Dexia Coulance voor opt outers

Dexia Coulance voor opt outers

Berichtdoor Piet » wo 7 apr 2010 14:15

Dexia Coulance voor opt outers

Er zijn ongeveer 25.000 Dexia gedupeerden die in 2007 de opt out verklaring hebben ingestuurd.
Door de (in ons nadeel) veranderende uitspraken door diverse rechtbanken besluiten sommige opt outers om toch gebruik te maken van de Duisenberg regeling of, na beëindiging van het contract, van de door Dexia aangeboden korting. Blijf je dan zitten met een restschuld en kun je die niet betalen omdat je een laag inkomen hebt dan is er een mogelijkheid om gebruik te maken van de Coulance regeling om zo gehele of gedeeltelijke kwijtschelding te kunnen krijgen op de nog te betalen restschuld.
Voor gedupeerden die gebruik hebben gemaakt van de opt out regeling is deze Coulance regeling nog tot 1 augustus 2010 aan te vragen, daarna vervalt voor deze groep gedupeerden de Coulance regeling.
Dus heb je een nog lopend contract en deze is na 1 augustus 2010 afgelopen en je hebt niet vóór 1 augustus 2010 de Coulance regeling aangevraagd, dan krijg je deze niet meer.

Van de Dexia website:
Daarnaast kunt u in aanmerking komen voor Dexia Coulance als u tijdig, dus voor 1 augustus 2007, een opt-outverklaring hebt ingediend. U kunt, in dat geval, nog tot 1 augustus 2010 in aanmerking komen voor Dexia Coulance.


Gedupeerden die geen gebruik hebben gemaakt van de opt out regeling of gedupeerden die de opt out verklaring hebben ingetrokken kunnen altijd de Coulance regeling aanvragen.
Voor deze groep is er geen tijdslimiet.

Op de website van Dexia, www.dexialease.nl , is dit terug te lezen.
Klik op de balk bovenin de website op Minnelijke regelingen en daarna op Dexia Coulance.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor eduard » wo 7 apr 2010 18:13

Piet, heb deze vraag ook al op andere forum gesteld maar blijkbaar heeft niemand meer de behoefte om te reageren :cry:
Onze zaak loopt via HP advocaten en ik heb die coulance regeling bekeken en zou in principe niets hoeven te betalen maar ik heb nog geen definietieve uitspraak via HP.
Wat gebeurt er als ik coulance regeling aanvraag en uitspraak is toch positief??
IK WIL JUSTICE
eduard
 
Berichten: 28
Geregistreerd: za 18 maart 2006 1:27

Berichtdoor eduard » za 10 apr 2010 15:26

Kan nou niemand hier op het forum meer een advies geven over bovenstaande?? :evil:
Ik ben echt pissed op HP advocaten in 2004 gestart en het was echt een win situatie, ook dat ik net buiten de 3jr bezwaar had gemaakt (eegalease).
Nu 2010 zit ik met de schuld ben gescheiden en ik kan het ophoesten!
Wat een klasse justitie is dit bah
IK WIL JUSTICE
eduard
 
Berichten: 28
Geregistreerd: za 18 maart 2006 1:27

Berichtdoor Piet » za 10 apr 2010 19:27

Tussen nu en 1 augustus gebeurt er niets dat de situatie anders zou maken als deze nu is.
En zeker niet voor de HP aangeslotenen.
HP is altijd al (te) traag geweest in het beslissingen nemen.
Wachten, wachten, wachten….en hopen dat Dexia met een goed schikkingsvoorstel komt.
Dat is grof gezegd wat HP de afgelopen 5 jaar heeft gedaan.
HP kan zo uitrekenen of doorprocederen beter is als het accepteren van het Dexia voorstel.
Daar hoef je geen advocaat voor te zijn, maar waarom doet HP dit dan ook niet?
Hier de link om het uit te rekenen:
http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Rec ... normen.htm

Dit staat al vanaf begin van dit jaar op de website van rechtspraak.nl
Kort gezegd, zit je onder deze norm dan was het een onaanvaardbare last en kun je naast 2/3 korting op de restschuld ook 2/3 korting krijgen op de inleg (betaalde rente).
Zit je erboven dan krijg je afhankelijk van eerdere contracten of Dexia Aanbod hooguit 2/3 korting op de restschuld.
Zo zal de rechter oordelen, uitzonderingen daargelaten.

Dexia komt met hetzelfde voorstel zonder te procederen.
Voor mensen met een laag inkomen is er ook nog de mogelijkheid om korting te krijgen op de resterende restschuld via de Coulance regeling.
Maar deze moet wel vóór 1 augustus 2010 zijn aangevraagd want vanaf 1 augustus 2010 is de Coulance regeling vervallen voor de opt outers en moet je gewoon betalen wat op de eindafrekening staat, punt.

Ik ben van mening dat HP z.s.m. per aangeslotene moet laten weten wat men via een rechtszaak kan verwachten.
Dan heb je zelf nog de keuze om te beslissen om door te gaan of toch de regeling te pakken en eventueel gebruik te maken van de Coulance regeling.
Ik denk dat iedereen dit kenbaar moet maken aan HP en dringend moet vragen om een advies in deze.
Nu laat HP het wel heel makkelijk over aan de aangeslotenen, maar zij zijn de advocaat en zij worden betaald om per klant een persoonlijk advies te geven.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor eduard » zo 11 apr 2010 20:28

Dank Piet voor je duidelijke antwoord, beter dan wat ik van HP te horen krijg.
Wat ik niet snap is dat de groep van HP uit 40 mensen bestond en echt niemand spreek ik hier nog op het forum (Ton aerts???weg??).
Het is toch niet zo dat 39 man akkord is met de regeling??
IK WIL JUSTICE
eduard
 
Berichten: 28
Geregistreerd: za 18 maart 2006 1:27

Berichtdoor jll » ma 12 apr 2010 17:10

ook dat ik net buiten de 3jr bezwaar had gemaakt (eegalease).

Welke 3 jaar? Die van Dexia: 3 jaar na contractsdatum
of de termijn uit de jurisprudentie: 3 jaar na ontdekking door de echtgenote van het bestaan van het contract?
jll
 
Berichten: 36
Geregistreerd: vr 23 sep 2005 19:22

Berichtdoor aert0001 » ma 12 apr 2010 18:28

Hoi Eduard,

ik ben er nog altijd hoor, alleen inderdaad de contacten met HP zijn er niet beter op geworden ( lees kosten) ze gaan hehaaldelijk tegen de gemaakte afspraken in. er zijn tot de dag van vandaag nog altijd 150 slachtoffers van Dexia welke via HP procederen, er is nog niemand van de 8 groepen bij de rechter geweest, wel zijn er tal van schikkingen door Dexia gedaan, meestal tot volle tevredenheid van de slachtoffers.
De 150 mensen die nu nog procederen gaan hiermee gewoon door. ondanks de inmiddels grote kosten.

Ton

eduard schreef:Dank Piet voor je duidelijke antwoord, beter dan wat ik van HP te horen krijg.
Wat ik niet snap is dat de groep van HP uit 40 mensen bestond en echt niemand spreek ik hier nog op het forum (Ton aerts???weg??).
Het is toch niet zo dat 39 man akkord is met de regeling??
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor eduard » ma 12 apr 2010 19:18

Welke 3 jaar? Die van Dexia: 3 jaar na contractsdatum
of de termijn uit de jurisprudentie: 3 jaar na ontdekking door de echtgenote van het bestaan van het contract

De 3jr na aangaan contract Jil

Hoi Ton, blij weer eens iets van je te horen t was zo stil.
Er is sinds 2004 veel veranderd bij mij, ben door een handicap in de WIA geraakt en ben ondertussen ook gescheiden.
Ik zou zo graag eens mijn verhaal bij de rechter willen vertellen maar HP heeft hier geen oren na..
Wat ga jij en de rest doen want het is zo augustus 2010 en dan is het gewoon betalen (zie coulance regeling)
IK WIL JUSTICE
eduard
 
Berichten: 28
Geregistreerd: za 18 maart 2006 1:27

Berichtdoor aert0001 » ma 12 apr 2010 20:30

Beste Eduard,

ik voor mezelf zal gewoon door gaan desnoods met een andere advocaat,
erg rot om te horen dat je in de W.I. A. terecht bent gekomen , en daar boven ook nog eens gescheiden, jammer genoeg ken ik meerdere mensen welke door toedoen van de hele Dexia affaire gescheiden zijn en/of een infarct hebben gekregen, het Dexia/legio-lease avontuur heeft voor vele alleen ellende gebracht, de vertraginsstrategie eist zijn tol bij ieder slachtoffer het is nu eenmaal de tactiek van banken/verzekeringsbedrijven, een ouderwets beleg, een stategie die veel slachtoffers vergt het bekende verhaal van de langste adem, ondertussen zitten de belegerden met de emotionele schade en angsten,
maar ik sta, recht is recht en krom is krom, mijn mening is onaangedaan dezelde als voorheen,

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor eduard » ma 12 apr 2010 21:00

Ton, zie jij dan toch nog een mogelijkheid om je rechtzaak te winnen? zeker na alle neg. uitspraken.
Het rare blijft een ex-collega van mij heeft een eigen advocaat destijds genomen en die heeft z'n geld allang terug??? Wat doet HP in godsnaam met al die zaken??(slapen)zucht
IK WIL JUSTICE
eduard
 
Berichten: 28
Geregistreerd: za 18 maart 2006 1:27

Berichtdoor aert0001 » di 13 apr 2010 0:10

Eduard,

slapen doen ze zeker niet, er zijn vele schikkingen geweest die allemaal zijn gecoacht door Hp, ze hebben echt de handen vol maar met schikkingen alleen komen we er niet, feit blijft dat recht afgedwongen moet worden, en dat kan alleen bij de rechter, een schikking hoe goed ook blijft een schikking, vaak op individuele basis wat wij nodig hebben is goede jurischprudentie, liefst in groepsverband opdat meerdere mensen hier gebruik van kunnen maken, de feiten zijn er, kennis en de schrijnende zaken ook, gebruik ze, duw wat zaken naar voren, nog altijd zijn er eegalease zaken waarbij de uitslag reeds vast staat, toch krijgen deze mensen nog iedere keer een exorbitante rekening toegezonden weliwaar worden de kosten wel terug gehaald maar het is verloren tijd,
Dexia slaagt telken malen in hun vertragingen, voor b.v. deze groep is dat onnodig en kostbaar.
Aanvallen blijkt vaak een goede verdediging, wachten op een goede schikking als groep is een Utopie.
En v.w.b. mijzelf, we hebben reeds een klein gedeelte terug maar het is nog niet de helft waar we recht op hebben en dat moet er toch komen.
one way or the other.

Ton
aert0001
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr 19 aug 2005 0:05
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor jll » di 13 apr 2010 10:54

Eduard,

Een huurkoopovereenkomst kan rechtsgeldig worden vernietigd als dit door de partner wordt gedaan binnen 3 jaar nadat deze op de hoogte is geraakt van het bestaan van het contract. Dus niet binnen 3 jaar na ingangsdatum, zoals Dexia graag wil doen geloven. Als vervolgens ook in 2007 tijdig een opt-out is ingediend, zou je 100% kans moeten hebben op volledige teruggave van de inleg.

Zo simpel zal het echter in uw geval vast niet zijn.

Jll
jll
 
Berichten: 36
Geregistreerd: vr 23 sep 2005 19:22

Berichtdoor eduard » di 13 apr 2010 13:30

Hoi Jil ja eigenlijk is het wel zo simpel alleen de advocaten van HP stellen dat als je buiten de 3jr bezwaar hebt gemaakt voor hun de zaak draait om zorgplicht en niet als eegaleaser (terwijl toch de bewijslast bij Dexia ligt), het lijkt erop dat de advocaten deze langdurige kwestie beu aan het worden zijn en ze niet alles meer uit de kast halen en dus zit ik direct met een schuld en delen ze bij Dexia de bonussen uit BAH :twisted:
IK WIL JUSTICE
eduard
 
Berichten: 28
Geregistreerd: za 18 maart 2006 1:27

Berichtdoor Piet » ma 5 jul 2010 19:38

Voor gedupeerden die gebruik hebben gemaakt van de opt out regeling is de Coulance regeling nog tot 1 augustus 2010 aan te vragen, daarna vervalt voor deze groep gedupeerden de Coulance regeling.

Nog een paar weken en het is 1 augustus.
Heb je een grote restschuld of verwacht je een grote restschuld die je niet kunt betalen en heb je gebruik gemaakt van de opt out regeling, tot 1 augustus kun je nog de Coulance regeling aanvragen voor gehele of gedeeltelijke kwijtschelding van je restschuld, daarna niet meer.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron