afm.nl/consumenten/afm/meldpunt.aspx

Als alle slachtoffers van DSB en de vele dochters zoals Frisia, Becam, Postkrediet en Lenen.nl dit doen dan zullen het Kifid en de AFM wel inzien dat er iets moet gebeuren en zij iets moeten doen tegen de praktijken van Dirk Scheringa en kornuiten.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor monique71 » di 10 feb 2009 12:13

Ik kreeg net een telefoontje van de DSB.........ze kunnen niks voor ons betekenen.

En hoe nu verder :cry:

Ik zal eens gaan kijken op de sites bovenstaand
monique71
 

Berichtdoor monique71 » di 10 feb 2009 13:49

Als ik Kiffid ga bellen en leg ze de situatie voor wat zouden ze dan kunnen betekenen?

Gaat me dit veel geld kosten?

Sorry voor de vargen maar ik zie het echt even niet meer zitten.

Ik heb ik weet niet wat voor verhaal gefaxd maar ze doen niks. Ze hebben niet eens gekeken naar die dubbele koopsompolissen. Gaat wel ff om een dikk 10 duizend euro die teveel is buiten de rest ( 30 duizend aan koopsommen )

Waarom konden we niet gewoon een overlijdensricico verzekering nemen en een spaarverzekering bij de bank.

Het had mij ruim 40 duizend gescheeld in de hypotheek en aan verzekeringen ( nu 410 euro in de maand ) per maand.

Ik kan alleen maar janken en ik denk dat er niks anders op zit om het huis te gaan verkopen en met een schuld te gaan blijven zitten. Zo hebben we het per maand een stuk beter dan nu
monique71
 

Berichtdoor Margreet Braat » do 19 feb 2009 19:05

Dag Monique,

verschrikkelijk voor jullie. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.

Vriendelijke groet,
Margreet Braat
Margreet Braat
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 3 okt 2006 23:54

Berichtdoor monique71 » vr 20 feb 2009 15:19

Inmiddels zijn we een stuk wijzer geworden.

Alle verzekeringen zijn bij de DSB stopgezet en de machtigingen zijn ook geanuleerd. We hebben nu een verzekering die meer oplevert aan het einde en minderkost per maand en zonder enige risico.

Volgende week weer een gesprekmet relatie beheer.......kijken of we nu wel van die koopsompolissen kunnen afkomen.
monique71
 


Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron