DSB blijft misleiden

Berichtdoor Margreet Braat » zo 22 jun 2008 8:49

ha Riet!

Dank je wel voor je enthousiaste reactie! Fijn dat jullie nu ook bij de heer Meijer zitten. Een bijzonder kundige advocaat, die voor ons echt alles eruit heeft kunnen slepen wat mogelijk was. Maar ook lof voor de rechtbank in Alkmaar. Zij hebben de zaak goed kunnen analyseren en hebben de handelswijze van DSB goed kunnen doorgronden. En wat ook zo fijn is bij dergelijke hoorzittingen: je kan eindelijk de vertegenwoordiger van DSB recht in de ogen kijken en je krijgt alle kans om je ongenoegen eens uit te spreken. Dat vond ik persoonlijk nog het meest bevredigend. Want een stadium eerder, toen wij nog poogden met DSB te schikken door alles te willen betalen maar wel tegen een lagere (schappelijker) rente, toen werd mijn man zo onfatsoenlijk te woord gestaan en wilde men van geen wijken weten. Het is gewoon 'lekker' om dan in zo'n rechtbank gehoord te worden door de rechter en de tegenpartij.

Ik hoop dat je hier verslag wil doen van het verloop van jullie zaak. Ik zal het met bijzondere interesse volgen! Fijne zondag, Riet.

Margreet
Margreet Braat
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 3 okt 2006 23:54

Berichtdoor Piet » vr 19 sep 2008 13:50

DSB sluit kantoren door vlucht internetbankieren

17-09-2008

DSB heeft de afgelopen tijd een aantal van haar bankfilialen gesloten. Volgens DSB-woordvoerder Wilting heeft sinds DSB een bank werd het internetbankieren zo'n vlucht genomen dat de kantoren nog nauwelijks worden bezocht.

"Aanvankelijk was het plan, toen DSB de bankvergunning verkreeg, om het aantal kantoren uit te breiden", zegt Wilting. "Maar wij hebben ons beleid op dat punt gewijzigd. De vestigingen Leiden, Heerhugowaard, Arnhem, Apeldoorn, Alphen aan den Rijn, Middelburg en Breda zijn al gesloten. Op andere plekken zijn we kantoren aan het samenvoegen. Internetbankieren is zo groot geworden dat DSB nu een echte internetbank wil worden. Maar omdat niet iedereen, vooral ouderen, een internetaansluiting heeft, komen we ook nog bij de mensen thuis." Volgens Wilting heeft de sluiting geen personele gevolgen. "Er is zelfs alleen maar personeel bijgekomen."

Bron: Assurantie Magazine
http://www.amweb.nl/nieuws/nederland/ds ... 7350.lynkx

Lees ook even de reacties hierop via bovenstaande link.
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Janny » wo 24 sep 2008 9:48

Volgens Wilting heeft de sluiting geen personele gevolgen. "Er is zelfs alleen maar personeel bijgekomen."

Welke zin heeft het dan om kantoren te sluiten, als je meer personeel nodig hebt en de eenvoudige burger minder kunt bedienen.
Dan zijn er toch andere oorzaken als niet bezoeken, meer denk ik dan aan bezuinigen.!
janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Piet » wo 8 okt 2008 20:20

En suikeroompje Dirk scheringa probeert het zo mooi te vertellen via zijn vele "dochters" Lenen.nl, Becam postkrediet en ga zo nog maar even door.
Ali Babba en de 40 rovers zou m.i. een betere benaming zijn.

Allemaal onzin zeggen sommigen, DSB is gewoon en bank die klanten probeert te trekken.

Ja, maar hoever ga je daarmee?
Over lijken?

DSB blijkbaar wel gezien deze e-mail die wij afgelopen week ontvingen:

Enorm bedankt voor uw reactie, en ik ga dit zeker rustig doornemen.
Heb overigens alle medewerking van mijn vakbond en Hypotheek adviseur.
Deze laatste heeft een tragisch bericht gekregen van een cliënt van hem
Na een lange periode van hoop en teleurstellingen, heeft deze cliënt een einde aan zijn leven gemaakt.
Dit gebeurde enige tijd geleden.
Deze man had een torenhoge schuld bij DSB.
En voor hem werd alles uitzichtloos.
Ik ben daar enorm van geschrokken zoals u wel begrijpt.


Tot zover een stukje uit een email van één van de vele DSB gedupeerden.

Onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die zaken doen met een bank als DSB of één van de vele dochters.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Janny » do 9 okt 2008 9:28

Piet, en anderen

Ja, voor ons onbegrijpelijk. om zo met open ogen in een bank-val te lopen.

Echter ik kom ze nog dagelijks tegen , mensen die gewoon niets hebben met de financiele wereld, ze ontvangen loon en geven het uit en dat is het.
Ze lachten wat om die domme mensen die zo achter die financiele drama''s aan zitten.

En dan zo maar op klaarlichte dag blijkt dat wereldje toch een draadje te hebben met narigheid in die bankwereld, en dan pas zien ze wat hier en op de tros fora al die tijd is geroepen.

Je houd het niet voor mogelijk! toch ontmoet je ze. Zelfs een zoon die de icesave voor een goede bank hield en er vorige week zijn vertrouwen aan gaf. Hij wist van mijn debacle met dexia,en leefde intens mee, maar dat was toch wat anders?
Snap jij het, ik niet.
Het zal aldoor weer gebeuren.
Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Piet » ma 22 dec 2008 13:46

Rente explodeert bij Dirk Scheringa

Dat was even schrikken toen ene mevrouw L. de post openmaakte. Ze moest op een lopend krediet bij Becam, één van de merken van kredietverlener Dirk Scheringa, zonder opgaaf van reden van de ene op de andere dag 3 procentpunt meer rente betalen.

De rente bij Becam, een dochter van Dirk Scheringa Beheer (DSB) steeg van 6,8% naar 9,8%. L. belde RTLZ, die vervolgens weer DSB belde. De bank van Scheringa, nummer 97 van de Quote 500 met €285 miljoen, houdt het vooralsnog op ‘een fout’. Of de vergissing meer is gemaakt, is nog niet bekend.

Alhoewel DSB spreekt van een fout, past de rentemanoeuvre wel binnen de kleine letters van een doorlopend krediet bij Becam. Daarin stond namelijk dat de kredietvergoeding in hoogte kan variëren. De dame in kwestie sloot het krediet in april af, tot nader bericht zou de kredietvergoeding 6,5% bedragen. In twee nadere berichten in juli en oktober vloog die dus met bijna de helft omhoog.

Ondertussen snijdt Scheringa driftig in zijn advertentiebudgetten. In omroepgidsen althans. DSB voert al jaren een reclamebombardement via omroepgidsen als Tros Kompas en Veronica Magazine. Een gids kon tot voor kort zo’n acht pagina’s reserveren voor advertenties van DSB.

Geldgebrek is geen argument om het aantal advertenties flink terug te schroeven, meldt Alex Gitzels, Hoofd Media van DSB. De respons via internet, in combinatie met tv-spots, blijkt veel hoger te liggen.

Henk Willem Smits maandag 15 december 2008, 13:41

Bron: http://www.quotenet.nl/biz/rente_explod ... eringa.php
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Piet » ma 22 dec 2008 14:08

DSB herstelt 'foutje' met rentetarief

Een foutje, zeggen ze bij DSB. Maar feit is dat de bank in ieder geval één klant met een doorlopend krediet trakteerde op een ware rente-explosie.

Becam
Mevrouw L. sloot in april van dit jaar een doorlopend krediet af bij Becam Financieringen. Dit is één van de vele namen waaronder Dirk Scheringa Beheer (DSB) aan kredietverlening doet. De kredietlimiet was ruim 15.000 euro en de effectieve rente op jaarbasis bedroeg 6,5%.

Kleine lettertjes
In de kleine letterjes van de overeenkomst stond dat de kredietvergoeding in hoogte kan variëren. De 6,5% was tot nader bericht. Dat nader bericht volgde al snel. Per juli van het jaar ging de rentevergoeding omhoog naar 6,8%. Een reden voor die verhoging gaf Becam/DSB niet.

Foutje
In oktober volgde een nieuwe verhoging. De rente ging van 6,8% naar 9,8%. Opnieuw zonder opgaaf van reden. Na vragen van RTLZ stelt DSB dat sprake is van een fout. Eén die de bank zo snel mogelijk aan zal passen. Hoeveel van dit soort fouten wordt gemaakt, kan DSB niet zeggen. "We hopen dat het niet te vaak gebeurt."

En u?
Ons advies: kijk nog eens goed naar de ontwikkeling van uw DSB-rentevergoeding. Laat die abnormaal grote sprongen zien, dan kan het best zijn dat de bank een foutje heeft gemaakt. Het is verstandig om DSB daar dan even op te wijzen. En komt u er niet uit, dan horen wij het graag.

Heeft u soortgelijke ervaringen met DSB? Mail ons:
Stuur uw reactie naar internet@rtlz.nl

Bron: www.rtl.nl

Ook PAL is geïnteresseerd in uw negatieve ervaringen met DSB of één van de vele dochters.
Mail uw ervaringen ook naar info@platformaandelenlease.nl
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Janny » do 1 jan 2009 16:28

zijn dat foutjes?

of

is het opzettelijk, en krijg je wanneer je het ondekt het antwoord dat het een foutje betreft.
Zou me niet verbazen dat ze het gewoon laten afhangen van uw oplettendheid.

Dus wee op je Qui-vive
Voor iedereen een goed 2009, met de hoop dat dit het laatste gedupeerden maleise-jaar gaat worden.

Janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

Berichtdoor Margreet Braat » za 3 jan 2009 8:24

Beste mensen,

Inderdaad, wees alert. Anderen haalden het hier al aan. Wij dachten namelijk dat wij een dikke punt konden zetten achter de zaak tegen DSB, zie mijn postings in deze toppic in juni 2008. Niets is minder waar! Wij ontvingen afgelopen dinsdag, 30 december 2008 een brief van Inspectrum Advocaten uit Heerhugowaard (onderdeel van incassobureau Inspectrum bv en deze behoort tot de DSB groep). Zij stellen ons in gebreke omdat wij ons niet aan onze betalingsverplichting hebben gehouden. Voor het gemak stuurden zij alvast een concept dagvaarding mee. Deze wordt formeel uitgebracht als wij niet binnen tien dagen het achterstallige bedrag ad. 10.705,52 voldoen. Verder wordt gedreigd dat het hele bedrag opeisbaar wordt (23.068,25) als wij in gebreke blijven. Zij refereerden aan het contract dat in de rechtzaak tegen DSB is aangevochten.

Onze mond viel open. Zoals bekend hebben wij in 2005 contact gezocht met Meijer advocaten om juist DSB te dagvaarden. Dit heeft in februari 2008 geleid tot een vonnis, uitgebracht door de rechtbank in Alkmaar, waarna wij uiteindelijk niets meer hoefden te betalen.
Vreemd hierin is dat DSB zich in deze zaak liet vertegenwoordigen door een heel ander advocatenkantoor nl. Schekeveld advocaten uit Alkmaar.

Op 31 december 2008 heb ik telefonisch overleg gehad met ons advocatenkantoor. Zij hebben ons geadviseerd om in een brief aan te geven dat er over deze kwestie al een rechtzaak was gevoerd en als bijlagen de kopien van het vonnis mee te sturen.
Met veel moeite heb ik het kunnen opbrengen om een zakelijke en beleefde brief op te stellen. Het liefst had ik mijzelf laten meeslepen door mijn emoties, zeker gezien de arrogante toon uit de brief van dit advocatenkantoor, maar dat voegt natuurlijk ook niets toe.
De dame van ons advocatenkantoor gaf nog wel aan dat het altijd mogelijk is een rechtszaak over dezelfde kwestie opnieuw te voeren. Zeker als er nieuwe ontwikkelingen zouden zijn. Echter, zij achtte een nieuwe rechtzaak niet zinvol omdat in zo'n nieuwe rechtzaak weer wordt teruggevallen op de reeds bestaande jurisprudentie waardoor de uitspraak gelijkwaardig zou worden aan het eerdere vonnis.

Nu is het dus afwachten. Als DSB de dagvaarding toch doorzet dan moeten wij zo snel mogelijk ons melden bij onze advocaat Meijer in Haarlem. Het hele circus zou zomaar opnieuw kunnen beginnen. En wij dachten echt dat het klaar was met DSB. Het voelt heel dubbel. Aan de ene kant denken wij 'ach, natuurlijk kan DSB hier geen vuist maken'. Aan de andere kant bekruipt je toch weer die angst dat het misschien toch nog misgaat en dat wij toch moeten betalen. Is dit nu gewoon een truc en een intimidatie van DSB en tonen zij hiermee hun minachting aan hun clienten? Communiceren zij intern zo belabberd met elkaar dat zij van elkaar niet weten wat de status is van diverse dossiers? Wat moeten wij hier nu van denken?

Wat denken jullie? Zal het loslopen? Ik hoor heel graag jullie reacties!

Vriendelijke groet,
Margreet Braat
Margreet Braat
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 3 okt 2006 23:54

Berichtdoor Piet » za 3 jan 2009 12:37

Hallo Margreet,

In het eindvonnis staat o.a. :

2.7 Door Eisers is in het kader van de overeenkomst een bedrag van euro 6.763,12 betaald, zodat hij per saldo geen vordering op DSB heeft. De rechtbank merkt hierbij volledigheidshalve op dat Eisers aldus weliswaar de door hem betaalde termijnen niet terugkrijgt, maar evenmin (het verreweg grootste deel van) de "restant geldlening" zal hoeven voldoen aan DSB.


3. DE BESLISSING

De rechtbank:

verklaart voor recht dat DSB jegens Eisers haar precontractuele zorgplicht heeft geschonden en daarmee onrechtmatig heeft gehandeld en mitsdien aansprakelijk is voor de dientengevolge door Eisers geleden schade;

veroordeelt DSB in de kosten van het geding, tot aan dit vonnis aan de zijde van Eisers begroot op euro 417,74 aan verschotten en op euro 2.260,00 aan salaris van de procureur;

verklaart deze kostenveroordeling uitvoerbaar bij voorraad;

wijst af het meer of anders gevorderde.


Het eerste gedeelte gaat dus over het Hollands Welvaren Select contract en het laatste (vetgedrukte) over het doorlopend crediet wat is afgesloten.

Volgens het tussenvonnis heb je het volgende afgesloten:
c. Op 9 februari 2000 is Eiser sub 1 c.s. met De Gouwe Voorschotbank B.V. een overeenkomst van doorlopend krediet (verder ook te noemen: "Het netto-krediet") (contractnummer []) aangegaan voor een bedrag van fl. 42.500,=, met een effectieve rente op jaarbasis van 5,8%. Bij het verstrekken van dit krediet zijn met het opgenomen bedrag de schulden bij de Postbank en Visa van respectievelijk fl. 15.500,= en fl. 500,= afgelost.
d. Op dezelfde dag is Eiser sub 1 c.s. met Robbesand Voorschotbank B.V. en de Stichting Beleggingsrekening ANT-Trust (hierna te noemen: "de Stichting"), gevestigd te Amsterdam, een overeenkomst Hollands Welvaren Select (verder te noemen: de overeenkomst) (contractnummer 0100-02-2510) aangegaan.


Na het beeindigen van het Hollands Welvaren Select contract is er een restschuld ontstaan.

k. Voor deze restschuld is Eiser sub 1 c.s. op 29 september 2004 met DSB een overeenkomst van doorlopend krediet (hierna te noemen: de overeenkomst van doorlopend krediet) aangegaan voor een bedrag van euro 12.253,= met een effectieve rente op jaarbasis van 6,9%. Bij het verstrekken van dit krediet is de (rest)schuld bij Robbesand Voorschotbank B.V. voortvloeiende uit de overeenkomst afgelost.


De rechtbank heeft deze restschuld kwijtgescholden, maar niet het doorlopend krediet :

De overeenkomst van doorlopend krediet

4.20 De vorderingen liggen in zoverre voor afwijzing gereed, daar Eiser sub 1 c.s. geen, dan wel onvoldoende feiten en/of omstandigheden heeft gesteld die de conclusie kunnen rechtvaardigen, dat er sprake is geweest van onrechtmatig handelen aan de zijde van DSB bij het aangaan van de overeenkomst van doorlopend krediet, dan wel van een tekortschieten van DSB in de nakoming van haar verplichtingen voortvloeiende uit deze overeenkomst. Ook heeft Eiser sub 1 c.s. niet feitelijk en concreet gesteld waarin de dwaling en/of het misbruik van omstandigheden bij het aangaan van de overeenkomst van doorlopend krediet was gelegen.


De vraag is nu, heb je tot op heden voldaan aan de maandelijkse betalingen voor het doorlopend krediet of ben je hiermee gestopt en is er nu een betalingsachterstand en vordert DSB dit nu.
Of vordert DSB de restschuld van het Hollands Welvaren Select, een restschuld die de rechtbank heeft kwijtgescholden?

Nog even een andere vraag.
De rechtbank heeft ook dit beslist:

veroordeelt DSB in de kosten van het geding, tot aan dit vonnis aan de zijde van Eisers begroot op euro 417,74 aan verschotten en op euro 2.260,00 aan salaris van de procureur;


Heb je dit geld (2677,74 euro) van DSB ontvangen via de advocaat?

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Riet » wo 7 jan 2009 1:39

Hallo Margreet.
Wat erg om dit te horen :?
Ach wij zitten ook nog steeds met dit DSB debacle.
En hebben ook nog veel problemen met onze Advocaat gehad.
Wij zijn ook al vanaf 2005 bezig,en het eind is niet in zicht.
Soms denk ik dat het allemaal geen zin heeft.
Blijkbaar hebben deze 'banken'de overheid,de wet,de macht,achter zich,en kun je als gedupeerde alleen maar hopen dat ze je niet helemaal leegzuigen,dat er nog iets van mededogen is,maar zelfs dat, is ijdele hoop denk ik.
Het is nu toch zo duidelijk hoe die adviseurs(banken) gelogen bedrogen en misleid hebben.
Iedere keer komt dit weer naar voren in het nieuws.
Ik heb altijd geleerd dat oplichten strafbaar was,iets wat niet mocht.
Maar wat horen wij,u bent opgelicht maar u moet toch maar betalen.
Dus de banken mogen dat,zij zijn niet strafbaar,wij zijn rechteloos(zo voel ik dat steeds meer)
Mijn vertrouwen is naar het absolute nulpunt gedaald.
Ik hoop toch dat het voor jou nog in orde komt!
Groeten Riet
Riet
 

Berichtdoor Riet » wo 7 jan 2009 2:02

Hallo Piet.
Ik heb het nog eens teruggelezen van Margreet Braat.
Ze had toch een brief onvangen dat ze DSB niets meer hoefde te betalen?
Dat zou ik dan ook zo begrepen hebben?
Is hier dan wat fout gegaan?(sorry,je had al geschreven wat er waarschjnlijk fout gegaan is!)
Groeten Riet
Laatst bijgewerkt door Riet op vr 16 jan 2009 17:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Riet
 

Berichtdoor Margreet Braat » wo 7 jan 2009 18:22

hallo allen,

sorry dat het even duurt. Wij zijn nog in contact met dsb en advocaat Meijer. Maar het lijkt dat Piet gelijk heeft en dat wij een vordering hebben van het crediet waarvan wij de maandtermijnen op verzoek van de advocaat hebben stopgezet. Ik kom er snel op terug. Alvast dank Piet en Riet, voor jullie antwoorden.

Vriendelijke groet,
Margreet
Margreet Braat
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 3 okt 2006 23:54

Berichtdoor Margreet Braat » di 27 jan 2009 11:01

Helaas wat minder snel dan gedacht. Wij hebben het resterende bedrag afgelost en hopen nu een DIKKE PUNT te zetten achter deze zaak. Gelukkig hadden gespaard en met eigen spaargeld (23.350 euro)hebben wij alles betaald. Dat neemt niet weg dat dsb stond te trappelen om ons een nieuwe aanbieding te doen voor een lening. Nou.......dank u wel, voor ons niet meer. Hadden ze even geen tekst meer whahaha (zuur lachje).

Het bedrag waar dsb voor was veroordeeld heeft de advocaat gebruikt om zijn rekening van te voldoen en om het kleine restbedrag dat wij moesten nabetalen (600 euro ongeveer) van te voldoen aan dsb. Alhoewel advocaat Meijer ons een prix d'ami (zijn omschrijving van vriendenprijsje) had beloofd van 1000 euro, hebben wij besloten hem niet aan deze belofte te herinneren. Tenslotte was dat wel een hele scherpe prijs en Meijer heeft toch de nodige tijd besteed. Wij vonden dat dus wel terecht.

Nu dus echt klaar, deze kwestie. Dank iedereen voor alle ondersteuning en met name Piet want hij is echt een topper!

Vriendelijke groet,
Margreet Braat
Margreet Braat
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 3 okt 2006 23:54

Berichtdoor Janny » di 27 jan 2009 12:47

Margreet,

Fijn dat je er een punt achter kunt zetten.
Echter, wat naar dat er een nasleep moest komen en zoveel verwarring zodat je er dol van wordt.

Probeer er van los te komen en opnieuw te beginnen zonder leningen en allerlei zogenaamde verlokkende aanbiedingen, want ze dienen alleen de beurs van de verstrekker te vullen. En hebben niet jouw voordeel op het oog.
Groet janny
Janny
 
Berichten: 263
Geregistreerd: do 18 aug 2005 13:21
Woonplaats: Drente

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron