BKR

BKR

Berichtdoor Arendsoog » vr 12 okt 2007 18:53

Op woensdag 31 oktober 2007 is onze zitting in Amsterdam.- eega
Ik put moed uit de eerdere uitspraken van de rechtbank.

Wel heb ik nog een vraag. Vaak lees je in de uitspraken dit : veroordeelt Dexia om binnen tien dagen na betekening van dit vonnis het Bureau Krediet Registratie te Tiel te berichten dat [X] en [Y] geen verplichtingen uit de onderhavige overeenkomst meer hebben, op straffe van een dwangsom van € 100,- voor elke dag dat Dexia niet aan deze veroordeling voldoet tot een maximum aan verbeurde dwangsommen van € 10.000,-;

Betekent dit nu dat je helemaal uit de bkr bent of kun je hierdoor nog steeds hinder ondervinden?
Ik wilde een tijdje terug een mobile telefoon abbo nemen maar kreeg dit vanwege bkr niet klaar.

Vriendelijke groet
Arendsoog
 
Berichten: 23
Geregistreerd: vr 16 sep 2005 10:58

BKR

Berichtdoor stingray » za 13 okt 2007 21:12

denk dat je daarna vrij een hypotheek kunt krijgen of een mobiel abo kunt nemen
dan rest nog waar gaan die boetes naartoe 100 euro per dag en max. 10000 euros.
krijgt de gedupeerde die ook.
MvG frans
stingray
 
Berichten: 83
Geregistreerd: vr 9 sep 2005 21:40

Berichtdoor impact » zo 14 okt 2007 9:09

Indien Dexia na veroordeling hiertoe, nalaat de BKR-notering binnen de gestelde termijn te (doen) verwijderen, gaat de kassa bij een gedupeerde rinkelen: voor iedere dag telaat kan hij de opgelegde dwangsom bij Dexia incasseren. Dus in dat geval absoluut geen slapende honden wakkermaken en rustig afwachten tot het gestelde maximum is bereikt. Pas daarna toeslaan!
impact
 
Berichten: 35
Geregistreerd: ma 18 jun 2007 17:27

Berichtdoor Piet » zo 14 okt 2007 14:06

Hallo Arendsoog,

Als de rechter de vordering tot verwijdering van de BKR registratie toewijst dan is Dexia verplicht om de volledige registratie te verwijderen.
Er komt dan geen correctie codering of zo door het BKR maar de hele Dexia registratie wordt weeggehaald.
Je kunt dit controleren door bij je bank een opgave te vragen van je BKR registratie. Dit kost rond de 5 euro.
Ongeveer een week later krijg je dan van het BKR een overzicht van je registraties.
De rechter kan Dexia ook een dwangsom opleggen voor het geval de registratie niet wordt verwijderd.
Indien Dexia in gebreke blijft dan kun je het aantal dagen maal de dwangsom per dag vorderen van Dexia. Dat geld is dan voor jou.

Je schrijft dat er op 31 oktober een hoorzitting is.
Hoe laat is deze zitting?
Is het goed dat PAL hier ook bij aanwezig is?

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Arendsoog » ma 15 okt 2007 11:52

Hallo Piet, bedankt voor de reactie wat betreft bkr

Wat aanvangstijd rechtzaak betreft heb ik je een mail gestuurd

Vriendelijke groeten
Arendsoog
 
Berichten: 23
Geregistreerd: vr 16 sep 2005 10:58

Berichtdoor Hans A » di 16 okt 2007 9:17

Zijn er uitspraken waarin ook schadevergoedingen ivm BKR is geëist?
En wat was de uitslag.
Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan een hogere hypotheeklast omdat men ten gevolge van deze onterechte BKR registratie geen NHG garantie kon krijgen.
Groeten Hans A
Hans A
 
Berichten: 14
Geregistreerd: za 5 nov 2005 13:15

Berichtdoor vanenteren » di 16 okt 2007 18:31

Hallo Arendsoog,

Onze zitting is ook op 31 October in Amsterdam (Eega) via Advocatenkantoor Bonnier.
Wij hebben geen BKR-registratie meer, die van ons is op 31 mei 2007
gewist in het register, naar aanleiding van een brief die wij gestuurt hebben naar het BKR in Tiel ivm tussenvonnis in September 2005 vernietiging leasecontracten. BKR heeft nog wel toestemmig moeten vragen aan Dexia om de registratie te mogen wissen uit het bestandsregister.
Het ging om twee A-coderingen die van mij en mijn echtgenote.
Wij hebben toendertijd hiervan Piet Koremans en onze advocaat van op de hoogte gebracht,maar hebben geen reactie hierop gekregen.
MvG Jaco
vanenteren
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za 29 okt 2005 1:53
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor henk geluk » di 16 okt 2007 23:52

vanenteren schreef:Hallo Arendsoog,

Onze zitting is ook op 31 October in Amsterdam (Eega) via Advocatenkantoor Bonnier.
Wij hebben geen BKR-registratie meer, die van ons is op 31 mei 2007
gewist in het register, naar aanleiding van een brief die wij gestuurt hebben naar het BKR in Tiel ivm tussenvonnis in September 2005 vernietiging leasecontracten. BKR heeft nog wel toestemmig moeten vragen aan Dexia om de registratie te mogen wissen uit het bestandsregister.
Het ging om twee A-coderingen die van mij en mijn echtgenote.
Wij hebben toendertijd hiervan Piet Koremans en onze advocaat van op de hoogte gebracht,maar hebben geen reactie hierop gekregen.
MvG Jaco



van enteren heb je mijn email adres nog?

je weet wel henk geluk! ik kan het van u niet meer vinden!
henk geluk
 
Berichten: 96
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:05
Woonplaats: gameren

Berichtdoor Arendsoog » wo 17 okt 2007 10:32

Hallo Jaco

Bedankt voor reactie,
Het is niet zo dat ik een hypotheek of iets dergelijke nodig ben - ik woon gelukkig goed - maar zoals ik al plaatste probeerde ik laatst voor mijn vrouw en mij een telefoon abbo af te sluiten. Ik kreeg dit op mijn naam niett voor elkaar maar op mijn vrouw haar naam wel. We zijn in gemeenschap van g getrouwd.
Ik heb de contracten afgesloten en mijn vrouw had niet meegetekend en dus - op tijd - vernietigd.
Op gegeven moment toch maar naar advocaat en als gevolg daarvan de 31 zitting
Mijn vraag was of nu bij voor ons positieve uitslag niks van de notering bleef staan?
Als ik het goed lees wordt het geheel geschrapt.
We moeten de 31e maar even afwachten

Vriendelijke groet Jan
Arendsoog
 
Berichten: 23
Geregistreerd: vr 16 sep 2005 10:58

Berichtdoor Piet » wo 17 okt 2007 16:07

Hallo Jaco,

Ik dwaal nu even af van het onderwerp BKR, maar je schrijft dat er op 31 oktober ook een zitting is in Amsterdam in jouw zaak.
Zover ik weet is er op 31 oktober geen zitting maar staat de uitspraak in jullie zaak gepland en die van de hele Eegalease groep die bij Bonnier en Messink zit.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Arendsoog » wo 17 okt 2007 17:34

Hallo piet,
Heb je mijn mail wel gekregen ?

Groet jan
Arendsoog
 
Berichten: 23
Geregistreerd: vr 16 sep 2005 10:58

Berichtdoor henk geluk » wo 17 okt 2007 19:06

Piet schreef:Hallo Jaco,

Ik dwaal nu even af van het onderwerp BKR, maar je schrijft dat er op 31 oktober ook een zitting is in Amsterdam in jouw zaak.
Zover ik weet is er op 31 oktober geen zitting maar staat de uitspraak in jullie zaak gepland en die van de hele Eegalease groep die bij Bonnier en Messink zit.

Groeten,
Piet



ja piet en die is schriftelijk!
henk geluk
 
Berichten: 96
Geregistreerd: ma 15 aug 2005 19:05
Woonplaats: gameren

Berichtdoor vanenteren » wo 17 okt 2007 19:37

Hallo Piet,

Dat klopt helemaal het is geen zitting maar er word vonnis bepaald.
Sorry voor mijn verkeerde tekst.
MvG Jaco
vanenteren
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za 29 okt 2005 1:53
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Piet » wo 17 okt 2007 20:47

Hallo Jan,

Ik heb je e-mail ontvangen en ben ruim op tijd aanwezig in Amsterdam voor jullie zitting.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor Hans A » za 20 okt 2007 19:52

I.v.m. het overweldigend aantal reacties (nul) nog maar een keer mijn vraag:

Zijn er uitspraken waarin ook schadevergoedingen ivm BKR is geëist?
En wat was de uitslag.
Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan een hogere hypotheeklast omdat men ten gevolge van deze onterechte BKR registratie geen NHG garantie kon krijgen.
Groeten Hans A
Hans A
 
Berichten: 14
Geregistreerd: za 5 nov 2005 13:15

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron