DSB blijft misleiden

Berichtdoor monique71 » ma 23 maart 2009 13:17

Bedankt Piet.

Sorry voor alle vragen maar ik wordt er echt moedeloos van. Denk je het geregeld te hebben laat DSB op het laatste moment afweten.

De regionale kranten hebben het nieuws over de DSB ook overgenomen. Wie weet wordt DSB terecht gewezen en worden veel mensen geholpen.

Wat kan je er zelf als "klant" eigenlijk van verwachten? Ik neem toch niet aan dat DSB zegt we betalen terug. DSB zou dan minstens failiet gaan. ( niet dat ik het erg vind :lol: )

En hoe zit het met al die polissen waaraan we betaald hebben? Die zijn nagenoegen niks waard maar DSB blijft zeggen dat het geen woekerpolissen zijn en er niks mis mee is.

Zo zit ik met nog zoveel vragen.
monique71
 

Berichtdoor Riet » ma 23 maart 2009 14:15

Hoi Monique.
Je bent goed bezig,doe wat Piet zegt en vraag advies bij de Ombudsman.
Je moet eerst zelf actie ondernemen,daar alle bewijzen van bewaren.
Dan weer naar het KIFID(of je advocaat,die kun je ook bellen,al gedaan?)
Zover ik weet,kun je de koopsompolissen eens per 5 jaar afkopen.
Dat werd mij ook te laat verteld(wist dat niet?) DSB zegt zowiezo dat niets kan(heb je wel gemerkt)dus was voor mij ook de eerste termijn verstreken.
Ik weet het,het is om depresief en moedeloos van te worden(zal de bedoeling wel zijn)maar de aanhouder wint!

Zelf neem ik aan(uit wat piet vetrteld)dat ik een klacht bij de AFM neer kan leggen,dat ga ik nu doen!
Groeten Riet
Riet
 

Berichtdoor monique71 » ma 23 maart 2009 14:27

De koopsompolissen heb ik allemaal al afgekocht. Netjes aangetekend opgestuurd en hiervan heb ik een bewijs.

Er komt als het goed is in februari 2011 al een deel vrij en in 2012. Dit was trouwens het advies van relatie beheer en ook dat ik het allemaal gelijk moest opzeggen.

Ik zit nu alleen nog met HollandsWelvaren ProfijtPlan en Tadas in mijn maag. DSB geeft dus geen akkoord voor de NHP verzekering maar NHP is er nu ook mee bezig ik heb NHP gemachtigd om de zaak te regelen.

Verder ben ik nu weer bezig met Kifid en heb de onbudsman al gemaild.

Nog geen reactie van de advocaat gehad.

Wel heb ik contact met iemand die zijn verhaal gaat doen aankomende zaterdag bij NOVA. Ik heb NOVA ook gemaild. Dit stel zou vragen of hun woordvoerder contact met ons wil opnemen.

Het leven draait alleen nog maar om het hele DSB gebeuren. Om moedeloos van te worden maar na alle krantenkoppen te hebben gelezen weet ik waar ik voor strijd.

We gaan door en laten ons niet kisten.

Ik vind het vreselijk dat we zo veel geld kwijt zijn aan de polissen. Niks is het waard en als ik het geld op een "betrouwbare" spaarrekening had gezet was het nu al meer waard geweest.Er is gewoon 11.000 euro weg.

Ik ga nu eens kijken of ik hier nog wat terug van kan vorderen. Tips zijn welkom.
monique71
 

Berichtdoor Piet » ma 23 maart 2009 16:12

Claim tegen DSB in voorbereiding

Door: Jan-Hein Strop

De Stichting Hypotheekleed gaat bij voldoende aanmeldingen van gedupeerden een collectieve claim tegen DSB Bank indienen.
‘Bij 1.000 deelnemers starten we een zaak tegen DSB Bank’, zegt Bert Oude Middendorp, initiatiefnemer van Stichting Hypotheekleed en advocaat bij OM Advocatuur te Enschede. De stichting wil de bank van grootaandeelhouder Dirk Scheringa aansprakelijk stellen voor de schade die is ontstaan door de wijze waarop DSB hypotheekleningen heeft verstrekt.
Volgens Oude Middendorp heeft Hypotheekleed zo’n 200 gedupeerden verzameld. ‘In al die dossiers zie je hetzelfde: excessieve hypotheekleningen tot negen keer het jaarinkomen. Ook andere banken hebben zich hieraan schuldig gemaakt, maar DSB spant de kroon.’ Hij schat dat er duizenden huizenbezitters de dupe zijn geworden van de verkooppraktijk van Scheringa’s leenimperium.
Dit weekend maakte de toezichthouder Autoriteit Financiële Markten bekend naar aanleiding van klachten een onderzoek in te stellen naar DSB. Onderzocht wordt of de bank de zorgplicht heeft overtreden. Die eist dat financieel dienstverleners klanten op verantwoorde wijze adviseren.

Gedragscode

De mede door DSB ondertekende Gedragscode Hypothecaire Financieringen stelt dat huizenkopers vier tot vijf keer hun jaarinkomen mogen lenen. Uit dossiers van gedupeerden waarover deze krant eerder berichtte, blijkt dat DSB die norm vaak overschrijdt door de verkoop van dure, vaak onnodige, aan de hypotheek verbonden verzekeringen tegen koopsom. Die verzekeringen moest de klant in één keer betalen, in plaats van tegen een maandelijkse premie. Door de koopsompolissen wordt de totale hypotheeklening fors opgeblazen. Gevolg is dat DSB-klanten vaak zitten opgescheept met een lening ver boven de acceptabele 125 procent executiewaarde (geschatte waarde bij gedwongen verkoop) van het huis.
De hypotheek bij een andere bank onderbrengen is onmogelijk, omdat de lening hoger is dan een andere bank wil verstrekken. Er is immers onvoldoende onderpand. DSB heft als enige bank in Nederland ook na de rentevaste periode een boetetarief bij het aflossen van de lening, waardoor de klant klem komt te zitten.

Zelfde als in VS

Nu voor veel klanten de rentevaste periode is verstreken, schiet DSB’s rente bovengemiddeld omhoog. De lasten nemen zo toe, dat velen niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen. ‘Ik noem dit Nederlandse subprime hypotheken’, zegt Oude Middendorp.
DSB ontkent alle beschuldigingen. Bestuurslid Hans van Goor zei in De Telegraaf van zaterdag dat DSB ‘totaal geen belang’ heeft bij klanten die schulden niet meer kunnen aflossen. Hij wijst met een beschuldigende vinger naar ABN Amro, Fortis en Rabobank die leningen van DSB oversluiten. ‘Die bieden dus meer financiering. Dat betekent dat wij niet tot de top financieren, andere partijen wel.’

Copyright (C) De Pers

http://www.platformaandelenlease.nl/nie ... 2009-1.htm
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor monique71 » ma 23 maart 2009 16:31

@ Piet ik had nog een vraag

Ik ben gebeld door AFM. Ik moet nu een klachten brief schrijven naar de DSB en deze aangetekend opsturen.
Naar AFM opsuren en een begeleidende brief met ons verhaal erin.
Ook kan ik Kifid inschakelen maar moet ik dit nu gelijk doen of pas als ik een oficiele klacht heb ingediend bij de DSB ? En moet ik DSB een tijd geven om te reageren.
Ik heb begrepen dat kifid een definitief besluit neemt en wil dit niet verspelen als ik me niet goed duidelijk heb gemaakt. Het gaat tenslote om een hoop geld.

En wat zet je allemaal in een klachten brief? Zijn hier voorbeelden van?
Sorry voor de vele vragen maar weet nu even niet hoe ik moet beginnen.
monique71
 

Berichtdoor Piet » ma 23 maart 2009 16:52

Vanavond in "De wereld draait door" op Ned3 om 19.30 uur en "Netwerk" op Ned2 om 20.25 uur waarschijnlijk aandacht voor de DSB problematiek.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor monique71 » ma 23 maart 2009 17:08

Vanavond om 22.15 NOVA Het verhaal van een stel die ook DSB "slachtoffer" is
monique71
 

Berichtdoor Piet » di 24 maart 2009 15:54

DSB gedupeerden die zuchten onder hun hypotheek, Tros Radar zoekt jou :

Oproep: Uw ervaring met hoge maandlasten
Sommige mensen kunnen nog maar nauwelijks rondkomen, doordat de maandelijkse vaste lasten voor hun hypotheek flink zijn gestegen. In het verleden is hen een veel te hoge hypotheek verkocht.

Bent u ook financieel in de knel gekomen, doordat de vaste maandelijkse lasten van uw hypotheek zo hoog zijn geworden? Neem dan via dit formulier contact met ons op.


Hier de link waar je je kunt aanmelden:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=893

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor monique71 » di 24 maart 2009 16:46

Ik heb al gerageerd maar of het Radar gaat lukken?
Zelfs Nova zwichte al voor DSB
monique71
 

Berichtdoor Piet » wo 25 maart 2009 12:03

DSB schikt geschil over effectenlease

Het Parool 24 maart 2009

AMSTERDAM - De DSB Bank is een schikking overeengekomen met gedupeerden van het effectenleaseproduct Hollands Welvaren Select. Een rechtszaak is hiermee van de baan.

Dit heeft de Stichting Stapelkrediet, die circa honderd DSB-gedupeerden vertegenwoordigt, aan belanghebbenden laten weten. Het effectenleaseproduct Hollands Welvaren Select werd doorgaans verkocht door bedrijven die tot het financiële imperium van Dirk Scheringa behoren. Deze bedrijven maakten gebruik van verschillende handelsnamen, waaronder Postkrediet, Frisia, Becam, de Perelaer, Robbesand Voorschotbank, Agnes Voorschotbank, Bovo en Vola Geldleningen.

Volgens de Stichting Stapelkrediet werden de uiterst gecompliceerde effectenleaseproducten, waarmee met geleend geld kon worden belegd in aandelen, op 'agressieve wijze aan consumenten verkocht die doorgaans leken waren op financieel gebied'. Zij waren zich daardoor nauwelijks bewust van de risico's die aan de effectenleaseconstructie verbonden waren.

Namens de Stichting Stapelkrediet onderhandelde het Bossche advocatenkantoor Van Ewijk met DSB. Over de inhoud van de overeenkomst, die onlangs aan de cliënten werd voorgelegd wil een woordvoerder van het kantoor niets kwijt: ''Maar alles wordt op een nette manier geregeld.''

Gisteren werd bekend dat DSB ook mogelijk een claim tegemoet kan zien van de Stichting Hypotheekleed, die de belangen behartigt van circa tweehonderd DSB-klanten die met te dure hypotheekleningen zitten opgezadeld. In sommige gevallen bedroeg de lening tot negen keer het jaarinkomen.

De Gedragscode Hypothecaire Financieringen schrijft voor dat huizenkopers hoogstens vier tot vijf keer hun jaarinkomen mogen lenen. DSB zou die norm geregeld overschrijden door de verkoop van dure, vaak onnodige, aan de hypotheek verbonden verzekeringen.

Ook de Autoriteit Financiële Markten (AFM) doet onderzoek naar de wijze waarop leningen zijn verstrekt door DSB Bank.

Volgens de AFM komen er 'relatief veel signalen en klachten' over producten en adviezen van DSB binnen.

© Het Parool

http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONO ... ease.dhtml
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor monique71 » wo 25 maart 2009 12:59

Goed nieuws :lol:

Jammer dat ik me destijds nergens heb gemeld. Zit ook met een Hollands Welvaren product :cry:

@ Piet waar moet ik me eigenlijk allemaal gaan aanmelden? Ik ben dan wel zo druk met stijden maar het zou wel mooi zijn als ik uiteindelijk ook wordt geholpen.
monique71
 

Berichtdoor Riet » wo 25 maart 2009 13:10

Monique.
Heb je al een afspraak met de Advocaat?
Als die niets voor je kan doen.
Piet wat dan?
Naar de KIFID,of een andere Belangen Organisatie?

Wat ik begrepen heb Monique,is dat waneer de Advocaat je niet kan helpen ivm toevoeging,je de optie hebt om je bij de KIFID te melden(allebei kan niet)
Of collectief.
Groeten Riet
Riet
 

Berichtdoor monique71 » wo 25 maart 2009 14:12

Hoi Riet

Ik heb nog geen afspraak gemaakt met de advocaat. Ben al wel bezig met alles opzoeken en uitzoeken en ga mijn verhaal op papier zetten waar hij om vroeg.
Als ik hiermee klaar ben ga ik een afspraak maken.

Heb je net een mail gestuurd.

Ik weet echt even niet meer wat ik nu moet doen

Monique
monique71
 

Berichtdoor Piet » wo 25 maart 2009 14:59

Van het Tros Radar forum:

Geplaatst op 24 Mrt 2009 22:15 door Iris00

Hallo,

Ik zit op de School van Journalistiek en ben bezig met een artikel over leningen. Ik zoek iemand die voor de gek is gehouden bij DSB bank(Becam, Frisia, lenen.nl etc)
Wil je je verhaal kwijt? Wil je mij dan e-mailen? iris_pluim@hotmail.com
Het is belangrijk zoveel mogelijk om van je te laten horen, om dit te stoppen!!

Groetjes.
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » vr 27 maart 2009 11:48

Hallo Monique,

Om een klacht in te dienen bij Kifid en/of de AFM is het nodig om eerst een klacht in te dienen bij DSB en tevens DSB verantwoordelijk te houden voor de geleden schade.
Met DSB bedoel ik niet alleen DSB maar ook de DSB dochter(s) die hierbij betrokken zijn zoals bv. Becam, Frisia, Lenen.nl en Postkrediet.
Als het antwoord uitblijft of niet voldoende is dan kan de klacht ingediend worden bij het Kifid en/of de AFM.

Daarnaast blijft natuurlijk het probleem van de vele lopende contracten en polissen.
Om hier van af te komen is het belangrijk een goed financieel adviseur te raadplegen om alle contracten af te kopen c.q. over te sluiten bij een betrouwbare bank of financiële dienstverlener.
Op bv. www.hypotheekproblemen.net is hierover veel te vinden.
Veel DSB gedupeerden zijn al door deze organisatie geholpen.
Een advocaat die dit soort contracten juridisch kan bekijken is:

Van Diepen van der Kroef Advocaten in Hoorn
Mr. Bonefaas M,
m.bonefaas@vandiepen.com
www.vandiepen.com

Meijer Advocaten in Haarlem (aangepast tarief)
Mr. Meijer M.J., 023-5347156
meijer@meijeradvocaten.nl
www.meijeradvocaten.nl

Vaessen en van Kempen Advocaten in Cuijk
Mr. E. Hattink , 0485-315393
e.hattink@advocatencuijk.nl
www.advocatencuijk.nl

Wat het bij DSB moeilijk maakt is de grote variëteit aan contracten zoals koopsompolissen, kredieten, hypotheken, aandelenlease contracten, overlijdensrisicoverzekering en arbeidsongeschiktheidsverzekering die DSB heeft geprobeerd te slijten.
Alle variaties zijn mogelijk en dat vraagt per DSB gedupeerde vaak weer voor een andere aanpak of advocaat.
Informatie inwinnen bij diverse advocaten is belangrijk en de keuze of je via een rechtszaak je gelijk wilt halen of via het Kifid en informatie inwinnen bij diverse financieel adviseurs om zo een goede keuze te maken.
Het is een complexe materie waarin je dus 2 soorten hulp nodig hebt, die van een financieel adviseur en van een juridisch adviseur.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 134 gasten

cron