Attentie voor mensen die nog lid zijn van Vereniging Payback

Attentie voor mensen die nog lid zijn van Vereniging Payback

Berichtdoor ElBe » ma 28 dec 2015 22:01

Op dit forum heb ik al diverse postings geplaatst over mijn constatering dat er een aantal merkwaardige zaken plaats vinden bij de Vereniging Payback en de daaraan gelieerde ondernemingen zoals Stichting Zinloos Betalen, HBO Advanced BV en cafetaria 'Onder de Linde'. Door zoveel mogelijk informatie te verstrekken kon u zelf de conclusie trekken dat deze merkwaardige zaken inderdaad juist waren. Daarbij heb ik getracht om zoveel mogelijk opheldering over mijn constateringen te verkrijgen via het Bestuur van de Vereniging Payback. Dat is echter op een grandioze mislukking uitgedraaid.
Als ik het over het Bestuur van Payback heb, dan bedoel ik ook het gehele bestuur en niet dat de penningmeester van Payback, de aan het bestuur gestelde vragen, beantwoord die vaak uitdraaien op behoorlijke beledigingen door deze persoon aan mij gericht.
Over de genoemde beledigingen heb ik het voltallige Bestuur laten weten dat ik hiervan niet gediend ben. Echter dan krijg je een nieuwe lading van een kanonnade met belediging over je heen van alleen maar weer de genoemde persoon zonder dat de rest van het bestuur - specifiek de Voorzitter - iets laat horen.
Blijkbaar is de penningmeester van Payback de allesoverheersende persoon die kennelijk alles bepaald bij de Vereniging Payback en de hieraan gelieerde organisaties - bekijkt u deze maar eens, dan ziet u dat deze persoon hier ook overheersend is - en de rest van het bestuur als marionetten fungeren.
In het totaal heb ik tot nu toe 27 keer getracht om per email op mijn vragen en verzoeken een antwoord te krijgen van het bestuur maar op alle 27 correspondenties hierover is er geen één beantwoord door het gehele bestuur maar alle 27 zijn door de penningmeester van Payback beantwoord waarbij op geen enkel wijze is ingegaan op mijn verzoeken en vragen en de meeste ervan met een kanonnade van beledigingen naar mijn adres!!
De betreffende persoon was ook degene die mij verleden jaar 15 april 2014 een absurde vordering aan mijn broek trachtte te smeren en welke hij, na bijna 2 jaar, nog steeds denkt rechtmatig te kunnen innen!!

Het meest vreemde in een aantal zaken is de overname van cafetaria 'Onder de Linde' door de Stichting Zinloos Betalen wat nogmaals wordt aangetoond in onderstaande link.
In http://drimble.nl/bedrijf/arnhem/273267 ... ed-bv.html staat o.a. onder 'Informatie organisatiestructuur:' het volgende:
Afbeelding
Hieruit blijkt dus overduidelijk dat deze cafetaria een nevenvestiging is van HBO-Advanced BV - waar de betreffende penningmeester ook al directeur van is - en dat HBO-Advanced BV weer een dochter is van de Stichting Zinloos Betalen dus hiervan de eigenaar is. Dan heeft de Stichting Zinloos Betalen dus ook de overname prijs plus de eventuele nodige inrichtingskosten betaald en is deze financiële transactie vanuit de kas van SZB betaald en staat deze niet meer ter beschikking van de gedupeerden aangeslotenen bij deze Stichting.
Je kan je je afvragen waarom een Stichting, die zegt de belangen te behartigen van gedupeerden van financiële producten, in vredesnaam zo nodig een cafetaria moet runnen wat ver buiten de doelstelling van de Stichting valt en daarbij niet inziet wat de rechtvaardiging was van het bestuur van de Stichting om deze beslissing te nemen?

Maar wat valt hier tegen te doen? Een stichting heeft geen corrigerende mogelijkheid zoals de Algemene Leden Vergadering en zou dan alléén door de juiste beslissingen die door het bestuur genomen worden afhankelijk zijn van deze beslissingen.
Echter op de site van Payback is een document te lezen die een uitkomst bied voor de leden van de Vereniging Payback.
In de 3e alinea staat o.a. het volgende:
"In tegenstelling tot een vereniging hebben clientèle geen zeggenschap over de bedrijfsvoering van een stichting.
Door een samenwerkingsovereenkomst aan te gaan tussen de Vereniging Payback en Stichting Zinloos Betalen
verkrijgen leden van de Vereniging Payback controle bevoegdheid en zeggenschap over de bedrijfsvoering van Stichting Zinloos Betalen."

En in de op één na laatste alinea:
"Zo kan de Vereniging Payback haar positie als een ideële consumentenorganisatie handhaven en invloed uitoefenen op de semi-ideële Stichting Zinloos Betalen."
Onder dit document staat het volgende vermeld:
"Namens de besturen van Payback en Stichting Zinloos Betalen vastgesteld op 23 februari 2013."
Dit is een volstrekt legaal genomen bestuursbesluit en kan dus niet worden genegeerd!!


Dus de leden van Payback kunnen via een ALV hun vragen stellen en eventuele goedkeuring al of niet verlenen ook al betreft het in dit geval de Stichting Zinloos Betalen en daardoor een onjuiste genomen bestuursbesluit van het stichtingsbestuur terugdraaien of voor uitvoer blokkeren.
Uiteraard moet men wel lid zijn van Payback. Vandaar deze attendering mijnerzijds op deze mogelijkheid.
Met een aantal mensen die ook nog steeds lid zijn van Payback kunt u, naar aanleiding van het bovenvermelde document op de site van Payback, het bestuur van Stichting Zinloos Betalen - de voorzitter hiervan is ook voorzitter van Payback en de Secretaris/Penningmeester is ook penningmeester van Payback - verzoeken om informatie te verstrekken over de overname van de cafetaria door Zinloos Betalen en de wijze hoe de financiële afwikkeling heeft plaats gevonden.

Mocht het bestuur van Zinloos Betalen daarop geen antwoord willen geven dan kan men met het eerder genoemde aantal leden het bestuur van Payback verzoeken een ALV uit te schrijven op korte termijn om zo het bestuur min of meer te dwingen om openheid van zaken te geven omtrent de gang van zaken m.b.t. het verwerven van cafetaria 'Onder de Linde' door Stichting Zinloos Betalen.

Tevens zou dan ook opheldering gevraagd kunnen worden over een zaak die hier staat beschreven en waarom het verslag van de ALV van 2014 en het verslag van 2015 welke is gehouden op 6 juni 2015 nog steeds niet zijn gepubliceerd.

Personen die eventueel nog wat meer informatie willen hebben of nog vragen hebben, kunnen mij via een PB van dit forum, bereiken.
Ook zou ik graag op de hoogte blijven van de eventuele ontwikkelingen m.b.t. het kontakt tussen de leden en het bestuur van Payback.
Het is beter om een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis
ElBe
 
Berichten: 76
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 23:51

Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron