DSB blijft misleiden

Berichtdoor Piet » di 28 apr 2009 7:25

DSB wil graag alles op één hoop gooien terwijl dat niet kan.
Je hebt de 100 dossiers van de stichting Hypotheekleed waar Radar aan refereerde in de uitzending.
Dit is dus een zaak tussen Hypotheekleed en DSB. Dat veel gedupeerden via Jelle Hendrickx daar gekomen zijn staat er los van.
Daarnaast zijn er een aantal zaken die bij advocaten liggen.
Voor een paar van deze zaken (7) is afgelopen week een gesprek geweest tussen Jelle de advocaat en DSB.
Dat is dus een zaak tussen advocaten en DSB.
DSB gooit alles op een hoop en denkt dat Jelle namens iedereen bezig is.
Dat Jelle materiedeskundige is en de stichting en advocaten helpt, is een tweede.
Er zijn mensen die zich hebben aangesloten bij Hypotheekleed en deze stichting doet zaken met DSB
Er zijn mensen die zich hebben aangesloten bij een advocaat (er zijn diverse advocaten die DSB zaken behandelen) en deze advocaat doet namens zijn cliënten zaken met DSB.

Daarnaast hebben zich een aantal DSB gedupeerden zich gemeld bij Radar n.a.v. de uitzending van 2 weken geleden.
Radar heeft deze mensen toestemming gevraagd om hun gegevens door te geven aan DSB.
Binnen een week hadden 19 mensen toestemming gegeven en na 2 weken waren dit er 29.

Hoe gaat het nu verder?
Hier mijn mening:
DSB heeft nu een lijst met namen van Hypotheekleed (100) en Radar (29).
Uiteraard zegt DSB : wat moet ik met een lijst? Wij zijn van mening dat er met deze mensen niets aan de hand is.
Als er klachten zijn willen we graag weten wat de klachten zijn.
Dus wat DSB nu gaat doen is al deze mensen een brief schrijven en vragen om aan te geven wat de klachten zijn.
Als DSB de klachten binnenkrijgt zullen zij kijken of de klacht in hun ogen gegrond is en reageren naar de mensen zelf.
Uiteraard is dit niet binnen een aantal weken afgerond, en kan DSB tijdens de laatste uitzending van Radar melden dat nog niet iedereen heeft gereageerd, dus het aantal klachten klaarblijkelijk wel meevalt, dat bij een aantal mensen volgens DSB geen sprake is van een gegronde klacht en een paar klachten wel in behandeling zijn om verder uit te zoeken en in sommige zaken een voorstel is gedaan.
Zo denk ik dat het gaat in de komende weken.

Mijn gedachte over de 7 dossiers waar ik het eerder over had.
De voorstellen van DSB zijn ver ondermaats en worden afgewezen dus komt er een confrontatie.
Wat dit betekent, daar wordt de komende tijd nog over gesproken.

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor monique71 » di 28 apr 2009 8:32

Ik heb het voorstel gisteren ia Jelle binnen gekregen. Hij had al via de telefoon laten weten dat het niks voorstelde. Ik heb het net goed en aandachtig doorgenomen.

Het is een voortel van niks. Echt beneden de maat.Te triest voor woorden. We worden afgescheept met een fooi en blijven zitten met een hypotheek van 3 ton waar we nog geen kant meer mee op kunnen.
monique71

Berichtdoor Piet » di 28 apr 2009 12:30

In Tros Radar werd de afgelopen keren gesproken over DSB, de verkoop door DSB van producten van o.a. de Warranty Group en de enorme vergoeding die DSB kreeg als er producten van de Warrenty Group werden verkocht.
De Telegraaf bericht vandaag ook hierover.

AFM onderzoekt torenhoge provisie kredietbeschermers

• door THEO BESTEMAN

De Telegraaf 28 april 2009

AMSTERDAM – Kredietbeschermers dekken kopers in tegen onverwacht inkomstenverlies, bijvoorbeeld bij ziekte. De kredietbescherming ontwikkeld door The Warranty Group Europe sluist van de €10.000 die de klant bij aanschaf moet betalen direct €8500 door naar de financieel adviseur van de klant. Dat blijkt uit de overeenkomst in bezit van deze krant. De AFM bevestigt een grootschalig marktonderzoek naar kredietbeschermers tegen contante koopsommen.
Deze provisie is ongekend hoog. Tienduizenden huizenbezitters hebben het product in huis. Directielid René Ruijter van The Warranty Group zegt desgevraagd liever met deze koopsommen te stoppen en voortaan met maandpremies te werken. Die zijn, anders dan de koopsom, maandelijks door klanten op te zeggen. „Maar helaas heeft de markt”, zo wijst Ruijter op de duizenden adviseurs, „met uitzondering van enkele partijen, nog steeds een voorkeur voor verzekeringen tegen koopsombetalingen.” Adviseurs verkopen die liever, omdat hun beloning – 85% provisie op elke euro (zie hierboven) – aanzienlijk hoger is.
Het AFM-onderzoek komt na jaren zonder toezicht. Ook controleerde de AFM het advies voor dit product niet. Tot 1 juli 2008 vielen de koopsomverzekeringen, die in combinatie met een lening of hypotheek werden afgesloten, buiten elke controle. „Deze producten konden daardoor onbeperkt worden verkocht.”
De overeenkomst van The Warranty Group dateert nog uit die periode, benadrukt Ruijter. De enorme provisie is volgens het concern „het gevolg van een concurrentieslag die de afgelopen jaren in de markt heeft geheerst”.
De Ruijter stelt over de 85% provisie: „Hierbij werden de aanbieders van dergelijke verzekeringen door grote marktpartijen tegen elkaar uitgespeeld om steeds hogere provisiepercentages te geven.”
The Warranty Group erkent „dat ook wij in het verleden hebben getracht ons marktaandeel te behouden”. Maar aangezien deze productontwikkelaar „niet langer met de concurrentieslag kon en wilde meegaan, hebben wij sinds vorig jaar het grootste deel van onze productie binnen deze markt verloren aan partijen die wel meer provisie konden en wilden bieden”. The Warranty Group bevestigt daarmee dat in de markt kredietbeschermers worden verkocht met dezelfde of nog hogere provisie per product.

© 1996-2009 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
Piet

Berichtdoor Piet » wo 29 apr 2009 23:22

DSB gedupeerden, dus ook Becam, Frisia, Lenen.nl, Postkrediet enz. opgelet.
Zorg dat je NOOIT tekent voor een akte van sessie.
Veel gedupeerden zijn de afgelopen jaren (en nog steeds) benaderd door DSB of hun incasso bureau Inspectrum om, vaak onder druk, een akte van sessie te tekenen.
Hiermee geeft je DSB of het incasso bureau zeggenschap of over diverse contracten die je hebt afgesloten of toestemming om te kunnen beschikken over je salaris.
Wordt je hiermee geconfronteerd, neem eerst contact op met ons voordat je iets tekent.
Denk niet, dat overkomt mij niet, voor je het weet heb je getekend.
Teken dus nooit een akte van sessie die je voorgehouden wordt door DSB of hun incasso bureau Inspectrum.
Heb je dit wel gedaan en zit of kom je nu in problemen, laat het weten via info@platformaandelenlease.nl ook als je vragen hierover hebt.
Voor je het weet kun je niet meer vrij beschikken over je salaris of afgesloten contracten.
Door het tekenen van een akte van sessie kun je in een wurggreep komen waar je vaak nooit meer uit komt en willoos slachtoffer wordt van DSB en zijn vele dochters.

Groeten,
Piet
Piet

Berichtdoor erikzijl » do 30 apr 2009 0:31

Piet schreef:DSB gedupeerden, dus ook Becam, Frisia, Lenen.nl, Postkrediet enz. opgelet.
Zorg dat je NOOIT tekent voor een akte van sessie.

Beste Piet,

Helaas heb ik vorig jaar, toen ik acute betalingsproblemen had met mijn DSB hypotheek, onder druk van incassobureau Inspectrum een akte van sessie getekend. Wat kan PAL daar nu nog aan doen?

Vr.gr. Erik (gedupeerdenvandsb@gmail.com)
erikzijl

DSB Forem

Berichtdoor Nu Blij » do 30 apr 2009 0:49

En ja hoor het forum op de dsbramp site is in de lucht. Het is nu zover dat we ook hier informatie kunnen uitwissellen en elkaar steunen en proberen te helpen.
Mensen we worden sterker geloof dat nu echt en we gaan ervoor.
Nu Blij

Berichtdoor Riet » do 30 apr 2009 15:01

Hoi Nu Blij.
Ik weet het,maar iedere keer weer wil ik ze wel.........
Ze krijgen het van me te horen,of ze dat leuk vinden of niet!
En ieder weldenkend mens,die ziet wat er allemaal aan de hand is met die maffiabanken,woekerpolissn,Dexia,bonussen,etc etc, weet dat wij niet anders dan gedupeerden zijn,Of je moet compleet achterlijk en niet van deze wereld zijn!

Is trouwens het idee van een filmpje op you tube niets?
Ik sta achter alles wat jullie ondernemen,en als er iets is wat ik kan doen?
Groetjes Riet
Riet

Berichtdoor Riet » do 30 apr 2009 15:07

Nu Blij.
Ik ben ineens je reaktie kwijt?
Heb je die weggehaald?
Groetjes Riet
Riet

Berichtdoor Nu Blij » vr 1 mei 2009 9:33

Riet,

Ik heb niets weggehaald misschien iemand anders.
Hoe gaat het met je, ik hoop alles goed.

Nu Blij
Nu Blij

Berichtdoor Riet » vr 1 mei 2009 11:28

Hoi Nu Blij.
Nee ik zie het nu ook.
Ik kreeg een bericht binnen,en toen ik daarop klikte kreeg ik jouw reaktie van vrijdag 24 april te zien.
Dacht dat die nieuw was,en reageerde daarop.
Later zag ik hem niet meer op de recente pagina(logisch)
Ben een beetje blond :oops:

Maar hier verder alles oke,ik volg jullie op de voet,en ik ben trots op jullie!
Wat ik het meest frustrerende vond tot nu toe,was dat men maar klaagde over de misstanden,maar zich tegelijk als een mak schaap naar de slachtbank liet leiden.
Om ze in beweging te krijgen??? dat heb ik nooit begrepen!
Maar gelukkig is er nu de ommekeer,en dat is ook voor een groot deel door jullie gekomen!

Ik ga verder met overal mijn mening neer te pennen(bescheiden bijdrage)meer kan ik op het moment niet doen.
Maar zoals ik al zei,kan ik wat meer doen,laat het me horen?
Groeten Riet
Riet

Berichtdoor Riet » vr 1 mei 2009 17:51

De dief bestolen!
Schilderijen geroofd in Scheringa Museum!
Vanmiddag zijn er 2 schilderijen geroofd tijdens een overval op het Scheringa Museum.
Artikel op Nu.nl
Groeten Riet
Riet

Berichtdoor monique71 » vr 1 mei 2009 20:45

Wij waren het niet. Heb zelfs een alibi......

Voor diegene die bedreigd zijn is het vreselijk om mee te maken.......voor Dirk? Weet hij ook hoe het voelt als hij bestolen wordt
monique71

Berichtdoor Margreet Braat » za 2 mei 2009 12:09

Whaa.....ik heb het ook gezien! Vast gedupeerden die hun rechten zijn komen halen :p

"Scheringa en zijn vrouw hebben met ontzetting op de roof gereageerd." Tja, boontje komt om zijn loontje. Jammer dat dit een trauma voor personeel en medewerkers heeft opgeleverd.

Margreet
Margreet Braat

Berichtdoor Riet » ma 4 mei 2009 1:28

Piet!
Nieuw filmpje op DSB site,, nieuws.al gezien?
Ze zijn zo druk bezig met alles oplossen.en hebben zo te doen met menselijk leed en de gezinnen erachter.
En als ze wat fout hebben gedaan in het verleden,dan willen ze daar graag van leren???
Ze willen toch alleen maar tevreden klanten???
En ze hebben nog maar een paar weken om alles op te lossen!

Wat vinden wij van het nieuwe theaterstukje??(wat die uitkramen,heb ik echt geen vertrouwen meer :roll: )
Groeten Riet
Riet

Berichtdoor monique71 » ma 4 mei 2009 8:20

Het filmpje viel me deze keer mee. Geen beschuldigde vinger naar de klant toe en wie weet zien ze nu zelf ook wel in dat ze fout zitten.

Wat onze zaak beterft. Voorstel van hun naar ons is afgekeurd en als ik het goed heb heeft Jelle een nieuw voorstel gedaan en zodra er nieuws is laat hij dit weten.......

En nu gaan we genieten van een midweek weg....even GEEN DSB en alleen maar genieten van elkaar en de kids.
monique71

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige aanbieders