DSB wil graag alles op één hoop gooien terwijl dat niet kan.
Je hebt de 100 dossiers van de stichting Hypotheekleed waar Radar aan refereerde in de uitzending.
Dit is dus een zaak tussen Hypotheekleed en DSB. Dat veel gedupeerden via Jelle Hendrickx daar gekomen zijn staat er los van.
Daarnaast zijn er een aantal zaken die bij advocaten liggen.
Voor een paar van deze zaken (7) is afgelopen week een gesprek geweest tussen Jelle de advocaat en DSB.
Dat is dus een zaak tussen advocaten en DSB.
DSB gooit alles op een hoop en denkt dat Jelle namens iedereen bezig is.
Dat Jelle materiedeskundige is en de stichting en advocaten helpt, is een tweede.
Er zijn mensen die zich hebben aangesloten bij Hypotheekleed en deze stichting doet zaken met DSB
Er zijn mensen die zich hebben aangesloten bij een advocaat (er zijn diverse advocaten die DSB zaken behandelen) en deze advocaat doet namens zijn cliënten zaken met DSB.
Daarnaast hebben zich een aantal DSB gedupeerden zich gemeld bij Radar n.a.v. de uitzending van 2 weken geleden.
Radar heeft deze mensen toestemming gevraagd om hun gegevens door te geven aan DSB.
Binnen een week hadden 19 mensen toestemming gegeven en na 2 weken waren dit er 29.
Hoe gaat het nu verder?
Hier mijn mening:
DSB heeft nu een lijst met namen van Hypotheekleed (100) en Radar (29).
Uiteraard zegt DSB : wat moet ik met een lijst? Wij zijn van mening dat er met deze mensen niets aan de hand is.
Als er klachten zijn willen we graag weten wat de klachten zijn.
Dus wat DSB nu gaat doen is al deze mensen een brief schrijven en vragen om aan te geven wat de klachten zijn.
Als DSB de klachten binnenkrijgt zullen zij kijken of de klacht in hun ogen gegrond is en reageren naar de mensen zelf.
Uiteraard is dit niet binnen een aantal weken afgerond, en kan DSB tijdens de laatste uitzending van Radar melden dat nog niet iedereen heeft gereageerd, dus het aantal klachten klaarblijkelijk wel meevalt, dat bij een aantal mensen volgens DSB geen sprake is van een gegronde klacht en een paar klachten wel in behandeling zijn om verder uit te zoeken en in sommige zaken een voorstel is gedaan.
Zo denk ik dat het gaat in de komende weken.
Mijn gedachte over de 7 dossiers waar ik het eerder over had.
De voorstellen van DSB zijn ver ondermaats en worden afgewezen dus komt er een confrontatie.
Wat dit betekent, daar wordt de komende tijd nog over gesproken.
Groeten,
Piet