ConsumentenClaim Sprintplan

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Desiree1947 » wo 12 sep 2018 11:26

Hallo Piet,
Waar en wanneer kan ik de uitslag van 11 sept. j.l. bekijken?
Bijvoorbaat dank voor je antwoord. vr.gr. Desiree
Desiree1947
 
Berichten: 21
Geregistreerd: di 22 nov 2016 15:38

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor Piet » za 15 sep 2018 8:41

Hallo Desiree,

De uitspraak van 11 september is uitgesteld naar 4 december.
Zie ook de Agenda op onze website.
Dit betreft de zaak van Consument & Geldzaken bij het gerechtshof Amsterdam.

De zaak van PAL loopt in hoger beroep bij het gerechtshof Den Haag.
Hier is nog geen datum vastgesteld voor de mondelinge zitting.
De verwachting is dat het medio oktober/november zal worden.

Groeten,
Piet
Piet
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: zo 28 aug 2005 0:26

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor jll » ma 5 nov 2018 10:45

15 september 2018, Piet schreef:De uitspraak van 11 september is uitgesteld naar 4 december.
Zie ook de Agenda op onze website.
Dit betreft de zaak van Consument & Geldzaken bij het gerechtshof Amsterdam.

12 april 2018 jll schreef:De voorgenomen datum voor uitspraak is 19 juni 2018, maar het zal niet voor het eerst zijn dat zoiets (meermalen) wordt uitgesteld. De zitting van afgelopen vrijdag 6 april 2018 diende overigens niet bij Rechtbank Amsterdam, maar bij het Gerechtshof. Het betreft een herziensprocedure door Vereniging Consument & Geldzaken VCG over de verloren cassatie bij de Hoge Raad. VCG vermoedt een zwendel met nepconstructies en meent hiervoor bewijs te hebben wat nog niet eerder (goed) zou zijn behandeld. In mijn ogen een kansloze missie, alleen massaal individueel procederen kan Aegon nog echt pijn doen, liefts enigzins gecoordineerd. Geen massaclaim, maar massa's claims! Hoogste tijd dat de weinige overgebleven experts de handen ineen slaan, de contacten liggen er al jaren.

Zoals verwacht, heeft op 16 oktober 2018 gerechtshof Amsterdam het herzieningsverzoek van Vereniging Consument & Geldzaken VCG afgewezen, Uitspraak GHAMS:2018:3776

Hiermee komt ook een einde aan de stuiting van verjaring via deze collectieve actie voor ca. 120.000 gedupeerden van Aegon SprintPlan, het is nu ieder voor zich!
jll
 
Berichten: 36
Geregistreerd: vr 23 sep 2005 19:22

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor alpha whiskey » di 19 jan 2021 10:41

Er valt inmiddels toch wel meer te melden over de rechtsstrijd met AEGON over het Sprintplan.

1 Er kan geen sprake zijn van verjaring, want verjaring is voorbije 17 jaar steeds collectief gestuit. Laatstelijk door de rechtszaak van PAL/Cnsumentenclaim. ECHTER: Nu PAL/ConsumentenClaim GEEN cassatieberoep hebben ingesteld tegen het arrest (vonnis) in hoger beroep door het Gerechtshof loopt men toch verjaringsrisico. 6 maanden na het arrest in hoger beroep verjaren schadeclaims. Echter er liggen ook tal van rechterlijke uitspraken waarin is bepaald dat claims van gedupeerden die vallen onder de uitspraken van de Hoge Raad van 2 september 2016 (advies tot deelname door een onbevoegde tussenpersoon) niet kan verjaren. . Men kan verder vermoeden dat voor degene die bij Leaseproces of ConsumentenClaim zijn aangesloten er individuele stuiting van verjaring plaatsvindt. Wel even checken bij ConsumentenClaim.

2 Bent u dus gaan deelnemen aan het Sprintplan NA een advies daartoe door een tussenpersoon (die tussenpersonen waren in 99% van de gevallen onbevoegd om u te mogen adviseren, want geen Wte-vergunning) of bent u door zo'n tussenpersoon aangebracht bij Spaarbeleg ( lees: AEGON) dan behoudt u uw volledige schadeclaim. Zo'n schadeclaim is inmiddels flink opgelopen. Hieronder bij 3 een voorbeeld

3 Stel u bent gaan deelnemen via zo'n onbevoegde tussenpersoon en u koos voor een maandbedrag van 250 gulden (ja het was toen nog guldenstijd !) dan heeft u over de totale looptijd van uw Sprintlan dus 60 x 250 gulden betaald = 15000 gulden exclusief wettelijke rente. Stel dat u aan het eind van de looptijd NIETS uitgekeerd kreeg (dit geldt voor 90% van de deelnemers !) In euro is 15000 gulden: 6.806,70 Met de wettelijke rente erbij, die de voorbij 20 jaar al snel is opgelopen tot zo'n 110% van de schadevergoeding, komt de totale schadeclaim dan uit op ruim 14.000 euro.
alpha whiskey
 
Berichten: 5
Geregistreerd: wo 20 feb 2019 12:30

Re: ConsumentenClaim Sprintplan

Berichtdoor jll » di 20 jul 2021 14:05

Update juni 2021
Schikking Aegon Sprintplan

ConsumentenClaim en Leaseproces hebben een schikking getroffen met Aegon inzake het product Sprintplan. Daarmee hopen partijen een einde te maken aan de onzekerheid voor betrokken klanten. De schikking kwam tot stand na jaren van procederen, onder andere door PAL dat ConsumentenClaim had ingeschakeld. De komende maanden wordt de schikking aan de achterban voorgelegd. Als de achterban akkoord is, regelen ConsumentenClaim en Leaseproces de verdere financiële afhandeling. De minimale vergoeding voor klanten bedraagt 500 euro.

De schikking is €750 netto bij 1 SprintPlan of €1.250 bij 2 of meer, ongeacht de methode van aanschaf: bonnetje uit de Telegraaf, veelverdiener of bijstand, of op advies van een onbevoegde tussenpersoon.
De deal met Aegon is al in december 2020 beklonken met Leaseproces/ConsumentenClaim:
In het jaarverslag 2020, Aegon schreef:Intended settlement of security leasing claims
In December 2020 Aegon Bank N.V. reached an agreement in principle on a settlement with Leaseproces B.V. for claims regarding ‘Vliegwiel’ and ‘Sprintplan’ customers represented by Leaseproces.
jll
 
Berichten: 36
Geregistreerd: vr 23 sep 2005 19:22

Vorige

Keer terug naar Overige aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron