Negende faillissementsverslag Beursklacht

Negende faillissementsverslag Beursklacht

Berichtdoor ElBe » wo 11 feb 2015 15:19

Op 10 februari 2015 is het negende faillissementsverslag van Beursklacht verschenen.

Enkele punten hieruit:

(...)
"7. Rechtmatigheid

7.0 Algemeen:
De curator rekent het de (voormalig) bestuurders van Beursklacht (stichtingen vennootschap) ernstig aan dat zij een groot deel van de klanten van Beursklacht gedupeerd hebben. Het handelen van de bestuurders kwalificeert als bestuur-dersaansprakelijkheid. De curator heeft een verhaalsonderzoek laten verrichten om de mogelijkheid te beoordelen de bestuurders aansprakelijk te stellen voor het tekort in het faillissement. De bekende verhaalsmogelijkheden van beide bestuurders zijn nihil waardoor er thans geen procedure aanhangig gemaakt zal worden. De curator heeft wel aangifte gedaan van faillissementsfraude. De FIOD heeft de zaak thans in onderzoek.

7.1 Boekhoudplicht:
De curator heeft nader onderzoek gedaan in de boekhouding. Met name de geldstromen tussen de 'derdengeldrekening en de betaalrekening zijn onderzocht. Dit onderzoek heeft bevestigd wat de curator al eerder heeft geconstateerd, namelijk dat er derdengelden zijn gebruikt voor de reguliere bedrijfsvoering van Beursklacht. De uitkomsten van dit onderzoek zijn overhandigd aan de FIOD.

(...)
7.5 Onbehoorlijk bestuur:
De curator heeft geconcludeerd dat sprake is van onbehoorlijk bestuur en heeft in dat kader aangifte gedaan.”

(...)
8. Crediteuren

(...)
Stichting Derdengelden Beursklacht
Geen vorderingen ingediend.


Het laatste punt vind ik enigszins merkwaardig. Al in het eerste faillissementsverslag van de curator meldt deze onder punt 1.7:
"Tot slot heeft Beursklacht nog een veertigtal cliënten dat tevens crediteur is. Ten behoeve van deze mensen heeft Beursklacht geld ontvangen van diverse financiële instellingen e/o banken van in totaal € 337.368,67. De curator heeft dit „derdengeld? niet op de rekening van Beursklacht aangetroffen."
Kennelijk heeft géén van de veertigtal cliënten, waar geld voor op deze rekening was gestort als zijnde een vergoeding c.q. terugbetaling van kennelijk een minlijke schikking en wat expliciet toe behoorden aan deze veertigtal cliënten, een vordering ingediend bij de curator over de, naar mijn mening, pure diefstal toen Beursklacht een greep heeft gedaan in de kas van deze "derdengeldrekening" en deze blijkbaar volledig leeg heeft achter gelaten. Met opzet spreek ik van pure diefstal nu het volledige bedrag van deze derdenrekening kennelijk is opgegaan voor het wanbeleid wat er gevoerd is bij Beursklacht. Want als iets duidelijk is geworden uit dit laatste verslag van de curator over Beursklacht dan kan men alleen maar concluderen dat bij Beursklacht alles is fout gegaan.
De curator somt nogal wat zaken in dit verslag op; hij rekent de bestuurders van Beursklacht ernstig aan dat zij een groot deel van de klanten van Beursklacht gedupeerd hebben, het gebruik van derdengelden voor reguliere bedrijfsvoering, onbehoorlijk bestuur en faillissementsfraude zodanig dat hier aangifte van is gedaan o.a bij de FIOD.
De Stichting PAL mag zich gelukkig prijzen dat zij nooit enige zaken hebben gedaan met Beursklacht of enige vorm van samenwerking hebben gezocht.
Des te meer is het verwonderlijk dat Payback, die wel een samenwerkingsverband had met Beursklacht, nooit iets zou hebben gemerkt over de deplorabele toestand waarin Beursklacht is komen te verkeren, getuige hun verklaring in Nieuwsbrief42 waarin op bladzijde 4 wordt vermeld dat het faillissement van Beursklacht bij het bestuur van Payback als een "donderslag bij heldere hemel kwam."
Kennelijk hebben een aantal bestuursleden van Payback behoorlijk zitten slapen!!

De curator meldt ook nog in punt 7.0 o.a. het volgende:
"De curator heeft een verhaalsonderzoek laten verrichten om de mogelijkheid te beoordelen de bestuurders aansprakelijk te stellen voor het tekort in het faillissement. De bekende verhaalsmogelijkheden van beide bestuurders zijn nihil waardoor er thans geen procedure aanhangig gemaakt zal worden."
Met Google heb ik van beide bestuursleden/directeuren van Beursklacht Gerard Burggraeve en Dennis Benschop eens gezocht of er meer informatie te vinden zou zijn over betreffende personen. Over Gerard Burggraeve was weinig te vinden maar over Dennis Benschop kwam ik via Google erachter dat hij buiten Beursklacht nog vier ondernemingen bezit/bezat. Met deze link en ook deze link kunt u zien welke onderneming dat zijn.
De 1e onderneming is.
De 2e onderneming is.
De 3e onderneming is.
De 4e onderneming is.
Het lijkt mij dan ook buitengemeen onaannemelijk dat bij een persoon met nog vier onderneming in zijn bezit dat daar geen verhaalsmogelijkheden zouden zijn en dat deze nihil is. Dit ook gezien waarbij de curator vermelding maakt in dit verslag dat er een greep is gedaan in de derdengeldenrekening van Beursklacht en die volkomen leeg is aangetroffen terwijl dit geld was van de klanten van Beursklacht en de constatering van de curator dat er onbehoorlijk bestuur heeft plaats gevonden door de bestuurders/directeuren van Beursklacht waarbij er kennelijk willens en wetens bewust fraude is gepleegd door één of beide bestuurder(s)
/directeur(en) van Beursklacht.
Het is beter om een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis
ElBe
 
Berichten: 76
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 23:51

Re: Negende faillissementsverslag Beursklacht

Berichtdoor witten » ma 21 dec 2015 18:04

Waar kan ik mij nu nog aanmelden om iets van mijn geld terug te zien van die oplichters van Beursklacht.
Gr Witten
witten
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo 13 dec 2015 21:26

Re: Negende faillissementsverslag Beursklacht

Berichtdoor ElBe » di 22 dec 2015 12:20

Ik denk dat er weinig meer valt te verwachten dat er nog wat uit de boedel van Beursklacht uitbetaald gaat worden. Zelfs is er volgens de curator geen mogelijkheid om de twee vroegere directeuren aansprakelijk te stellen voor onbehoorlijk bestuur.
Het is beter om een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis
ElBe
 
Berichten: 76
Geregistreerd: ma 19 sep 2005 23:51

Re: Negende faillissementsverslag Beursklacht

Berichtdoor witten » di 22 dec 2015 19:51

Hallo, er moeten toch nog mensen zijn die hun geld niet hebben ontvangen ,hebben die het bijltje dan ook neergelegd. Als beursklacht verzekerd was tegen failliet gaan,dan moet die verzekering toch uitbetalen.Het OM wou de klacht ook niet aannemen ,is er dan geen enkele oplossing meer.Waar kan ik andere mensen vinden die opgelicht zijn ten eerste door Spaarselect en dan nog eens een keer door Beursklacht en ten laatse niet vergeten de "vereniging Payback",ik zit hier nog met een lening van tienduizende euro door die smerige oplichters en reken daar ook justisie maar erbij.Een brave werkende en belasting betalend nederlander,ik wist niet dat het hier zo corupt was.Zoals het lijkt geeft justitie liever die oplichters gelijk dan de gedupeerden die moeten pompen om hun hoofd boven water te houden.Is er ergens een forum waar ik mij kan aanmelden met mensen die het zelfde hebben mmegemaakt?

Witten
witten
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo 13 dec 2015 21:26

Re: Negende faillissementsverslag Beursklacht

Berichtdoor Piet » ma 4 jan 2016 13:59

Hallo Witten,

Over de juridische consequentie van de bekendmaking van de curator dat het faillissement op 1-12-2015 is beëindigd op voet van Art. 16 FW.
Dit betekent dat er geen enkele verhaalmogelijkheid meer is.
Zowel via de boedel als via individuele aansprakelijkheid is er geen cent meer te halen.
Ook de curator blijft met (half)lege handen achter qua onkostenvergoeding.
Hier de link naar artikel 16 : http://maxius.nl/faillissementswet/artikel16

Ook onze advocaat (die zelf ook curator is) ziet geen enkele mogelijkheid meer om nog iets te kunnen vorderen, ook niet via civiel recht.
Helaas is het niet anders te maken en blijven dus alle slachtoffers van Beursklacht met lege handen achter.

Wil je een second opinion dan kun je altijd nog contact opnemen met b.v. het Juridisch Loket.
Hier kun je ook je vragen stellen over de mogelijkheden van de door jou genoemde "aanpakpunten" of andere alternatieven om nog enig verhaal te halen.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Re: Negende faillissementsverslag Beursklacht

Berichtdoor witten » vr 8 jan 2016 18:38

Hallo Piet,

Bedankt voor het antwoord,die oplichters kunnen dus gewoon verder doen,terwijl een van die mannen nog 4 bedrijven heeft,waar gaat dit naar toe.Zelf het recht in eigen handen nemen?

Gr witten
witten
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo 13 dec 2015 21:26


Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron