Oproep tot het mijden van het TROS Radar forum

Oproep tot het mijden van het TROS Radar forum

Berichtdoor ElBe » za 4 aug 2012 12:18

Oproep tot het mijden van het TROS Radar forum

De afgelopen weken heb ik mij mateloos lopen ergeren bij het bezoeken van het forum van Radar aan de Redactie van Radar of althans aan de moderator die kennelijk na jaren weinig aandacht besteed te hebben aan zijn modereerbeleid plots het licht blijkbaar heeft gezien.
Zoals u waarschijnlijk al had vernomen via de diverse fora is de "belangenbehartiger" Beursklacht op 3 juli j.l. falliet verklaard.
Zoals uit het eerste faillisementsverslag van Beursklacht blijkt zijn in de jaren 2009 t/m 2011 grote tot zeer grote verliezen geleden.
Op het forum van Radar heeft in eerste instantie Piet een topic geopend welke als onderwerp had "Beursklacht failliet, wat nu?". Daarin vermelde Piet via een aantal linken over het faillissement van Beursklacht en de nogal merkwaardige reactie van Payback - die een samenwerkingsovereenkomst met Beursklacht had - dat het bericht van het faillissement van Beursklacht voor Payback als een donderslag bij heldere hemel kwam terwijl één van de oprichters van Beursklacht zich nu als voorzitter van een belangenvereniging namelijk "zinloosbetalen" - een vereniging/stichting die door Payback is op gericht - presenteerde.
Dit bericht van Piet was de volgende dag reeds door de redactie verwijderd zonder enig mededeling waarom deze topic in zijn geheel was verwijderd.
Al gauw verscheen er op Radar een topic "Waar is de topic 'Beursklacht failliet, wat nu??' gebleven?". Na enkele dagen en op aandringen van de plaatser van deze topic kwam er antwoord dat de verwijdering op verzoek van Pieter Hezemans van Payback was gedaan omdat deze persoon vond dat de inhoud smaad zou bevatte. Ondertussen is deze verklaring ook al weer verwijderd. Naar mijn oordeel was er totaal geen enkele reden aanwezig welke verwijdering van deze topic rechtvaardigde en zeker geen enkele vermelding welke als smaad zou kunnen worden beoordeeld.
Dit bleek ook wel nadat er zeker nog tien postings de dagen daarna nog zijn verwijderd welke wellicht wat kritisch waren over het beleid van Beursklacht c.q Payback maar absoluut niet daarvoor verwijderd mochten worden althans dat is mijn mening.
Al met al kan geconstateerd worden dat de Redactie van Radar op nogal selectieve wijze topics c.q.postings verwijderd welke kennelijk niet de informatie zouden mogen verstrekken aan de lezers van het forum van Radar. Dit lijkt mij een kwalijke zaak en ook een vorm van censuur waarbij de vrijheid van meningsuiting op ernstige wijze wordt aangetast.

Dit lijkt mij onacceptabel en daarom roep ik iedereen op om het forum van Radar te mijden en daar geen postings c.q. topics meer te plaatsen totdat de Redactie van Radar hierover een verklaring publiceert op het betreffende forum en op hun website!!!
Het is beter om een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis
ElBe
 
Berichten: 76
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 23:51

Keer terug naar Algemene info

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron