wat doet Leaseproces???

wat doet Leaseproces???

Berichtdoor nie » ma 10 okt 2011 13:04

Beste lotgenoten,
ik nader het vijfde jaar van inschrijving bij Leaseproces, je krijgt zo af en toe een mailtje, ze vragen wat biljetten van een proces op, liefst drie keer hetzelfde (de administratie zal zo zijn mankementen hebben) maar enige voortgang wordt niet geboekt, althans ik zie het niet. Je kunt bellen (tegen een behoorlijk tarief) maar ook dat levert niks op.
Zou het niet normaal zijn als iemand van Leaseproces op dit forum (dat ze gegarandeerd volgen) eens wat uitleg zou geven :
- hoeveel zaken zijn in behandeling?
- wat is het succespercentage ?
- hoeveel zaken moeten nog opgestart worden?
- wat is de te verwachten einddatum van het hele gedoe?

Ik weet dat rechtbanken er een potje van maken, maar er zijn aan de rechtspraak tot dusverre toch wel wat algemene lijnen te ontdekken die toch ook tussen Leaseproces en Dexia via schikkingen geregeld zouden kunnen worden? Soms heb ik de indruk dat Leaseproces met opzet de evidente zaken laat liggen tot het laatste omdat dan de wettelijke rente hoog is opgelopen, dus zover is het al gekomen dat je ook het bedrijf Leaseproces waar je vertouwen in had, niet langer vertrouwt!
Kortom
Leaseproces : geef uitleg!!

groet Nie
nie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 7 maart 2006 10:39

Re: wat doet Leaseproces???

Berichtdoor jo » ma 10 okt 2011 22:11

Hallo Nie

Wij staan al 6 en een half jaar ingeschreven bij leaseproces en zijn ook geen stap verder. Wij vallen onder eegalease werd mij verteld.
Vandaag nog even gebeld, maar ze wachten op een of ander uitspraak van de rechter. Wanneer ze die verwachten is niet bekend.
Dus het kan nog wel jaren duren.
Vind zelf ook dat ze weinig informatie geven naar hun klanten toe.
Je moet altijd bellen voor info, en inderdaad het kost je een hoop geld.

Groeten
Jo
jo
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 11 apr 2006 13:26

Berichtdoor Piet » di 11 okt 2011 23:05

GEDUPEERDEN AANDELENLEASE HOPEN OP DIRECTIE
Algemeen Dagblad 11 oktober 2011

AMSTERDAM • Voor zo'n 20.000 slachtoffers van de aandelenlease-affaire gloort een sprankje nieuwe hoop, nu de Belgisch-Franse bank Dexia wordt opgeknipt en deels genationaliseerd. Claimorganisaties en gedupeerden hopen dat een nieuwe directie schoon schip maakt bij de bank.

MAARTEN VAN WUK

Volgens Consumentenclaim, de grootste organisatie die nog tegen Dexia procedeert, is de kans groot dat een vernieuwde directie van de bank ‘Verstandiger' omgaat met de dikke stapel dossiers die er nog ligt. „De huidige directie heeft er op alle fronten een rotzooi van gemaakt. De aandelenlease-affaire is daar maar een voorbeeld van, blijkt nu," zegt jurist Pieter Lijesen van Consumentenclaim. „Er zal nu nieuw beleid komen. En ik denk dat de bank af wil van deze slepende affaire."
Het Belgisch-Franse Dexia, vanwege zijn bijna-faillissement en redding nu groot nieuws, was in Nederland de afgelopen jaren vooral bekend vanwege de aandelenlease-affaire. In de jaren '90 sloten honderdduizenden Nederlanders deze polissen af, met namen als 'winstverdriedubbelaar' 'feestplan' en 'spaarlease'. Zij betaalden premie, maar realiseerden zich vaak niet dat ze volgens hun contract geld leenden om in aandelen te stappen. Toen de beurzen crashten in 2001, waren ze niet alleen hun inleg kwijt, maar bleven ze ook met een restschuld zitten.
Dexia was toen de grootste aanbieder van de producten. Dat kwam overigens doordat het de portefeuilles vlak voor de beurscrash had overgekocht van het Nederlandse Aegon: een zet die nu in commentaren weer opduikt als een voorbeeld van het ongelukkige investeringsbeleid van Dexia.

Anno 2011 zijn er nog steeds zo'n 20.000 Nederlanders die in een proces met Dexia zijn verwikkeld. „De affaire heeft ons meer dan een ton gekost," zegt gedupeerde Rudy Kloppenborg (57) bijvoorbeeld. „Ik heb 60.000 euro premie betaald, maar hield een restschuld van 48.000 euro over." Hij schrok toen hij hoorde van de problemen bij Dexia. „Onze restschuld hebben we met spaargeld afbetaald. Nu hoop ik via de rechter nog iets van 20.000 euro van Dexia te krijgen. Een faillissement kon ik dus niet gebruiken."

SNEL ERVANAF
Kloppenborg is tevreden dat Dexia, de bank die hem veel geld afhandig maakte, nu gered is. „Ik hoop dat ze, nu de overheid erin zit, zeggen: we willen nu snel overal vanaf."
Dexia staat namelijk in veel zaken verloren, zegt Lijesen, maar toch procedeert het door. „Met alle kosten van dien. Dat noem ik slecht beleid." Tot drie weken geleden was Consumentenclaim in onderhandeling over een schikking van de resterende zaken, zegt Lijesen. „Maar vanwege al het tumult zijn de gesprekken afgebroken." Een Nederlandse woordvoerder van Dexia ontkent overigens dat er onderhandeld werd over een grote schikking. Het bedrijf had in 2010 wel al 178 miljoen euro opzijgezet voor resterende schadevergoedingen, blijkt uit het jaarverslag 2010.

Wat er precies gebeurt met het Nederlandse deel van Dexia is officieel nog onbekend. Volgens betrokkenen wordt het onderdeel van de 'restbank' van Dexia, het gedeelte dat overblijft na verkoop en nationalisatie van de gezonde onderdelen. De Belgische overheid zal garanderen dat dit deel zijn schulden kan blijven betalen.
Sommige gedupeerden hadden gehoopt op een faillissement. „Zij zitten nog met een restschuld en dachten dat die misschien vergeten zou worden of iets dergelijks," zegt Piet Koremans, zelf slachtoffer en al jarenlang vertegenwoordiger van gedupeerden. „Maar met het faillissement van DSB hebben we al gezien dat het natuurlijk niet zo werkt. Daar is niks kwijtgescholden. Nee, Dexia is nu gered en ik hoop dat het beleid verandert."

Copyright (c) Algemeen Dagblad
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Berichtdoor alert » wo 19 okt 2011 12:36

De gevraagde uitleg over de werkwijze van Leaseproces en de stand van zaken van de vele (duizenden?) claims is kennelijk teveel gevraagd. Aan de andere kant is Leaseproces natuurlijk een commerciële organisatie (aanvankelijk ingesteld voor massaclaims en niet ingesteld op het voeren van individuele procedures) die waarschijnlijk niet graag wil dat er "in de boeken wordt gekeken". Toch heb ik de indruk dat er wel contact met Dexia is en dat in veel gevallen (onder dreiging van het opstarten van een rechtzaak) toch een schikking wordt bereikt. Hierover zal, gelet op de precedentwerking, natuurlijk weinig in de openbaarheid komen.
Als de informatie juist is dat in de jaarrekening 2010 van Dexia een voorziening is opgenomen van € 178 mln. voor ingediende claims (al dan niet af te wikkelen via schikkingen) dan moeten we maar hopen dat dit bedrag (via garantie van de Belgische staat) ook inderdaad liquide aanwezig is. Of het ook voldoende is blijft natuurlijk de vraag.
alert
 
Berichten: 12
Geregistreerd: do 5 maart 2009 14:42

Berichtdoor nie » do 1 dec 2011 11:34

beste mensen
weer enkele maanden verder zonder taal of teken van Leaseproces,
straks is het probleem uitgestorven want dan is er geen gedupeerde meer in leven.
ik probeer hier toch nog wat meer informatie te krijgen die Leaseproces niet geeft: is het mogelijk hier te laten weten hoe je eigen zaak loopt via Leaseproces of is afgelopen? Ik hoef geen details maar wel de grote lijnen zodat ik weet waar het straks(???) op uit zal draaien
Ondertussen begrijp ik niet hoe de rechtspraak hier werkt in Nederland, mensen jaren en jaren aan het lijntje houden is kennelijk normaal,
graag reacties,
groet Nie
nie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 7 maart 2006 10:39

Berichtdoor alert » do 1 dec 2011 14:49

Nie,
In de eerste plaats is het van belang dat je voor je zelf scherp krijgt tot welke categorie je behoort (eega-zaak of schending zorgplicht). In eega-zaken zijn naar de stand van de rechtspraak wellicht nog wat onduidelijkheden waardoor bepaalde zaken later naar de rechter worden gebracht; in zorgplichtzaken ligt de hoogte van de schadevergoeding vast in het zg. Hofmodel dat je zelf kunt invullen. Stel je kunt aantonen dat er destijds sprake was van een laag (gezins-) inkomen in combinatie met relatief hoge leaselasten (maandrente + naar maandtermijnen omgerekende aflossingsbedragen) dan zal Leaseproces aansturen op een schikking met Dexia van 2/3 vergoeding rente + schuldrestant incl. wettelijke rente (aangenomen dat je voldoende deugdelijk bewijsmateriaal hebt aangeleverd). Als Dexia niet aan een schikking wil, of door jou niet wordt geaccepteerd, dan pas komt de dagvaarding van Dexia bij de rechter aan de orde. Uit je bijdrage maak ik op dat er nog geen sprake is van betaling van griffierechten en dan is er dus ook nog geen rechtzaak !! (de rechtelijke macht kun je dan ook nog niets verwijten). Ik neem aan dat je een overeenkomst met Leaseporces hebt gesloten; in dat geval heb je ook recht op inzicht in de stand van zaken. Het niet krijgen van een antwoord zou ik nooit accepteren; desnoods meldde ik mij persoonlijk op het kantoor van Leaseproces !!. Bedenk wel dat je in dit soort zaken zelf actief moet blijven en dit niet aan anderen moet overlaten. Ik vind het zelf overigens onbegrijpelijk dat je via Leaseproces van Dexia nog geen schikkingsbedrag hebt vernomen (dat is is principe wel de lijn die wordt gevolgd). In het jaarverslag van de Dexia-groep wordt ook melding gemaakt van het aanbieden van schikkingen. Mijn eigen zaak (eega-zaak) is inmiddels aangemeld bij de rechtbank. Mijn inzet is 100% vergoeding rente + schuldrestant (incl. wettelijke rente).
alert
 
Berichten: 12
Geregistreerd: do 5 maart 2009 14:42

Berichtdoor Drareg2 » ma 27 feb 2012 16:07

Maar weer even "Uppen".

Ja, ook wij wachten al jaaaaren. :roll:
Drareg2
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 25 apr 2009 21:18
Woonplaats: Bilzen (Belgie)

Berichtdoor jll » zo 11 maart 2012 11:45

ClaimConcept is er inmiddels in geslaagd meerdere klachten alsnog voor te leggen aan het KiFiD.

het betreft hier Aegon Vliegwiel, Aefin, Defam, Dexia, Fortis Groeivermogen, Levob Hefboom Effect en Ohra Flexbeleg.

Let op: ga niet doe-het-zelfen, dit vereist kennis van reglementen en procesvoering! Bij twijfel, vraag een second opinion!
jll
 
Berichten: 36
Geregistreerd: vr 23 sep 2005 19:22

Re: wat doet Leaseproces???

Berichtdoor jll » do 10 mei 2012 14:18

In aanvulling op voorgaand bericht, in het Jaarverslag 2011 van Dexia op pagina 85 de volgende eervolle vermelding:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
(KiFiD)

Eind 2011 waren er nog steeds negen zaken met betrekking tot effectenlease in behandeling bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD), het instituut dat gelast is met de behandeling van klachten met betrekking tot financiële diensten.
Let wel: deze klachten zijn pas afgelopen jaar bij Kifid aangebracht!
jll
 
Berichten: 36
Geregistreerd: vr 23 sep 2005 19:22

Re: wat doet Leaseproces???

Berichtdoor Drareg2 » wo 17 apr 2013 21:29

Alweer meer dan een jaar verder en nog steeds helemaal niks, nada, noppes!!!

Gaaaap. :x
Drareg2
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 25 apr 2009 21:18
Woonplaats: Bilzen (Belgie)

Re: wat doet Leaseproces???

Berichtdoor jo » wo 17 apr 2013 22:28

Hallo Nie

Toevallig heb ik onlangs gebeld hoe het er nu voor staat. Wij staan inmiddels 8 jaar ingeschreven, en ik heb te horen gekregen dat het nog wel jaren kon
duren want Dexia werkt niet erg mee. Dus hier moeten wij het maar mee doen. Word er onderhand moedeloos van.
Je moet steeds zelf bellen anders hoor je niets meer van ze.
jo
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 11 apr 2006 13:26

Re: wat doet Leaseproces???

Berichtdoor Piet » di 23 apr 2013 12:34

Op de website van Leaseproces is het volgende te lezen over Dexia en de traagheid m.b.t. de procedures en de afhandeling:
http://www.leaseproces.nl/home/dexia

Hier de link naar de meest recente uitspraak in een Leaseproces zaak:
http://www.platformaandelenlease.nl/uit ... 042013.htm

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Re: wat doet Leaseproces???

Berichtdoor Drareg2 » vr 23 aug 2013 22:27

En het schiet maar niet op.
Maar ja, we leven nog.
Als je terug kijkt in de geschiedenis van dit gebeuren is het eigenlijk te gek voor woorden......
Drareg2
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 25 apr 2009 21:18
Woonplaats: Bilzen (Belgie)

Re: wat doet Leaseproces???

Berichtdoor Thaszia » vr 3 jan 2014 15:47

Het schiet zeker niet op! Ons leven staat al jaren stil. Willen heel graag verhuizen, maar dankzij Dexia zal het voorlopig nog niet gaan, grrrrr! Ons geduld raakt langzaamaan op! Ik snap echt wel dat ook leaseproces afhankelijk is van Dexia, maar kom op, dit kan toch sneller?!
Thaszia
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di 8 aug 2006 8:34

Re: wat doet Leaseproces???

Berichtdoor Drareg2 » ma 13 okt 2014 20:19

En het schiet maar niet op.......zomaar weer een jaar verder. :oops:
Drareg2
 
Berichten: 13
Geregistreerd: za 25 apr 2009 21:18
Woonplaats: Bilzen (Belgie)

Volgende

Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron