Leaseproces versus Dexia

Leaseproces versus Dexia

Berichtdoor tonb » za 3 nov 2012 14:08

Wat zijn de mogelijkheden en/of de gevolgen als ik mijn schuld bij Dexia betaal.
Ik heb al jaren geleden een no cure no pay overeenkomst gesloten met Leaseproces, of dat nu bij de rechtbank gekomen is heb ik geen weet van, dus ga ik er vanuit dat er betreffende mijn zaak nog nniet geprocedeerd wordt.
Ik heb een restschuld van ongeveer €3500.= bij Dexia, nu maak ik uit de berichtgeving, want vam Leaseproces hoor je zo goed als niets, dat er sprake is van eventuele proceskosten die ik mogelijkerwijs zou moeten betalen, maar mij is nog niets bekend van een proces, mijn vraag is dus, wat gebeurt er nu als mijn schuld aan Dexia voldoe, krijg een beetje het gevoel dat de kosten uiteindelijk mijn schuldbedrag zouden kunnen vergroten ?
tonb
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr 13 mei 2011 8:13

Re: Leaseproces versus Dexia

Berichtdoor Piet » zo 4 nov 2012 18:01

Hallo Tonb,

Je hebt een overeenkomst gesloten met Leaseproces.
Wil je die overeenkomst beëindigen dan kun je contact opnemen met Leaseproces om te kijken of hier kosten aan verbonden zijn.
Ik kan hier niet over oordelen want ik weet niet wat er in deze overeenkomst staat.

Zolang er geen procedure bij de rechtbank is opgestart hoef je ook geen proceskosten te betalen.

Na de uitspraken door de Hoge Raad en het gerechtshof Amsterdam (eegalease en minderjarigen vallen hier buiten) is er eigenlijk een soort patstelling ontstaan tussen Dexia en de gedupeerden.
De uitspraken betekenen dat er in het algemeen 2/3 van de restschuld wordt kwijtgescholden.
Alleen als er sprake is van een onaanvaardbaar zware last dan wordt ook 2/3 van de inleg vergoed.
Om dit te berekenen is er de Hofmodule.
Alleen via het Kifid is er de kans om betere resultaten te behalen.

Ik weet niet of de 3500 euro die je moet betalen de volledige restschuld is, of dat dit 1/3 van de restschuld is.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Re: Leaseproces versus Dexia

Berichtdoor tonb » ma 5 nov 2012 9:17

Bedankt voor de reactie, U zegt dat ik contact op moet nemen met Leaseproces, maar dat is het nu juist, ik vertrouw deze niet meer en ben bang dat ze dan weer in hun eigen straatje gaan praten, dus heb ik o.a. een afspraak gemaakt met een advocaar die mij bij het eerste bezoek een kosteloos advies zal geven, ben benieuwd wat daar uit komt, dus even afwachten, groetjes.
tonb
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr 13 mei 2011 8:13

Re: Leaseproces versus Dexia

Berichtdoor nie » wo 7 nov 2012 14:01

Beste Forum
hierbij mijn reactie : ik heb Leaseproces als betrouwbaar ervaren, weinig informatief in algemene zin, maar verder wel handelend in de geest van jouw eigen belangen.
De reactie: ik vraag niks meer omdat ik ze niet vertrouw, is hetzelfde als je kop in het zand steken: je hebt er nu eenmaal een contract mee. Tot nu toe heb ik niet ontdekt
dat ze tegen de afspraken in handelen, succes ermee
groet Nie
nie
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di 7 maart 2006 10:39


Keer terug naar Dexia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron