DSB blijft misleiden

Berichtdoor Riet » vr 10 apr 2009 20:12

Monique!
Dit is waar DSB op drijft! Angst schaamte van de gedupeerden.
Als een parasiet doet hij zich daar te goed aan!
Je bent niet alleen! wij zijn met zn allen samen.
Nu Blij is er ook maandag,en nog meer om je te steunen te helpen.
Wees niet bang.de strijd is losgebarsten,en die strijd gaan we samen aan!
groetjes Riet
Riet

Berichtdoor Nu Blij » vr 10 apr 2009 20:30

Hoi Riet,

Ik bedoelde er niets verkeerds mee, maar ik benzo onzeker geworden en bang voor iedereen dat ze gemeen gepakt worden.
Ik heb het een en ander van je gelezen en ik heb er kippevel van.
Ik kan alleen zeggen dat mijn eerdere uitspraken geen loze waren.
Ik ga me zeker voor iedereen inzetten.
Voor morgen, ik ben ook nerveus maar ik laat me er niet meer onder krijgen en ga ervoor enzal ze rechtg in hun ogen kijken wat ze ook zeggen, ik weet een ding zeker en dan spreek ik voor vele mensen.
WIJ HEBBEN NIETS FOUT GEDAAN ALLEEN ONS VERTROUWEN AAN DE DSB/DUIVEL GEGEVEN dat is onze enige fout geweest.
Ik zie er nu zelf naar uit om daar heen te gaan en deze oplichters eens te laten zien wat karakter is.
Ik krijg het nu iets makkelijker en ben ook van plan om met een deel iets contructiefs te doen, zoals eerder gezegt want dat kost ook gels he.
Maar dan heb ik zelf ook nog het gevoel dat we voor gedupeerden wat kunnen betekenen want velen hebben het heel erg moeilijk en kunnen bijna het water niet boven water houden.

Al zal het mijn laatste adem zijn maar ik ga de strijd met de duivel aan.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor monique71 » vr 10 apr 2009 20:37

Weinig tijd vanavond om mee te kletsen. Ik krijg zo visite ( mijn allerliefste vriendin ) en hoop even de DSB te kunnen laten voor wat het is.

Ik ben net gebeld ( bedankt ) en morgen wordt me precies verteld wat ik kan verwachten

Marco zegt dat we niks verkeerds hebben gedaan en liet me de uitzending van afgelopen maandag zien. RADAR zit er niet om de mensen te laten afzeiken.

Ben ervan door......visite is geariveerd
monique71

Berichtdoor Nu Blij » vr 10 apr 2009 21:45

Ik heb net contact gehad en kon even mijn verdriet en verhaal kwijt.
Bedankt je hebt geen idee hoe dit mij steunt en helpt

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor monique71 » za 11 apr 2009 20:26

Ik weet ook weer waar ik voor ga.

Een goed gesprek gehad en ik ben klaar voor maandag.

Bedankt
monique71

Berichtdoor Riet » za 11 apr 2009 22:01

Yessss 8)
Groetjes Riet
Riet

Berichtdoor Nu Blij » zo 12 apr 2009 12:32

Voor iedereen die dit lezen wil.
Wij hebben een paar angstige en nerveuse dagen gehad maar nu gaan we ervoor. Wij gaan vechten voor onze vrijheid en het recht op een menselijk bestaan waarvoor wij allen zo hard werken.
We hopen dat velen ons zullen volgen en dat wij een voorbeeld zullen zijn voor allen die dit nog neit durven.
Nomaals zeg ik het volgende " je hoeft je niet te schamen, je hebt niets fout gedaan er is misbruik van jou vertrouwen gemaakt" alsjeblief haal je menswaardige bestaan terug en vecht.
Ik blijf ook op deze site komen en zal naar iedereen luiseren.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor monique71 » zo 12 apr 2009 19:23

Inderdaad NuBlij dat na maandag er nog meer mensen durven te zeggen wij zijn ook bestolen.

Hier een heerlijke dag gehad met de kids en mijn vriendin met gezin.
Zijn naar een dieren gebeuren geweest en even alles van ons afgezet,

Ik ga zo de tassen van de meiden pakken die vertrekken morgen aan het einde van de middag voor een nachtje bij mijn vriendin en na mijn werk snel omkleden en richting Hilversum.
monique71

Berichtdoor Nu Blij » zo 12 apr 2009 20:17

Monique
Wij waren ook even lekker weg stukje rijden en lekker wat gegeten, lekker even bijgekomen.
Fijn te horen dat je een lekkere dag hebt gehad dat hebben jullie ook wel even verdient.
We zien zullie morgen.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor Piet » ma 13 apr 2009 12:24

Afgelopen zaterdag verscheen er een artikel in het NRC Handelsblad over DSB
De praktijken van 'De Snelle Belofte Bank'

DSB Bank werd meerdere keren door de rechter veroordeeld omdat het zijn klanten slecht informeerde over de risico's van zijn producten

een paar citaten uit het artikel

„Het is echt 'De Snelle Belofte Bank', een fantastisch uitgekiende formule. Je wordt gelokt door een lage rente, je gaat op gesprek, je tekent een contract en binnen een half uur sta je weer buiten", zegt Meijer.
Het is een veelgehoorde klacht over de werkwijze van de DSB Bank. Uit de dossiers van Meijer, maar ook uit jurisprudentie komt naar voren dat de bank vaak op dezelfde manier te werk gaat.
Een klant wil een lening - consumptief krediet - afsluiten, zeg 23.000 euro voor een nieuwe auto, en stapt binnen bij een financieel adviseur van een van de vele (er zijn er ruim honderd) DSB-dochters en merknamen. De jaarrente bedraagt 6,4 procent rente en de looptijd van de lening is 4 jaar.
De adviseur vertelt dat bij de lening een verzekering voor arbeidsongeschiktheid of overlijdensrisico afgesloten dient te worden. Stel dat de verzekeringskosten 3.396 euro bedragen. De klant moet dit niet in maandelijkse termijnen betalen, zoals gebruikelijk, maar in een keer. Het verzekeringsbedrag wordt in feite opgeteld bij de lening en daar wordt dus ook rente over betaald.
De adviseur is blij, want hij krijgt een commissie op de verkoop van de verzekeringspolis. En op het extra te lenen bedrag rekent hij een hogere rente aan. De klant heeft dat niet in de gaten. Die is blij dat hij verzekerd is en wil daarvoor best een paar tientjes meer per maand betalen.
Soms gaat de financieel adviseur van Becam, Frisia, de Robbesand Voorschotbank of een andere bv van DSB nog verder. De klant kan nog 10.000 euro bijlenen en dit geld beleggen in een product van DSB Bank als het Hollands Welvaren Select. Dit fonds koopt aandelen ING, Aegon, Getronics of Ahold. Als de aandelen in waarde stijgen over de looptijd, kan een deel van de lening afgelost worden met de belegging. „De adviseurs van DSB houden klanten voor dat ze zo een deel of zelfs hun totale lening kunnen afbetalen", zegt Meijer. „Haast gratis lenen dus. Maar er wordt nauwelijks gewezen op de risico’s van beleggen, terwijl DSB Bank juist mikt op klanten die niet hoog zijn opgeleid.”
Meerdere keren heeft de rechtbank geoordeeld dat adviseurs van DSB-dochters inderdaad hun klanten niet goed hebben geïnformeerd over de risico’s van dergelijke financiële producten.

Niet alleen de rechtbank, ook de klachtencommissie DSI, de Dutch Secunty Institute, heeft sinds 2005 een aantal uitspraken gedaan over klachten tegen DSB of filialen van de groep. Scheringa ontkent dat niet „Natuurlijk krijgen wij klachten en soms zijn die terecht. Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Met een marktaandeel van 20 procent is het niet onevenredig dat een vijfde van de klachten ons betreft.

Hier de link naar het volledige artikel:
http://www.platformaandelenlease.nl/nieuws/11042009.htm

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor Nu Blij » ma 13 apr 2009 12:33

Ik loop nu een tijdje mee op diverse forums en het valt mij op dat er nog niemand een positief bericht heeft geplaatst over de DSB.
Evenals op het internet kan ik niets vinden dat een positief tintje heeft betreffende de DSB bank, de enige die positief is dat is de DSB bank zelf.
Dit betekend toch iets, het is ook mogelijk dat mensen met een positieve beleving van de DSB dank niets durven te zeggen.
Uit angst misschien?
Wij willen iedereen verzoeken hiermee door te gaan.
En ook deze site te blijven bezoeken, er is veel informatie doe er wat mee en wacht niet gelaten af.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor monique71 » di 14 apr 2009 9:23

Uitzending achter de rug....wat een spanning zeg maar ik heb het overleefd. En nu maar hopen dat DSB zich aan zijn woord gaat houden.

Na afloop met de Heer Wilting en Hans van Goor an Ewout Irrgang (?) aan tafel gezeten met de gedupperde en als ik alles mag geloven komt er een oplossing
monique71

Berichtdoor Nu Blij » di 14 apr 2009 20:25

Op de Forum van Tros Radar stromen de hartbrekende verhalen binnen. Mensen die allemaal aan de grons zitten dankzij de DSB.
Het is ongelooflijk dat dit mogelijk is in Nederland.
En dan wordt er ook nog op het nieuws vermeld dat wij tevreden zijn met de huidige regering, ze hebben zeker alleen de mensen gevraagd die aanhangers zijn.
Wij hebben masaal gestemd op de SP en wat gebeurt er we krijgen een stelletje huigelaars aan de macht die zelf lobbien (zie Zalm) voor een baan bij de DSB dus doen ze niets voor de mensen die bedonderd worden.
Nederland is door mensen zoala Scheringa en onze regering een land geworden waar ik me voor schaam.
Een koningshuis die ook hun oren dichthouden voor ale problematiek en zich alleen maar druk maken om hun eigen huishoudboekje, maar de mensen die hun salaris betalen daar doen ze niets voor.
Schandalig dat we in zo een bendde moeten leven en wonen.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor Piet » za 18 apr 2009 10:42

Dirk moet ook sorry zeggen

Zo opent De Pers op de voorpagina van de krant van vrijdag 17 april 2009.
De krant vervolgt:

Dirk Scheringa, directeur en eigenaar van DSB Bank, viert zondag een feestje. Zijn voetbalclub AZ is dan hoogstwaarschijnlijk kampioen. Maar als bankier is de reputatie van Scheringa de laatste weken tanende, nu hij onder vuur ligt vanwege door hem verstrekte hypotheken. ‘Dit zijn subprime leningen.’

Scheringa acht zich in tegenstelling tot veel andere bankiers onschuldig aan de kredietcrisis. De directeur van de DSB bank wijst met de beschuldigende vinger naar collega-banken als ING. Hij heeft zich onlangs zelfs opgeworpen als crisisminister op financieel gebied. Maar ook al maakte DSB vorig jaar nog steeds winst, Scheringa is niet de smetteloze bankier die hij beweert te zijn, zo blijkt uit onderzoek van deze krant.

Wat gebeurde er jarenlang bij DSB? De mede door DSB ondertekende Gedragscode Hypothecaire Financieringen stelt dat huizenkopers vier tot vijf keer hun jaarinkomen mogen lenen. DSB overschreed de afgelopen jaren die norm vaak door de verkoop van vaak onnodige, aan de hypotheek verbonden (woonlasten- en overlijdensrisico-) verzekeringen tegen koopsom. Die zijn niet alleen uitzonderlijk duur, klanten moeten de premie daarvoor in één keer betalen in plaats van maandelijks. Door deze koopsompolissen wordt de totale hypotheeklening fors opgeblazen, met als gevolg dat veel DSB-klanten zitten opgescheept met een lening ver boven de acceptabele 125 procent executiewaarde (geschatte waarde bij gedwongen verkoop) van het huis. Leningen boven de 150 procent van de executiewaarde zijn bij DSB geen uitzondering.

Hier de link naar het volledige artikel:
http://www.depers.nl/economie/300594/Di ... eggen.html

Hier nog een paar linken naar artikelen over DSB uit De Pers:
http://www.depers.nl/binnenland/299637/ ... eeist.html
http://www.depers.nl/economie/294316/Cl ... iding.html
http://www.depers.nl/economie/294107/Fi ... -Bank.html
http://www.depers.nl/economie/290786/Al ... edden.html
http://www.depers.nl/economie/290708/Ee ... -twee.html
http://www.depers.nl/economie/203417/Sc ... tzaal.html

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor Riet » zo 19 apr 2009 11:33

Piet-Nu Blij.
Filmpje van DSB gezien?
Op Radar staat de link bij Hoge Hypotheken in een van de laatste reacties.
Om te kotsen.
Wij bestaan nog steeds niet! :evil:
Ze hebben maar 4 klachten????
Waaronder die van jullie (Nu Blij) en Monique!
Word het niet hoog tijd,dat we Ome Dirk laten zien dat we er zijn???
Groeten Riet
Riet

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige aanbieders